تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۹۳۳۳۴

آقای استاندار ای کاش جواب داده بودید!

۱۳
۰
کبنا ؛داراب بازیار*darab-bazyar

یکشنبه شب جلسه‌ای تحت عنوان جلسه ی هم اندیشی دانشجویان و نخبگان استان در تهران برگزار شد.در این جلسه هم اندیشی حضرت ایت الله ملک حسینی و استاندار محترم استان هم حضور داشتند. در ابتدای  این یادداشت باید عرض کنم اگر فی  نفسه موضوع و دغدغه ی جلسه و جلساتی از این قبیل، این باشد که قدم کوچکی برای توسعه و پیشرفت استان برداشته شود قطعا مورد ستایش است.
در باب این جلسه می‌توان به دو نکته اشاره کرد: نخست تاکید کردن همه‌ی سخنرانان جلسه، بر محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد و وجود پتانسیل‌های زیاد در آن، که بدون بهره مانده است. اینکه بخواهیم بدون توجه به برنامه‌ی اجرایی برای برون رفت از محرومیت فقط مشکلات و سرمایه های موجود را بیان کنیم، کاری بسیار تکراری و خسته کننده است.
بسیاری از افرادی که در این همایش صحبت کردند اذعان می‌کردند که زمان زیادی است که در تهران و یا استان های دیگر مشغول هستند و خدمت می‌کنند. قطعا از اینکه موجب  افتخار استانمان هستند، شکی نیست اما مطمئنا همانطور که در قسمتی از صحبت های استاندار هم بود، پیشرفت و توسعه ی استان کهگیلویه و بویراحمد، فقط از خود استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و نه جای دیگر.
اینکه ما در شهر دیگر باشیم و بخواهیم برای شهر و استان خودمان برنامه ریزی کنیم اصلا منطقی و قابل قبول نیست. اگر این جلسه را با دعوت از همین عزیزان در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می¬گرفت قطعا نمود بیشتری برای توسعه ی استان داشت و حداقل نخبه‌گان استان کهگیلویه و بویراحمد که در دیگر نقاط بخصوص تهران هستند یه تمایل به بازگشت در آنها ایجاد شود. اما اگر هدف جلسه این بود که هم استانی های مقیم تهران باهم آشنا و ارتباط پیدا کنند، که این در این جلسه به نظر نمی‌رسید، خوب بحث  دیگری است.
اما در بحث توسعه ی هر استان، باید برنامه های  توسعه ی فرهنگی و زیر ساخت های آن  در همان استان  صورت بگیرد.متاسفانه به خاطر وابستگی کمتری که نخبگانی که در خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند به زادگاهشان دارند باعث شده است که فقط بصورت اسمی ‌به استان کهگیلویه و بویراحمد ربط داده شود و نه بازگشت و در خدمت گرفتن  برای محرومیت زدایی از استان کهگیلویه و بویراحمد!
نکته‌ی دوم که بیشتر از این نشست می‌شد دید، اینکه تاکید می‌شد که این جلسه  کاملاً غیرسیاسی است اما با نظر به  کسانی که آن را برگزار کردند و موضوعاتی که بعضی از سخنرانان به آن اشاره کردند و جریانی خاصی را مورد لطف و سیاسی کاری قرار دادند نشات گرفته از  بی‌هدف نبودن برنامه در جهت سیاسی بود. اینکه بیان می¬شود به جای سیاسی کاری و بدور از تعصبات فکری و جریانی، باید بدنبال توسعه ی استان کهگیلویه و بویراحمد و پیشرفت آن بود، مورد قبول همه است.
اما متاسفانه باز هم برخلاف شعار هایی که می‌دهیم در این گونه جلسات می‌خواهیم اهداف یک گروه سیاسی برای حمله کردن به مدیر یا اشخاصی که قطعا دلسوز و بچه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند را در برنامه داشته باشیم. اگر اشاره کردن به موضوع نخبه‌گرایی بدون گرایش سیاسی مطرح باشد باید مختص به زمان نباشد و نباید زمانی که دست خود را از قدرت کوتاه دیدیم آن را بیان کنیم. مگر نه اینکه در این چند سال اخیر جریان حاکم با  تهمت و انگ های سیاسی اکثریت نخبگان و مدیران ما در استان، به خاطر همسو نبودن با جریان خود، خانه نشین کردند و کنار گذاشته شدند. افرادی که الان نخبه گرایی بدون گرایش سیاسی را مطرح می‌کنند حتی در اداره ای به پایین ترین سطح آن هم از تعصب فکری در امان نبودند و شاید تخصص در اولویت چندمی‌قرار داشت.
مگر نمی‌توانستیم همین سخن ها رو چند سال پیش هم بیان کنیم تا شاید زوردتر از این محرومیت خارج بشویم. مگر همین چند سال پیش نبود که همه ی همین نیروهای مدعی نخبه گرایی در حال حاضر، بسیج شده بودند که نیروی توانمند استانمان که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی‌هستند به خاطر انگ سیاسی و فکری،  از خدمت به استان باز دارند و محروم کنند، و متاسفانه هنوز هم دست از تخریب برنداشته‌اند. شاید در این جلسه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خاطر رعایت ادب و منش اعتدالی که داشتند نخواستند که جواب بدهند و در این جلسه با همان نیت و نفس پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد، حضور داشتند و ای کاش جواب می‌دادند.
رسیدن به توسعه با یک سال و چند سال اصلاً امکان پذیر نیست باید دهه ها برنامه ریزی کرد تا آثار آن را بعد ها ببینیم. مسئله این است که نباید در جلسه ای که هدف پیشرفت  استان است، به مدیران توانمند، تهمت سیاسی کاری برای رسیدن  به مدیریت زد؛مطمئنا در دولت فعلی به تخصص و توانایی مسئولین  توجه بیشتری شده اکثریت مدیران با توجه به تخصص و سوابقشان انتخاب شده¬اند و همه ی مردم عزیزمان هم به این نکته واقف هستند.
نهایت سخن اینکه توسعه با مشارکت همه ی جرایانات فکری و قومی‌و منطقه ای امکان پذیر است وهر عملی هم  که باعث عدم توسعه ی استان را در پی داشته باشد و یا  چوب لای چرخ آن بگذارد مذموم و محکوم است!

*فعال دانشجویی
نام شما

آدرس ايميل شما

تارزان
United States
آقای بازیار گویا اصلا تو باغ نیستی. اسمتو هم گذاشتی فعال دانشجویی؟!!!
مدیران متخصص ما کی هستند؟ همشون رزومه دارند منتشر کن تا ببینیم کی متخصصه؟
یک هم درد
Iran, Islamic Republic of
سلام ..دیروز یک کنفرانس منطقه ای در دانشگاه ازاد دهدشت با حضور دو مهمان ویژه دکتر فرهاد سلیمانیان از دانشگاه ترکیه و دکتر بابازاده از دانشگاه مالزی برگزار شد با عنوان رویکردهای نوین در فناوری و اطلاعات ....اما اونایی که دنبال نشست های علمی و نخبگان هستید چرا استقبال نکردید ..مردم هرجا بحث سیاسی باشه سر و دست میشکنند تا حضور خود را به اثبات برسانند هرحالی که دردی از محرومیت ما دوا نمیکنه اما از نشست های علمی گریزانند ..برادر من مشکل از خود ماست که نمی خواهیم افکار پوسیده را دور بریزیم دانشجوی ما باید خودش بخواد و استقبال کنه از چنین برنامه هایی اما افسوس ....
آشنا
Iran, Islamic Republic of
خادمی توانمندترین و دلسوز ترین استاندار است برادر وفادار مومن نسب در انتظار پاسخ شما به آنهایی هستیم که به بهانه همایش قصد تخریب مدیریت مردمی و خدا ترس استان برای منافع خود را دارند
استادعبدلهی
Iran, Islamic Republic of
۲۰
همكار
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت های که خداوند به خادمی عنایت کرده با هیچ توطئه ای قابل تخریب نیست
عجب
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم
چی میگی؟
کجای جلسه سیاسی بود؟
علیه کی حرف زده شد؟
چرا . شلوغش میکنی؟
تازه همه اونایی که صحبت کردند یکیشون سیاسی نبودن وسیاسی حرف نزدند و من از تیپشون بداشت میکنم که قطعا اگه سیاسی باشند، اصولگرا نبوده اند
حالت خوبه؟
وبلاگ بصیرت در زمستان
Iran, Islamic Republic of
تحلیل زیبایی بود.برادر بازیار تشکر
سید رحیم
Iran, Islamic Republic of
چون خدا خواهد که پرده کس درد/میلش اندرونه پاکان برد
خورشیدی
Asia/Pacific Region
منم کاملا با آقای بازیار موافقم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
آقای بازیار قطعا مطالبی که ارائه گردید توسط شما نبوده صرفا هدف از ارائه این یادداشت ... بوده وگرنه جلسه به هیچ عنوان سیاسی نبوده که شما بخواهید آن را نقد نمایید.
شما لطف کنید جمعیت سیاسی همراهان را که در آستانه منحل شدن می باشد رو پیگیری کنید که من بعد در انتخابات شما ...نشود.
سامان کرم نیا
Iran, Islamic Republic of
ضمن آرزوی توفیق و سلامتی روزافزون برای نویسنده ی محترم، مهمترین دغدغه ای که در این مطلب دیده میشود محرومیت استان در ضمینه های مختلف می باشد که موجب نگرانی قشر عزیمی از مردم این استان نیز می باشد و بدون شک مشکلات و چالش های بسیاری در راستای توسعه و آبادانی این شهر وجود دارد همه ما به خوبی میبینیم که مطالبات قشر کثیری از مردم بر روی دستگاه ها و ارگان های دولتی مانده است که بخش زیادی از آن بخاطر سیاست های نابخردانه دولت پیشین است که به جای خدمت رسانی به مردم در اندیشه خالی کردن جیب همان مردم بوده است و همانطور که بر همگان نمایان است اختلاس و سو استفاده های مالی است که امروزه با افکار مردم بازی میکند و موجب سلب آرامش گردیده است، همه ی ما بخوبی میدانیم که مشکلات یک شبه قابل حل شدن نیست اما مسولین محترم استان میتوانند در آن راستا حرکتی خردمنانه داشته باشند حرکتی بدور از هر گونه منفعت گرایی و گروه گرایی باشد البته این بدان معنی نیست که کروه ها و احزاب مختلف برای منافع شخصی میکوشند و گام به جلو میگذارند ما زمانی میتوانیم بگوییم احزاب و گروه های سیاسی به معنی واقعی کلمه شکل گرفته اند که منافع آحاد ملت رو در نظر داشته و در آن راستا حرکت داشته باشند حال چه میخواهند فلانی خلاف گرایش سیاسی اش باشد چه نباشد... دکتر علی شریعتی سخن زیبایی می گوید که مسولیت یه انسان تنها به حفظ اون جایگاه و مقامی که دارد نیست بلکه الزام های دیگری هم دارد نظیر اخلاقمداری و نگاهی مردمی و انسانی...
آنچه میبینیم قشر جوان مطالبه گر استان معتقد هستند در استان نقاط ضعف بوده و هست، که میبایست همه جریانات سیاسی و صاحب نظر برای آبادانی هر چه بیشتر استان کوشا شوند و الی زمان را به قهقرا بردن و اینکه بزاریم دولت همسومون شود یا مجلس همسومون شود این موارد جز تحجر انیشی چیزی درش دیده نمیشود و البته این بدان معنی نیست که کم و کاستی های دولت و یا بهارستانی ها که باعث عقب ماندگی در بسیاری از امورات شده اند، بدون تاثیر بوده است و یا فراموش شدنی!!و امیدواریم همه مسولین و قشر فرهیخته استان با نگاهی مردمی برای توسعه و پیشرفت استان در زمینه های مختلف اندیشه ای کارساز داشته و در آن راستا حرکت وحدت رویه داشته باشند و حاصل حرکت را شکوفا، تا مردم بتونن حرکت رو لمس و همت شما رو ستایش کنند...
با ارزوی سلامتی برای همه قشر فرهیخته و دلسوز استان همگی را به خدای بزرگ می سپارم.
سامان کرم نیا، اسفند ماه ۱۳۹۳
گچو1
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این تحلیلگر قهار. حقایق را باید گفت چه بسا به ضرر ما باشد.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که همه کامنت ها رو نمیزارید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1