تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۹۳۳۰۸

لنده نمایندگی گردشگری ندارد

۴
۰
کبنا ؛رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده گفت: گردشگری حاضر به احیای نمایندگی خود در لنده نیست.
به گزارش کبنا نیوز از لنده، محمد مرادی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان لنده با بیان اینکه‌ گردشگری و سفر از پدیده‌ای کهن بوده گفت: پدیده کهن گردش و سفر به نقاط مختلف کشور و جهان از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است.Gardshgari
وی افزود: برای انجام سفر و تفریح انگیزه و تسهیلاتی مورد نیاز بوده که از آن جمله می‌توان تلاش انسان برای آشنایی با دوردست‌‌ها، رهایی از یکنواختی زندگی، دید و بازدید‌های قومی و قبیله‌ای و توجه به نیازهای روحی و روانی را نام برد.
رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده تصریح کرد: شهرستان لنده هم به تبع استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه‌ها و مناطق گردشگری بسیار زیبایی بوده که سالانه میزبان گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری است.
مرادی افزود: وجود مناطق زیبا و بکر با چشمه‌ها و رودخانه‌های زیبا، اماکن تاریخی و مذهبی و خصوصیت گرمسیری و سردسیری در این شهرستان باعث شده جلوه‌هایی زیبا از طبیعت را به تماشا بنشینیم.
وی بیان کرد: با وجود همه استعدادها و پتانسیل موجود در شهرستان متأسفانه این مهم مورد بی‌مهری مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گرفته و حتی حاضر به احیاء نمایندگی خود در شهرستان نشده‌اند.
فرماندار لنده متذکر شد: منطقه زیبا و بکر موگرمون، موگر و دشت‌های سرسبز لنده و اماکن متبرکه از جمله امامزاده سید عماد‌الدین ولی(ع) و ... می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه و گسترش فرهنگ گردشگری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
مرادی یادآور شد: وجود رودخانه‌های زیبا و خروشان در این شهرستان و ساحلی بودن برخی روستاها فضای مناسب گردشگری را دارند ولی عدم وجود امکانات و زیرساخت‌های گردشگری این فرصت را از آن‌ها گرفته است.
وی افزود: بی‌مهری مسئولان استانی نسبت به گردشگری و میراث فرهنگی کشور نباید باعث شود ما از برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری در شهرستان لنده غافل بمانیم.
رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده تأکید کرد: خلأ میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان لنده در سال گذشته هم وجود داشت ولی با همین اوضاع و احوال توانستیم با هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها رتبه خوبی را در ارزیابی‌های استانی به دست آوریم.
مرادی در ادامه با اشاره به کارهای خدماتی در سطح شهرستان گفت: نهادها و اداراتی که نیازمند حفاری در معابر هستند هر چه سریع‌تر تا پایان روز ۱۵ اسفند مهلت دارند حفاری‌های خود را جمع و جور کرده و از این تاریخ به بعد هیچ‌گونه حفاری در شهرستان انجام نشود.
وی به مسیر و جاده‌های منتهی به مناطق گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی موظف است نسبت به تعمیر و ترمیم جاده‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز همراه با نصب علائم هشداردهنده اقدام کند.
مرادی در خصوص آمادگی ادارات خدمات‌رسان و بانک‌ها افزود: بانک‌ها و ادارات باید کشیک ایام نوروزی خود را مشخص و لیست آن همراه با شماره تلفن را به ستاد خدمات سفر شهرستان اعلام کنند و بانک‌ها نیز نقدینگی‌ لازم جهت خودپرداز بانک‌های خود را جذب کنند.
وی در ادامه به عدم وجود امکانات رفاهی و بهداشتی در مناطق گردشگری اشاره و یادآور شد: امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی باید در مناطق مهیا گردد و روشنایی و امنیت این مناطق به طور کامل منظور گردد.
رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده در پایان به مکان‌های اسکان اشاره و عنوان کرد: اداره آموزش و پرورش و ادارات دارای خوابگاه نیز آمادگی لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی را داشته باشند و اداره ورزش و جوانان نیز یکی از سالن‌های ورزشی خود را برای اسکان اضطراری آماده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت فرماندار عزیز. ما هم علاقمند به احیای این نمایندگی هستیم.اما متاسفانه در ساختار تشکیلاتی میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری برای این شهرستان نمایندگی تعریف نشده است. و بدون ساختار احیای آن هزینه های بسیار زیاد پیش بینی نشده برای اداره کل دارد.
ژورنال
Iran, Islamic Republic of
قطعا نیاز است
Canada
جون خوت چنتا از ای جاذبیله بگو تا ما که همی لنده آیم، بریم بوینیمشو.
پ ..سی چه؛ آ، آ، آ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما پیش چشم تما م مراجع امنیتی اثار باستانی... و تبدیل به ط. فروشی میشه هیچ نگفتی ،،،،، جناب .. شما بفرما چه کار خوب انجام دادی که جمعیت لنده ببینن ،،،،پیگیری گردشگری پیشکش
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1