تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۹۳۲۶۹

عدم خدمات پروازی ماهان گچساران به ایثارگران

۱۸
۰
کبنا ؛محمدتقی سینایی

آیا کسی هست این تفاوت آشکار را پاسخ دهد؟ آیا یک شهر دو نرخ و یک بام و دو هوا دیده یا شنیده‌اید؟ می‌گویید نه؟ بیایید از مدیر هواپیمایی شرکت ماهان سوال کنید؟ چرا بلیط نیم بها علیرغم قید قانونی به این عزیزان در شهرستان گچساران داده نمی‌شود؟ اما در بعضی شهرهای دیگر بلیط نیم بهاء داده می‌شود؟ آیا مرجعی هست که توضیح دهد؛ چرا شرکت هواپیمایی ماهان در گچساران  به ایثارگران خدمات ارائه نمی دهد؟frodgha
چرا در استان کرمان و بخصوص پروازهای شهر کرمان از همین شرکت، این خدمات ارائه داده می‌شود؟ اما در گچساران بلیط  تمام بهاء به خانواده شهدا و جانبازان فروخته می‌شود و جالبتر اینکه در فرم تهیه بلیط اطلاعات نوشته شده که مشخص کنید که آیا؛ خانواده شهید یا جانباز و... هستید؟ اما در مقابل بلیط تمام بهاء برای تک‌پرواز گچساران –تهران و بالعکس به جانبازان و خانواده ایثارگران که در قانون قید نیم‌بهاء تعیین شده، فروخته می‌شود.
آیا خانواده های ایثارگران و شهدا و همین جانبازان نبودند که در دو دهه گذشته؛ زمین و آسمان ایران اسلامی را به قیمت جان خویش به آرامش و امنیت صددرصدی تبدیل کردند و حالا برای رعایت قانون هم در حق آنها بی‌قانونی و بهانه عدم قرارداد می کنند؟ اگر رعایت قانون قرارداد می‌خواهد چرا قید نشده است؟ در قانون بودجه قید قرارداد وجود ندارد و به نظر می رسد این یک بهانه واهی است. اگر قید قرارداد است چرا اخذ قرارداد نمی کنند که قانون اجرا شود؟ و اگر نیست پس چرا در کرمان بلیط نیم بهاء با پروازهای همین شرکت ارائه می شود؟ ایثارگران (جانبازان، آزادگان، خانواده شاهد) بر گردن همه ما و همه سازمان‌ها و نهادها و کسانی که امروز به راحتی و با خیالی آسوده زندگی می‌کنند و مشغول سرمایه گذاری هستند، حق دارند، امروز شایسته نیست که با بی میلی جواب سربالا به آنها داده شود. آیا ارائه بلیط نیم بهاء به این افراد قید قانونی ندارد؟ آیا شرکت ماهان یک شرکت غیرایرانی است؟ آیا رعایت قانون شامل این شرکت نمی شود؟ آیا ایثارگران شهرهای ایران با هم تفاوت دارند؟ که بعضی شرکت‌ها در بعضی‌ها شهرها از ارائه خدمات هواپیمایی به این عزیزان سر باز می‌زنند؟ چه کسی یا کسانی باید پاسخگو باشند؟ چه کسی یا کسانی پذیرفته است که شرکت ماهان در گچساران به ایثارگران خدمات ارائه ندهد؟
آیا مدیران شرکت هواپیمایی ماهان و مسئولان استانی و شهرستان، پاسخی برای خانواده‌های ایثارگران گچسارانی دارند؟ آیا جانباز ۷۰ درصدی که توان نشستن در اتوبوس را ندارد باید مانند کسی که براحت لمیده به صندلی پول و امکانات داده، باید به یک نگاه توجه و خدمات داد؟ چرا این شرکت هواپیمایی قانون خدمات به ایثارگران را رعایت نمی کند؟ در هفته گذشته علیرغم نامه رسمی بنیاد شهید شهرستان گچساران در خصوص تهیه بلیط نیم بهاء به شرکت هواپیمایی آسمان گشت گچساران، از دادن بلیط نیم بهاء خودداری و گفتند که ما با بنیاد شهید و جانبازان قرارداد نداریم و حتما باید کل بهای بلیط را پرداخت کرد و هیچ تفاوتی با دیگران در قیمت بلیط در شرکت هواپیمایی ماهان وجود ندارد. حتی علیرغم تماس های مکرر با تهران احدی پاسخگو در این شرکت نبود که چرا بلیط نیم بهاء برای جانبازان و ایثارگران محاسبه نمی شود. بطوری که کارکنان این شرکت با ترس و دلهره از دادن شماره حراست و مدیر مرکزی خوداری می کردند. آیا شرکت ماهان از پاسخگو بودن به مشتریان خود می ترسد؟ آیا مدیران این شرکت به کارکنان خود گفته اند حق ندارید شماره تلفن ما را به مشتری ها بدهید؟ چرا کسی جوابگو نیست ؟ پس از ساعتها تماس و سردرگمی موفق به تهیه بلیط نشدم و مجبور شدم زمینی با اتوبوس به مقصد خود برای انجام کارهایم حرکت کنم .شاید من می توانستم حتی بلیط تمام بهاء بگیرم اما چرا؟ آیا همه ایثارگران توان پرداخت کل بهای بلیط هواپیما را دارند؟ قانون به شرکتها امر کرده است که با ارائه  کپی کارت جانبازی و شاهد و نصف قیمت بلیط پروازبرای آنها صادر شود و قانون هم هیچ استثنایی برای شرکتی قائل نشده است ، اما متاسفانه نمایندگی گچساران (حیدری) برای شرکت ماهان بهانه عدم قرارداد را آورده اند.

گویا پرواز انحصاری پولداران به هر قیمتی ولو با عدم رعایت قانون و عدم خدمات به ایثارگران از تهران به گچساران و بالعکس فقط برای توانگران و متمولین است. اگر رشادتهای این قشر ارزشمند و از جان گذشته نبود درحال حاضر عده ای به این سرمایه های کلان نمی توانستند با امنیت خاطر پرواز کنند. آیا مدیران بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران از این موضوع آگاهی دارند؟ چرا خدمات پروازی شهری که نقش بسیار اساسی در رونق اقتصادی و بودجه کل کشور دارد ، نباید از شرکت هواپیمایی برخوردار باشد که عزیزان جانباز و ایثارگر بتوانند با خیال آسوده سریعتر به امور شخصی و خانوادگی خویش برسند؟ آیا این تقاضای زیادی است  که ایثارگران متقاضی رعایت قانون هستند؟چرا جانبازان و ایثارگران  شهرستان گچساران نتوانند مانند سایر شهرها از حق قانونی خویش برخوردار باشند.
در پایان از مسئولان محترم استانی و بخصوص مدیرکل محترم بنیاد شهید استان و شهرستان گچساران انتظار میرود، جهت پیگیری موضوع  ارائه خدمات هواپیمایی وبخصوص تهیه بلیط نیم بهاء به این قشر ارزشمند برابر قانون بودجه کشورهمکاری و مساعدت را تا حصول نتیجه نهایی، دنبال و پیگیر باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب محسن
Iran, Islamic Republic of
همش جانباز همش ایثارگر .همینه که نه پیشرفتی داریم نه گامی به جلو .جامعه به همین حرفا داره دود میشه میره هوا
بهنام
Iran, Islamic Republic of
بستگی داره که ان شهید خدابیامرز و خانواده اش جز اصلاح طلبان باشه یا نه
مردی از دیار دیل
Iran, Islamic Republic of
کنکور خانواده ایثارگر اولویت داره،دانشگاه آزاد شهریه مجانیه براشون، برا کار خانواده ایثارگر در اولویته، برا خدمت سربازی خانواده ایثارگر معاف اند ، برا وام هم اولویت با اوناست و .... دیگر بس است مگر بقیه ملت آدم نیستند.
ahmad heidari
Iran, Islamic Republic of
با سلام وعرض ارادت ویژه خدمت همه جانبازان وایثارگران عزیز اولا شرکت ماهان فقط در استان کرمان این تسهیلات را ارایه میدهد (تخفیف جانبازی وایثارگری) ثانیا دفتر هواپیمایی مالک شرکت ماهان نمیباشد فقط یک نمایندگی است و تابع قوانین شرکت ماهان و که این برادر عزیز که نور چشم همه ما ملت ایران هستند باید دنبال مطالبات خویش از مقامات کشور باشند نه کس دیگری را متهم کنند ضمنا شرکتهایی به عزیز ان جانباز و ایثار گر تخفیف دارند که دولتی هستند شرکت ماهان یک شرکت خصوصی است ما هم دوست داریم که به ما هم دستور بدهند تا ما در خدمت این نورچشمان عزیز باشیم
خانم خاندار
Iran, Islamic Republic of
اگه اینانبودن توالان نمیتونستی راحت برا خودت خوشگزرانی کنی.باید قدردان اوناباشی.
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بعضی ها فکر می کنند اگر شرکت هواپیمایی ماهان همه پول بلیط را دریافت کند قرار است سهمی برایشان قائل شوند.با فرودگاه ملی شرکتی خصوصی ایجاد درآمد می کنند و حاضر نیستند که به ایثارگران خدماتی ارایه دهند.اکر امروز امنیتی در کشور وجود دارد از براتون شهدا و فداکاری جانبازان آزادگان عزیز است.حرف به حقی است مدیران استانی دنبال کنند این موضوع را .فرق گچساران با سایر شهر در چیست ؟ چرا ما از این خدمات بهره مند نباشیم .
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
بلیط نیم بها مخصوص خانواده محترم شهدا است وتا الان اینگونه بوده فقط خانواده شهید ان هم بستگان درجه اول
همشهری
Iran, Islamic Republic of
مگه گچساران هواپیما داره
Iran, Islamic Republic of
ببین دیگه حتی پرواز ماهان هم فهمید که دیگه بسه ، .. و خانواده هاشون به اندازه کافی بهشون رسیدگی شده
طرف یه... خورده اونورش نباید که دیگه زمین و زمان تاوانشو بدن
تازه اگه واقعا .. بوده باشه....
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اگر برای این قشر از جامعه قانون باشد که مطمینا هست نیاز به این صحبتها نیست اگر بلیط تمام قیمت گرفتی آنرا به بنیاد شهید محل ارایه کنید حتما با وجود قانون آنها می بایست ما به التفاوت آنرا پرداخت کنند ۰ در صورتی که بنیاد هم پرداخت نکرد بدان مشکل از اداره بنیادی است که خود را متولی این قشر معزز میدانند و کاری در خور شان برای آنها انجام نمی دهند۰
امر به معروف و نهی از منکر
Iran, Islamic Republic of
از آقای عکاشه بیشتر از این هم انتظار می رفت که از انتشار کامنت هایی که به نوعی بی حرمتی و نگاه تحقیر آمیز به این عزیزان (خانواده های معظم شاهد،آزادگانو جانبازان)داشته باشند خوداری نمایند. آقای عکاشه چون حضرتعالی بعد از پالایش این کامنت ها اقدام به پخش و انتشار آنها می نمایی .انتشار هر گونه توهین و تحقیر به خانواده های این عزیزان دیگر آزادی مطبوعات و آزادی بیان محسوب نمی شود . محبت نمایید موارد را با دقت بیشتر انجام دهید.
حامي
Iran, Islamic Republic of
با سلام.شهدا و رزمندگان جان خودشون و بدن خودشون رو فدا کردند تا امروز ما امنیت داشته باشیم و گرنه چه بسا امروز وضعیت ارامش در کشور ما از عراق و سوریه هم بدتر میشد .خدایی به نظرتون برای کسانی که جوانیشون رو مردانه فدای من و شما کردند حداقل نباید احترامی قایل باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای نا محترم ناشناس ماهان چیزی نفهمیده اگه ای شهدا و جانبازان نبودن شما الان در حال فروختن ناموس خودتون به عجنبی ها بودین
گنجی
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید فکری به حال این عزیزان بکنید تا جسارت واساعه ادب نشود اگراینها نبودند نه تنها ماهانی وجودنداشت بلکه مملکت وجودنداشت درمحضرخدا باید پاسخگوباشید فقط به فکربزرگ کردن کیسه خودنباشید .
نازنین
Iran, Islamic Republic of
اون ... ببند وقتی ما شهید و جانباز دادیم تو کدوم ...
نازنین
Iran, Islamic Republic of
متاسفم واسه کسانی که چشم دیدن ما فرزندان شهیدو ندارن چشمتون کور ما همچنان در اوج هستیم
نازنین
Iran, Islamic Republic of
الهی کور شود هر آنکه نتوان دید من فرزند شهیدم و تا اونجا که میتونم استفاده میکنم از همه امکانات هرکی ناراحته گل زیاده بگیره تو سرش
Iran, Islamic Republic of
سلام.طبق قانون خدمات به ایثارگران کلیه شرکتهای هوایی اعم ازخصوصی ودولتی موظف به تخفیف می باشند.ولی متاسفانه کسی نیست که ازاین کمترین حق ایثارگران که بقول دوستمان اگراین ایثارگران نبودند الان آسمان امنی هم وجودنداشت که اینقدرشرکت هوایی خصوصی بتوانند جولان بدهند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1