تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۹۳۰۶۹

نقدی بر تجمع فرهنگیان

۳۳
۰
کبنا ؛عطاءالله حدادی
برهیچ کس پوشیده نیست که اقتصاد کشور های تک محصولی فراز وفرود های زیادی دارد و کشورما نیز از این قاعده مستثنی نیست. و نیک می‌دانیم مشکلات اقتصادی کشور ما ریشه در سالیان فبل از انقلاب دارد. از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسائلی نظیر جنگ تحمیلی وآثار به جای مانده از جنگ وبه دنبال رآن تحریم‌های بین المللی و مسائل دیگری از قبیل مدیریت اقتصاد داخلی مانند سیستم مالیاتی و نحوه پر داخت یارانه ها از جمله عواملی است که اقتصاد کشور را به چالش کشانده است در این میان کارکنان دولت عموماً و فرهنگیان خصوصاً از قشرهای هستند که بیشتر از بقیه اقشار متضرر شده‌اند.
این مشکلات یک شبه درست نشده اند که یک شبه حل شوند. چرا این نوع اعتراضات که اسم آن صنفی هم می‌گذاریم فقط در یک دوره‌های خاصی بروز می یابند؟.
فراموش نکنید وقتی در دولت اصلاحات نظیر چنین تجمع‌هایی بر گزار شد یک سری امتیازات مادی که از آن جمله اختصاص سالانه ۸۰ هزار تومان جیره غیرنقدی برای معلمین تصویب شد وبه لطف دولت نهم اضافه که نگردید همان ۸۰ هزار تومان نیز حذ ف شد. به یاد دارید در دولت گذشته فوق العاده ۲۰درصدی معلمان ابتدایی قطع شد که در بهمن ماه اخیر احیا شد فراموش نکنید در سا لهای اخیر وقتی تورم ۵۰ درصدی بر زندگی ما حکم فرما بود افزایش حقوق ما فقط ۶ درصد بود. به یاد دارید در شهریور ۹۱ وقتی قرار بود فوق العاده‌ای به حقوق فرهگیان اضافه شود چند بار حکم صادر می‌کردند و دوباره باطل می‌کردند. همه ما نیک می‌دانیم که مشکلات مالی مدارس از ۴و۵ سال پیش آغاز شده است. چطور آن موقع نه تنها جرات اعتراض نداشتیم بلکه شرایط نامناسب آن روزها را به مدینه فاضله هم تشبیه می‌کردند.
فراموش نکنید که در سال گذشته فقط به اندازه ۲سال قبل از آن ما افزایش حقوق داشتیم از طرفی در سال‌های گذشته احکام سالانه تا تیر و مرداد هم صادر نمی‌شد ولی سال ۹۳ در دهه اول فروردین احکام حقوقی ما صادر گردید.
همکاران عزیز وکلای ما در مجلس چکاره‌اند آیا باید در مجلس به سیاسی کاری و احیانا در تثبیت موقعیت آِینده خود باشند یا در این روزهایی که مجلس سر گرم بودجه و آنهم بخش هزینه‌ای آن هستند برای رفع مشکل موکلینشان اقدامی انجام دهند ما که الحمدالله در مجلس یکی مثل مدرس را داریم.
البته من مدعی نیستم که مشکل نیست و یقینا شرایط فعل در خورشان فرهگیان نیست این اذعان همه از جمله مسولین ما هم هست. و از این تجمعات در تمام دنیا مرسوم است اما در کشور ما در زمان‌های خاص برگزار می‌شود. در بعضی وقتها اسم این نوع تجمعات را عناد با نظام می‌نامند الان هم نظام همان است و دولت هم بر خواسته از رای مردم وهر چالشی نیز در تضاد با نظام اسلامی است.
از طرف دیگر اغلب دوستانی که در تجمع بودند از جمله کسانی هستند که تا پای مذاکرات هسته ای به میان می آید شعار هیهات من الذله سر می‌دهند و می‌گویند ما تحریم‌ها را می‌پذیریم و تا آخر می‌ایستیم. چطور فراموش کردند. مگر قرار نبود این عزیزان از قوت روزانه خود بکاهند. چرا دست نوشته به سینه می بندند وکلاس درس را ترک می‌کنند و تحصن راه می‌اندازند.
در آخر ما این فضای باز سیاسی را به آلبوم دولت تدبیر وامید اضافه می‌کنیم و به آن افتخار می کنیم که در فضایی تنفس می‌کنیم که هر کسی و هر صنفی بدون دغدغه و با آرامش خاطر مشکلات خود را بیان می‌کند.
همکاران عزیز جامعه پویا و با نشاط خواست همه است و همه از آن بهره‌مند می‌شوند اما انصافا قضاوت‌ها و تفسیرها از روی حب و بغض نباشد و همیشه منصفانه قضاوت کنید نکند گاهی برای تخریب افراد و گروه ها و یا تشویش افکار عمومی اقدامی صورت گیرد و یا کسانی که منافع خود و موجودیت خود را از دست رفته می‌بینند عوام فریبی کنند و شما ناخواسته در موقعیت‌های نامعقول قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای ح. نظرات شما فقط به درد خودتان می خورد لطفا آن را در فضای مجازی نشر ندهید واقعا که..
احمد
Iran, Islamic Republic of
انصا فا این موضع گیری ها کار اصول گرایان است وقصد دارند که وانمود کنند که مشکلات از طر ف دولت است وعلی تصویب بودجه و افزایش حقوق از دست مجلس بر می آید
محمدی از چرام
Iran, Islamic Republic of
تحصن فشار ندارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی شما ظاهرا توی باغ نیستید دردفرهنگیان ازحقوق کم نیست موضوع اینه که برای همه هست فقط آموزش پرورش باید ریاضت بکشه لطفا نسبت به مسایلی که آگاهی ندارید نقد نفرمایید
احمدی
Iran, Islamic Republic of
سه روز در هفته هر روز ۸ ساعت تدریس که از این ۸ ساعت ۴ ساعت لطیفه و خنده بازار و ۱ ساعت حضور و غیاب( برای هر ساعت حدود۸ دقیقه)، بقیه ساعات را ارجاع میدید به کلاس های خصوصی تان
آخه کار مفید شما چند ساعت است که انتظار دارید افزایش بیش از بقیه کارمندان دولت ذاشته باشید.
منصف باشید
علی
Iran, Islamic Republic of
پارگراف های اخر خیلی خوب بود
تيزبين
Iran, Islamic Republic of
الکی سیاسی بازی نکنیدتحصن مظلومان این مملکت رو به بیراهه ببرید ماتو این مملکت نه اصلاحات دروغین روقبول داریم نه اصول کرا دروغین رو بایدمشکل حل شود
دبیر دبیرستان های چرام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شما از آموزش و پرورش اصلاً خبر ندارید. خودت هم نمیدانی چه نوشته ای. جناب حدادی شما که معلم پرورشی بودی وجه لطف حاکمیت آقا ... اصولگرا مدیر مدرسه شدی حالا داری کی را نقد میکنی. تو.. خود اصولگرایان هستی .متاسفانه حالا داری سنگ کی را به سینه می زنی
محمدی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
انصاف هست که اجناس هر دو ماه ده درصد افزایش داشته باشه پول برق وگاز بالا بره اما حقوق معلم ثابت باشه
از سوق
Iran, Islamic Republic of
جنای .. اگه قرار ربر فراموشی باشد شما هم فراموش کارید که درزمان دردولت نهم و دهم ما در سفرهایمان به استانهای دیگر از یه وعده غذای رایگان وسفره افطاری. تغذیه وغیرورا هم شما فراموش کردی
محجان
Iran, Islamic Republic of
حقوقهاشون خیلی هم زیاده الکی حرف نزنید نسبت به بقیه کارمندان ۱۲ماه کارمیکنند معلمان ۴ ماه سه ماه هم خودشان این ور آون ور میکنند
یک فرهنگی از چرام
Iran, Islamic Republic of
بی اعتنایی دولتمردان ومجلسیان به خواسته های به حق فرهنگیان از قبیل رفع تبعیض در حقوق ومزایا . فوق العاده شغل .عدم اجرای نظام رتبه بندی وعدم اجرای تمام وکمال نظام هماهنگ حقوق باعث بروز چنین تجمع صنفی گردیده .وآن کسان وصنوفی که بدون دغدغه وبا آرامش خاطر سنگ اندازی می کنند گروههای فشار هستند که از حمایت برخی لایه های قدرت برخوردارند نه فرهنگیان مظلوم ...........................؟!!!!
زن
Iran, Islamic Republic of
خودت معلومه چه گفتی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای کسانی که درک صحیحی از تجمعات فرهنگیان نداشته و ندارند و در اینده هم نخواهند داشت .و هر تجمع و پیشنهاد و ویا بیان افکار و یا ........ را عناد با نظام و یا ضربه به دولت روحانی و یا ثبت در کارنامه پاک اصلاحات می دانند. برادر عزیز اگر درست به موضوع فکر کنی ویا از دیگران دلیل نشست را بخواهی جواب را به سادگی متوجه می شوی و به هیچ گروهی به خصوص فرهنگیان که دانایان هر کشور یا جامعه هستند انگ نمی چسپانی از شما و دیگران که هیچ اطلاعی از وضعیت معیشتی فرهنگیان را ندارند انتظاری نیست . اما از همه مسولین عزیز تقاضامندم که برای درک موضوع و عمق فاجعه حداقل از چند فرهنگی سوال کنند.چرا که بد بودن وضع معیشتی فرهنگیان اولین ضربه را به شما پدر و مادر عزیز و اولیا گرامی میزند .یک فرهنگی مجبور است به جای مطالعه وافزایش دانش روز خود و انتقال آن به فرزندان معصوم شما تمام وقتشان را صرف شغل دومی که در شان یک فرهنگی نیست بکند.
هر چند از طرفی فرهنگیان عزیز به دلایل زیادی که به بیان یک دلیل می پردازم نبایست تن به این نشست میدادند و بیشتر صبر و تحمل می کردند و ایوب وار زندگی می کردند تا شاید به امید خداوند در آینده گرهی از مشکلات فرهنگیان کاسته شود.
دلیل : اگر فرهنگیان عزیز توجه داشته باشند اکثریت مسئولین کشور چه دولت و چه مجلس و چه ......... همه و همه زمانی فرهنگی بوده اند پس وقتی مسولین کشور اکثریت فرهنگی هستند می بایست فارغ از هر ایما و اشاره و یا نشستی که در جایگه فرهنگیان نیست مشکلات فرهنگیان را مرتفع سازند .چرا که جامعه ای پویا و رو به رشد است که آموزش و پرورشی سالم و بدون مشکل داشته باشند. به گزافه نمی روم اما انشاالله در آینده کشورمان بدون از تحریم و تمامی مردم و بخصوص کارکنان وکارمندان سر زنده وشاد و بدون از مشکل در راه پیشرفت کشورمان گام برداریم . به امید ان روزی که مطابق قانون اساسی آموزش در کشورمان اولا اجباری و دوما رایگان رایگان و رایگان باشد.
بهشت فر
Europe
واقعا .. اقای ح. ''.. نام فرهنگی که بر اسم .. بگزارند''شما به خاطر اینکه شاید روزی معاون پرورشی بشید اینجوری حرف میزنید ... که به خاطر یک فلاکس ج ... بیاید تو تحصن ''واقعا جای .. داره با این ادبیات شما '''''درود بر فرهنگیانی که امدن در صحنه هم فرهنگیان اصولگرا و هم فرهنگیان اصلاح طلب دیروز همه یکی بودند برای گرفتن حق معلم
فرهنگی از لنده
Iran, Islamic Republic of
کلیت موضوع قبوله و این تحصن ها مایه فخر بخشی از مسوولینه اما فرهنگیان به دلیل سختی معیشت و تنگنای اقتصادی باید به یه جایی پناهنده شوند.
کیسه مون خالی است و دلمون پیش دوست!!!!!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
تحصن در قامت فرهنگیان جای بسی تامل است . ما در دنیایی زندگی می کنیم که آشوب و بلوا و انسان کشی و ...عناد با اسلام سرلوحه کار دشمنان دین و مذهب شده است . فرهنگیان باید بدانند که خود به آنچه می خواهند در این رفتارها نمی رسند .اما باید گفت چرا؟ سوال اساسی اینجاست که ما نباید برای هیچ کسی جای سوال و بد اندیشی و کج اندیشی و حتی خیال نابجا به جا بگذاریم .
فرهنگیان محترم باید بدانند که تنها راه احقاق حقوق اولیه خویش تنها از راه تشکل های صنفی قابل پیگیری است. عدم تشکیل این سازمان غیر رسمی بزرگترین مشکل در جهت حق خواهی و تقاضای به حق دوستان فرهنگی است . اگر از این وادی فرهنگیان وارد معرکه درخواست های خویش شوند قطع به یقین موفق تر خواهند بود.متاسفانه صنوف مختلف در سازمانهای ما تشکیل نشده و همین عامل به عث برچسب زدن به کوچکترین اجتماع کارمندان می شود .
فرهنگیان داعیه داران نظام فرهنگی -سیاسی و ...هر جامعه محسوب می شوند اما متاسفانه خود از حداقل صنف قانونی برخوردار نیستند. فشار و چانه زنی اصناف برای حقوق افراد سازمانی خویش با مطالعه و دقت و امنیت بیشنری قابل پیگیری است. معمولا اینگونه حرکتها علیرغم به حق بودن بعضا برچسب ها ناروا ممکن است بر آنها زده شود و یا مورد سوء استفاده و یا خوراک تبلیغاتی دشمنان قرار گیرد.
فرهنگیان عزیز باید با تشکیل صنوف قانونی راحتتر می توانند به حقوق قانونی و به حق خویش دست یابند.
امید است که نمایندگان مجلس و مسئولان و مدیران در دولت و به خصوص در این روزها که موضوع تصویب بودجه ۹۴ است به این جامعه فرهنگی زحمت کش در تامین نیازهای به حق آنان توجه ویژه و قابل قبولی را داشته باشند.
نباید اجازه بدهیم احدی از رفتار و احقاق حقوق خود کسی سوء استفاده نماید و این لازمه رفتار قانون مدار است و باید هوشیار باشیم که نباید رفتاری نابجا ( زمانی - مکانی و...) انجام داد که دشمنان خوراک تبلیغاتی داغ داشته باشند. راههای قانونی و تشکیل صنف از بهترین مکانیزیم هاست .
م
Iran, Islamic Republic of
حرف ... میزنی عین وزیر آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
من خودم فرهنگی هستم ، فقط یک جمله در مورد علت محرومیت فرهنگیان میگم تا آخرشو خودتون بگیرید
( از ماست که بر ماست )
ovnlkn
Iran, Islamic Republic of
kjkhjhujh
کارمند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که به بن بست خوردن مالی کارمندان رو به خصوص معلمین همیشه مفلوک رو این جور به نفع سیاسی بازی خودتون نقد می کنین !!! . تمامی این معلمین و کارمندان دولت دسوز این نظام هستند، به هیچ جناحی تعلق ندارند و مالکیت آنها را نه این دولت دارد و نه دولتهای قبلی و یا بعدی ... تمام درد کارمندان دولت فقط افزایش حقوق برای کمی بهتر زندگی کردن و دغدغه کمتر داشتنه... این یک معضل بزرگ نیست که حقوق یک سیگارفروش دوبرابر حقوق یه کارمند در یک ماه باشه ؟؟؟ چرا این سوالات رو از خودتون نمی کنین ... آیا با این وضعیت و شرایط تقریبا پیچیده امروزی می توان با ماهی یک میلیون( حالا کمی بیشتر و یا کمتر) زندگی خوبی داشت . لطفا این مسایل رو به نفع جناح خودتون و یا نفع شخصی تون نقد نکنین . ما همه دوستدار نظام مون هستیم ...
کارمند
Iran, Islamic Republic of
ابته متاسفم برای کبنا نیوز که فقط حرفهای موافق با خودش رو توی سایت میذاره ...
فرهنگی از چاروسا
Iran, Islamic Republic of
معلومه جیبت پره.چرا بقییه کارکنان ادارها...۰‏
یک فرهنگی از چاروسا
Iran, Islamic Republic of
واقعا براتون متاسفم با این همه بی خبری و... بعضی ها
اساس و پایه ی مملکت آموزش و پرورش است و پیشرفت هر کشور مرهون نظام تعلیم و تربیت آن کشور است و در جهان حقوق بقیه ی کارمندان را با توجه به حقوق معلمان می دهند ولی در ایران بر عکس است .
اخلاقی ازچرام
Iran, Islamic Republic of
البته این ازافتخارات دولت تدبیروامیداست که به لطف فضای باز سیاسی ایجادشده فرهنگیان عزیزدرپی مطالبات به حق وقانونی خود باشندچراکه دردولت قبلی به چنین تجمعاتی مجوز داده نمی شدوبه راحتی به دیگران برچسپ .. شدن میزدندخواسته معلمان خواسته صنفی است البته فرمایش جنابعالی هم کاملا متین ودرست است ولی تفاوت این دولت بادولت .. قبلی درقانون گرایی وتمکین به ان است دوست عزیز همینقدر که این تابو بشکندبازم جای لطفش باقی است به امید فردایی بهتربرای فرهنگیان
اخلاقی ازچرام
Iran, Islamic Republic of
البته این از افتخارات دولت تدبیروامیداست که درفضای بازسیاسی ایجادشده فرهنگیان عزیز درپی مطالبات به حق وقانونی خودباشند چراکه دردولت... قبلی به چنین تجمعاتی اصلا مجوزداده نمیشدوبراحتی به دیگران .. شدن میچسپاندندبله دوست عزیز فرمایش جنابعالی دراین زمینه کاملا متین ودرست اماخوب فرهنگیان عزیزهم بایدازاین فرصت بدست امده استفاده کرده وبدنبال بهبودوضعیت معیشتی خود وخانواده شان باشندواین هم به البوم افتخارات دولت اضافه گرددکه این تابوبشکندومردم براحتی درچنین تجمعات صنفی مشکلاتشان رابیان کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
.. که من می شناسم هر روز توکوهها دنبال کبک وتیهوهستندویا تاکسی تلفنیندویامغازه داند ودنبال کشاورزیندرسالی یک ماه مفید کار نمی کنند ۱۲ماه هم حقوق میگیرندخوب افزیش حقوق برا جیشونه
علی
Iran, Islamic Republic of
گل فرمودند آقای حدادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
افرین بر این سواد و بینش..
حسین کشت کار
United States
تجمع فرهنگیان هیچگونه جنبه جناحی نداشته ، بلکه صرفا اعتراض به وضعیت تبعیضی است که در نگاه دولت نسبت به کارمندان در وزارت خانه های مختلف وجود دارد. و در این میان فرق چندانی بین دولت های اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد. چرا که هر دو جناح این تبعیض را انجام داده اند. ولی دیگر زمان آن رسیده است که اقدامی برای برطرف کردن این تبعیض ها صورت بگیرد. فرهنگیان این مرزو بوم همواره در کنار اسلام و نظام هستند و این تجمعات برای رفع تبعیض ها در نگاه دولت می باشد.
حسین کشت کار
United States
تجمع فرهنگیان هیچگونه تعلق جناحی نداشته . بلکه صرفا برای رفع تبعیض های موجود در نگاه دولت به وزارت آموزش و پرورش در قیاس با سایر کارکنان دولت می باشد. و این مشکل چیزی نیست که صرفا متعلق به دولت فعلی باشد. این تبعیض ها و کوتاهیها هم در دولت های اصولگرا و هم در دولت های اصلاح طلب وجود داشته و سابقه طولانی دارد. و این مسئله ای است که دیگر قابل تحمل نیست. و فرهنگیان چاره ای جز واکنش در مقابل آن ندارند. تفاوت در ضریب حقوقی فرهنگیان در مقایسه با سایر کارکنان دولت مهمترین خواسته ای است که فرهنگیان خواستار رفع این تبعض بزرگ به طور ککامل هستند.
یوسف حسنی
Iran, Islamic Republic of
اولا شما ها که در باره معلم درک صحیحی ندارید که می فرماید کم کار میکنید مگر کارمندان ادارات دیگر کوه میکنند مگر کارمندان بانک به غیر از رواج رشوه و پروراندن دردان میلیاردی کار دیگری میکنند که حقوق و پاداش میلیونی میگیرن معلم زیاده خواه نیست اگر دکتر و مهندسین بزرگواری ومروجین اسلام در جامعه پرورش مییابند اول به لطف خدا بعد معلم است البته درمکتب خانه ما دانشمندانی پا میگذارند که مایه مباهات نه تنها ایران بلکه تمام مظلو مان جهان میشود مگر مابه شهید احمدی روشنها در مدرسه درس ندادیم مگر سردار تهرانی مقده افتخار معلمیش را نداشتیم مگر یاوران مسلمان سردار سلیمانی که حان ما فدای او و دوستان بی نام و نشانش باد در این مدارس بدست همین قشر زحمت کش تعلیم داده نشده اند که صد البته الان این عزیزان معلم ما هستن پس ما در حذ خودمان کار کزدیم والان میگوییم اگر با فلان مسئول حقوق ۱۰میلونی میدهید بود جه هست فقط برا معلم قحطی بودجه امده
علی
Iran, Islamic Republic of
کارمندان بانگ اکثرا چندتا آثارتمان اضافی خریده اند، معلمان تازه برای خودشان نتونستن یه خونه چند متری بخرن، آقای محترم ....، نوبت به معلم که می رسه همه نصیحت می کنن، همه از مشکلات حرف می زنن، همه از تک محصولی حرف می زنن، بابا شرمنده اهل و عیال هستیم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1