تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب : ۹۳۰۰۵

چرا نماینده کهگیلویه از عدل هاشمی تقدیر کرد؟!

۲۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛محمد دانایی
چندی پیش خبری خواندم که کم مانده بود شاخ دربیاورم. عنوان خبر این بود : «تقدیر نماینده کهگیلویه از سردار عدل هاشمی[کلیک کنید]». اول شک کردم که به رسم تیترهای منحرف کننده ی بیننده جمع کن که این روزها باب سایت‌ها و روزنامه‌هاست احتمالا با خبر دیگری در متن مواجه خواهم شد. اما جل الخالق ! متن کاملا همخوان با تیتر بود و آقای بزرگواری با حضور در دفتر سردار هاشمی از زحمات ایشان در راستای خدمت رسانی به منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرده بود. عکسی هم آقای بزرگواری را در حال اهدای لوح تقدیر و روبوسی با ایشان نشان می داد و عکس دیگری کلوز آپ لوح مذکور را که یاد آور لوح تقدیرهای زمان مدرسه بود قاب گرفته بود. نه خیر! جای شک و شبهه ای باقی نماند. البته من همچنان درد مربوط به رویش شاخ‌ها را در سر گیج از زمانه ام احساس می کردم و راستش هنوز ...hashmi_aadal_bzorgvari
شاید بپرسید که کجای این خبر شگفت انگیز است که من اینهمه بر روییدگی شاخ تاکید می کنم. البته احتمال بیشتر است که پرسش کننده از اهالی بویراحمد باشد چرا که اکثریت مردم کهگیلویه خود واقفند من از چه گیجم و منگ. راستش علت تعجب من از رفتار دوگانه ی آقای بزرگواریست که حداقل اگر در نظر مردم ازنظر ذکاوت سیاسی و توان مدیریتی سرآمد نبود حداقل اکثریت او را فردی ساده دل و روراست می پنداشتند. ولی گویا جو غالب و قالب سیاست بر این سید بزرگوار نیز غالب شده که درست در آستانه ی آغاز شور و شوق انتخاباتی در منطقه لوح تقدیر برمی دارد و به نشانه ی تقدیر از کمک سردار هاشمی به منطقه ی محروم خویش، به دفتر مردی می برد که خود از منتقدان اصلی اش طبق شایعات بسیار از عوامل اصلی جابجایی ایشان از قرارگاه قرب و جلوگیری از خدمت رسانی بیشتر ایشان به منطقه ی مذکور بوده است  البته دوراز انصاف است اگر اشاره نکنیم که سردار هاشمی با توجه به ارتباطات و تجربیات قبلی و همچنین پست فعلی (قائم مقام عمران و توسعه اوقاف کشور) همچنان ملجا و پناهگاه جوانانی است که به دنبال کار راهی دفتر وی در تهران می شوند.
هنوز هجمه ای که علیه سردار هاشمی به راه افتاد از یادها نرفته است و جوانان بسیاری را که به دلیل جابجایی این مرد بزرگ از کار بیکار شده اند هنوز از این اتفاق شوم (بیکاری) نرهیده اند که یکی از مخالفان اصلی و منتقدان ایشان به دلیل به کار گیری همان جوانان از وی تقدیر می کند. البته این را نباید از نظر دور داشت که اکثر این انتساب رفتار و گفتارها در جایی اثبات نشده است و ممکن است همگی شایعه باشند. و یا ممکن است که آقای بزرگواری اکنون نظرشان تغییر کرده باشد و به حق از اقداماتی که سردار هاشمی در عرصه های مختلف برای استان محروم کهگیلویه و بویراحمد انجام دادند مانند هزاران جوان مذکور قدردان باشد.
به هر حال دلیل هر چه باشد انتشار این خبر به این نحو و وجود جمله ای که به نظر ساده می آید در آن ...افزود: تقدیر از فرزندان استان کهگیلویه وبویراحمد که در راستای توسعه و پیشرفت دیار محروممان گام بر می دارند همچنان ادامه خواهد داشت. دو سنارویو را به ذهن های بدبین مانند ذهن من متبادر می کند:
سناریوی اول اینکه انتخابات نزدیک است و آقای بزرگواری قصد دارد از محبوبیت آقای هاشمی و دیگر افراد دارای وجهه در میان مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در انتخابات پیش رو بهره ببرد.
و سناریوی دوم اینکه با توجه به احتمال حضور سردار هاشمی در انتخابات و اقبالی که از هم اکنون به این احتمال در میان مردم وجود دارد شاید قصد این باشد که سردار هاشمی در ذهن مردم همرده با دیگر نخبگان استان کهگیلویه وبویراحمد که خدماتی کوچک و بزرگ به استان نموده اند قرار داده شده و از جایگاه یگانه ای که ایشان طی سالها در خدمتگذاری به مردم استان کسب نموده است پایین آورده شود. البته مسلما بزرگان دیگری هم هستند که خدمات غیر قابل انکار به مردم استان کهگیلویه وبویراحمد کرده اند. این افراد بزرگ دل که اجر و قربی غیر قابل انکار و قابل ستایش دارند حتما درای جایگاهی رفیع میان مردم منطقه هستند. ولی واقعیت اینست که در ذهن مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هیچ نامی به اندازه سردار عدل هاشمی در عرصه ی سازندگی و اشتغالزایی حک نشده است. اثبات این حرف با گشت و گذاری میان مردم به راحتی قابل انجام است.
البته سناریوی سومی هم دور از انتظار نیست و آنهم دادن و گرفتن امتیاز های سیاسی است که البته بعید به نظر می رسد. چرا که طبق شنیده ها آقای موحد به سردار هاشمی بسیار نزدیکتر است و حتی شنیده شده که کاندیدای آقای موحد – که از پایگاه آرایی بسیار بیشتر از آقای بزرگواری برخوردار است – در صورتی که خود در صحنه ی انتخابات حضور نیابد سردار هاشمی است...
به هر حال با خاراندن سرم دعا می کنم که حمایت از دلسوزان واقعی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه جای کینه توزی ها و دشمنی های پر هزینه برای مردم را بگیرد. شما هم دعا کنید!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مجید-
Iran, Islamic Republic of
اینم به رسم اون یادبود .... بود که اقای هاشمی برای ستاد اقای بزرگواری کرده
ثلاث
Iran, Islamic Republic of
این شخص محترم این همه ... را از کجا آورده؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
... سازندگیتان از جیب خود که برای احداث جاده پاتاوه مایه نگذاشته است بعد هم این افتخار است برای شما که بودجه و کار به سیستم نظامی رفته باشد و جوانان مجبور باشند از یک سیستم و مدیریت نطامی تقاضای کار کنند و به کسانی رو بزنند که از نظر مدرک از .. یکی هم مثل ... پیدا شود که شیفته قدرت و عظمت... گردد؟ بخش اقتصادی و عمرانی باید از بدنه نظامی کشور خارج شود تا نظامیان به فکر کار اصلی خود باشند نه به فکر.. سیاسی از امکاناتی که به ... در اختیارشان قرار گرفته. فلسفه وجودی.... عزیز شما صیانت از امنیت و مرزهای کشور است نه در سر پروراندن رویای نمایندگی مردم. آقای بزرگواری هم به گفته خودتان مثل بقیه کسانی که خدمت کردند از ایشان تشکر کردند ولی تفاوت اینجاست بقیه اگر خدمتشان در راستای منصبشان است باید ادامه دهند ولی یکی مثل... زین پس باید به کار اصلی خود برگردند تا هر کس دقیقا بر جایی بایستد که باید میاند از اول.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بابا خدایش جمش کنید هر سه ... است که نوبت خلق الله برا بهره مندی از انقلاب اسلامی را نمیدهد
باوی
United States
آقای عکاشه فکرنکنم توحق اینهمه تحریف وتخریب وتفرقه افکنی را داشته باشی.اگر تاجگردون اینکاوا می کرد که آنرا توبوق وکرنا میذاشتی که قدردان خادمان به حوزه انتخایه اش است.هرچند تاجگردون فقط برعلیه خادمان به گچساران وباشت کار میکند ونمیخواهدونمی تواند ببیند که کسی ازحوزه انتخابه اش رشدوارتقا پیداکند.
خبیر
Iran, Islamic Republic of
سلام بر کبنا
آقای دانایی عزیز، آینده نشان خواهد داد که این تحلیل تبلیغاتی شما واقعیت ندارد. واقعیت این است که به تعبیر خودتون،"جو غالب و قالب سیاست بر این سید بزرگوار نیز غالب شده" و چون به همان دلایل و مدارکی که حاجی عدل را از قرارگاه خاتم و قرب کنار زد، از رد صلاحیت او در شورای نگهبان هم تا حدود زیادی مطمئن است، بنا بر این حاجی عدل را رقیب خود نمیداند. مطمئن باشید اگر او از ناحیِۀ این بندۀ خدا نگران بود هیچوقت به دیدارش نمی رفت و تقدیرش نمیکرد. او این کار را کرد تا فردا نگویند که رد صلاحیت حاجی کار یزرگواری بوده و آرائش بیشتر ریزش کند، بلکه حتی به ظاهر هم از رد صلاحیت او اظهار تأسف میکند و آنوقت میگوید ما که ارادت داشتیم ولی حالا که متأسفانه شما رد شدید بیا و به ما رأی بده!!!
شیپور
Iran, Islamic Republic of
ککا ای بزرگواری که مو ایشناسم، نه .. که از رقیبش تقدیر بکنه، یعنی .. نداره. رفتارشه بی بقیۀ رقیبلش بنگرید، بعد سرِ ای رفتارش فکر کنید!!
تاج عشق دوربين
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت باوی جون واقعا شیر مادرت حلالت
کیان
Asia/Pacific Region
واقعا سردار هاشمی هرگز و هرگز نباید نباید این کار دو میکرد
کیست که از کارشکنی های اقای بزرگواری د پیشبرد اهداف هاشمی نداند این مسخره بتزیها چیه
این هاشمی چقدر موفق بوده خودش جای بحث داره اما ما حداقل شان هاشمی رو از این بیشتر میدانیم کسی که از اصولی انقلابی و ایمانی خودشش عدول نکرده و حیفه که اون رو رو با بزرگواری و امثتل ان مقایسه کرد
تازه باید الان که از خاتم رفتن افشا میکردن که این اقا چقدر کارشکنی کردن و همه چیز رو با یک لوح تقدیر فراموش میکردن!!!
Iran, Islamic Republic of
سردار مهندس عدل هاشمی را می توان یکی از باسوادترین مهندسین در حوزه کار عمرانی برشمرد؛

عدل. هاشمی را به نوعی پدر خطوط لوله ایران و جاده سازی می دانند؛

به جرات می توان گفت او از یک دکترای عمران و دکترای مکانیک بیشتر در حوزه مسائل فنی توانمند است
Iran, Islamic Republic of
مهندس عدل هاشمی یک انسان فوق العاده توانمند است
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آخه به شما چه ربط داره که اینچنین از سر شکم سیری چرت و پرت میگی
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
جواب نبروهای بیکار را آقای سهراب نریمانی بدهد نه اینکه کسی آنها را رانده باشد
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
اخی
صادق
Iran, Islamic Republic of
سردار ...به مردم بگه اموال خود وکسانیکه با وی کارمیکردند ازکجا آمده ..ندگی خصوصی را بسازه . هیچ کس به اندازه ایشون از بیت المال سهم نبرده .کاندید بشه شرایط براش دشوار میشه .ازطریق همین بزرگواری ودوستانش.
راستگو
Iran, Islamic Republic of
...نه جبهه رفته نه مدرک معتبری داره ،نه ...
ساده
Iran, Islamic Republic of
این رفتار نشون داد که سردار ما یک فرد کاملاً غیر سیاسی است و از سیاست چیزی سر در نمیاره. معنای این رفتار آقای بزرگواری را یه آدم معمولی هم میدونه!
سردار جان، این یعنی اینکه ایشون شما را رقیب خودش نمیدونه وگرنه تقدیرت نمیکرد و. هم با تیر می زد! و شما هم عملاً این را پذیرفتی!!
صادقانه میگویم: سردار، همان به که سردار بمانی.
سید علی اکبر موسوی موید
Iran, Islamic Republic of
در مورد اینکه سردار هاشمی برای جوانان کهگیلویه و بویراحمد زحمت کشیده و بسیاری را در مکانها مختلف مشغول به کار کردند شکی نیست. ای کاش استان ما چند نفر دلسوز، زحمتکش، قدرشناس و باعرضه مثل سردار هاشمی داشتند.
برایشان آرزوی توفیق و طول عمر پربرکت و با عزت خواهانم. ان شاالله
خبر
United States
خبر مهمتر در دل این خبر خوابیده
و اون هم رد صلاحیت آقای ه.. است
نیومده بای بای
خبر
United States
خبر مهمتر در دل این خبر خوابیده
و اون هم رد صلاحیت آقای ...است
نیومده بای بای...
حبیب
Iran, Islamic Republic of
به بستگان نزدیک اقای هاشمی نگاه کنید ببینید چه سوار می شوند چه سرمایه باداورده جمع کرده اند بعد می نویسند سردار سازندگی .واقعا این پول ها کجا امده
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
درود برسردارهاشمی عزیز
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
سردارهاشمی انسانی بسیارپاک وارزشی میباشند .برادران لطفا غیبت نکنید
سیدسعادت
Iran, Islamic Republic of
سردارهاشمی انسانی باغیرت ودلسوزوزحمت کش امیدوارم که همیشه پیشرفت داشته باشه باعث افتخارهمه همشهریان دهدشتی
سیدسعادت
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی سرداربزرگ شهرستان دهدشت افتخاربزرگی برای همه همشهریان میباشدبرایش ارزوی خوشبختی دارم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1