تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۹۲۹۳۸

شناسایی مجرمان قتل اخیر خواست عمومی مردم

۰
کبنا ؛سیدولی موسوی*
لزوم نگاه نو و برنامه محور بودن مسئولان در زمینه حمل نقل عمومی /شناسایی مجرمان قتل اخیر خواست عمومی مردم
حادثه غم انگیز قتل دختری نوجوان در یاسوج دل همه انسانها را جریحه دار کرد و در استانی که صد درصد شیعه ومعتقد به ارزشهای انسانی والهی هستند وقوع این حادثه غم انگیز نیز تعجب آور وغیر قابل باور است.امروز دستگاههای امنیتی وقضایی هم به واسطه وظایف ورسالت ذاتی خویش مبنی بر برخورد با مجرمان ومتخلفان به حقوق مردم وقانون شکنان وهم به واسطه جریحه دار شدن افکار عمومی با ید با بسیج همه امکانات وتجهیزات وبهره گیری از همه ظرفیتها در اسرع زمان مجرمان را شناسایی وبه سزای اعمال ناشایست وقبیح خویش برسانند.
البته این حادثه تلنگری به مسئولان در زمینه گسترش حمل نقل عمومی ونظارت بیشتر بر این سرویسهایی است که به مردم خدمات ارائه می دهند.این حادثه غم انگیز که دل هر انسانی را آزار می دهد باید احساس مسئولیت متولیان امور را نه دوچندان بلکه صد چندان کند تا مردم احساس امنیت بیشتری نمایند
البته به نظر میرسد برای حمل نقل عمومی در شهر یاسوج وحاشیه شهری یاسوج باید فکری اساسی کرد وچاره ای بهتر اندیشید.
فرهنگسازی در زمینه استفاده از تاکسی ها فقط در درون محدوده شهری و برخورد جدی با ماشین های شخصی که اقدام به جابجایی مسافر در درون شهر می کنند که هیچگونه مجوز وکد شناسایی ندارند باید مد نظر مسئولان قرار بگیرد.
استفاده ازاتوبوس ومینی بوس در نقاط پرتردد شهر و روستاهای حاشیه ای شهر یاسوج وپیش بینی تاکسی در روستاهای حاشیه ای تحت نظارت تاکسی رانی با ایستگاههای مشخص نیز از دیگر راهکارهای مشخص برای جابه جایی مردم به وسیله حمل نقل عمومی است.
لزوم مشخص شدن جایگاه تاکسی ها و دیگر وسایل نقلیه عمومی با دوربین مدار بسته نیز بسیار مهم وضروری به نظر می رسد تا بستر ساز اعتماد مردم به وسایل حمل نقل عمومی باشد.
امروز دیگرزمان آن فرا رسیده است که مسئولان هوشمندانه تر از هر زمان دیگری عمل کنند ونگذارند اعتماد و احساس امنیت مردم خدشه دار شود . پیشگیری از آسیبها در جامعه یک ضرورت است وعلاج واقعه را قبل از قوع باید کرد. در استان کهگیلویه وبویراحمد که یک استان عشیره ای وقبیله ای است این حوادث می تواند بستر ساز مسائلی باشد که توسعه استان را به عقب بیندازد وبه عقب ماندگی تاریخی این دیار سرسبز وچهار فصل بیش از گذشته بیفزاید.
لازمه توسعه پایداردر ابعاد گوناگون وسرمایه گذاری در این استان نیازمند احساس امنیت است . امروزه مقوله امنیت که از دغدغه های اصلی دولتها در جوامع بشری محسوب می شود از مهمترین عوامل پیشرفت به شمار می اید.
این حادثه غم انگیز باعث شد تا خانواده ها بیش از گذشته به رفت وآمد فرزندان خویش حساس باشند ونسبت به سرویسهای حمل نقل حس بی اعتمادی کنند که لازم است متولیان حمل نقل عمومی با نگاهی نو به این صنعت بستر ساز اعتماد عمومی وتوسعه این دیار پرگهر باشند.
افکار عمومی در این حادثه چشم  به مسئولان امنیتی وقضایی دوخته اند ولحظه به لحظه در انتظار دستگیری مجرمان این حادثه زشت وقبیح هستند که بر مدار قانون به سزای اعمال خویش برسند البته لازم است مردم نیز صبور باشند تا دستگاههای مسئول در این زمینه اظهار نظر قطعی کنند واز هرگونه شایعه پراکنی پرهیز کنند.

* مدیرمسئول نسیم دنا
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1