تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۹۲۷۶۱

بزرگ‌نمایی برخی شایعات در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛استفاده از ظرفیت معتمدین در پرونده های قضایی
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره گیری از ظرفیت معتمدین محلی در پرونده های قضایی برای برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوا تجلی مردم سالاری دینی است.
سید شرف الدین ملک حسینی در شورای اصلاح ذات البین کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دور نگه داشتن مردم از مسایل امنیتی در دوران حاکمیت رژیم شاهنشاهی افزود: استفاده از ریش سفیدان در صلح و سازش گواهی بر وجود فضای اعتماد بین مردم و مسوولان است.ghachsaran.zatolbain.
وی با یادآوری اهمیت آرامش در جامعه برای مهیا شدن زمینه خدمت صادقانه به مردم تصریح کرد: همدلی مردم نقش اثرگذاری در خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش و رسانه های ارتباط جمعی را بازوان توانمند نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم و جنایت دانست.
ملک حسینی ابراز کرد: نهادینه کردن فرهنگ همدلی به جای دامن زدن به اختلافات قبیله ای و حزبی از سوی رسانه های ارتباط جمعی و آموزش و پرورش برای توسعه ثبات اجتماعی در جامعه ضروری است.
وی بیان کرد: برگزاری منظم شورای های اصلاح ذات البین راهکاری برای بهره گیری از تجارب معتمدین و مسوولان در ارایه خدمات بهتر به مردم است.
*وقوع شش هزار و ۱۹۲ نزاع در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال شش هزار و ۱۹۲ فقره نزاع دسته جمعی و فردی در این استان به وقوع پیوست.
سردار غلامعباس غلامزاده در شورای اصلاح ذات البین کهگیلویه و بویراحمد تعداد نزاع های فردی سال جاری در این استان را پنج هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد.
وی اظهار کرد: ۳۹۲ نزاع دسته جمعی نیز سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد.
غلامزاده بیان کرد: ۶۰درصد نزاع های دسته جمعی این استان در شهرستان بویراحمد شکل گرفته است.
وی بیان کرد: شهرستان های کهگیلویه، چرام و دنا پس از بویراحمد دارای بیشترین نزاع های دسته جمعی سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.
غلامزاده تصریح کرد:امسال ۱۱ قتل در این استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است.
وی ایجاد فضای آرامش و مقابله جدی با جرم را مهمترین رویکردهای این نهاد برای حفظ امنیت در این استان ذکر کرد.
غلامزاده از رسانه های ارتباط جمعی و مردم خواست با یک نگرش منطقی از بزرگ نمایی در بروز اختلافات قبیله ای، جرم و جنایت خودداری کنند.
غلامعباس غلامزاده اظهار کرد: تشکیل این شورا و استفاده از معتمدان و ریش‌سفیدان در جریان حل اختلافات مردمی امری بسیار مطلوب و شیوه‌ای مناسب در جهت ایجاد ارتباط بهتر مردم با پلیس است.
* تشکیل اتاق فکر با حضور معتمدان
وی با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری مردم و مسئولان با نیروی انتظامی، با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت را در جامعه برقرار کند، افزود: تشکیل یک اتاق فکر با حضور معتمدان در راستای پیشبرد اهداف با هماهنگی مقامات قضایی امری مهم در جهت حل و فصل اختلافات بدون ایجاد اقدامات امنیتی و ایجاد صلح و سازش در بین مردم است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امنیت یک کارکرد دسته‌جمعی است، ادامه داد: نیروی انتظامی در صدد است که گام‌های جدی در راستای کاهش جرایم و شناسایی نقاط ضعف با استفاده از معتمدان، اصحاب رسانه و شهروندان بردارد.
غلامزاده با اشاره به برخی شایعات و بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات در استان، خاطرنشان کرد: بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات در این استان زیبنده نبوده و افراد با دلسوزی‌ها و عدم‌آگاهی درست از عمق مسائل با بزرگ‌نمایی برخی مسائل موجب ایجاد تفکر ناامنی در استان می‌شوند.
این مسئول با تأکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های تک رقمی در وضعیت امنیت در کشور است، یادآور شد: ما به دنبال خدمت صادقانه و به هنگام هستیم که در این راستا همکاری ائمه جمعه و جماعات، شورای تامین شهرستان‌ها و معتمدان نقش موثری در تحقق این امر دارد.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تلاش‌های فراوانی در راستای ایجاد امنیت از جمله امنیت روانی در اذهان مردم استان دارد، اذعان کرد: بسترسازی در راستای ایجاد هرگونه امنیت و رفع مشکلات استان در اولویت و دستور کار پلیس کهگیلویه و بویراحمد است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی آمار و ارقام مرتبط با جرایم صورت گرفته در سطح استان، با بیان اینکه امسال ۱۱ مورد قتل در استان صورت گرفته است،تصریح کرد: در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته  که ۱۲ قتل بوده، هشت درصد کاهش داشته است.
غلامزاده با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ مورد نزاع فردی  صورت گرفته است، افزود: این مورد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی با اشاره به افزایش نزاع‌های دسته جمعی امسال نسبت به سال گذشته، تعداد نزاع‌های دسته جمعی صورت گرفته را ۳۹۶ مورد عنوان کرد.
این مسئول  با بیان اینکه شهرستان بویراحمد، چرام، کهگیلویه و دنا بیشترین فراوانی نزاع دسته جمعی را در استان داشته‌اند، گفت: بویراحمد به تنهایی ۶۰ درصد نزاع‌ها را داشته است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن دعوت از مسئولان و معتمدان در جهت سروسامان دادن به این نزاع‌ها، عنوان کرد: امید است که این شورا نیز استمرار داشته و در جهت جلوگیری از نزاع‌های جدید تلاش کند.
غلامزاده در پایان با بیان اینکه درگیری چه فردی و جمعی جلوه‌ای از ناامنی است، بیان کرد: باید کارگروه‌های کاری در راستای سرو سامان بخشیدن به نزاع‌ها و درگیری‌ها قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری تشکیل شود.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این جلسه اظهار کرد: برگزاری این جلسه که به دعوت از استان و به میزبانی گچساران بوده در جهت اصلاح ذات‌البین و مصالحه به عنوان رسالت اصلی این شورا است.
وی با بیان اینکه فلسفه اصلی این شورا چیزی جز مصالحه و ایجاد همدلی در بین مردم نیست، افزود: حضور معتمدان مردمی و اعضای شورای تامین و مسئولان در کنار هم، همه در راستای ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده‌های نزاع در بین مردم بوده و این جلسه در واقع به نوعی نهادینه کردن حضور مردمی در حل مشکلات جامعه هم‌پای مسئولان است.
فرماندار گچساران با اشاره به اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد که به نوعی یک پیشنهاد از طرف معاون سیاسی امنیتی استاندار به مقامات کشوری جهت الگوسازی برای دیگران استان‌ها بوده، یادآور شد: البته شهرستان گچساران در این مورد نیز از دیگر شهرستان‌ها جلوتر عمل کرده است.
نماینده عالی دولت در گچساران با اشاره به برگزاری همایش ریش‌سفیدان با محوریت پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی در گچساران، خاطرنشان کرد: در گچساران تاکنون در راستای اصلاح ذات‌البین همایش‌ها و جلسات متعددی با ریش‌سفیدان و بزرگان اقوام مختلف در شهرستان و به شکل استانی برگزار شده است.
رحیمی نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی، به‌روز رساندن خدمات قضایی به مردم، تقویت فرهنگ تعامل همکاری و همیاری مردم با مسئولان در جهت رفع مشکلات، کاهش پرونده‌ها در شعب دادگاه‌ها و نوعی صرفه‌جویی در اعمال موارد قضایی را ازجمله اثرات مثبت این شورا دانست و گفت: حضور و همکاری معتمدان در امور نزاع‌ها و اختلافات اثرات مطلوبی در جهت جلوگیری از ادامه دار شدن آن و جلوگیری از ناهنجاری‌های دیگر در جامعه می‌شود.
فرماندار گچساران با تاکید بر اهمیت حضور معتمدان و ریش‌سفیدان جهت حل مشکلات قضایی و...، بیان کرد: دارایی قشر ریش‌سفید و معتمد جامعه مال نبوده بلکه دارایی آن‌ها اندیشه و اندخته‌های برگرفته از تجربیاتشان است که در ایجاد و تقویت روحیه صلح‌خواهی در جامعه نقش موثری دارد.
جلسه شورای اصلاح ذات‌البین کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید شرف‎الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده‌کل نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دادگستری کل استان، فرمانده سپاه فتح استان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، مدیرکل صدا و سیمای استان، اعضای شورای تامین و ائمه جمعه هشت شهرستان استان در گچساران برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1