تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۹۲۷۳۷

سنت غلطی که مردگان کهگیلویه و بویراحمد درست کردند

۹
۰
کبنا ؛سید اسماعیل میری
هیچ کجای دین مبین اسلام ننوشته که از گذشتگان و رفتگان به نیکوی یاد نکنید حتی آیه شریفه قرآن مجید مبنی بر اینکه «آنانکه در را خدا کشته شده‌اند را مرده مپندارید بلکه آنان زنده هستند و نزد خداوند خود روزی می‌خورند» تاکید بر به یاد گذشتگان دارد.
صحت این ادعا طی ماه گذشته با تلنگری که در گلزار شهدای روستای «مونه» از توابع بخش «موگرمون» در شهرستان لنده زده شده که این موضوع نمودی عینی یافته است.postr
باشد که ما از این آئینه‌های عبرت الگو برداری شایسته داشته باشیم و از تجملات در معرفی گذشتگان خود دست برداریم.
متاسفانه با ورود چاپخانه‌ها که فقط ابزاری شده جهت چاپ، تبلیغات و بنر ترحیم در سطح شهرستان لنده و حتی سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، شاهد تقویت روحیه مادی‌گرایی در سطح منطقه و عادت زشت چشم و هم چشمی می‌باشیم.
بنرهایی که در ابعاد و اندازه‌های مختلف باعث تراشیدن هزینه‌های سنگین برای خانواده‌های فقیر می‌شود که در پیروی از این سنت غلط باید حرکت کنند.
این درحالی است که همه معتمدین و افراد صاحبنظر و روحانیون منطقه تاکید زیادی بر فاصله گرفتن از سنت‌های غلط  را دارند.
برخی اعتقاد دارند هرچه تعداد بنرها و بلندگوها و خواننده‌های مراسم ترحیم زیاد باشد ارزش و منزلت اجتماعی آن مراسم پُر رنگ تر از سایر مراسمات خواهد بود و بازخورد اجتماعی آن در سطح جامعه دوچندان خواهد بود که گاهاً برخی از هزینه‌های مصرف شده در این قبیل مراسمات عین اسراف و حرام شرعی می‌باشد.
با یک حساب سر انگشتی هر متر بنر ساده ترحیم با هزینه نصب حدود شصت هزار تومان می‌شود که اگر این مبلغ را به ازای ۱۰ نفر مرده در طول ماه حساب نمایم، ماهی ۶۰۰ هزار تومان می‌شود و جالب توجه این است که این بنر با آیه‌های قرآنی یا حتی نام مرده بعداً توسط رفتگران خدوم شهرداری در زباله‌دان‌ها جمع می‌شود و یا برای سایبان خودروها یا زیرانداز استفاده می‌شود که وجه اجتماعی مناسبی نخواهد داشت.
از طرف دیگر ضمن فضاسازی بد در سطح منطقه با نصب بدون مجوز و بی‌جا در مسیرهای تردد عابران یا وسایل نقلیه موتوری خطر تصادف را در سطح شهر دوچندان می‌نماید.
حال با علم به اینکه روزی مرگ دامن همه ما را خواهد گرفت و اقوام خود شاید رعایت ننمایند، شایسته است تا ضمن فرهنگ‌سازی در مجامع عمومی خصوصاً نماز دشمن شکن جمعه توسط شهرداری و راهنمایی و رانندگی در جلسه شورای ادرای مصوبه‌ای تصویب گردد تا به نحوی شایسته با این مسئله برخورد شود چرا که هر چند تبلیغ داشته باشیم ولی باید مصداق این شعر باشیم تا ابدی به یادگار بمانیم:
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز/مرده انست که نامش به نکویی مبرند


نام شما

آدرس ايميل شما

نظری
Iran, Islamic Republic of
برو بالا با این مطلب آبکی. دلت خوشه.
انحصار طلبی و رانت اصلاح طلبان گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه دوستان اصلاح طلب گچسارانی عرصه را خالی میپندارند و به هر طریقی سعی دارند تا اصولگرایان اصیل را تخریب کنند . قصد دارم تا انحصار طلبی و رانت خواری را در این متن به صورت خیلی مختصر بیان نمایم.به مستندات ویژه خواری آقای ت که در سطح کشور انجام شده است در این متن اشاره نخواهد شد فقط کمی رانت خواری و انحصار طلبی را در استان به سمع و نظرتان میرسانم. آیا رانت جز این است که آقای الف وام میلیاردی دریافت کند چون آقای الف فامیل نماینده است?? و البته با آپشن های خاص. این در حالی است که مردم درگیر وام پانصد هزارتومانی هستند . به چه چیزی رانت میگویند لابد دوستان اصلاح طلب نمیدانند. رانت یعنی چند صد میلیون به حساب فرزند یکی از نزددیکان آقای ت واریز شود با عنوان تعمیرات خیابان بلادیان . رانت چیست??!! جز این است که از نزدیکان آقای ت ورشکست شده بود و حالا مسولیتی در دست دارد با بودجه ای چند صد میلیونی و از این راه زندگی اش متحول شده است. رانت را در چه چیزی تعریف میکنید بگویید ما هم بدانیم و اگر لازم باشد با مستندات, مطالبی فراتر از اینها ذکر خواهد شد. انحصار طلبی را در مورد پتروشیمی نگاه کنید . قطعا به عدالتی شگفت انگیز خواهید رسید. آری عدالت . آنها یعنی آقای نماینده به عدالت پتروشیمی را در میان خود تقسیم کرده اند . به نظر میرسد نمایندگان پیشین (نبی زاده ,جعفری و حسینی ) ندانسته برای این فامیل کار کرده اند . زیرا آنها به این فکر میکردند که پتروشیمی راه اندازی بشود و برای جوانان گچساران و باشت اشتغال زایی کنند شاید نمیدانستند یا مشغله فکری زیاد به آنها اجازه نمیداد که باید این پتروشیمی را حذف کنند و یک پتروشیمی عام راه اندازی کنند. در هر صورت در مورد پتروشیمی گچساران گزینه های عدالت ,رانت و انحصار طلبی بطوری شگفت انگیزی وجود دارند. در خصوص مسولیت های مالی و بانکی آقای نماینده برای دوستان و آشنایان خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده است . نمونه آن بانک ملت استان... از این قبیل موارد فراوان یافت می شود. اصلاح طلبان سکوت اصولگرایان را به حساب بی اطلاعی اصولگرایان ننویسند . این سکوت و آرامش برای آن ایجاد شد تا گچساران و باشت اگر قرار باشد پیشرفت کنند سنگ اندازی که قبلا اصلاح طلبان در زمان نبی زاده و جعفری انجام داده بودند در این زمان انجام نشود جایی که باید تفاوت ها نشان داه میشد. مردم میدانند داشتن مسولیت های شخصی هیچ دردی از دردهایشان را مداوا نخواهد کرد . گچساران نماینده میخواهد به فکر مردم باشد نه در فکر تصرف صندلی هایی برای نشان داده شدن در رسانه ها. حتی آنجا که در رسانه صحبت از مثال استانی باشد نام استان کهگیلویه و بویراحمد به میان نیاید و از استان فارس صحبت کند . اصولگرایان چنانچه به اتحاد بیندیشند قطعا پیروز خواهند شد چرا که مردم شایسته سالاری را بر رانت خواری و انحصار طلبی و فامیل گرایی ترجیح خواهند داد .
Iran, Islamic Republic of
۱۰۰درصد کار غلطی است
بهلول
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به ا.. اصلاح طلبان گچسارانی

جناب برو.. را بساب بخودت فشار نیار خطر داره . با آن نماینده هایی ( نجفی ، موحد ، نبی زاده ، جعفری و حسینی ) که با ... به مجلس فرستادید ، چه... برا گچساران کردید که حالا از نماینده فعلی انتظار دارید . برو شما و گروهک ... پشت سر هم سکته سیاسی زدید مواظب خودت باش که سکته مغزی نزنی چون ا ز مطلبت مشخص است که از دق توفیقهای تاجگردون ، تمامی رگ و اعصابت متورم شده است .
امیر
United States
وقتی عضو شورای شهر و شهرداری که خود متولی فرهنگسازی در این زمینه هستند به خاطر یک سمت ساده کل استان کهگیلویه و بویراحود را بنر پراکنی میکنند از مرد عادی چه انتظاری میرود.
سلام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه چسباندن بنر وبنر مردگان در شهرستان کهگیلویه باب بوده ومتاسفانه به یاسوج ما نیز سرایت کرده به سایر هزینه ها اضافه شدهاست .لازم است همشهریان از چسباندن بنر در سطح شهر خودداری کنند.البته برای مبلمان ونمای شهری نیز جالب نیست
Iran, Islamic Republic of
اصلا مشکلی نداره بنر بزنند قران هم بخوانند هر چیزی جای خودش را دارد شما بیکارید هر چه میبینید سایت می زنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اطلاع رسانی شود بهتر است رسالت قلم بدستان اگاهی دادن است یکی از بیرون نگاه کند میچوید این استان در زمان اساطیری زندگی میکنند و مرده پرست
هستند وگرنه میتوان با قران خواندن باعث امرزش کناهان شد نه بنر تبلغاتی ۲#۳ و غیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سرتاسر مشکل است و فضای شهر دچار گرفتگیمیشود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1