تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۹۲۶۰۸

دانشگاه یاسوج و انتخاب های زارع؛ رمضانی و عسکریان یا ارژنگ

۳۴
۰
کبنا ؛بهنام عکاشهramazani
یکی از تاثیرگذارترین پدیده های اجتماعی در دوره معاصر ایران دانشگاه است.
از سال ۱۳۰۵ که دکتر سنک نماینده مجلس شورای ملی به فکر دارالعلوم یا آنطور که در نامه‌ معروفش به دکتر سید محمد تدین وزیر معارف درباره اقدام به تاسیس دانشگاه می نویسد و آن را اونیورسیته می خواند تا معرفی علی اصغر حکمت به عنوان اولین رئیس دانشگاه تهران، این دانشگاه و مجموعه روسای دانشگاه های ایران ویژگی اثرگذاری خود بر جامعه را حفظ کرده اند.
شاید سماجت رئیس جمهور در معرفی چندباره وزرائی همفکر در مواجهه با رفتار دفاعی مجلس، آخرین نشانه ها از اهمیت موضوع دانشگاه در جامعه و سیاست ایران باشد.
نقش دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد و حساسیت‌های اجتماعی به این مقوله کماکان پررنگ و دارای اهمیت فراوان می‌باشد.
انتخاب دکتر نجیب زاده، دکتر ملک زاده و عبدالرحمان افضلیان توانسته کم یا بیش در تغییرات اجتماعی و سیاسی شهرهای مربوطه نقش داشته باشد-که در فرصتی مناسب به بررسی تاثیر این دانشگاه‌ها  بر مسائل سیاسی و اجتماعی استان خواهم پرداخت- ولی بدون شک دانشگاه یاسوج تافته ای جدابافته است.
آنها که کمی سن و سال دارند حتما دکتر عسکریان را به یاد دارند. هم او بود که به گمان نسل پیشین محبوب ترین و بهترین مدیر دانشگاه یاسوج در طول تاریخ این دانشگاه بوده است.
ولی نسلی که دوره او را تجربه نکرده باشد و احتمالا تنها خاطره‌اش از این دانشگاه، مدیریت خاص دکتر ارژنگ باشد شاید نتواند داوری صحیحی از وضعیت فعلی به دست بدهد و قضاوت‌های او نهایتا مبتنی بر احساس خواهد بود.
دکتر شاپور رمضانی حالا در افکار عمومی به عنوان کسی که دانشگاه یاسوج را در ۱۷ ماه اخیر بدون حاشیه اداره کرده است شناخته می‌شود. کمترین تحصن و اعتصابی که ویژگی محیط‌های دانشگاهی است در زمان مدیریتش روی داده است. تشکل‌های دانشجوئی روزهای طلائی را تجربه می‌کنند.
رمضانی از جمله مدیران دانشگاهی است که به ملاقات دانشجویش در محیط‌های خاص می‌رود. حمایت‌های او از دانشجو به عنوان اصلی‌ترین رکن دانشگاه ستودنی است.
اما بورسیه...
این همان چیزی است که وزیر علوم را به کام استیضاح برد و چند کاندیدای وزارت نتوانستند از دژ آهنین مجلس عبور نمایند. این همان واژه‌ای است که روحانی رئیس دولت تدبیر و امید بارها و بارها بر قولش برای پیگیری آن پای فشرد.
شاید فشارهائی که از ابتدا بر دانشگاه و رمضانی بود به خاطر همین یک کلمه بود و رمضانی با پایمردی و افشاگری منطقی جلوی این جریان ایستادگی نموده و در این راه هیچ حامی جدی نداشت.
اینکه برخی مدیران رمضانی نیز غیرمنصفانه خیال پوشیدن ردای ریاست را دارند از آن بحث‌هائی است که با اخلاق دانشگاهی و انسانی مغایرت دارد.
نماینده بویراحمد که روزهای اول با قوت از رمضانی حمایت میکرد این روزها دیگر آن حال و هوا را ندارد و احتمالا افکاری خاص در سر می‌پروراند.
البته رمضانی پشتوانه‌های خود را داشته ولی کیست که نداند حمایت زارع از او چیز دیگری است و به صراحت باید گفت خالی کردن زارع برابر است با برکناری رمضانی و بالعکس.
درست که حمایت‌های دکتر تاجگردون و سیدضیاء هاشمی می‌تواند پشتوانه ای روانی و ذهنی باشد ولی زارع تصمیم گیرنده اصلی در این‌باره است که با سکوتش روزهای سختی را برای دانشگاه نوید داده است.
سکوت زارع برای روشنفکران بویراحمدی که نقش کم نظیری در پیروزی دور قبل او داشتند آزار دهنده شده است و انتخاب او می‌تواند تاثیر به سزائی در شکل دهی به سرنوشت انتخابات آینده داشته باشد.
حالا رمضانی آرام بر روی صندلی تکیه داده و به آبنده خود که نه، به آینده دانشگاهی می‌نگرد که پس از اسطوره‌ای به نام عسکریان، حالا واقعیتی به نام رمضانی را تجربه می‌کند، فکر می‌کند.
به اینکه پس از او کسی مانند ارژنگ می‌آید یا...
هر چه باشد تصمیم با زارع است و بس...
نام شما

آدرس ايميل شما

ککاگری
Iran, Islamic Republic of
ماندن ب چه قیمتی؟؟!!
تا قیامت باید روی ماندن و رفتن دکتر رمضانی بحث کنیم؟
حاج زارع روزهای سختی در انتخابات آتی در پیش دارد.
همین بحث ها و یادداشت های مربوط ب مدیریت دکتر رمضانی خود نوعی فرصت سوزی و حاشیه نیست؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
به پیر به پیغمبر عامل اصلی برکناری رمضانی سسیدضیا هاشمیه ... خیانکاریه
ﺑﻮﻳﺮ
Iran, Islamic Republic of
ﺻﺒﺢ ﺑﺪﻭ ﺑﻴﺮاﻩ ﺑﻪ ﺩﻛﺘﺮ ﻫﺎﺷﻤﻲ ﻣﻴﮕﻴﺪ ﻋﺼﺮ ﺑﻪ ﺯاﺭﻉ,ﺷﺐ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭ...ﻋﺎﻟﻢ و اﺩﻡ ﻣﻘﺼﺮ ﻫﺴﺖ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﻦ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ ﺟﺰ ﺧﻮﺩﺵ!!! ﺑﺎﺑﺎ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻨﻴﺪ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ ﭼﻪ اﻳﺮاﺩﻱ ﺩاﺭﻩ ﻛﻪ ﻣﺜﻞ ﺭﻭﺳﺎ ﺑﻘﻴﻪ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎ ﺣﻜﻤﺶ ﺯﺩﻩ ﻧﻤﻴﺸﻪ! ﺑﻪ ﺧﺪا ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺩﺧﻮاﻩ ﻫﺴﺘﻴﺪ ,ﻣﺎﻩ و ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ و ﻓﻠﻚ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻫﻢ ﺑﺪﻥ ﺗﺎ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ ﺑﻤﻮﻧﻪ! ﻛﻤﺘﺮ ﻫﻤﻪ ﻣﻘﺼﺮ ﻛﻨﻴﺪ! ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻫﻢ ﻧﮕﺎﻫﻲ ﺑﻨﺪاﺯﻩ ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ
Iran, Islamic Republic of
دیگه دکتر رزمجو بیاید قال قضیه را تمام کند
عاشق سرزمین
Iran, Islamic Republic of
با سلام . دوستان دکتر رمضانی نیروی توانمند هستش ولی بسیاری از مدیران ایشان از لحاظ برخوردی واقعا بدجور و بد عمل کردند و می کنند . برخورد با نیروهای شرکتی و اخراج آنها هم واقعا ناراحت کننده . بسیاری از این نیروها الان اخراج و حقوق دریافت نمی کنند در حالیکه دارای زن و بچه هستند و بسیار روزهای سختی را پشت سر می گذرانند در حالیکه می شد از این تصمیم صرف نظر کرد و به اونا کمک کرد .
محیط دانشگاه هم از آزدای بالایی برخوردار باشه از اون حالت اصلی خودش هم خارج میشه و دانشجو واقعا به بدترین حالت خودش میرسه . در واقع من در این دانشگاه پوشش دختران و پسران را دیدم واقعا ناراحت کننده هستش . بسیاری ار دختران که با مانتوهای تنگ و وضعیت بدی به عنوان دانشجو دارند در دانشگاه رفت و آمد میکنند در حالیکه این آزادی بسیار مضر و بد هستش و باعث از بین رفتن قداست دانش و دانشگاه خواهد شد و برای آینده هم خطرناک .
خلاصه مشکلاتی در دانشگاه وجود دارد . ولی با این همه باید تصمیمی زود گرفته بشه که دانشگاه از این حالتهای بد خارج بشه . یا دکتر رمضانی یا هر کس دیگه . واقعا به نفع استان و دانشگاه هستش .
اهورا
Iran, Islamic Republic of
رمضانی مدیری نجیب ، تلاشگر و اعتدالگراست
ولی .. بهاش رو راست نیست
اگه قراره ...ریس بشه به نظ ر من .. برگردونید بهتر و اصولی تر است.
Iran, Islamic Republic of
بابا . یه مدیر خیلی معمولی بود کجاش اسطوره بود
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان عزیز تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند جناب آقای دکتر رمضانی تنها گزینه ی مورد قبول وزارت علوم یرای ریاست دانشگاه یاسوج می باشد.اگر چه جناب آقای زارعی پشتیبان و حامی ایشان می باشد ولی انچه اثبات کننده ی شایستگی ایشان برای تکیه زدن بر صندلی ریاست دانشگاه می باشد مدیریت و عملکرد ایشان می باشدکه مورد تقدیر مسول حراست و معاون مالی وزارت علوم قرار گرفته و همچنین مورد قبول اکثریت دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه می باشد.
بازیار منصورخانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفام برای افرادی که فضای دانشگاه را نمی فهمند و این فضا را الوده میکنند.چرا جو را متشنج میکنید بگذارید وزارت خودش تصمیم بگیرد.چرا تهمت می زنید.....
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
بودن یا نبودن دکتر رمضانی در سرنوشت دور بعدی حاج زارع تاثیر مستقیم دارد اگر شفاف حمایت کند دانشگاه مثل دوره ی گذشته پشت سر او خواهند بود در غیر اینصورت به سرنوشت هدایتخواه دچار خواهد شد، و دانشگاه یاسوج دنبال نماینده ای خواهد رفت که شفاف وقدرتمند باشد.
بازیار منصورخانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه افرادی کامنتهایی میگذارند و دیگران را تخریب می کنند این کار خلاف اخلاق است. لطفا دیگران را تخریب نکنید سعی کنید داشته های خود و افراد مورد علاقه را اعلام و از تهمت افترا و... برای رسیدن به اهداف خود امتناع بورزید....
هیچگاه اخرت خود را برای دنیای دیگران خراب نکنید...
همه فرزندان تحصیل کرده این مرز و بوم خوبند......
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اقای حاج زارع باید اول تکلیف خودش را با روشنفکران منطقه مشخص کند،اگر حمایت این افراد وتنگ نظری گروه مخالف نبود عمرا حاج زارع به مجلس نمی رفت دور بعدی هم همه به عملکرد ایشان در قبال نیرو های تدبیر و امید نگاه میکنندنه چیز دیگری!!!! امروز دکتر رمضانی به عنوان مدیری شاخص و محبوب میتواند در اینده انتخابات استان موثر باشد واین موضوع برای سیاسیون ونامزدهای دور بعدی انتخابات مجلس بسیار مهم خواهد بود،اگر شفاف وهوشیار باشند....
امید
Iran, Islamic Republic of
درود بر رمضانی قهرمان...مرد بی باک،فرزند اریوبرزن اسطوره ی بویر احمد...
Iran, Islamic Republic of
.. چرا قسم پیر و پیغمبر میخوری؟مگر .. نداری مگر همین دکتر هاشمی در کنگره شهدای دانشجو با قاطعیت از دکتر رمضانی حمایت نکرد. اگر...
چرام
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا مدیر شایسته ولایق میخواهید.وقصتتون پیشرفت دانشگاه واستان ....پس چرا بهترین را انتخاب نمیکنید جناب اقای زارع....واقعا تنها کسی که مدیریت چنین پستی را دارا میباشه فقط جناب اقای دکتر ارزنگ
سعيد
Iran, Islamic Republic of
مرتبطین با فتنه ی ۸۸ محکومند...
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
از خدا بترسید و بیخودی هم استانی های خود را با برچسب های الکی خراب نکنید.اصلا درست نیست که بخاطر غرض شخصی، اینچنین برخورد کنید. شاید اندک ضعف هایی هم در کار ایشان باشد، اما خدایی با جان دل به جامعه و دانشگاه خدمت می کنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
... کردی با این تحلیل که نه شبنامه علیه زارعی .تو فقط خواستی زارع را تخریب کنی عکاشه ... که فقط با پول کار میکنی . زارع به تو که هیچی به هزاران جیره خواری مثل تو هم پول بده نیست . کورخوندی حرومه اگه یک ریال به شما ها پول بده .همین عملکرد خودش کافیه برای رای مردم .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
با احترام به نظر همه دوستان ،
جناب اقای رمضانی ... ریاست دانشگاه یاسوج را ندارند.
فارغ از بحث های سیاسی رفتار ایشان با ارباب رجوع بسیار ...است و برازنده یک مدیر در جمهوری اسلامی نیست،امید است که هر چه سریعتر نسبت به تعویض ایشان مبادرت به خرج دهند تا چهره دولت نیز .. نگردد.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع...هر چه زودتر نسبت به جایگزینی ایشان با نیرویی قویتر اقدام فرمایید
عارف
Iran, Islamic Republic of
من از تهران اخبار موثق دارم ک گزینه ای زارع بدون برو برگرد دکتر رمضانی است و اگر حمایت ایشان نبود الان رمضانی برکنار شده بود
جوان
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانى تنها رییس دانشگاه یاسوج است و برکنارى ایشان را ما دانشجویان بر نمیتابیم
خدایا چرا ؟//
Iran, Islamic Republic of
ارژنگ = استبداد و چپاول
محبین مهدی (عج)
Iran, Islamic Republic of
والله اگه زارع تا اخر ۴سالش دوام بیاره ......
دنای سربلند
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه استدلالتون از فاصله گرفتن اقای زارع از دکتر رمضانی چیه الان تنها کسی که از دکتر رمضانی حمایت میکنه زارع هست تقای استاندار که میاد برای‌نیک‌روز که هنوز هم یک استبدادیه و دوست داره دوران ارژنگ به دانشگاه برگرده اقای سید ضیا هم پشت این جریانه من تعجبم اینه که استاندار که به قول خودش یه اصلاح طلب چرا دره از یک اصولگرا که میریت ضعیفی دتره حمایت میکنه و تاجگردون هم که دنبال باج گرفتن از دکتر رمضانیه
جوانه
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع همیشه پشت دکتر رمضانی بوده و هست. دکتر رمضانی به پشتوانه حاج زارع تا الان تونسته ریاست دانشگاه رو به عهده بگیره این دو از هم جدا نیستن.آقای عکاشه چرا نمیچسبی به دانشگاه گچساران که روزی یه رئیس عوض میکنه و هربار هم میگیم یاد قبلی بخیر.بچسب به شهر خودت وقتی اطلاعاتت. پایینه مطلب نذار....
گچساران
Iran, Islamic Republic of
مشکل رمضانی برای رای نیاوردن در شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط خط و سیاسی نیست ایشان از لحاظ علمی هم مشکل دارن
عسکری
Iran, Islamic Republic of
نیروی اول و اخر حاج زارع دکتر رمضانیه و شدیدا هم از ایشون حمایت می کنه
سيد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا آقای تاجگردون یه نفر از گچساران و یا باشت برای مدیریت دانشگاه یاسوج معرفی کند
بنازمت تاجگردون که تمام مدیرکل های استان بغیر از یکی دو نفر همه باشتی و گچسارانی هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دنای سربلند چرا انقدر بد مینویسی
م .دانشجو
Iran, Islamic Republic of
چقد همیشه ما عقب هستیم .واقعا من اشک چشام دراومده با این همه کامنت ها همه از روی بی منطقی است .دکتر رمضانی با دلو جان داره از دانشگاه حمایت میکنه .وبه نظر من ایشون بسیار توانمند و از نظر علمی درجه بالایی دارن
اعلی
Iran, Islamic Republic of
اقای زارع به عنوان یک اصولگرا تکلیف خود را با اصول گرایان مشخص ننموده چگونه میتواند تکلیف خود با روشنفکران را مشخص نماید ایشان از فضای ملتهب و نکران کننده دانشگاه یاسوج علارغم این که با ان جریان های نا راضی هیچ قرابت فکری نداشت بیشترین بهره را نصیب خود نمود یعنی به اصطااح نه از حب علی بلکه از بغض عمر ارای زیادی بدست اور د یعنی ایشان از ارای اصلاح طلبان به مجلس رفت اما هیچ گاه این واقعیت را نپذیرفت و حتی بر زبان نیاورد تا شاید تعداد اندک دوستان اصول گرای خود را نرنجاند زیرا در اردوگاه اصولگرایان کمترین اقبال و شانس را دارد و بر همین سیاست چند پهلو و مبهم نماینده محترم جناب اقا دکتر رمضانی که به حق از شایستگان و خوبان این استان بوده و محبوبیت والائی دارند و انتخاب ایشان امیدواری را به جامعه دانشگاهی برگرداند اما بعد از گذشت ۱۷ ماه از انتصاب این فرهیخته بزرگوار مورد انواع بی مهری ها قرار گرفته اند که به والله حق ایشان این نیست امیدوارم با دفاع به حق و استوار از اقای دکتر رمضانی جایگاه ایشان تثبیت گردد اما اگر به امید اقای زارع بنشینیم جناب آقای دکتر رمضانی در بحث مدیریت دانشگاه اقبال چندانی نخواهند داشت که برا ی جامعه دانسگاهی یک مصیبت خواهدبنده که دورادور ایشان را میشناسم از شایستگی هیچ کم ندارند
حبیب
United States
من بعنوان دانشجویی که خواسته هام از دکتررمضانی همیشه جواب منفی میگیره،معتقدم که این استان بارفتن رمضانی یک نمره منفی برای همیشه درکارنامه خود ثبت خواهد کرد.بایدازنزدیک او را شناخت بعد قضاوت کرد...
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده ریاست برای دکتر رمضانی زود است.
رییس دانشگاه باید انسانی متین؛ فرهیخته؛ آرام و صبور باشد و همه را با یک چشم ببیند نه اینکه از روی بغض و کینه و باند بازی با افراد برخورد کند. متاسفانه دکتر رمضانی دارای خصوصیات مشابه دکتر ارژنگ است.
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1