تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۹۱۹۸۵

خطری بزرگ در کمین آینده سی‌سخت

۳
۰
کبنا ؛

sisakht


ورود خیل عظیم گردشگران در فصول گرم سال به شهر سی سخت نشان از موقعیت خاص شهر سی سخت است.




زیبایی‌های چشم‌نواز طبیعت بکر شهرستان دنا و شهر سی‌سخت در فصول مختلف سال، بستری فراهم کرده تا سالیانه گردشگران فراوانی را از اقصی نقاط کشور و جهان به این شهر توریستی بیایند.
 
به جرأت می‌توان گفت شهر سی‌سخت کلکسیونی از همه زیبایی‌های خدادادی را یکجا در خود جمع کرده و به نظر می‌ر‌سد در جنوب کشور هیچ شهری تمامی زیبایی‌های  سی‌سخت را یکجا ندارد.
 
واضح است مدیریت حجم عظیم گردشگران در بخش‌های مختلف نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌ها و ادارات مختلف دارد که در سالیان گذشته در برخی موارد این هماهنگی‌های به خوبی صورت گرفته و در برخی حوزه ها به علل مختلف مردم شهرستان دنا از ورود گردشگران و معرفی سی سخت به عنوان شهر توریستی متضرر شده اند.
 
تاثیر اقتصادی که یک گردشگر از بدو ورود خود به شهر دارد با رونق گرفتن صنوف مختلف به وضوح قابل مشاهده است و باید دید می‌توانیم در شهری که به علت قرار گرفتن در کوهستانهای سر به فلک کشیده و نداشتن راههای مواصلاتی دچار عقب رفت و ضربه های اقتصادی شده است به واقعیت رتبه دوم درآمد زایی توریسم نزدیک شویم.
 
در کنار همه تاثیرات مثبتی که به یک مورد از آنها اشاره شد برخی اتفاقات که به جریانی زیر پوستی شباهت دارد طی سالیان گذشته تا کنون بخش زیادی از باغات و زمینهای شهر سی سخت به گردشگرانی فروخته شده است که خوب یا بد آن به نظر شخصی افراد و مالکانی بر میگردد که به دلایل مختلف چوب حراج به باغات خود زده اند.
 
تا اینجای کلام اوضاع خوب و شرایط مساعد است ولی سخن این است که آیا تضمینی برای بروز اتفاقات تلخی که در شهرهای شمالی کشور به وقوع پیوست و زمینهایی که محل کشت و کار و درآمد زایی مردم بود به شهرکها و باغهای ویلایی تبدیل شده است متوجه سی‌سخت که شمالی است بهتر از شمال در جنوب کشور خواهد شد یا نه.
 
رشد قارچ گونه ویلا باغها طی دوسه سال اخیر و ادامه آنها در منطقه توریستی بندان سی‌سخت که می توان گفت این منطقه پیشانی طبیعت بکر سی‌سخت به حساب می آید زنگ خطری است که گویا اهمیت آن برای مسئولان مرتبط به خوبی روشن نیست و متاسفانه این ساخت و سازها رو به افزایش است.
 
مصاحبه‌های قبلی مدیر جهاد کشاورزی در خصوص برخود قاطع با سازندگان ویلاهای غیر مجاز و برخورد با این اتفاق زیست محیطی در شهر سی سخت خبر خوشی بود که آذر فر وعده آن را داده بود که متاسفانه به هر علت روزانه شاهد رشد قارچ گونه این ویلاها که تعداد زیادی از آنها نیز متعلق به افراد غیر بومی است هستیم.
 
به نظر میرسد مدیر جها د کشاورزی دنا که متولی اصلی برخورد با این گونه تخلفات در حوزه باغات است بهتر از هرکسی بتواند به چرایی برخورد ضعیف با ویلاسازانی که در حال تغییر چهره باغات سی‌سخت و تبدیل آن به شهرکی جدید هستند باشد و با ارائه برنامه ای مشخص از آینده ای خطر ناک برای منطقه توریستی سی سخت جلوگیری کند./تسنیم‌دنا
 





نام شما

آدرس ايميل شما

مدیر سایت سفیر دنا/ باتشکر
Iran, Islamic Republic of
داداش !سفیر دنا
دوست دار شما
Iran, Islamic Republic of
.... دنبال زدوبند با پیمانکاران است دنبال این چیزها که نیست. دور قبل خودش مطیع هدایت خواه می دونست حالا شده مطیع آقای زارع
معلم
Iran, Islamic Republic of
هرجا ..رفت همینه گردشگر باید شناسنامه داشته باشد ورود وخروج معین داشته باشد در استان ما بدلیل ضعف مدیریت این استان بکر و سالم را با مدیریت .. تحویل افرادی داده اند که تمام طبیعت استان را دارند .. می کنند تولید کنند گان خوب ما را تبدیل کرده اند به پفک فروشی حیف هست سی سختی که مهد تولید علم بوده مهد تولید ات کشاورزی بوده مهد حجاب و پاکدامنی بوده تا چند سال آینده شما اثری از پزشک و دکتر و مهندس و باغ و حجاب در آن نخواهید دید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1