تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۹۱۷۴۴

یادواره شهدای زیر ۱۵ سال در یاسوج برگزار شد

۱
۰
کبنا ؛ 
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زندگینامه، دست نوشته ها و مجاهدت های مثال زدنی شهدای نوجوان زیر ۱۵ سال این استان و کشور جمع آوری و در اختیار نسل امروز قرار گیرد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر سه شنبه در یادواره ۵۴ شهید نوجوان زیر ۱۵ سال کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، افزود: برگزاری چنین یادواره هایی باید نتیجه بخش بوده و موجب آشنایی هر چه بیشتر نسل امروز با رشادت های تحسین برانگیز نسل های گذشته در دوران هشت سال دفاع مقدس شود.
وی بیان کرد: تمام شهدای کشور به ویژه شهیدان نوجوان در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل داشتن بصیرت لازم هدف و مسیر صحیح را شناخته و انتخاب کردند.

آیت الله ملک حسینی اظهار کرد: بر اساس روایات متعدد بسیاری از سربازان امام عصر (عج) در زمان ظهور جوانان با درایت، آگاه و دارای بصیرت هستند که به درستی تربیت شده اند و شهدای نوجوان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز چنین ویژگی های اخلاقی برجسته ای داشتند.
وی با اشاره به ایثارگری ها و مجاهدت های شهیدان نوجوان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: امام خمینی (ره) شهید نوجوان حسین فهمیده را به عنوان رهبر خود معرفی کرد.
آیت الله ملک حسینی شهادت را مهمترین رویداد و نقطه عطف دوران حیات هر انسان دانست و ابراز داشت: شهادت به عنوان یک حقیقت ناب نوعی توفیق الهی است که نصیب هر فردی نمی شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: نعمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی خون بهای شهیدان است و ریشه در حقایق ناب مکتب الهی اسلام دارد.
سید مصطفی مهدی افزود: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ شهید نوجوان زیر ۱۵ سال کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس ۵۴ نفر مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: پس از هماهنگی های لازم بین سپاه فتح و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برگزاری ۵۷ یادواره شهدای این استان تا پایان امسال در نقاط مختلف استان پیش بینی شد.
مهدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ یادواره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در شهرها و مراکز بخش های این استان برگزار شده و مابقی نیز تا پایان امسال برگزار خواهد شد.
در این آیین از خانواده ۵۴ شهید نوجوان زیر ۱۵ سال کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شد.
این یادواره با همکاری سپاه فتح، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و جمعی از مسوولان اجرایی، دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم استان نیز در آن حضور داشتند.
برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی شامل مداحی و سرود با موضوع شهید و شهادت در این آیین اجرا شد.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۴۳ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمانی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که برنامه تحول شامل همه بخش ها و کارکنان سلامت بشه نه فقط بیمارستانها.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1