تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۹۱۷۲۶

آمار بالای خودکشی در کهگیلویه نگران کننده است

۰
کبنا ؛معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان هشت ماه بدون سرپرست رها شده است، گفت: سیطره سیاست بر فرهنگ مانع از انتخاب مسئول این اداره شده است.
مرتضی جلال‌منش عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شده بود با بیان اینکه تاکنون هیچ کاری در راستای اعتلای فرهنگ در این شهرستان صورت نگرفته است، اظهار کرد: وقتی اداره ارشاد اسلامی به عنوان متولی کار فرهنگی هشت ماه بدون مدیر به حال خود رها شده است چه انتظاری از ارائه کار فرهنگی می‌توان داشت؟
معاون فرماندار کهگیلویه اداره ارشاد کهگیلویه را فراموش شده از ناحیه اداره کل این دستگاه خواند و افزود: با وجود این‌که آقای درسته جوانی نیک‌اندیش، پرتلاش و پرتوان در این مدت این اداره را می‌چرخاند اما مدیر کل از آوردن دو کلمه بر روی کاغذ و انتصاب سرپرست امتناع می‌کند. آیا این ظلم به مردم شهرستان و بی‌توجهی به فرهنگ این دیار نیست؟
وی معاون اداره فرهنگ و اسلامی شهرستان را فاقد اختیار در انجام امورات دانست و گفت: چون متولی فرهنگ و ارشاد بلا تصدی و به حال خود رها شده است کسی نمی‌تواند جلوی فعالیت غیر مجاز در حوزه هنری یا دیگر مسایل را بگیرد چون مدیری در این حوزه وجود ندارد که مسئولیت در اختیار داشته باشد.
جلال‌منش خطاب به مسئولان ذیربط، تشریح کرد: مسایل حاشیه‌ای را وارد فرهنگ نکنید چرا که این شهرستان به اندازه کافی از این ناحیه متضرر شده است و به مرحله بحران هویت رسیدیم.
وی با بیان اینکه نگاهی به سی و اندی سال گذشته گذر سه مرحله و شکاف بین نسلی در شهرستان را گواهی می‌دهد تصریح کرد: دوست داریم زندگی خوبی داشته باشیم و فرزندان ما در آینده در جامعه سالم زندگی کنند.
این مسئول، تصمیم‌گیری در دل جلسات شورای فرهنگ عمومی را کمک به ارتقای فرهنگ و بهبود وضعیت جامعه خواند و تصریح کرد: می‌طلبد جلسات این شورا به سمت و سوی کارشناسی و کاربردی هدایت شود.
جلال‌منش، آمار بالای خودکشی را نگران‌کننده خواند و گفت: اگر بتوانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم در پناه دینی که همه راه‌های زندگی را برای انسان به درستی ترسیم کرده است این مشکلات به وجود نمی‌آیند.
وی پرداختن به حواشی را عامل اساسی ضعف فرهنگ و بن‌بست در شهرستان عنوان و تصریح کرد: در جامعه سالم قبل از اینکه حاشیه را وارد فرهنگ کنند کار می‌کنند.
امام جمعه دهدشت:
همایش فاطمی در دهدشت برگزار می‌شود
امام جمعه دهدشت از برگزاری همایش فاطمی در این شهر خبر داد.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه، الگوگیری از جامعه غرب را باعث نابودی جوانان جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: با پیروی از راه و سیره ائمه (ع) این فرهنگ غلط را می‌زداییم.
امام جمعه دهدشت، تنها راه برون رفت از این مشکلات را الگوگیری از ائمه معصومین (ع) عنوان کرد و گفت: با پیروی از آرمان‌های امام (ره) و شهدا، به‌ وسیله حجاب، خود را از ناملایمات مصون می‌داریم.
حسینی ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت بسیار بد حجاب در شهرستان کهگیلویه، این نوع حجاب را مغایر با فرهنگ اسلام دانست و خواستار توجه ویژه نسبت به این امر مهم شد، این‌گونه پوشش‌های نامناسب باعث ترویج انواع فساد و ناهنجاری در بین افراد جامعه خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه، حضرت زینب (س) را نمونه بارز در مسئله حجاب دانست و خواستار پیروی خانم‌‌ها از این بزرگ بانوی اسلام در همه مراحل زندگی شد.
حسینی انقلاب ایران را برگرفته از سیره اهل‌بیت (ع) عنوان کرد و گفت: باید با برپایی انواع همایش حجاب در مدارس و دانشگا‌ه‌ها در حفظ و پایداری انقلاب از کوچک‌ترین کمکی دریغ نکنیم.
وی در پایان از برگزاری همایش فاطمی در دهدشت خبر داد و گفت: می‌طلبد همه مسئولان با حضور خود در هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم همکاری‌های لازم را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1