تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۹۱۵۱۵

بی‌اعتنایی صدا و سیما به راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتالی

۱۵
۰
کبنا ؛در شرایطی که همگان نسبت به خطر نفوذ و گسترش روزافزون شبکه های ماهواره ای و دامنه نفوذ خطرات آن حتی به دورترین نقاط روستایی اذعان دارند بی توجهی به نیاز دیجیتال کردن دریافت تصاویر شبکه های تلویزیونی داخلی قابل توجیه نیست.
بدون تردید در سفر هر یک از مسوولان و مقامات اجرایی به روستاهای کهگیلویه وبویراحمد یکی از خواسته ها و نیازهای اساسی مردم در کنار سایر کمبودها موضوع راه اندازی و تقویت فرستنده های دیجیتال بوده است.
در سفر اخیر مسئولان اجرایی استان به منطقه محروم سیلاب کلوار نیز یکی از خواسته های به حق مردم دراین روستاها نبود و یا اخلال در فرستنده های دیجیتال بود.
در این روستاها جوانان و دانش آموزانی دیده شدند که از مسوولان عاجزانه بر این حق خود و بهره مندی از زیرساخت فرستنده های دیجیتالی پافشاری می کردند.
یکی از اهالی روستای کلوار بخش مارگون حتی با صراحت از وجود دیش های ماهواره ای بر روی پشت بام خانه خود گفت و از اینکه تاکنون صداو سیمای مرکز استان اقدام به راه اندازی شبکه های دیجیتال نکرده به شدت گله کرد.
وی گفت: تا وقتی که فرستنده های دیجیتال راه اندازی نشوند همچنان باید شاهد ورود تصاویر نامناسب این شبکه های ماهوره ای در روستاها بود.
برخی از مردم منطقه تاک سیسه و شهنیز از توابع بخش مارگون با جمعیتی افزون بر یک هزار خانوار نیز از نبود فرستنده های دیجیتال ابراز گلایه کردند.
قلی آرامش در همین زمینه به گفت: بارها مسوولان اجرایی استان و شهرستان بویراحمد برای رفع این مشکل وعده دادند ولی تاکنون عملی نشده است.
او می گوید: فرزندانم بارها به دلیل نبود وجود شبکه های دیجیتال خواهان مهاجرت به شهر یاسوج شده اند.
آرامش اظهار داشت: این در حالی است که توانایی رفتن به شهر را بدلیل وضعیت نامناسب اقتصادی ندارم.
منطقه تاکسیسه دارای زمین های مناسب ، شرایط خوب آب و هوایی و اقتصادی برای اجرای طرح های کشاورزی و باغداری در حدود ۴۰ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.
برخی از مردم منطقه جلیل در بخش مرکزی بویراحمد نیز ضمن ابراز گلایه از مسئولان اجرایی شهرستان بویراحمد خواهان راه اندازی فرستنده های دیجیتال در سطح روستاهای این منطقه شدند.
یکی از اهالی این منطقه به ایرنا گفت: سالهاست که دریافت تصاویر شبکه های داخلی در روستاهای این منطقه از جمله قاسم آباد، باقرآباد ، سرتیپ آباد، برد پهن و سیوکی به سختی امکان پذیر است.
جانمحمد علی زاده افزود: تاکنون بارها این مشکل با مسوولان اجرایی شهرستان بویراحمد و صدا وسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده اما تاکنون اقدامی صورت نداده اند.
وی معتقد است: وقتی تصاویر تلویزیون ایران در ۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان دریافت نمی شود جز روی آوردن به شبکه های ماهواره ای چکار می توان کرد.
به گفته وی، اینکه مسوولان صدا و سیمای استان مشکل دریافت نشدن تصاویر شبکه های داخلی را در منطقه جلیل حل نمی کنند مشکوک است.
بسیاری از ساکنان روستاهای شهرستان های باشت، لیکک، کهگیلویه و چرام نیز از نبود و اخلال در شبکه های دیجیتال گله مند هستند.
در حالی که نگرانی ها از نبود و اخلال در شبکه های دیجیتال در سطح روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد بالاست به نظر می رسد اجرای طرح فرهنگی «دجال واره» توسط سپاه پاسداران به عنوان اقدامی ارزنده نیز با مشکل مواجه شود.
«دجال واره» یک برنامه راهبردی و ارشاد گرایانه از سوی سپاه است که در قالب آن هر خانواده می تواند با تحویل داوطلبانه دیش های ماهواره ای خود یک دستگاه دیجیتال به صورت رایگان تحویل گیرد.
کارشناسان اجرای موفق این طرح فرهنگی را نیز که تا حدودی با استقبال خانواده ها روبه رو بوده منوط به ایجاد زیرساخت اساسی آن که راه اندازی شبکه ها و فرستنده های دیجیتالی است می دانند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز تقویت و راه اندازی فرستنده های دیجیتال در روستاها را یکی از نیازها و در عین حال اولویت های استان دانست.
سید موسی خادمی گفت: با توجه به گسترش روزافزون شبکه ها و هجوم بی رحمانه فرهنگ های صادراتی از غرب و نفوذ فضاهای مجازی حتی به دورترین نقاط روستایی ضرورت این زیرساخت بیش از گذشته احساس می شود.
معاون فنی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد نیز در این زمینه گفت: تاکنون ۳۳ ایستگاه فرستنده دیجیتال در نقاط مختلف این استان راه اندازی شده است.
علیرضا اشعه افزود: ۲۳ مورد از آنها در طول حدود یک سال گذشته و بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم بوده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این تعداد فرستنده دیجیتال در استان را افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
اشعه اظهار کرد: حدود ۵۰درصد از این میزان اعتبارات متمرکز در سازمان صداو سیما و حدود ۵۰درصد دیگر نیز با همکاری استانداری کهگیلویه وبویراحمد تامین شده است.
یک کارشناس فنی صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد نیز در حالی که در زمینه گله مندی برخی روستاییان نسبت به نبود و یا اخلال در شبکه ها و فرستنده های دیجیتال با وی گفت و گو می‌کرد، اظهار داشت: آنها باید به خود صداو سیما تماس بگیرند و یا مراجعه کنند.
صدرالله وفاپور در عین حال افزود: هم اکنون بیش از ۸۰درصد روستاهای این استان فاقد شبکه دیجیتال هستند.
وی مشکل اساسی در این راستا را کمبود اعتبار دانست و گفت: برای بهره مندی روستاییان از فرستنده های دیجیتال نیازمند تامین اعتبار از سوی استانداری هستیم.
---------------------------
گزارش: حمید جهان
--------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

چرام بخش سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
باباصداوسیمایی نیست حالا دست شما درد نکند از این گزارش واطلاع رسانی ولی وقتی که تذکری به مدیرکل داده نشه فریادرسی نباشه بیان مشکلات چه فایده داره
روستازاده
Iran, Islamic Republic of
باباصداوسیمایی نیست حالا دست شما درد نکند از این گزارش واطلاع رسانی ولی وقتی که تذکری به مدیرکل داده نشه فریادرسی نباشه بیان مشکلات چه فایده داره
روستا نشین محروم
Iran, Islamic Republic of
بااین همه خدمت رسانی که در بخش صدا وسیما مخصوصا دیجیتای شدن روستاها وشهرها انجام پذیرفته وان هم درزمان انقلاب وانهم به همت فرزندان دانشمند وجهادگری همانند دکتر وفاپور تا کنون یک بار رسانه ها ومسئولین از این همه خدمات لب نگشودند ولیکن با حفظ حقوق مردم عزیز باید گفت که حق فرزندان زحمت کش شما که شبانه روز برای خدمت گذاری در کوه وبیابان مشغولند اداءنشده ومافیای قدرت تا ابد هم نه قدر دان و مجال بروز این همه فداکاری را نخواهندداد .مگر با توکل وتوسل به خداوند متعال وسوختن وصبر وسکوت .......وهمچنان جهادی خدمت کردن به مردم عزیز که وظیفه شرعی وقانونی وانسانی است .با شد که انشالله موجب رضایت حق واقع گردد.
حق
Iran, Islamic Republic of
تیتر گزارش سوال برانگیز است .چرا که من شهروند هیچ ارگان ونهادی را مثل صدا وسیما فعال ومسولیت پذیر سراغ ندارم وتوجهی که صدا وسیما به مساءل جامعه دارند ستودنی است .
انصاف
Iran, Islamic Republic of
یاد دارم چند سال پیش یکی از کارکنان صدا وسما که با هم رفیق بودیم یکروز امد تا خیلی ناراحت و غمگین به نظر میرسد از او پرسیدم چرا ناراحتی گفت چن تا مهندس از تهران امده بودند در مرکز وقتی هم صحبت شدیم گفتند شما چطور مردمی هستید که خدمت گزاران خود را نمی شناسید گفتم نفهمیدم منظورت چیست گفت شما دو تا مهندس فعال و بومی داشتید که در سازمان مثل انها کم پیدا میشود و چه پیگیریهای که در تهران جهت اوردن امکانات فرستنده و فنی زحمت میکشیدند و شما قدرشان را ندانستید گفتم منظورتان کدام دو مهندس ما مهندس زیاد داریم همگی باهم گفتند مهندس حمیدی کیش و مهندس خستوانه
بورلا
Iran, Islamic Republic of
پوشش افزون بر ۹۰ درصد صدا وتصویر دیجیتال در جغرافیای استان مرهون تلاش مزاعف آقای دکتر صدراله وفاپور در صداوسیما می باشد که جا دارد به ایشان خسته نباشید بگوییم و درج چنین خبری به نقل از دکتر وفاپور یک اشتباه سهوی از دستندرکاران پایگاه خبری کبنانیوز می باشد.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی مهندس وفاپور مدیر فرستنده ها است غیر ازمنطقه خودش پا تاوه و دلی لهرام بیگی برای هیچ نقطع ای فعالیت ننمیکند برید ببینید چند تا فرستنده تودلی بهرام بیگی نصب شده
انصاف
Iran, Islamic Republic of
مهندسین حمیده کیش وخستوانه اگر فعالیتی کردنند وظیفه شان بود ولی تاجای که ما اطلاع داریم حیف ومیل اموال عمومی صدا وسیما از اولویتهای کاری انها بود وخدا می داندچه ثروتها در این قبال ونامشروع جمع کردند .وخدا می داند که انسانهای پاکدست در صدا وسیما مظلوم ودر حاشیه هستند .خدا میداند که من هیچ ربطی به صدا وسیما ندارم ولیکن اطلاعات کامل را دارم.ریاست جدید گول دغل بازیهای بعضی افراد را نباید بخورد ورئیس استان که فردی بسیجی واندیشمند است نیز همینطور.............
همسایه
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که وفاپور مدیر فرستنده های استان است به غیر از پاتاوه وبهرام بیگی فکری به حال دیگر نقاط استان نمیکند ۱۵ ساله مدیریتش تمام فرستنده ها در یک منطقه متمرکز شده است
علیرضا وفاپور
Iran, Islamic Republic of
آقای وفاپور پدر بنده هست الان ۴ ماهی میشه اومدیم تهران
بومی
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید نباشید همین امروز شنیدم مدیرکل می ره
عدالت
Iran, Islamic Republic of
انصافا مدر کل صدا وسمای مرکز هم جوان است و هم پر انرژی و خیلی فعال و پر کار میباشد . فقط مرکز یه خونه تکونی احتیاج داره اگه این مدیرواحد های قدیمی جمع بشه و قوم گرایی کمتر بشه خدمات رسانی به مردم هم بیشتر میشه
انصاف
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی است خدمات دکتر وفاپور وهمکاران زحمت کش اونه نادیده بگیرید .وبی انصافی از ان بدتر که خدمات ایشان وهمکارانش را قشری بدانید خدا میداند فکر دکتر وفاپور جهانی است وناشناخته وهمه انسانها نزد وی مثل فرشته وخواهر وبرادرش محسوب میشود .......................حیف ازاین همه حسادت وبی رحمی/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) می فرمایند مرد خوب با خبر خوب و مرد بد با خبر بد می‌آید؛ یعنی افراد خوب، کلام‌شان نیز خوب است برخلاف افراد بد که از دهان‌شان توهین و غیبت و تهمت خارج می‌شود. ... کمی انصاف هم خوب است مهدس حمید کیش و مهندس خستوانه هم خدایی دارند
محمد سلیمی
Iran, Islamic Republic of
همه جای ایران روستائیان مورد ظلم قرار گرفته اند مثلا ما مردم روستای باغلوجه از توابع شهرستان سقز استان کردستان چندین ساله تقاضای فرستنده تلویزیونی برای روستامون میکنیم ولی هیچ کس جوابی نمیدهد ولی خواهشی از شما روستاییان عزیز دارم انهم اینه که برید رو سایت پرسش وپاسخ صداوسیما واسه روستاههاتون در خواست فرستنده بکنید ...این سایت رو به همه روستاییان معرفی بکنید
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1