تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۹۱۳۰۹

یاری‌پور: ادارات در ایام تعطیلات نوروز کشیک می‌شوند

۰
کبنا ؛ممنوعیت هرگونه حفاری از ۱۵ اسفندماه تا ۲۰ فروردین در بویراحمد
فرماندار بویراحمد گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان و ورود گردشگران به بویراحمد دستگاه‌های حفار از هرگونه حفاری در سطح شهر از ۱۵ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ۹۴ خودداری کنند.
هوشنگ یاری‌پور  در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد در خدمات‌دهی به مسافران تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این ایام خدمات ارزنده‌ای به مسافران ارائه کرد.
فرماندار بویراحمد هدف از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را ایجاد هماهنگی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بوده که با بهره‌برداری از خدمات دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب بوده است، گفت: با توجه به وضعیت بارندگی در سال آینده وضعیت بسیار خاصی خواهیم داشت.
این مسئول تصریح کرد: به‌دلیل شرایط و اقلیم آب و هوایی بویراحمد پیش‌بینی سیل ورود گردشگر بیشتر به شهرستان می‌رود و اجرای خدمات به مسافران وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده است.
یاری‌پور با تاکید بر اینکه شهرستان بویراحمد به‌دلیل شرایط آب و هوایی خاص و منحصر به‌فرد خود در ایام نوروز و فصل بهار گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد، گفت: با خدمات‌دهی مناسب و زیرساخت‌های مناسب می‌توان در جذب هرچه بیشتر گردشگر موفق عمل کرد.
وی ضمن تاکید بر خدمات‌دهی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی بیان کرد: در ایام نوروز سال آینده باید متفاوت‌تر از گذشته خدمات ارائه کنیم تا بتوان رضایت‌خاطر مسافران را داشته باشیم چرا که این امر در جذب بیشتر گردشگر موثر واقع می‌شود.
مسئول ارشد اجرایی بویراحمد با اشاره به ورود گردشگر به پایتخت طبیعت ایران بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب شهری، مخابرات، گاز و شرکت‌های بیمه‌ای آمادگی لازم برای ارائه خدمات را داشته باشند.
یاری‌پور بر اعلام لیست کشیک ادارات از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات خدمات سفر در این ایام لیست کشیک دستگاه خود را به فرمانداری اعلام کنند.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان و ورود گردشگران به بویراحمد دستگاه‌های حفار از هرگونه حفاری در سطح شهر از ۱۵ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ۹۴ خودداری کنند.
تشریح وظایف کمیته‌های ۹ گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بویراحمد
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد وظایف کمیته‌های ۹ گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان را تشریح کرد.
شاهرخ کناری در جلسه تسهیلات سفرهای نوروزی بویراحمد با بیان اینکه شهرستان‌های گرمسیری به‌دلیل شرایط آب و هوایی میزبان مسافرانی از جای جای کشور بوده‌اند، گفت: بویراحمد به جهت آب و هوای سردسیری در این ایام فاقد مسافر بوده که با این وجود در فصل بهار میزبان خیل ورود گردشگران زیادی خواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با تشریح آب و هوای معتدل شهرستان در فصول بهار و تابستان اذعان کرد: خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد با داشتن آب و هوایی چهارفصل در تمام فصول سال میزبان گردشگران و مهمانان متعددی است.
این مسئول ایام نوروز را فرصتی مناسب برای ارائه فرهنگ و آداب و رسوم به کشور و جهان عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز باید به گونه‌ای برخورد کنیم که بتوان فرهنگ و سنت قوم لر را به نحو مطلوب به هم‌وطنان انعکاس دهیم.
وی نحوه برخورد با مسافران را در جذب هرچه بیشتر گردشگر به شهرستان بویراحمد موثر خواند و گفت: اگر شیوه برخورد مناسب باشد بدون شک در جذب گردشگر موثر واقع می‌شود و در صورتی که برخورد ناشایستی صورت گیرد نمی‌توان گردشگری در شهرستان داشته باشیم.
کناری بویراحمد را از شهرستان‌های شناسنامه‌دار در جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: همه مسئولان، نهادها و ارگان‌ها باید با آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان بویراحمد نقش سازنده و موثری در جذب گردشگر داشته باشند.
این مسئول ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را دارای ۹ کمیته عنوان کرد و گفت: اولین کمیته در ستاد تسهیلات سفرها کمیته حمل و نقل با محوریت اداره حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری بوده که موظف هستند نقاط حادثه‌خیز، آمادگی ترمینال مسافربری برای جابه‌جایی مسافران و مراکز تعمیر خودروها را مشخص و اعلام گزارش دهند.
وی دومین کمیته در این ستاد را کمیته امداد و نجات با محوریت هلال‌احمر و علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: استقرار پایگاه‌های امداد و نجات و اکیپ‌های بهداشتی و درمانی در ورودی‌های شهر ضروری است.
این مسئول کمیته انتظامی را سومین کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی عنوان کرد و گفت: این کمیته با محوریت نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور بوده که طرح‌های ترافیک و اقدامات امنیتی در پارک‌ها و کمپ‌ها و استقرار کیوسک‌های نیروی انتظامی در مکان‌های پرتردد را در دستور کار قرار می‌دهند.
کناری در ادامه با بیان اینکه کمیته هماهنگی با محوریت شهرداری و دهیاری‌ها بوده که شهرداران و بخشداران هرگونه حفاری از ۱۵ اسفند لغایت ۲۰ فروردین را ممنوع اعلام کنند، گفت: بخشداران روستاهای هدف گردشگری را با پاکسازی، جمع‌آوری زباله‌ها رسیدگی به تابلوهای مسیر و توجیه دهیاران در جذب گردشگر آماده‌سازی کنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد فعال‌سازی خودپردازها را از دیگر اقدامات لازم در کمیته هماهنگی عنوان کرد و گفت: بانک‌هایی که خودپردازی در سطح بخش‌ها و روستاها دارند با تعمیر، فعال‌سازی و وجود اسکناس خدمات‌دهی به مسافران را به نحو مطلوب ارائه کنند.
وی کمیته اسکان و رفاه را با محوریت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: امامزادگان زیادی در سطح شهرستان داریم که در فصول مختلف سال زائران گسترده و متعددی به شهرستان ورود پیدا می‌کنند.
این مسئول ششمین کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را کمیته نظارت و تنظیم بازار با محوریت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بویراحمد عنوان کرد و گفت: مشخص کردن لیست واحدهای خدماتی، لیست نانوایی‌های کشیک و نظارت بر پخت نان مدنظر متولیان امر قرار گیرد.
کناری به اعلام آمادگی سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ارائه گزارشات و شکایات مردمی خبر داد.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات با محوریت بازرسی استانداری و راه‌اندازی سامانه ۱۱۱ عنوان کرد و گفت: این سامانه به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شکایات مردمی است.
وی کمیته خدمات بهداشتی و سلامت با محوریت مرکز بهداشت و کمیته آمار و اطلاع‌رسانی با محوریت معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: به منظور ارائه آمار دقیق از ورود و خروج مسافران و مهمانان نوروزی حوزه معاونت عمرانی استانداری نیز به‌عنوان جانشین استاندار در ستاد تسهیلات ارائه گزارش می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1