تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۹۱۲۸۴

بارش برف و شادی مردم گرمسیر/تصاویر

۲
۰
کبنا ؛آخرین ماه از سال ۱۳۹۳، نزولات آسمانی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در حین بارش هستند.
به گزارش کبنا نیوز، در آخرین ماه از سال ۱۳۹۳ و در حالی که در دو ماه اخیر شاهد کاهش میزان بارش نزولات آسمانی بودیم، ولی در اسفند طبیعت رو دیگر خود را نشان داد و این‌بار با عطوفت خود دل شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی را در نقاط مختلف استان شاد کرد.
بنا بر گزارش خبرنگار کبنا نیوز از دهدشت، هم‌اکنون در شهرهای گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت و لیکک شاهد بارش برف هستیم.
بنا به گزارشات واصله مردم شهر دهدشت با ریختن به خیابان‌ها به ابراز شادی پرداخته‌اند و بارش برف را بعد از گذشت ۲۰ سال در این شهر جشن گرفتند.
صدای بوق خودروها در خیابان‌های این شهر گرمسیری به گوش می‌رسد.
یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون برف می‌بارد.
بارش شدید برف در دهدشت و لیکک
به گفته رئیس اداره پایش هواشناسی استان هم اکنون در مناطق گرمسیری استان باران و در مناطق سردسیری برف می بارد.
ولی بهره مند گفت: با این حال در شهر گرمسیری لیکک در شهرستان بهمئی و دهدشت در شهرستان کهگیلویه و  برخی از مناطق باشت به شدت برف می بارد.
بهره مند بیان کرد: هم اکنون میزن دید در شهر لیکک به علت بارش برف به ۲۰۰ متر کاهش یافته است.
وی بیان داشت: دمای هوا در این شهر نیز به یک درجه سانتیگراد رسیده که در این موقع از سال کم سابقه است.
بهره مند اظهار داشت: در دیگر شهرهای گرمسیری استان از جمله دهدشت و گچساران شاهد بارش شدید باران هستیم.
وی افزود: هم اکنون در مناطق کوهستانی و سردسیری استان و ارتفاعات نیز برف می بارد.
سامانه بارش زا تا امشب میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد است
رئیس اداره پایش هواشناسی استان گفت: این سامانه تا امشب بر جو استان حاکم است و موجب بارش های خوبی خواهد شد.
وی بیان داشت: ابتدای سال زراعی جاری در یاسوج ۳۵۱، سی سخت ۳۷۴، گچساران ۱۸۲، دهدشت ۲۱۷ و لیکک۱۷۹ میلیمتر باران باریده است.
بهره مند از کاهش بارش ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین کاهش بارشها مربوط به دهدشت و لیکک و کمترین آن مربوط به سی سخت است.
وی اظهار داشت: میزان بارش ها در یاسوج ۱۳۰، سی سخت ۳۵، گچساران ۱۵۱، دهدشت ۲۲۵و لیکک ۱۷۲ میلیمتر کمتر از سال گذشته است.
وی یادآور شد: در مدت مشابه سال زراعی گذشته در یاسوج ۴۸۱، سی سخت ۴۱۰، گچساران ۳۳۳، دهدشت ۴۲۴ و لیکک ۳۴۷ میلیمتر باران باریده بود.
بهره مند، میانگین بلند مدت بارش را در یاسوج ۸۲۴، سی سخت ۶۹۱، گچساران ۴۴۹، دهدشت ۵۰۲ و لیکک ۳۸۴ میلیمترعنوان کرد.
بارشهای اسفند مرهمی بر زخم خشکسالی
امسال بر خلاف سالهای گذشته بارشها در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نبوده و به طور میانگین ۱۵۰ میلمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است آن هم در استانی که معیشت اغلب مردم از راه کشاورزی و دامپروری تامین می شود.
خشک شدن و یا کم آب شدن بسیاری از چشمه های استان و منابع تامین آب به خصوص در مناطق عشایر نشین یکی از نگرانی عمده مردم است که همچنان ادامه دارد.
در این مناطق نزدیک به ۸۰درصد از منابع آبی با کم آبی مواجه شده اند و آبرسانی به ۷۰ سکونتگاه عشایری با تانکر آنجام می شود.
همچنین ۸۰ روستای استان هم که اغلب در بخش گرمسیری استان قرار دارند، با تانکر آبرسانی می شوند و این در حالی است که هنوزگرما در این مناطق رخ نشان نداده است.
با این حال بر خلاف ماههای گذشته، در ماه اسفند استان شاهد بارشهای مطلوبتر بوده و ادامه این روند می تواند نگرانی ها را از مواجهه با تابستان بی آب و خشک کاهش دهد.

 بارش برف پس از ۲۰ سال در لنده
پس از سال‌ها بار دیگر شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با بارش برف سفیدپوش شدند.


ظهر امروز پس از ۲۰ سال‌ مردم شهرستان لنده بار دیگر بارش برف را با تمام وجود حس کردند. شهرستان لنده یکی از مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و بارش برف یکی از اتفاقات نادر در این شهرستان است.

آخرین بارش برف در شهرستان لنده به سال ۷۳ بر می‌گردد و امروز در پی سرد شدن هوا به یک‌باره برف باریدن گرفت تا دعای مردم به اجابت برسد و خداوند نور امید را به دل‌های مردم برگرداند.

امروز مردم شهرستان لنده ضمن تشکر خداوند سبحان نزول رحمت الهی را با شادی جشن گرفتند.

دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم شهرستان لنده خوشحال و خرسند از نزول رحمت الهی هستند و شکر و ثنای خداوند را به‌جای می‌آورند.

 


 


 


 

شکرگذاری مردم

 
همچنین بارش برف پس از ۱۷ سال ظهر امروز موجی از شادی را در دل مردم دهدشت نیز نشاند؛ با گذشت دو ماه از فصل زمستان و دریغ کردن رحمت آسمان از این شهر امروز بغض آسمان با ریزش برف شادی ترکید و شور و حال عجیبی به مردم بخشید.

 


 
آسمان دهدشت که چند روز متوالی ابری و گرفته بود لحظاتی قبل شادی را بر شانه مردم نشاند و بارقه امید را در ماه پایانی روشن کرد.

عدم بارش به موقع باران در زمستان و کاهش میزان بارندگی در پاییز امسال نگران‌هایی را در مردم دهدشت و به‌ویژه کشاورزان ایجاد کرده بود و مردم برای بارش نزولات آسمانی با اقامه نماز استستقاء دست نیاز به سوی آسمان بلند کردند و امروز بارش برف آن‌ هم با گذشت ۱۷ سال از نباریدن برف در این شهر شگفتی و تعجب همگان را واداشت.

شهروندان دهدشت با ریزش دانه‌های برف به خیابان ریختند و با راه‌اندازی کاروان شادی بارش رحمت خداوندی را جشن گرفتند.

برف این نعمت الهی هر چند طولانی نبود اما دل مردم را شاد کرد. بارش برف چنان مردم را خوشحال کرده است که با ارسال پیام‌هایی شعف‌بخش این نعمت بزرگ را به همدیگر تبریک می‌گویند. هم‌اکنون باران در دهدشت در حال باریدن است.

 


 
برف در حالی امروز پس از ۱۷ سال در دهدشت باریدن گرفته که بی‌بارانی دو ماه گذشته موجی از نگرانی را در آنان ایجاد کرده و حتی فکر بارش برف هم نمی‌کردند.

کرامت کریمی در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خوشحالی از بارش برف و سپاسگزاری به درگاه خداوند اظهار کرد: این نعمت بی‌نظیری که امروز به ما عطا فرموده است پاسخگویی به نماز استسقاء مردمی است که با پای برهنه و چشمانی اشکبار از خداوند طلب کرده بودند.

 


 
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: خداوند به زیبایی و به معنای مطلوب به درخواست مردم این دیار پاسخ گفته و این چنین شادی را به مردم هدیه بخشید.

کریمی با بیان این‌که خدای را به خاطر این معرفت و ارزانی داشتن نعمت برف شکرگزاریم، افزود: امیدواریم مردم نیز قدردان این نعمت باشند.


بارش برف درگچساران مردم را شادمان کرد
بارش برف و باران پس از روزها هوای غبار آلود و آلوده چهره شهر گچساران را دگرگون کرد.
بارش نزولات آسمانی مردم گچساران را شادمان کرد.بارش باران این برکت الهی که برای دقایقی تبدیل به برف شد پس از روزها هوای غبار آلود و آلوده چهره شهر گچساران را دگرگون کرد.
مردم شهرستان گچساران در حالی که به شدت از سرمای شدید به خود می لرزیدند خداوند را به خاطر بارش باران شکر می کردند.
هوای گچساران در حال حاضر به شدت سرد است به طوریکه که کوه های اطراف را تا دامنه برف سفید پوش کرده است.
 
بارش برف زمستانی در باشت
در آخرین ماه از زمستان ۹۳ بارش برف زمستانی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد طبیعتی زیبا را در این مناطق به همراه داشت.
دقایقی پیش در دومین روز از آخرین ماه سال ۹۳ مردم شهرستان‌ها و شهرهای مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی شاهد بارش برف و باران این رحمت الهی بودند که در بسیاری از مناطق بارش برف به یک پدیده نادر تبدیل شده بود.
شهرستان‌های باشت و گچساران از جمله مناطق گرمسیری این استان چهار فصل هستند که در این روز پربرکت سفید‌پوش شده و اگر چه برای دقایقی کوتاه اما همراه با ایجاد ذوق و شوق در مردم بود.
بزرگ‌ترهای خانواده‌ها بارش برف در مناطق گرمسیری را همچون عیدی خوش خبر می‌دانند و بر این اعتقاد هستند که سال‌هایی که بارش برف را به همراه داشته باشد سالی پربرکت و پرمحصول خواهد بود لذا با وجود سرمای حاصل از بارش این دانه‌های سفید رحمت باز هم در خانه‌ها را باز گذاشتند تا شاهد لحظه‌های زیبای بارش برف باشند.
دانه‌های برف برای مردم مناطق گرمسیری سال‌ها بود که به یک آرزو تبدیل شده بود و امروز گرمسیری‌های کهگیلویه و بویراحمدی به تحقق این رویا شادی‌های خود را با دیگران تقسیم کرده و با ارسال پیامک‌های برفی به همدیگر تبریک می‌گویند.
گفتنی است؛ در پی بارش برف در این مناطق روستاهایی نیز هستند که به صورت کامل سفیدپوش شده و مسیرهای عبور و مرور مردمی تا حدی با مشکل مواجه شده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حامی
Iran, Islamic Republic of
الان هم گچساران برف میباره ۱۵:۴۵
..
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. خدا را شکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1