تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب : ۹۱۲۴۷

هشدار درباره قطع حقوق و مزایای برخی کارمندان دولت/واکنش رسانه‌های غربی به انتقاد رهبر انقلاب/هزینه سفر مسئولی ۱۰۰ میلیون تومان!

۰
کبنا ؛
سیروس ناصری: تجربه توافق ژنو نباید تکرار شود، قاطعیت رسیدگی به پرونده رحیمی را در پرونده مهدی هاشمی اعمال کنید، رانندگان دولتی ۳۰۰ هزار تومان حق لباس می گیرند و ... از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

*کیهان
سیروس ناصری: تجربه توافق ژنو نباید تکرار شود
عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت اظهارات‌ رئیس جمهور و وزیر خارجه در ۲ ماه اخیر نشانه افزایش شک و تردید نسبت به طرف مقابل است و همین امر لزوم یک مرحله‌ای کردن توافق را ضروری می‌کند.
سیروس ناصری درباره تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر یک مرحله‌ای بودن توافق و نفی توافق دو مرحله‌ای روی جزئیات و کلیات گفت: برداشت من این است که دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری داشته‌اند دغدغه‌ای است که بسیاری از کارشناسان این حوزه نیز در خصوص مذاکرات داشته‌اند. مطمئن هستم که وزیر امور خارجه کشورمان هم که بسیار مسلط به جوانب مختلف این بحث هستند روی این موضوع اصرار و تاکید داشته‌اند. بنابراین به نظر من آنچه امروز مطرح است در مسیر اجرای نظر مقام معظم رهبری است و دیگر بحث یک توافق اولیه مطرح نیست بلکه یک تفاهم کلی در میان است.
وی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد و درباره ۲ روش توافق می‌گوید:‌ یک اتفاق این است که توافق اولیه را رسمیت بخشیده و به نوعی آن را تعهدآور هم بکنید که در این صورت سکوی پرش قطعی‌تری هم در خصوص توافق بر سر کلیات پیش از آنکه وارد جزئیات شوید دارید. اما من فکر می‌کنم که مسیر مذاکرات در کنار تجربه‌ای که پس از امضای توافقنامه موقت ژنو موسوم به برنامه مشترک به دست آمد منجر به این شد که نه تنها آمریکایی‌ها بلکه اروپایی‌ها از هر روزنه‌ای سوء تفسیر و سوء تعبیر می‌کنند و اقدام‌های روشنی را که مغایر با روح تفاهم‌های کلی است، انجام می‌دهند که در نتیجه تیم مذاکره‌کننده به این باور رسید که از امتیازی که امضای یک سند تعهدآور در مرحله اولیه می‌تواند داشته باشد گذشته و به یک توافق یک مرحله‌ای فکر کند. بنابراین با یک مرحله‌ای شدن توافق جامع، ضمانت اینکه قطعا به توافق جامع هسته‌ای در جزئیات هم دست پیدا می‌کنیم، کمتر خواهد شد و این در حقیقت یک پذیرش ریسک است اما از سوی دیگر این اطمینان را می‌دهد که ما توافقی نخواهیم داشت مگر یک توافق خوب و توافقی که کاملا برای ما اطمینان‌بخش باشد.
سیروس ناصری توضیح داد: اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در دو ماه اخیر کاملا گویای تردید و شک نسبت به حسن‌نیت طرف مقابل است. البته می‌دانید که مقام‌های رسمی در اظهارات علنی خود با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو هستند اما برداشت من از اظهارات علنی آقای ظریف در دو ماه اخیر این است که ایشان نسبت به نوع برخورد آمریکایی‌ها و شاید تا حدودی اروپایی‌ها شک و تردیدهایی دارند. بنابراین این اطمینان‌بخش‌تر است که ما توافق تعهدآور را موکول به زمان دیگری بکنیم تا تمام جزئیات کاملا به توافق طرفین برسد.
وی درباره جنگ زرگری میان دولت و کنگره آمریکا، این موضوع را پیچیده دانست و گفت: به اعتقاد من تندروترین افراد حتی کسانی که به دنبال تصویب تحریم‌های جدید در کنگره هستند در ته ذهن خود به دنبال این هستند که مذاکرات به نتیجه برسد و از به نتیجه نرسیدن مذاکرات واهمه دارند. هیچ گروهی در آمریکا این ذخیره سیاست داخلی را ندارد که تا نقطه‌ای تندروی کند که مذاکرات شکست بخورد هیچ کس حاضر نیست مسئولیت شکست مذاکرات را به عهده بگیرد.
طفره دولت از پاسخگویی هشدار درباره غلبه کارگزاران است
حاکمیت طیفی از کارگزاران بر دولت یازدهم مانع از پاسخگویی دولت شده و بیم آن می‌رود که این طیف همان بلایی را بر سر روحانی بیاورند که سال ۷۶ بر سر روحانی و سال ۸۸ بر سر کروبی آوردند.
دکتر محمد سلیمانی نماینده مردم تهران ضمن طرح این مطلب نوشت: یکی از گرفتاری‌ها و مصیبت‌هایی که کشور در دهه‌های اخیر به آن مبتلا شده تفکر کارگزارانی است. این طیف ممکن است خدای نخواسته بعد از تمتع از دولت تدبیر و امید، آن را بین زمین و آسمان رها کنند.
وی در ادامه با طرح برخی پرسش‌ها و مطالبات بی‌پاسخ از دولت نوشت: مردم بارها  و بارها از دولت خواسته‌اند در مورد تناقض آمارها در حوزه اقتصادی شفاف‌سازی کند. نخبگان جامعه نیز همصدای با مردم این مطالبه را دارند. همه مردم آنچه در عمل و در بازار می‌بینند و جیب آنها آن را لمس می‌کند را با آمارهای دولتی متناقض می‌بینند. ولی دولت عامدا و عالما مهر سکوت بر لب دارد. صنعتگران و کارخانه‌داران و تولیدکنندگان همواره از دولت می‌پرسند چرا سهم بخش تولید را از محل یارانه‌ها نمی‌دهید؟ ولی تعجب‌آور است که دولت هیچگاه پاسخ نداده است. همیشه مجلسیان به دولت متذکر شده‌اند که طبق قانون باید ۶۵ درصد از درآمد معدن به سرمایه‌گذاری در این بخش برگردد و به شرکت‌های توسعه‌ای داده شود. ولی دریغ از یک پاسخ روشن!
سلیمانی می‌افزاید: کشاورزان، نمایندگان مجلس و صنایع مربوطه، در مورد واردات بی‌رویه برنج و شکر، همواره توضیح خواسته‌اند. ولی دولت با نمایش یک دعوای حیدری- نعمتی بین وزارت صنایع و وزارت جهاد کشاورزی عملا مسأله را منحرف کرده و به سوال اصلی پاسخ نداده است و نمی‌دهد. هر روز مردم خصوصا در شهرهای کلان شاهد عبور و مرور و مانور خودروهای لوکس چند میلیاردی هستند. همه سوال می‌کنند: اینها چگونه مجوز می‌گیرند و چگونه وارد می‌شوند؟
به گزارش رجانیوز، دکتر سلیمانی‌ در ادامه پرسش‌های خود می‌نویسد: مدتهاست وزیر راه و شهرسازی صحبت از مسکن اجتماعی کرده است و از آن خبری نیست مردم سؤال می‌کنند مسکن اجتماعی چیست؟ کی شروع می‌شود؟ شرایطش چیست؟ چگونه برای آن باید اقدام کنند؟ ولی دریغ از یک کلمه جواب!...
مسائل بالا فقط گوشه‌ای از سؤالات مردم و اقشار مختلف در کشور است. صرفا برای نمونه ارائه شد تا نشان داده شود که تیم کارگزارانی دولت که بر بخش اقتصادی و پولی و بین‌المللی و فرهنگی کشور حاکم شده است، راه سکوت در مقابل مطالبات و درخواست‌ها را در پیش گرفته و موجبات نگرانی و عدم رضایت عمومی را فراهم کرده است. بدیهی است اگر دولت برای آن فکری عاجل نکند، دولت در نظر مردم به عنوان دولت سکوت و غیرپاسخگو تلقی می‌شود. البته تا اندازه‌ای این اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد کارگزاران در حال زمینه‌سازی برای اجرای مدلی هستند که در انتخابات سال ۱۳۷۶ هم بر سر یکی از کاندیداها آوردند و در روز موعود رأی خود را به سبد دیگری ریختند. لذا هم مردم باید هوشیار باشند و هم مدیران دولتی، که تا دیر نشده است، ساز و کار مدل کارگزارانی را برچینند و اجازه تکرار به آن ندهند. آنها فکر می‌کنند هر دوئی، سه‌ای هم دارد. باید منتظر ماند و دید آیا کارگزاران همان بلایی را که بر سر ناطق ‌نوری در سال ۱۳۷۶ و بر سر کروبی در سال ۱۳۸۸ آوردند، در سال ۱۳۹۶ یا زودتر بر سر روحانی می‌آورند؟
قاطعیت رسیدگی به پرونده رحیمی را در پرونده مهدی هاشمی اعمال کنید
پرونده مهدی هاشمی همانند پرونده محمدرضا رحیمی آزمونی برای اعتبار قوه قضائیه در رسیدگی به اتهامات افراد ذی‌نفوذ است.
روزنامه جام جم در سرمقاله خود نوشت: اجرای عدالت ابعاد بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد اما مبارزه با فساد و بخصوص فساد مسئولان و صاحبان قدرت نقش بسیار مهمی در تجلی عدالت دارد و اگر نظامی در این مورد توفیق بدست آورد می‌تواند به تحقق عدالت در موارد دیگر نیز امیدوار باشد. مردم نیز به اهتمام نظام در این زمینه توجه خاص دارند و امید یا یاس آنها به عدالت پیشه‌بودن نظام حاکم بر خودشان، بستگی زیادی به این مسئله دارد. شاید بتوان پرونده غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران را اولین پرونده مبارزه با فساد مالی مسئولان جمهوری اسلامی قلمداد کرد. پرونده‌ای که در آغاز، واکنش‌های بسیار تندی را از سوی جریان اصلاح‌طلب برانگیخت تاجایی که دولت وقت که سیدمحمد خاتمی ریاستش را به عهده داشت جلسه ویژه تشکیل داد و در یکی از جلسات دادگاه ۲۲ وزیر حضور یافتند تا به قاضی و قوه قضاییه نشان دهند دولت تمام قد پشت سر این متهم فساد اقتصادی (که بعدا بخشی از جرائمش به اثبات رسید) ایستاده است. تجمعات سازمان یافته برای حمایت از وی، از دیگر اقدامات این جریان برای مرعوب‌کردن دستگاه قضا بود.
مهدی فضائلی در این یادداشت خاطرنشان می‌کند: پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت قبل، دومین پرونده فساد مالی در این سطح بود که به تازگی احکام آن نهایی و او روانه زندان شد. در این مورد هم هرچند رئیس دولت وقت، یعنی محمود احمدی‌نژاد متأسفانه کابینه‌اش را خط قرمز اعلام کرد و مانع رسیدگی به تخلفات معاون خود شد اما خوشبختانه قوه قضاییه پس از اتمام دولت نهم این رسیدگی را از سر گرفت و بدون ملاحظه به انجام رساند و دیدیم که نه‌تنها هیچ واکنش منفی را برنیانگیخت بلکه مورد استقبال آحاد جامعه و جریان‌های سیاسی قرار گرفت که نشان از بلوغ جامعه و خواص آن دارد.
نویسنده بااشاره به پرونده اتهامات اقتصادی و امنیتی مهدی هاشمی می‌نویسد: این روزها پرونده بسیار مهم و از جهاتی مهم‌تر از همه مواردی که پیش از این مطرح بوده در دستور کار قوه قضاییه است؛ یعنی پرونده مهدی هاشمی. پرونده‌ای که نه به خاطر خود متهم اصلی آن بلکه به دلیل انتساب وی به یکی از پیشگامان مبارزه و یکی از شاخص‌ترین چهره های نظام یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهمیت یافته و امروز چشمان بیدار مردم هوشمند کشورمان به دست قاضی این پرونده و نیز مسئولان عالی قوه قضائیه است تا این قوه را در آزمونی دیگر محک بزنند و عیار عزم دستگاه قضایی را بسنجند. به عبارت دیگر پرونده مهدی هاشمی امروز «پرونده معیار» عزم و اراده دستگاه قضا در مبارزه با فساد مالی مسئولان و صاحب‌منصبان و صاحبان قدرت است.
نویسنده تاکید کرد: اگر قوه قضائیه از این آزمون، سربلند بیرون آید علاوه بر بازسازی قابل توجه امید مردم به تحقق عدالت، شاهد ارتقای قابل توجه عیار عدالت در کشور خواهیم بود و راه برای ادامه این راه پرافتخار هموار خواهد شد و اگر خدای ناکرده این عزم در این مرحله به هر بهانه یا توجیهی دچار توقف یاکندی شود امیدهای قبلی نیز به یاس خواهد گرایید.
برخورد سیاسی از سوی موافقان و مخالفان اجرای عدالت در این پرونده و کشاندن پای هاشمی پدر به پرونده هاشمی پسر، بزرگ‌ترین مانع اجرای عدالت و خیانت به عدالت است و همه باید از آن دوری کنند.
جام‌جم در پایان می‌نویسد: تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی پدرها و پسرهای متعددی را سراغ دارد که در مسیر حق‌طلبی و مبارزه با باطل رودرروی هم قرار گرفته‌اند و ارتباطات نسبی اجازه نداده است حق و باطل فراموش شوند؛ امروز هم این امیدواری هست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز از این آزمون دشوار سربلند خارج شود.
افشای سندسازی سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران
آمریکا اسناد دستکاری شده و جعلی را برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران در اختیار آژانس قرار داده تا آژانس را فریب دهد.
شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت: با توجه به افشای اسنادی که نشان می‌دهد سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) تلاش کرده تا اسناد مربوط به ساخت تسلیحات اتمی را وارد برنامه هسته‌ای ایران کند، ممکن است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اسناد مربوط به ایران، بازنگری کند.
بلومبرگ نوشت: «دو دیپلمات غربی می‌گویند، جزئیات مربوط به تلاش سازمان سیا که در جریان بررسی یک پرونده در ایالات متحده پدیدار شده، ممکن است که ناظران سازمان ملل را وادار کند تا برخی از شواهد مربوط به فعالیت ادعایی ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.»
به گفته این دو دیپلمات آشنا به پرونده ایران در آژانس که به دلیل محرمانه بودن این موضوع، خواسته‌اند نامشان فاش نشود، می‌گویند بازرسان آژانس در وین احتمالاً اطلاعات دریافتی در مورد ایران را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهند.
چندی قبل دادگاهی برای بررسی اتهامات «جفری استرلینگ» کارمند سابق سیا که گفته می‌شود اطلاعات مربوط به عملیات این سازمان علیه ایران را به رسانه‌ها درز داده، برگزار شد. این دادگاه تأیید کرد سازمان سیا با هدف متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای و همچنین ایجاد خلل در برنامه ایران، طی عملیاتی موسوم به «مرلین»، تلاش کرده تا دستورالعمل‌ها و اسناد ساختگی و دستکاری شده مربوط به ساخت تسلیحات هسته‌ای را وارد برنامه ایران کند.
براساس اطلاعات منتشر شده، سیا در این عملیات قصد داشته است تا نقشه‌های معیوب و روش ساخت یکی از قطعات مهم مربوط به تسلیحات هسته‌ای را از طریق یک مهندس روس با اسم رمز «مرلین» به دست ایرانی‌ها برساند. براساس طرح واشنگتن، زمانی که ایران از معیوب بودن طرح‌ها گله می‌کرد، مرلین باید درخواست پول می‌کرد و آن زمان در صورت پیگیری ایران، آمریکا به مدرک لازم برای متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای، دست می‌یافت.
بلومبرگ می‌افزاید: ایران حتی پاسخ درخواست‌های مرلین را نیز نداده و وی نهایتاً مجبور شده طرح‌ها را از طریق پست برای نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ارسال کند. اما باز هم ایران هرگز به نامه وی پاسخ نداده و عملاً آنطور که در کتاب «دولت جنگ» جیمز رایزن خبرنگار نیویورک‌تایمز که به افشای این عملیات محرمانه متهم شده، به آن اشاره شده، این عملیات با شکست کامل مواجه شده است.
در یکی از تلگرام‌هایی که به دادگاه استرلینگ ارائه شده، آمده است: «هدف (عملیات) این است که این بخش مهم اطلاعات فریب در برنامه هسته‌ای ایران نهاده شود».
به نوشته بلومبرگ، این مسئله از آن جهت می‌تواند برای آژانس حائز اهمیت باشد که هنوز هم سوءظن این نهاد به ایران، برآمده از اطلاعاتی است که پیش از این از آژانس‌های اطلاعاتی دریافت کرده است.
«دان جوینر» استاد حقوق دانشگاه آلاباما عملیات مرلین را نمونه‌ای از تاکتیک‌هایی می‌داند که ایالات متحده و متحدانش علیه ایران به کار بسته‌اند. وی در این رابطه به بلومبرگ گفته است: «جعل اسناد مرتبط با مسئله هسته‌ای، بخشی کاملاً واقعی از تلاش‌های چنین کشورهایی برای تخریب برنامه هسته‌ای ایران است. افشای این امر نشانگر خطرات اتکای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر شواهدی است که طرف‌های ثالث دارای انگیزه‌های سیاسی ضد ایران، به این نهاد ارائه می‌کنند.»
ای مک گاورن عضو سابق سیا در مصاحبه با پرس‌تی‌وی گفت: آمریکا برای جعل سند علیه برنامه هسته‌ای ایران، پول زیادی را صرف کرده است. هدف از این کار سازمان سیا، ارائه اطلاعات مسموم و آلوده بوده است مبنی بر اینکه ایران در مسیر نادرست حرکت می‌کند و به سمت ساخت تسلیحات هسته‌ای می‌رود. اسناد و مدارکی که تولید شده است دال بر اینکه ایران تسلیحات هسته‌ای می‌سازد، اصلاً خوب نبوده‌اند. در این اسناد، نقایص بسیار جدی وجود داشته است.
*خراسان
هشدار درباره قطع حقوق و مزایای برخی کارمندان دولت
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، تاکید شده است که علی رغم اطلاعیه های صادره در ماه های گذشته مبنی بر ضرورت دریافت کد استخدامی توسط همه کارمندان پیمانی و رسمی و کد شناسه برای کارمندان قرارداد معین و مشخص، هنوز برخی کارمندان اقدام به ارسال اطلاعات لازم و دریافت این کدها نکرده اند که در صورت عدم رعایت موارد فوق، از سال ۱۳۹۴ تنها کارمندانی حقوق ومزایای خود را دریافت می کنند که این کدها را اخذ کرده باشند.
رانندگان دولتی ۳۰۰ هزار تومان حق لباس می گیرند
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر تعدادی از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، مقرر شده است با توجه به مجوزهای صادره در قانون بودجه امسال بر اساس ضوابط قانونی امور اداری و استخدامی کشور، تعدادی از کارکنان واجد شرایط دریافت حق لباس هستند.
بر اساس ابلاغیه مذکور، رانندگان خودروها با ۳۱۲ هزار تومان، بیشترین دریافتی و انباردار و بایگان با ۱۴ هزار تومان کمترین میزان حق لباس را خواهند داشت.
*ایران
ورود ایرانیان امریکا به کارزار ضد نتانیاهو
هاآرتص نوشت: «با ادامه اعتراضات و مخالفت‌های داخلی با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره، شورای ملی ایرانیان امریکا نیز بشدت از تصمیم نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره انتقاد کرد.» از سوی دیگر، شورای ملی ایرانیان امریکا با انتشار مطلبی در روزنامه «نیویورک تایمز»، به برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا بشدت اعتراض کرد. به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در این مطلب که در شماره روز پنجشنبه نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است: «آیا کنگره امریکا طرف رئیس جمهوری ما است یا از یک رهبر خارجی جانبداری می‌کند؟ رئیس جمهوری اوباما در آستانه یک پیروزی دیپلماتیک قرار دارد اما جنگ‌طلبان کنگره قصد دارند نتانیاهو را به کنگره بیاورند تا برای تصویب تحریم‌های بیشتری اعمال نفوذ کند که می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را به شکست بکشاند و آغازگر جنگ دیگری باشد.»
انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از سخنرانی بی‌اهمیت «نتانیاهو»
وزیر خارجه اسرائیل ضمن بی‌اهمیت خواندن برنامه سخنرانی نخست وزیر این رژیم در کنگره امریکا علیه توافق هسته‌ای احتمالی کاخ سفید و ایران، این سؤال را مطرح کرد که «وقتی ما نمی‌توانیم حماس را شکست دهیم، چطور می‌خواهیم با ایران مقابله کنیم؟» به گزارش ایسنا، «آویگدور لیبرمن» در مصاحبه ای تأکید کرد: «سخنرانی نتانیاهو در کنگره بیشتر تلاشی است برای کسب آرای بیشتر اسرائیلی‌ها و وی بیش از اینکه مرد عمل باشد، اهل حرف زدن است.»
تلاش ناکام برای مصادره ۶/۱ میلیارد دلار پول ایران
تلاش وابستگان قربانیان بمبگذاری سال ۱۹۸۳ پایگاه تفنگداران دریایی امریکا در بیروت برای مصادره ۶/۱ میلیارد دلار اموال بانک مرکزی ایران که در حسابی توسط «دویچ بورس ای جی» در لوکزامبورگ نگهداری می‌شود، ناکام ماند. به گزارش رویترز، «کاترین فارست»، قاضی دادگاه اعلام کرده است که این بخش از اموال بانک مرکزی ایران خارج از حوزه قضایی اوست.
پیگیری اهانت به آیت‌الله‌ هاشمی در مجلس
یک عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به ماجرای پخش تصاویر اهانت‌آمیز به آیت‌الله‌ هاشمی در تلویزیون گفت: «ما در این زمینه به صدا و سیما تذکر خواهیم داد و پیگیر این هستیم این تصویر مربوط به چه زمانی است.»
به گزارش انتخاب، رمضان شجاعی کیاسری، نماینده مردم ساری در مجلس افزود: «اگر نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که این کار با هدف قبلی انجام شده، امکان کارت زرد گرفتن رسانه ملی وجود خواهد داشت.»
باهنر: مرزبندی اصولگرایان با احمدی‌نژاد سخت است
محمدرضا باهنر به «شرق» گفت: «وضعیت احمدی‌نژاد در فضای عمومی کشور روبه رشد است و دارد بالا می‌آید... اگر دولت آقای روحانی نتواند در دو یا سه‌ زمینه به‌صورت ملموس موفق شود و ذائقه مردم را شیرین کند، دو رقیب برای دولت روحانی در اذهان متصور است که متشکل هم نیستند؛ یکی احمدی‌نژاد و دیگری ما اصولگراها هستیم ... اگر ما بخواهیم مرز بین خود و احمدی‌نژاد را شفاف مشخص کنیم، کار سختی است... وارد بحث آقای رحیمی نشوید. آقای رحیمی یک خطای عمدی کرده یا هر چیزی.»
توضیح عضو خبرگان در‌باره سخنان منتسب به وی
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، عضو خبرگان رهبری با اشاره به بازتاب سخنانش در دانشگاه فردوسی، اظهار داشت: «برخی رسانه‌ها به نقل از بنده اشتبا‌هاً نقل کردند که من گفته‌ام خبرگان مقابل رهبری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند‌.» به گزارش فارس، وی با گلایه از انعکاس نادرست اظهاراتش، تصریح کرد: «بنده گفته بودم بعضی جریانات که به این امید بسته‌اند که در داخل مجلس خبرگان علیه رهبر معظم انقلاب حرکتی صورت گیرد، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند زیرا اعضای مجلس خبرگان هیچ فردی را شایسته‌تر و بهتر از رهبر معظم انقلاب نمی‌شناسند.»
*قدس
واکنش رسانه‌های غربی به انتقاد رهبر انقلاب

فارس: انتقاد مقام معظم رهبری از فیلم هالیوودی «تک تیرانداز آمریکایی» به عنوان فیلمی ضد اسلامی و اشاعه‌دهنده خشونت علیه مسلمانان، با واکنش گسترده رسانه‌های غربی روبرو شد.

هزینه یک سفر ۱۰۰ میلیون تومان!

فارس: زهره طبیب‌زاده نوری، نماینده مجلس گفت: بر اساس گزارشهایی که به دست ما رسیده است، در سفرهای استانی خانم ابتکار حیف و میل شدیدی در بیت‌المال انجام می‌شود، به گونه‌ای که یک سفر یک روزه وی به یکی از استانهای محروم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

حساب مخفیانه صهیونیستها

ایسنا: روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: اسراییل بیش از ۲۵۰ میلیون دلار بدهی نفتی به ایران دارد که در یک حساب مخفیانه نگهداری می‌شود.

پرداخت وام بانک‌ها متوقف شد!

آنا: در حالی که مسؤولان نظام بانکی از پرداخت وام به مردم در هر مقطع زمانی خبر می‌دهند، خبرها حاکی است که پرداخت وام در شعبه‌های مختلف بانکهای دولتی و خصوصی متوقف شده است.

احتمال افزایش قیمت نان

ایسنا: محسن لزومیان، رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری تولیدکنندگان‌ نانهای صنعتی کشور گفت: تا پایان امسال قیمت نان صنعتی تغییری پیدا نخواهد کرد، اما برای سال آینده احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد.

۱۱ میلیون ایرانی و ناباروری

تابناک: دکتر محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به ۱۱ میلیون ایرانی که در سن ازدواج هستند و هنوز ازدواج نکرده اند، اشاره کرد و گفت: خطر از دست رفتن سن باروری در این افراد وجود دارد.

هشدار درباره امواج مخرب رادیویی

ایرنا: کمال الدین پیرمؤذن، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه ارسال پارازیتها با قدرت و توان بالا بر اعصاب تأثیر می گذارد، گفت: استفاده زیاد از امواج رادیویی و پارازیتهای ماهواره ای، آثار سوء زیستی به وجود آورده است.

برداشت پول ایران ممنوع

قدس آنلاین: دادگاهی در آمریکا با درخواست برداشت ۶/۱میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران، به بهانه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه بمبگذاری انفجار سال ۱۹۸۳ در بیروت مخالفت کرد.

بدهی شهرداری ها ارتباطی با ما ندارد

ایرنا: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: بدهکاری شهرداری ها ارتباطی با وزارت کشور ندارد، بلکه با وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه مرتبط است که باید حل وفصل شود و بدهی خود را تسویه کنند.

سینما هم به بی پولی خورد

فرارو: رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد که سال آینده، سال ریاضت اقتصادی سینماست. به گفته ایوبی، بودجه‌ای که برای سینمای کشور در نظر گرفته شده است، حتی اگر صد درصد هم به سینما اختصاص داده شود، باز هم بودجه اندکی است.

قتل یک ایرانی در سوئد

قدس آنلاین: پلیس شهر مالمو سوئد در تلاش است تا سه‌مرد را که به‌سوی جوانی ایرانی آتش گشوده و او را به قتل رساندند، شناسایی کند. این‌جنایت بعدازظهر آخرین روز ژانویه (١١‌بهمن) رخ داد.

ردپای رانت‌خواری در زمین‌های شمال

آرمان: محمد اسماعیل‌نیا، عضو هیأت ‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه پای رانت‌خواران به ساخت‌وساز غیرقانونی در اراضی کشور باز شده است، گفت: متأسفانه فقدان مدیران شایسته در بدنه سازمان جنگلها باعث از بین رفتن بخش زیادی از اراضی شمال کشور شده است.

این در حالی است که طی سالهای اخیر برخی سودجویان به طمع سودآوری از زمینهای کشاورزی وتغییر کاربری آنها، بسیاری از درختان وجنگلهای شمال کشور را از بین بردند.

فروش ۱۰ خودرو «هامر» وزارت کشور!

ایرنا: براساس مصوبه هیات وزیران، وزارت کشور مجاز شد نسبت به خرید خودروهای  سواری تولید داخل اقدام کند که اعتبار خرید این خودروها از فروش ۱۰ دستگاه خودرو هامر با رعایت قوانین و مقررات مربوط تامین می‌شود.

خشم صهیونیستها از برگزاری مسابقه در ایران

مهر: «رون پروزور»  نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار محکومیت برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران از سوی این سازمان شد.


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1