تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۹۰۷۸۸

نفت شهرداری یاسوج را ندید

۴
۰
کبنا ؛شهردار یاسوج از معاون وزیر کشور برای الحاق جمعیتی دو منظقه اکبرآباد و نجف‌آباد به شهر یاسوج استمداد طلبید.

ظهر امروز نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان تشکیل جلسه داد.
در این نشست که برخی از مسئولان استانی دغدغه‌های خود را مطرح کردند شهردار یاسوج نیز با بیان برخی کمبودهایی که برای خدمات‌رسانی به این مرکز استان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در برهه کنونی این است که دو منطقه پرجمعیت اکبرآباد و نجف‌آباد جز شهر یاسوج محسوب می‌شوند و شهرداری یاسوج خدمات‌رسانی شهری به آن‌ها می‌کند اما از نظر جمعیتی جز این شهر محسوب نمی‌شوند که مشکلی بزرگ برای ما ایجاد کرده است.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: دو منطقه یاد شده بر روی هم جمعیتی افزون بر ۲۰ هزار نفر دارد که همه خدمات خود را از شهرداری یاسوج دریافت می‌کنند و حتی پروانه ساخت و ساز آن‌ها توسط این شهرداری صادر می‌شود اما از نظر جمعیتی این دو منطقه جز شهر یاسوج به حساب نمی‌آیند.
جاوید افزود: همین موضوع موجب شده که در تقسیم اعتبارات برای شهرداری‌ها این جمعیت مورد توجه قرار نگیرد و بالطبع سرانه‌ای برای این تعداد زیادی جمعیت به حساب شهرداری یاسوج واریز نشود.
وی اضافه کرد: تقاضای ما از مسئولان تقسیمات کشوری در وزارت کشور و به خصوص معاون سیاسی به عنوان مسئول اصلی تقسیمات کشوری در وزارت کشور این است که الحاق جمعیتی این دو منطقه به شهر یاسوج را مورد توجه و تأکید قرار دهند.
شهردار یاسوج در ادامه اظهارات خود در جمع شورای اداری استان و مسئولان ارشد وزارت کشور یادآور شد: توزیع اعتبارات در سازمان همیاری شهرداری‌ها بر اساس ملاک‌ها و معیارهایی است اما به دلیل چانه‌زنی‌‌ها، استان‌هایی که ارتباطات بیشتری دارند اعتبارات بیشتر جذب می‌کنند اما شهر‌هایی مانند یاسوج با این حجم از مشکلات و کمی اعتبارات و مهاجرت‌های گسترده مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
جاوید در پایان به برخی محرومیت‌های استان از اعتبارات اشاره کرد و گفت: از محل درآمدهای نفت امسال ۶۰ میلیارد تومان مطالبات برخی شهرداری‌ها پرداخت شده که تک ریالی تاکنون به شهرداری یاسوج تعلق نگرفته در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های اصلی تولید نفت در کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نارگ
Iran, Islamic Republic of
آقا جان لطفا خودتونو قاطی نکنید پول ۲ در ۱۰۰۰ نفت فقط شامل شهرهایی میشه که تولید کننده نفته نه شما.
محمد
Iran, Islamic Republic of
موقعی که حرف از نفت میشه میگن نفت استان کهگیلویه و بویراحمد ولی هر وقت حرف از آب و هوای خوب میشه میگن یاسوج یاسوج !!! جناب شهردار یاسوج والا تک ریال که هیچی نصف ریال هم نباید به یاسوج برسه.. دودشو ما میخوریم پولشم هم باید صرف همین منطقه گچساران بشه.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
بودجه نفت ... میگیری اکه پول نفت بیاد چیکار میکنی همون بهتر که نباشه
سامان نجفی
Iran, Islamic Republic of
نفت حق یاسوج است درود بر شهردار گچساران اگه میخواد پول نفت نده باید از ستان جدا شود این رو ما بویراحمدی ها با قاطعیت تمام میگیم
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1