تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۹۰۷۳۴

مشکل امنیتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگترین مشکل استان اشتغال با محوریت کار دولتی و خدماتی است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سیدموسی خادمی صبح امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور قائم مقام و معاون وزیر کشور و مدیرکل تقسیمات کشوری برگزار شد، اظهار کرد: نبض سیاست در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر می‌زند  و هنوز ترکیب قبیله‌ای و قومی خود را حفظ کرده است و گاهاً همین مسائل قومی بر مسائل مهم از جمله انتخابات تاثیر بسزایی دارد و مشکلاتی در این زمینه هم بوجود می‌آید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فضای قومی و قبیله‌ای شکل‌های ناموزونی را در سطح استان به خود داده است که این یک تهدید است و آثار منفی زیادی را تاکنون به دنبال داشته است و استان کهگیلویه و بویراحمد با سیاست همزاد و پیدایش و شروع مسائل آن با بحث‌های سیاسی بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از بعد سیاست مثبت پس از انقلاب اسلامی در وقوع انقلاب اسلامی بوده که شهدای زیادی را تقدیم کرد که به نسبت جمعیت با تقدیم هزار و ۸۰۰ شهید از رتبه کشوری خوبی برخوردار است.
خادمی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمامی صحنه‌ها حضور همه‌جانبه دارند و در اوج مشارکت سیاسی خود از جمله انتخابات اولین استان با بالاترین درصد مشارکت حضور داشتند، گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با آگاهی سیاسی بالا بوده که میانگین اطلاعات سیاسی استان از سایر استان‌ها بالاتر است.
وی ادامه داد: متاسفانه استان زیاد در حوزه سیاسی وارد شده و همین امر باعث ایجاد وارد شدن مسائل شبه سیاسی شده که نبض سیاست بیشتر از موضوعات اقتصادی و اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تپد.
این مسئول گفت: کهگیلویه و بویراحمد ترکیب قومی و قبیله‌ای خود را حفظ کرده و بر همین اساس فرصت و هم تهدیدی ایجاد می‌شود.
وی گفت: ایجاد روحیه تعاملی و حفظ صداقت زندگی عشایری از ویژگی‌های خوب این نظام قومی و قبیله‌ای در استان است.
خادمی ادامه داد: باید نقاط قوت آن را حفظ و نقاط ضعف را حذف کرد چرا که موضوعات قبیله و طایفه‌ای تاثیرات خاصی را بر مسائل کلان می‌گذارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما استانی تماما شیعه و ولایت‌مدار بوده و در بحث حجاب و عفاف استانی پاک بوده که از آثار زندگی طایفه‌ای و شناختی که انسان‌ها نسبت به همدیگر دارند پدید آمده است.
این مسئول با بیان اینکه استان ما امنیتی نیست ادامه داد: در بحث نزاع‌های دسته‌جمعی مشکلاتی وجود دارد ولی در مجموع استانی امن بوده و در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر به نسبت دیگر استان‌ها استانی پاک بوده و وضعیت بهتری دارد.
خادمی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و آنچه که الان داریم مرهون خدمات انقلاب اسلامی است ولی با این حال به‌دلیل عقب‌ماندگی تاریخی وضع مطلوبی نداریم.
وی با بیان اینکه همگرایی نسبی و مطلوبی در بین مدیران و مدیران با نماینده ولی فقیه است، گفت: در دوران مدیریت کنونی هم‌گرایی بسیار خوبی در استان میان مسئولان و نمایندگان از یک سو و این ارتباط با مردم از سوی دیگر وجود دارد و هم‌گرایی کنونی از گذشته تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه نداشته است.
این مسئول با اشاره به وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: سرمایه‌گذاری‌های دولتی به هر دلیلی در این استان کمتر صورت گرفته و برای اینکه سیکل تشدید‌شونده فقر را از بین ببریم نیازمند وارد کردن سرمایه از بیرون هستیم و نیازمند بهبود زیرساخت‌ها هستیم.
خادمی گفت: استان در حوزه‌های علمی و فرهنگی رشد خوبی داشته ۲۳ واحد علمی با ۵۴ هزار دانشجو مشغول هستند.
خادمی گفت: در اشتغال‌زایی سهم دامپروری و کشاورزی کاهش پیدا کرده و عمده اشتغال در بخش خدمات بوده که عمدتا به نهادهای اداری برمی‌گردد که استانی دولت‌محور در بحث اشتغال است و مشکلی در استان داریم که اشتغال را زمانی معقول می‌دانند که در اداره‌ای مشغول باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باتشکر از استاندار بومی ارشمند که در همه زمینها اعم از توسعه استان و امنیت موفقیت بالا دارد. دراین شرایط استان را خوب مدیریت میکند. حق است که وزارت کشور ایشان را استاندار برتر معرفی کرده است.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای خادمی همه شما دست اندرکارن دولت میگید استان ک-ب منطقه محرم است حق کارمندان در ضمینه پرداخت مناطق محروم چه فرقی با ان کارمند شیرازی یا تهرانی دارد در گرمای ۵۰درجه به کارمند استان مزایای مناطق محروم تعلق نمی گیرد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1