تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۹۰۵۵۵

زارعی مبتکر مهندسی سیاسی کهگیلویه و بویراحمد

۴۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛کرامت بالغ

یکی از مخاطبان کبنا نیوز با نام «کرامت بالغ» به مطلب «اختلافات دنباله‌دار اصولگرایان بویراحمد»[کلیک کنید] که در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر شده است، واکنش نشان داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذردzaraa

اخیرا سایت کبنا نیوز سلسله مطالبی در نقد جریان‌های سیاسی شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر می‌کند که گاها در این مطالب قضاوت‌های یکطرفه‌ای صورت می‌گیرد و باعث گمراهی مخاطب می‌شود.

در مطلبی با عنوان «اختلافات دنباله‌دار اصولگرایان بویراحمد» متاسفانه به بدترین نحو نیروهای این طیف سیاسی مورد تخطئه قرار گرفته‌اند و ناعادلانه تر اینکه از ضعیف‌ترین تا بانفوذترین فرد این جریان را بگونه‌ای زیرکانه چنان با هم جمع بسته‌اند که بنظر بیاید نیروهای قوی و مورد اقبال مردم، از ضعیف‌ترین افراد این طیف هم بدتر و پر اشتباه تر بوده‌اند در حالکیه همه می‌دانیم از اصول اولیه نقد کردن بازگو کردن نقاط ضعف و قوت یک موضوع است تا خدای ناکرده احساس نشود اینگونه مطالب نقد نیست و از تفکر سایر جریان‌های سیاسی و به جهت تخریب برآمده است.

اما اوج بی‌انصافی و بی‌مهری در این مطلب نصیب غلام محمد زارعی شده است که البته علت این مهم را باید در ترس از محبوبیت روزافزون ایشان جستجو کرد.

نگارنده مطلب مذکور زارعی را از طرفی اصولگرا ندانسته و از طرف دیگر حمایت وی از نیروهای اصلاح طلب حامی‌اش برنتابیده و از سوی دیگر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی را به دلیل حمایت برخی اصولگرایان شناخته شده از ایشان، به این طیف سیاسی وابسته دانسته  ولی باز به سبب حرکات اصولگرایانه اش مورد هجوم قرار داده است که این تناقض ها در نقد کردن به مخاطب این اجازه را نمی‌دهد که بپذیرد این مطلب واقعا نقد بوده است!

خارج از این اجحاف صورت گرفته در حق زارعی، برای نقد شخصیت سیاسی وی باید نیم نگاهی به تز فکری ایشان در سخنرانی انتخاباتی‌اش داشته باشیم؛ همانجا که وی «ایده مهندسی سیاسی» را مطرح کرد.

«ایده مهندسی سیاسی» ابتکاری بود که برای اولین بار از سوی غلام محمد زارعی در عرصه سیاست استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد و پیش تر از آن کسی نتوانسته بود با این نگرش همگرایی بین مردم و جریان های سیاسی ایجاد کند و همواره فضای خودخوانده و قطب بندی شده و به دور از اخلاق سیاسی بود و هر جریانات سیاسی به بدترین نحو یکدیگر را مورد هجمه قرار می دادند، اما زارعی موفق شد با تکیه بر همین ایده مطرح شده رضایت میانه روهای هر دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب را جلب کند و مهندسی سیاسی خود را تحقق بخشد که منجر به همراهی نیروهای کارآمد هر دو طیف، آرامش سیاسی و رونق عمران و آبادانی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش شد، بطوریکه به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سال جاری بیش از ۱۴۸ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد و غیرقابل مقایسه با دو حوزه انتخابیه دیگر استان بود و تعداد زیادی پروژه‌های نیمه راکد مانده از سالیان گذشته نیز با همت زارعی و نیروهای همراه اجرایی اش در بدنه دولت امروز در شرف بهره‌برداری است و به جرات می توان یاد کرد این موج رونق زیرساخت ها در تاریخ این دو شهرستان کم نظیر بوده است و اگر شراط اقتصادی کشور را با سالیان گذشته مقایسه کنیم می‌توان گفت این خدمات بی‌نظیر بوده که نشان از همت بالای زارعی و توان ایشان در ارتباط با دولت و مجاب کردن قوه مجریه برای سازندگی شهرستان های حوزه انتخابیه است.

مهمتر از همه اینکه «ایده مهندسی سیاسی» که توسط زارعی در سیاست استان طراحی و پیاده شد باعث شد تا وی را به کاریزمایی تبدیل کنند که نقش تعیین کننده وی در جامعه سیاسی و نفوذ بی سابقه وی در لایه‌های اجتماعی اکنون سبب شده تا مخالفان وی از هر روزنه ای برای تخریب ایشان و دستاوردهایش استفاده کنند غافل از اینکه زارعی و همراهانش جریانی پرقدرت و باثبات را متاثر از حرکت منسجم و برنامه ریزی بلند مدت طراحی و ایجاد کرده اند که بعید بنظر می رسد تا سالها از این تخریب ها آسیب ببیند.

در پایان به ترجیع بندی اشاره می کنم که زارعی همواره در پاسخ به تخریب گرانش با همان روی گشاده اداء می کند:

«هر کس بد ما به خلق گوید؛ ما چهره  دل نمی‌خراشیم

ما خوبی او به خلق گوئیم؛ ... »
نام شما

آدرس ايميل شما

کاظم نژاد
Iran, Islamic Republic of
جونم و جون زارعی.... به خدا قسم نماینده مثل حاج زارع توانمند مردمی دلسوز با اراده نیست....
محمود
Iran, Islamic Republic of
خودت هم میدونی جه گفتی
صادق
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی، خداقوت حاجی.
دوست
Iran, Islamic Republic of
بابا نگو ما با برژینسکی طرفیم و نمی دانیم !!!!!۱۱
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
من تربه وش نیکنی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
زارعی نه اصلاحطلبه نه اصولگراست وهیچ جناحی هم اورا به عنوان جریان فکری خود قبول ندارن فقط ..را درمکتب صداقت بویراحمد درس داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما مطلب منصفانه ای در مورد زارعی بود .
بای بای
Iran, Islamic Republic of
زارعی کارش تمومه بخدا. شکست قطعی است و نیازی به طرح مهندسی سیاسی و این مطالب نیست. زارعی بای بای تا قیامت
از بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
دو نکته لازم به یادآوری است.
۱- طرفداران(بیشتر هم طایفه ای ها) حاج زارعی بلافاصله در این لینک با اسم روستاها و طوایف کامنت میزارن ک حاج زارع بهترینه و ما دوسش داریم دور بعد هم بهش رای میدیم و... پس حواسمون باشه اینایی ک با اسم مناطق، روستاها و طوایف کامنت میزارن بیشتر اقوام حاج زارع هستن. کسی ک با اینترنت سروکار داشته باشه راحت متوجه میشه کامنت ها مهندسی شده و هدفداره.
۲- عزیزم حاج زارع در عرصه سیاست ضعیف ترینه چ رسد به مهندس بودن. آخه چطور ممکنه شماها دنیا رو وارونه ببینید؟ چرا مردم رو ...فرض میکنید؟ بس کنید. اینقد ما رو نخندونید با این حرفا!
لودابی
Iran, Islamic Republic of
والا بخدا من بچه لودابم و عاشق زارعی ام پس به نام بویراحمدسفلی تخریب نکنید لطفا
عارف
Iran, Islamic Republic of
هرکس خوب کار کرد و به فکر مردم بود نتیجه کارشم میبینه.حاجی از همون اول اغاز به کارش هیچ وقت مردم تنها نذاشت...
که دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع عزیز''امید همه مردمی!پرتلاش وجهادی
مریم
Iran, Islamic Republic of
دست نگارنده این مطلب درد نکنه .
هرکس بد ما به خلق گوید ما چهره دل نمی خراشیم
ما خوب او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم
مریم
Iran, Islamic Republic of
دست نگارنده این مطلب درد نکنه
هرکس بد ما به خلق گوید ما چهره دل نمی خراشیم
ما خوب او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم
کدخدا
Iran, Islamic Republic of
از بویراحمد سفلی تو از اقوام کی هستی که اینقد عقده داری''هدایت خواه یا بهرامی یاهر کسی که دنبال قدرته!!از ادبیاتت معلومه که میخوای آب و گلالود کنی? چرا نمیخوای ببینی این همه تلاش ومحرومیت زدایی حاج زارع رو!!چرا با شعور مردم بازی میکنید!!زارعی با رای مردم رفت پس باید برا مردم تلاش کنه !!تو هم بمان در افکارسیاهت
در جواب از بویر احمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز چشماتو باز کن ببین که حاجی چه کارایی برا مردم حوضه انتخابی خود انجام داده کدوم یک از نمایندگان دوره های قبل مثل جناب آقای زارعی کار کردند ؟ این کامنت شما توهین بود به همه مردم
روح الله درخش زاده
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد سفلی، مطمئنم تو از بویراحمد سفلی نیستی بلکه یکی از عناصر جریان تخریب چی هست.
والا باید یک آدم ضعیف مثل تخریب چی بزرگ میشد نماینده تا ما قدر زارعی رو میدونستیم
پاسخ به بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
در محبوبیت زارع شکی نیست اما استدلالتون خیلی برام جالب هستش اگه شما قاضی یا وکیل میشدین چه اتفاقی می افتاد اونا که با اسم روستا اومدن به قول خودتون فامیل و طرفدار حاجی هستن شما که به نمایندگی از یه منطقه که سالها در حق این مناطق و مردم شریفش ظلم شده و الان با پیگیری های مستمر اقای زارع دارن به ابتدایی ترین امکانات زندگی مثله اب برق و گاز میرسن از طرف چه کسی اومدین که دارین تخریب و ذهنیت مردم رو خراب میکنید برای من که خیلی عجیبه اگر نیت و ذهنیت شما اینه لطف کنید به عموم که دارن نظر میدن و نظرات چه مثبت و چه منفی خودشون رو بیان میکنند توهین نکنید خیالت راحت این مردمی که دارن نظراتشون رو میدن با توجه به دیده ها و شنیده هاشون دیدگاهشون رو بیان میکنند حالا یکی بعد از سالها اومده و بدون هیاهو و جریانات سیاسی که به مردم حوزه و استان خودش خدمت کنه شما بیاین و تخریبش کنید در ادوار گذشته چند بار نماینده های این حوزه و یا استان به اندازه یک ششم زارع به به روستا ها و مناطق حوزه خود سفر کرده باشه و از نزدیک با مشکلات این مردم اشنا بشه نظر هر کسی برای خودش محترم و ارزشمند هستش اما کسی که بخواد تخریب کنه تکلیفش مشخصه.
خوش اخلاق
Iran, Islamic Republic of
واقعا زیبانوشتین در مطلب تخریبی قبل به نا حق اسم زارعی اورده شد اگر اختلافات اصولگرایان بوده چه ربطی به زارع نداشته این طیف که هی وقت به اجماع نرسیدند و به راحتی به بزرگان خود همچون دهراب پور و... توهین میکنند از لحاظ عملگرایی هم در سطح پایینی میباشند
م . رشیدی
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی برنده تمام و کمال است پس اونایی که به عنوان تخریب چی دارن فعالیت میکنن زیاد خودشون رو خسته نکنن که پیروز ۱۰۰ % در همه زمینه ها جناب اقای حاج زارعی میباشد .
سجاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه طیف اصولگرا دچار نوعی بیماری تمامیت خواهی هستند که که فقط به فکر شخص خود ویا طیف خود هستند همه چیز و همه کس باید تمام و کمال در اختیار انها باشد. که حاج زارع دقیقا نقطه مقابل این دیدگاه هست و بعلت باج ندادن این مرد بزرگ به هر طریقی که امکان داشته باشد به تخریب ایشان میپردازند. این گونه رفتارهای ناشایست از جانب این طیف زیاد عجیب نیست برا من و امثال بنده هم زیاد عجیب نیست
باشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی
Iran, Islamic Republic of
من با بویراحمد سفلی کاملا موافقم
Iran, Islamic Republic of
رای ما اصلاحات
وعده ما' ۷اسفندماه۱۳۹۴
بویراحمد سفلی واقعی
United States
بسیار عالی بود
در این مطلب جز واقعیت چیز دیگه ای ندیدم
نمیدونم تا کی این استان باید دچار سیاست زدگی باشه
البته آدم های ضعیفی هستند که بخاطر ضعف خودشون دست به تخریب دیگران میزنند تا شاید اینجوری بزرگ بشند درحالی که فقط یک انسان بزرگ پوشالی هستند که خیلی زود زمین میخورند
United Kingdom
بالاخره یکی پیدا شد که برای رضای خدا کار کنه
نیک اقبالی
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارع که احترام هر کسی رو ب جای خودش ادا کرده... ممنون
جهان . مارگون
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد سفلی وعلیا که تاکنون برادرانه در کنار هم بودند امروز با تردید به هم مینگرند چون برای نخستین بار بعد از انقلاب ، نگرش " طایفه بازی " طی دو سال گذشته ، مقدم بر شایسته سالاری شد.
اقای دهراب پور هم از این اوضاع ناراضی اند ،
اکثریت اصلاح طلبان و اصولگرایان از این اتفاق ناخشنودند.
بسیاری از دوستان حاج زارعی به همین دلیل دیگر بنای حمایت از ایشان را ندارند.
مردم در انتخابات آینده، نماینده ای را برمی گزینند که به مطالباتشان توجه کند و بتواند از حق و حقوق شان دفاع کند .
مهندسي فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
مهندسی سیاسی شعار بود تا واقعیت ، حتی اگر برنامه باشد ابزارش دست نماینده مجلس نیست.
مهندسی سیاسی چگونه عملیاتی و اجرایی شده !؟
آیا واقعا فکر می کنید انسجام مد نظرتان محقق شده است ؟!
آیا به نظر نمی رسد عملکرد .. بیش از آنچه بر مبنای مهندسی سیاسی باشد بیشتر منطبق بر مسیر زیگزاگی استوار بوده که مورد اقبال عمومی واقع نشد؟!

مهندسی سیاسی یعنی ...
United States
در طی چندروز گذشته اقدامات تخریبی زیادی برعلیه زارعی شروع شده، اما هیچ تاثیری تا الان نداشته از کامنتها و امتیاز ها کاملا معلومه
البته مردم میدونند این تخریب ها از طرف چه کسی هست تا بوده همین بوده کلا کارشون تخریب هست اما نمیدونن دستشون رو شده امیدوارم بجای تخریب سر عقل بیان و بجای ضعیف جلوه دادن زارعی از خودشون بگن اگر حرفی برای گفتن داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
سلام مردانه بیا از اقای زارع تعریف مهندسی سیاسی را بخواه ببینیم میتواند توضیح کامل بدهد تا اینکه أیشان طراحی کند
صادق
Iran, Islamic Republic of
درود برزارعی پرتلاش و بی ادعا.خداقوت حاجی.
بویر
Iran, Islamic Republic of
خدایش زارع چکار کرده ....؟که حالا مهندسیش کردیدبابا بردارید این مسخره بازی ها را....هم خودت وهم زارع مسخره کردی
Iran, Islamic Republic of
مهندسی سیاسی یعنی اینکه بنام و پرچم یک گروه به مجلس بروی بعد وقتی ببینی آن گروه ضعیف شدند یواش یواش تغییر رنگ بدی بعد بگی ....
سخنی با ترکهای گچساران
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
مسئولین به دادمان برسید
قلع و قمع صها درخت انجیر و انگور و تخریب ساختمانهای واقع در باغات روستای نیمدور و به غارت رفتن تمامی وسایل موجود در ساختمان ها و وارد شدن خسارت میلیاری به کشاورزان و به خطر انداختن امنیت در منطقه و تعطیل کردن کار راه سازی اداره جهاد کشاورزی از ایجاد رعب و وحشت و حمله مسلحانه در تاریکی شب و مانع شدن از توسعه کشاورزی چه کسانی سود می برند امیدواریم مسئولین محترم عاملین را به دست قانون بسپارند
باتشکر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
باز هم کامنت گذاری توسط یک نفر برای آقای زارع
آقای زارع همانگونه که کل ایران به نتیجه رسیدند هیچ گونه عمل سیاسی ندارند .
ایشان احترماش واجب است
خدا شاهده قصد تخریب ندارم آقای زارع از خویشاوندان بنده می باشد ولی ایشان واقعا نمی توانند سیاسی رفتار کنند.
امیدوارم همه به حقیقت برسند
سجاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا خیلی مشکوک میزنی نکنه این فتنه ها همه زیره سه خودته برا چی نظری که دادم منتشر نمیشه دارم نسبت به سایتتون بی اعتماد میشم
عسکری بویراحمد بالا
Iran, Islamic Republic of
دو دور ی زارع رای دادم این دور هم قطعا اینکار مبکنم راب ک هیچ براش تبلیغم میکنم تخریب ها یکی مث من غیرتی کرد درود بر شما تخریبی ها که ما رو متحد کردبن
ارشد جامعه شناسي سياسي
Iran, Islamic Republic of
بنا به تحقیق دانشگاهی و تمرکز چند هفته ای روی کامنت های حمایت از حاج زارعی در سایت های محلی استان به این باور رسیدم که از یک محل مشخص مدیریت می شه.
شاید دفتر حاجی یواشکی یکی دو نفر را برای انجام این کار استخدام کرده ، با یک مطالعه مختصر و مرور اجمالی پی می بریم که دانسته و یا ناخواسته عملا داره با اعتبار و آبروی حاج زارع بازی می شه.
اگر یک نفر آدم عاقل تحلیل محتوا بلد باشه و به موضوع پدیدار شناسی کامنت ها دقت کنه متوجه این واقعیت می شه .
دقت بفرمایید در برخی دیگر کامنت ها که در تایید و دفاع از عملکرد حاجی ، منظور مطالب الان نیست ، اما جملات تکراری در سایت ها مانند :
امیرکبیر استان . بزرگترین کارخانه سیمان سقاوه ، بزرگترین کارخانه فولاد ، عنوان مطلب به نام منطقه جغرافیایی خاص و.... جملات اغراق آمیز دیگر .
واقعا برای زحمات و تلاش های بی وقفه حاجی ناراحت می شوم که دوستان اینطور و ناشیانه از حاج زارعی دفاع می کنید .
به قول بزرگی با این مضمون :
" هر وقت می خواهید اندیشه ای را از بین ببرید عملا مقابلش موضع نگرید ، در ظاهر ان را تایید اما بد یا ضعیف از آن دفاع کنید "
بر اساس دانش و تجربیات عرض می کنم بهترین دفاع و توفیق برای عملکرد نماینده فعلی ، صرفا آسیب شناسی و جبران اشتباهات و خطاهاست در غیره اینصورت و قطعا این شیوه با افکار عمومی مواجه شدن نتیجه عکس داره .
اگر قبول ندارید میل خودتونه.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع دلسوز صنعت
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1