تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۹۰۲۲۲

آثار هنرمندانه کودک ۸ ساله گچسارانی به نمایش گذاشته شد

۹
۰
کبنا ؛ایلیا مبصری (۱)آثار هنری کودک ۸ ساله‌ی اهل گچساران، در نگارخانه‌ی باران واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد، به نمایش گذاشته شد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ایلیا مبَصِری، کودک خردسالی است که با آثار هنرمندانه‌ی خود، تحسین بسیاری از بازدیدکنندگان را برانگیخت.

این کودک ۸ ساله، در حوزه‌های هنری از جمله نقاشی، طراحی و هنرهای تجمسی، فعالیت می‌کند و به‌دلیل سن پایین، توجه بسیاری از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان را به‌خود جلب کرد.

پدر این هنرمند خردسال با بیان اینکه این نمایشگاه یک‌هفته‌ای بنا به درخواست مدیرکل آموزش و پرورش استان به مدت یک هفته‌ی دیگر تمدید شده بود، گفت: استقبال مردمی قابل قبولی از نمایشگاه آثار هنری ایلیا صورت گرفت اما در مورد مسئولان استان، برای توجه به این نمایشگاه و حمایت از نخبگان و افراد مستعد توقع بیشتری داریم.

ارمغان مبصری از حضور مدیر دبستان فرزانگان و دانش‌آموزان این مدرسه در نمایشگاه تقدیر کرد و افزود: یقیناً اگر حضور دانش‌آموزان این مدرسه نبود، غیبت بخشی از جامعه‌ی دانش‌آموزی این استان در چنین نمایشگاه هنری، می‌توانست در انگیزه و علاقه‌ی کودک خردسالی چون ایلیا تأثیر منفی زیادی بگذارد اما حضور این افراد، معلمان او و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به هنر، اراده‌ی او را در این راه مضاعف کرده است.

وی با اشاره به بی‌پاسخ‌ماندن دعوت از برخی از مسئولان برای حضور در این نمایشگاه، تأکید کرد: ما همچنان منتظر هستیم که حمایت از ایلیا، از شعار و وعده ها به اقدامات عملی ملموس برای حمایت از این کودک مستعد هم‌استانی تبدیل شود.

مبصری با ذکر این نکته که حمایت از فرزند او می تواند در آینده ایلیا و بسیاری از هم نوعانش بسیار مؤثر باشد، ادامه داد: بنا به فرم‌های نظرسنجی، آثار ایلیا، خارق‌العاده توصیف شدند و علاوه بر تحسین آثار ایلیا، توسط هنرمندانی چون آقای شریفی، آقای حقایقی، استاد مشهور نقاشی، وی را به شاگردی خود نیز پذیرفت.

وی در پایان از برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی تقدیر کرد و افزود: لازم می‌دانم از سرکار خانم شهرخی به نمایندگی از اهالی رسانه، برای انعکاس اخبار مربوط به این نمایشگاه در صداوسیما تشکر کنم.

گفتنی است خلیفه مبصری، پدربزرگ ایلیا نیز از شاعران استان و سراینده‌ی بیش از ۳۰هزار بیت شعر محسوب می‌شود که بنا به گفته‌ی نزدیکان وی، به‌زودی آثار او نیز منتشر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به ایلیا مبصری دانش اموز خلاق گچسارانی و خانواده محترم ایشان که واقعا پشتکار مهمی برای فرزندشان بودند و هستند امید است با حمایت مسولین از این دانش آموز مستعد گام اول حمایت از از استعداد های خلاق این استان و شهرستان باشد.
صفرمحمدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزم جناب ارمغان مبصری شکوفایی فرزند دلبندت ایلیای هنرمند را به شما و خانواده محترم و جامعه هنر ایران صمیمانه تبریک عرض میکنم .. درپناه خداوند منان پیروز و سربلند باشید.....
از گچساران
Iran, Islamic Republic of
پس کو عکساش؟
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
ایلیا افتخار گچسا ران خدا حفظش کنه
دوست
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار استان
بنام پدر
Iran, Islamic Republic of
شکر خدا
Iran, Islamic Republic of
سپاسگزار ازلطفتون.
Iran, Islamic Republic of
شیرکهگلویه شیرایران
Iran, Islamic Republic of
شیر کهگلویه شیرایران
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1