تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۸۹۹۴۸

پرداخت وام نوسازی بافت‌های فرسوده سال ۹۴ آغاز می‌شود

۱
۰
کبنا ؛رییس اداره عمران و بهسازی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در این استان را تشریح کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، روح‌الله دیهیم‌خوب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح جزئیات پرداخت وام‌نوسازی در بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: تسهیلات نوسازی بر خلاف دوره‌های گذشته به کسانی تعلق می‌‎گیرد که واجد شرایط دریافت اینگونه تسهیلات باشند و این موضوع به بانک‌های تاکید شده است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷ بانک دولتی و ۱۵ بانک خصوصی به عنوان بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات نوسازی معرفی شده‌اند، بیان کرد: افرادی که در مناطق فرسوده و پرخطر سکونت دارند در اولویت دریافت وام‌نوسازی می‌باشند.
دیهیم‌خوب در ادامه به شرایط پرداخت تسهیلات نوسازی پرداخت و تاکید کرد: وام نوسازی به پروانه‌های ساختمانی که قبلاً تخلف داشته و پروانه‌ها آنها به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته تعلق نمی‌گیرد و به هیچ‌وجه واجد شرایط دریافت این تسهیلات نیستند.
وی افزود: وام نوسازی صرفاً به پروانه‌هایی که فاقد تخلف در اجرای طرح‌های معماری و شهرسازی است، پرداخت می‌شود.
این مسئول ادامه داد: برای کنترل کیفیت نوسازی و اینکه وام‌ها دوباره منجر به فرسوده‌سازی مجدد نشود، اولویت پرداخت تسهیلات با انبوه‌سازان و کسانی است که در ساخت و ساز تخصص دارند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد به تفاهمنامه‌ای که بین بانک مسکن و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در حال انعقاد است، اشاره کرد و گفت: بررسی شرایط متقاضیان توسط بانک مسکن انجام می‌گیرد. دیهیم‌خوب به سقف وام‌ها اشاره کرد و افزود: تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در سقف ۴۰ و ۳۰ میلیون تومانی به ترتیب برای مرکز استان‌ و سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.
وی گفت: پرداخت این وام‌ها از ابتدای سال ۹۴ شروع خواهد شد و جهت ساخت هر واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده فقط یک فقره تسهیلات قابل پرداخت است.
دیهیم‌خوب اداره عمران و بهسازی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد را مرجع تأیید واقع شدن ملک در بافت فرسوده شهری یا سکونت‌گاه‌های غیررسمی عنوان کرد و گفت: مرجع معرفی متقاضیان به بانک این اداره است و بانک‌ها دو ماه فرصت دارند تا پس از اخذ مدارک مورد نیاز از متقاضی وام، درخواست او را تأیید یا رد کند.
وی افزود: پرداخت تسهیلات به صورت مرحله به مرحله است و اقساط وام در هر مرحله به تشخیص بانک خواهد بود، همچنین توزیع بانکی تسهیلات تخصیصی از سوی بانک مرکزی و توزیع استانی و شهرستانی تسهیلات از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران انجام می‌شود.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وام ودیعه مسکن برای کسانی که می‌خواهند ساختمان فرسوده خود را که در محدوده بافت فرسوده مصوب قرار دارد، نوسازی کنند در مرکز استان ۱۵ میلیون تومان و در دیگر شهرهای استان ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از زحمات بی دریغ جناب مهندس دیهیم خوب. امیدواریم با پیگیری جنابعالی شاهد پیشرفت ساختو ساز و بهسازی بافتهای فرسوده در سطح استان باشیم
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1