تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۸۹۵۶۵

بودجه مصلی جا به جا می‌شود، صدای کسی درنمی‌آید

۱۶
۰
کبنا ؛

۱۳۹۳۱۱۰۴۰۰۰۹۰۷_PhotoAمسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل نمی‌شود که بودجه مصلای گچساران در جایی دیگر هزینه شود که باید نهادهای نظارتی مانند اداره‌کل بازرسی در خصوص وضعیت مصلای گچساران ورود پیدا کند.


حجت‌الاسلام صفدر پناهی ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه نماز جمعه یادگار پیامبر(ص) است، اظهار کرد: همانگونه که مردم در زندگی روزمره نیازمند غذا برای پرورش جسم خود هستند، به شدت نیازمند به غذای روحی بوده که این نیاز توسط شارع مقدس به‌ گونه‌ای طراحی کرده که مردم در اجتماع پرشکوه نماز جمعه در دو خطبه نیازمندی‌های روحی خود را برطرف کنند.

وی با اشاره به روایات و احادیث در خصوص اهمیت حضور در نماز جمعه تصریح کرد: با مطالعه احادیث و روایات انسان به فکر فرو می‌رود که نکند جمعه‌ای را فراموش کرده و در نماز جمعه حضور نیافته است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امام علی(ع) فرموده است آنقدر اهمیت نماز جمعه در سخنان پیامبر(ص) بالا می‌رفت که اصحاب ایشان از روز پنج‌شنبه خود را برای حضور در نماز جمعه آماده می‌کردند.

پناهی ادامه داد: در بعضی روایات توصیه شده که اگر بیمار شدید داروی مصرف نکنید که سبب کم‌حالی یا سستی شده و توانایی حضور شما در در نماز جمعه کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل با انتصاب ائمه جمعه این یادگار بزرگ را به جا گذاشتند، عنوان کرد: این امر واجبی بود که به دلیل حاکمیت غیر اسلامی در حکومت رژیم پهلوی کنار گذاشته شده بود.

پناهی انتصاب امام جمعه توسط مقام معظم رهبری را یکی از ویژگی‌های بارز نماز جمعه عنوان کرد و گفت: در این انتصاب واسطه‌ها کنار رفته و امام جمعه مستقیم منصوب قام معظم رهبری است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: در حال حاضر در مراکز استان‌ها ائمه جمعه به صورت مستقیم توسط رهبری منصوب شده و در دیگر شهرستان‌ها توسط شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه استان‌ها که منصوب رهبری بوده معرفی می‌شوند.

پناهی با بیان اینکه امام جمعه همه شهرستان‌ها نماینده مقام معظم رهبری در آن نقاط هستند، افزود: روز جمعه روزی استثنائی بوده که مردم باید در این روز در نماز جمعه‌‌ها بهترین نوع تغذیه روحی را در خطبه نخست و متن صحیح سیاست را در خطبه دوم درک می‌کنند.

وی با محکوم کردن تفکری که معتقد بر عدم ورود امام جمعه‌ها در متن سیاست است، تصریح کرد: این تفکر غلط بوده و کاملا غیرمنطقی و پذیرفتنی نیست زیرا امام جمعه در متن سیاست قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: امام جمعه در خطبه دوم باید به مسائل سیاسی کشور پرداخته و کمبود‌ها، مشکلات و نارسایی‌های یک شهر و منطقه را بازگو کرده و راهکارها را عنوان ‌کند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چشمان سیاسیون باید به دهان امام جمعه باشد، متذکر شد: امام جمعه کسی است که منصوب مقام ولایت بوده و بدون توجه به وابستگی‌های گروهی و جناحی راه صحیح را ارائه می‌دهد.

پناهی با اشاره به امامت جمعه حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در گچساران گفت: امام جمعه نیاز به تعریف و تمجید ندارد، اما من به عنوان کسی که در دستگاه شورای ائمه سیاست‌گذاری استان مشغول هستم اگر برخی از حقایق را بازگو نکنم، ناشکری کرده‌ام.

وی بیان کرد: امام جمعه باید علاوه بر مدیریت مطلوب امور فرهنگی یک شهر دیگر مشکلات را نیز  مورد بررسی قرار دهد که امام جمعه فعلی گچساران پرتلاش، خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه وارد این مرحله شد.

پناهی یادآور شد: با انتصاب حجازی به امامت جمعه گچساران خدمت مرحوم حجت‌الاسلام متقی کاشانی امام جمعه سال‌های گذشته گچساران رفتیم و وی که به دلایلی سال‌ها در نماز جمعه شرکت نمی‌کرد با آغوش باز از وی استقبال کرده و در نمازهای جمعه حضور فعال داشت.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زحمات امام جمعه کنونی گچساران گفت: وقتی امام جمعه‌ای برای رسیدگی به امور و برطرف کردن مشکلات مردم سلامتی خود را به خطر می‌اندازد باید مورد تقدیر قرار گیرد.

پناهی  عنوان کرد: با افتخار و با صدای رسا می‌گویم در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر مسئولی وجود دارد که مانند حجت‌الاسلام حجازی گامی برای زندگی شخصی خود برنداشته باشد.

وی با بیان اینکه با آمدن امام جمعه کنونی گچساران تحولی اساسی در تکمیل مصلی گچساران برداشته شده است، اظهار کرد: هر چند نه وی و نه ما از روند تکمیل مصلی راضی نیستیم.

پناهی پیشرفت کنونی مصلی گچساران را نتیجه جدیت، دلسوزی و خودخوری همچنین فشارهای عصبی حجازی برای تکمیل مصلی دانست و تصریح کرد: شرم‌آور است در شهرستان بزرگ گچساران قطب نفتی استان با این همه سرمایه امروز آب مصلی قطع باشد.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از وضعیت مصلی گچساران افزود: مگر انتقادات امام جمعه گچساران در خصوص مصلی بخاطر ملک شخصی خود بوده، چرا دقت نمی‌شود.

پناهی یادآور شد: مسئولی که در جواب پیگیری‌های امام جمعه در خصوص مسائل فرهنگی به حاشیه رفته و جواب نمی‌دهد، چه پاسخی برای ولایت دارد.

وی در ادامه با تأکید بر انتشار بدون سانسور سخنان خود و با بیان اینکه اگر خبرنگاران و مسئولان سایت‌ها در نماز جمعه حضور دارند، بدون سانسور و با شجاعت این سخنان را منتشر کنند، گفت: یک ماه پیش در حضور استاندار کهکیلویه و بویراحمد مطلبی را عنوان کردم و سایت‌هایی که شعارشان این بود که دانستن حق مردم است، چیزی ننوشتند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سایت‌ها باید در خدمت مردم بوده، اطلاع‌رسانی صحیح کرده و مسائل را بدون تحریف و سانسور منتشر کنند.

پناهی گفت: سال گذشته بودجه این مصلی یک میلیارد تومان بوده و امسال نیز ۹۰۰ میلیون، با نگاهی به اطراف این مصلی با وجود اسکلت ناقص باید پرسید این پول در کجا مصرف شده است.

وی بیان کرد: آیا یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به نام مصلی جمع کردن و در جای دیگر خرج کردن کار درستی است؟ مصلی زیر نظر امام جمعه نبوده و تنها غم و اندوه آن به امام جمعه ارتباط دارد.

پناهی با بیان اینکه ساخت مصلی در دست اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: در جلسه چهار ماه گذشته در دفتر امام جمعه گچساران، مدیرکل راه و شهرسازی اعتراف کرد که ما از بودجه مصلی پول کارگران فلان جای خود را پرداخت می‌کنیم، این چه حرفی است؟

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از این امر گفت: آقایان سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری چرا ورود نمی‌کنید تا بودجه مصلی در جاهای دیگر خرج نشود.

پناهی متذکر شد: چرا مردم گچساران باید در هر هفته مصلی را جارو بزنند؟ چرا نباید محیط مطلوبی برای برگزاری نماز جمعه در نظر گرفته نشود، مگر این فساد نیست؟

وی عنوان کرد: در پیمان به این بزرگی بودجه جا به جا می‌شود، صدای کسی درنمی‌آید، این کار درستی نیست که بودجه به نام مصلی در جاهای دیگری مصرف شود.

پناهی رسماً از سازمان‌های نظارتی خواست تا در خصوص سوءاستفاده از بودجه مصلی و استفاده از امورات دیگر ورود کنند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا کی باید این وضعیت تحمل شود؟ با وجود اعتباراتی که جای دیگر مصرف شده امروز آب مصلی قطع شده است.

پناهی با قدردانی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اختصاص بودجه به مصلی گفت: اعتراض من به مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بوده که اعتراف کرده بودجه مصلی را در راه‌های دیگری خرج کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اگاه
Iran, Islamic Republic of
...خواب دیدی خیرباشه
بی باک
Iran, Islamic Republic of
درود بر این شجاعت
ظهرابی
Iran, Islamic Republic of
وقتی دارد کار میکند چه نماز جمعه خواندی داری در مصلی اگر قصد سنگ اندازی نداری
دوما اب مصلی را پولش را بده که قطع نشه چه ربطی به مدیرکل راه وشهرسازی داره پس
کار تو چیه سوما بدون مدرک کسی را متهم نکن به نام دین در تریبون نمازجمعه ابروی افراد
را نبر فردا قیامتی هم هست
محسن
Iran, Islamic Republic of
پناهی جناحی وحزبی برخوردمیکنه وبسیاری ازماجوانان ازاوناراحت هستیم
محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
همین شماهایی که به حاج اقای پناهی انتقاد میکنید دین را بدبخت کردید. حاج اقای پناهی اگر جلوی بی عدالتی بعضی از این مسولین را نگیره متخلفات زیادتر میشه .ایشان حرفش فقط برای خداست وبس. دوست دارم منطقی حرف بزنید چونکه خدا در همه جا و درهمه حال ناظر است.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
.وقتی. سیاست گذاری هستی که فرق بودجه مصوب وبودجه تخصیص یافته را . از بقیه چه انتظاری میرود اگه نمی دونی بدون که پارسال ۴۰درصد تخصیص دادند امسال هم که با این شرایط تحریم مشخص نیست؟
مازیار
Iran, Islamic Republic of
سلام خداییش ...بابااین یکسال به اندازه ۳۵انقلاب رومصلی کارشده من به عنوان یک ..
به نام دین به نفع خود
Iran, Islamic Republic of
تمام صحبت های...هست.تخصصی حرف ..مهندس جهانگیری ادم خوبی است ...
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
هم اینها هستند که باعث شدند خیلی از مردم به نماز جمعه نیان ۰ خداییش امام جمعه ای هم هست که از اصول گراها نبوده یا از آنها حمایت نکند ۰ و یا جبهه نداشته باشد در صورتی که بیش از نیمی از جمعیت ایران اصلاح طلب هستند ۰
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برخورد و موضع گیریهای جناحی امثال آقایان باعث دلسردی اکثریت جامعه شده طوری که روز به روز شاهد کاهش نمازگزاران جمعه و موارد مشابه شده ایم،ای کاش بخاطر مصالح کشور بازنگری در رفتارهایتان میکردید تا این همه شاهد فاصله گرفتن جوانان از انقلاب نباشیم
کوه سرک ( خومی )
Iran, Islamic Republic of
همین شماهایی که به حاج اقای پناهی انتقاد میکنید دین را بدبخت کردید. حاج اقای پناهی اگر جلوی بی عدالتی بعضی از این مسولین را نگیره تخلف زیادتر میشه .ایشان حرفش فقط برای خداست. پس باور کن که حرف های شما درست نیست
بی باک
Iran, Islamic Republic of
درود بر امام جمعه شهرمان که بی منت تلاش می کند!!!
باشت
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید سخنران پیش از خطبهای نماز جمعه این هفته مدیر کل محترم راه وشهر سازی باشد تا رفع ابهام شود برای عزیزان نماز گذار
بیقرارم
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم دلیلی که در نماز جمعه شرکت نمیکنم همین مسایل جناحی است که امام جمعه ها بهش می پردازند و همش از یک جریان خاص دفاع میکنند و تا میتونن دولتو تخریب میکنن.
یه بار شده از دولت یا نماینده گچساران و باشت تعریف کنید؟
فک نکنید مردم خوابن یا از پشت کوه اومدن. ما جوانان بخاطر همین مسایل شرکت نمیکنیم. وسلام
سعید
Iran, Islamic Republic of
اخه کیه جناحی برخورد نکنه؟ بله اقا جان وقتی یه ...و ..مث .......مستقر در یاسوج‌/تموم مدیران رو بچینه کی بفکر اسلام و نظام و نماز باشه؟ مثلا همین تاجگردون قول داده پارتی بازی نکنه اما ببین چقد از همحزبی های خودشو و اصلاح طلبا رو‌برده سر کار و پست بهشون داده
روابط عمومي اداره كل راه وشهر سازي استان كهگيلويه و بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و صلوات بر محمدو آل محمد(ص)؛ با توجه به مطالب ارائه شده رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصلای گچساران لازم است مواردی در این باره به اطلاع هم استانی های محترم علی الخصوص مردم عزیز گچساران برسد.
مصلی بزرگ گچساران با زیر بنای ۴۵۰۰ متر در سال ۱۳۹۱ که با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد (در حد اسکلت) بود و پس از آن به اداره کل راه و شهرسازی واگذار گردید، با توجه به اینکه این پروژه فاقد نقشه های معماری و سازه ای و مشخصات فنی بود، اداره کل راه و شهرسازی را برای ادامه کار با مشکل مواجه کرد. عملیات اجرایی در تابستان سال ۹۱ شروع شد؛ با توجه به اعتبارات اولویت با تکمیل ساختمان و کارهای داخلی بوده که خوشبختانه در سال اول پیشرفت فیزیکی خیلی خوب داشته و در ابتدا ی سال ۱۳۹۲ به اصرار امام جمعه و دستور استاندار وقت (سید حسین صابری) به دلیل کمبود فضا برای برگزاری نماز جمعه در شهر گچساران، بصورت موقت مصلی آماده برگزاری نماز جمعه شد و تاکنون نماز جمعه نیز در آن مکان نیمه کاره برگزار می گردد.
با توجه به اینکه استاندار وقت تغییرات زیادی در اجرای پروژه ایجاد کرد؛ از جمله این تغییرات، کف سازی بود که سنگ از پروژه حذف شد و بجای آن بتن در نظر گرفته شد که بعد از ایشان مجدد سنگ کف اجرا شد که دوباره کاری گردید و دیگر اینکه محراب اجراء شده تخریب و محراب جدید کنونی که خیلی بزرگتر از محراب قبلی می باشد اجرای گردید. همچنین تغییرات در اجرای سقف از سفید کاری و رنگ آمیزی به کناف و تایل گچی و تغییرات در گنبد مصلی که مقاوم سازی شد و همه این موارد بار مالی بسیار زیادی به پروژه تحمیل نمود که خارج از قرار داد پیمانکار بوده و بدلیل اینکه این آیتم ها غیر پایه بوده و قابل پرداخت به پیمانکار نبود، اداره کل راه وشهرسازی را با مشکلاتی مواجه کرد که نیاز به مجوز شورای فنی کشور داشت. از دیگر موارد تاخیر در انجام پروژه، برای برگزاری نماز جمعه عملیات اجرایی از روز پنج شنبه تا شنبه توسط امام جمعه تعطیل می شد که پیمانکار باید پنج شنبه تجهیزات را جمع آوری و مصلی را تمیز و مجدد در روز شنبه دوباره تجهیزات کار نصب می کرد که این موضوع در روند اجرای کار باعث وقفه های مکرر و دلسردی و عدم تمایل کارگران و اکیپ اجرایی می شد بطوریکه حاضر به ادامه کار با این شرایط نبودند. در واقع برگزاری نماز جمعه در حین عملیات اجرایی بر خلاف مقررات و قانون کار می باشد زیرا تا پیمانکار کار را تحویل ندهد نباید ساختمان مورد بهره برداری قرار می گرفت.
همچنین با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، مصلی پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد دارد و تمام اعتبارات تخصیص داده شده تا کنون در راستای اهداف مصلی و عملیات اجرایی آن هزینه شده بجز حقوق دو نفر مشاور پروژه که برروند اجرای پروژه نظارت دارند. بدیهی است تامین حقوق مشاوران از محل اعتبارات پروژه کاملا قانونی و روال همه پروژهاست و صحبت غیرکارشناسی در این خصوص ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مقررات است. ضمن اینکه پروژه مصلی گچساران در سال ۹۳ نیز مبلغ ۹۰۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد که طبق موافقتنامه شماره ۱۰۲۶۰/۰۵/۷۴/۹۳ مورخ ۲۳/۶/۹۳ از این اعتبار مبلغ ۸۰۵۰ میلیون ریال به صورت پیمانی و ۵۵۰ میلیون ریال جهت عوارض شهرداری و انشعابات آب و برق و گاز و ۴۰۰ میلیون ریال جهت حقوق مشاور پروژه می باشد. از کل اعتبار ۹۰۰۰ میلیون ریال تا کنون ۶۱۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد که ۵۷۰ میلیون ریال به شرکت آرام سازان کهگیلویه (پیمانکار پروژه) پرداخت شده است.
اما سوال اینجاست رئیس محترم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بر اساس کدام مدارک و مستندات اینگونه درباره موضوعی که از آن اطلاع دقیق و تخصصی ندارد، اقدام به ایراد سخن کرده است و اگر ایشان مدرکی در این خصوص دارد لازم است آن را ارائه دهد و در غیر اینصورت نباید زحمات و تلاش های کارکنان و مسئولان زحمتکش این سازمان را اینچنین مورد حمله قرار داد. در حالیکه بخش اعظمی از عوامل اخلال در روند ساخت این پروژه به دخالت های غیرکارشناسی و تعطیلی های مکرر در ایام کار بوده است. سوال دیگر اینکه در طول چندین سال که پروژه مصلای گچساران کاملا راکد بود و هیچ پیشرفتی نداشت چرا کسی لب به انتقاد نگشود و اکنون که شاهد پیشرفت این پروژه هستیم، چه لزومی دارد چنین فضایی با اطلاعات نادرست ایجاد شود! امید است همه با هم در رشد و اعتلای سرزمین اسلامی ایران گام برداریم و اجازه ندهیم با تشویش اذهان عمومی و ارائه اطلاعات نادرست، به مسئولان و خدمتگزارن مردم و نظام بدبین شوند.
روابط عمومی اداره کل راه وشهر سازی استان کهگیلویه و بویراحمد
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1