تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب : ۸۹۱۶۵

بازهم یک اتفاق عجیب در دانشگاه آزاد! + عکس/بی‌ثبات‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال/ «هامر» وزارت کشور فروخته شد + عکس/

۰
کبنا ؛



بازهم یک اتفاق عجیب در دانشگاه آزاد!
واحد تهران مرکز یکی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد است که در آغاز ترم جاری با برخی مشکلات و بی‌مدیریتی‌ها موجب اعتراض شدید دانشجویان شده است.
واحدمذکور برای نیمسال اول ۹۴_۹۳، ۱۲ واحد پیش نیاز برای دانشجویان غیر مرتبط با رشته‌های قبولی تعریف کرد. این مورد معمول و مرسوم است اما نکته قابل تامل در این مورد اینکه برخی دانشجویان با اعلام نمرات بنا به دلایل نامعلوم در کارنامه خود نمره صفر را در کارنامه خود مشاهده کرده‌اند و تا اینجا هم اعتراض آن‌ها برای رسیدگی به اعتراضشان به جایی نرسیده است.
در ترم دوم سال تحصیلی جاری این واحد دانشگاهی، واحد تهران مرکز، چارت درسی را برای دانشجویان فوق لیسانس تعریف کرده است که خودش به آن پایبند نیست.
براساس این چارت درسی، دانشجویان در مقطع فوق لیسانس حتی می‌توانند تا ۱۶ واحد در این ترم انتخاب واحد کنند، اما با کمال تعجب در زمان انتخاب واحد بیش از ۱۰ واحد ثبت نمی‌شود و حتی در زمان حذف و اضافه که امروز، ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، نیز مسئولان گفته‌اند اجازه نخواهند داد بیش از ۱۰ واحد انتخاب واحد شود.
از دیگر عجایب در این واحدآموزشی حذف و اضافه به صورت حضوری است یعنی دانشجو برای حذف یا اضافه کردن واحد نمی‌تواند اینترنتی اقدام کند و باید حتما در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشد تا پس از گرفتن نوبت نسبت به حذف و اضافه واحد درسی خود اقدام کند!
امیدواریم رئیس واحد مذکور هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام کند تا حقوقی از دانشجویان ضایع نشود.
بازهم یک اتفاق عجیب در دانشگاه آزاد! + عکس /پرسپولیس بی‌ثبات‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال/«هامر» وزارت کشور فروخته شد/تولد دو جنین در یک جنین !
منبع: پایگاه خبری تعادل
قتل زن معلول و قربانی تجاوز در هند
یکی از مقامات ارشد پلیس هند گفت: تیم‌های جستجو به سرنخ‌های مهمی رسیده‌اند و خیلی زود مجرمان شناسایی و دستگیر می‌شوند.
پلیس هند از کشف جسد یک زن معلول نپالی خبر داد که پس از مورد تجاوز قرار گرفتن در شمال هند به قتل رسیده است.
این زن نپالی ۲۸ ساله در اول ماه فوریه سال جاری میلادی (۲۰۱۵) در ایالت «هاریانا» ناپدید شده بود. طبق اعلام پلیس، این زن با خواهرش زندگی می‌کرده و در یکی از بیمارستان‌های این منطقه تحت درمان بوده است.
پلیس محلی ایالت هاریانا با بیان اینکه جسد این زن در زمینی در اطراف یک بزرگراه کشف شده اعلام کرد: او به شدت مورد تجاوز قرار گرفته و با سنگ و چوب ضربات متعددی به او وارد شده بود.
یکی از مقامات ارشد پلیس هند گفت: تیم‌های جستجو به سرنخ‌های مهمی رسیده‌اند و خیلی زود مجرمان شناسایی و دستگیر می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در سال ۲۰۱۲ یک دانشجو در یک دستگاه اتوبوس در دهلی نو مورد تجاوز جنسی یک گروه بزهکار قرار گرفت و این جنایت، اعتراضات اجتماعی گسترده‌ای را به همراه داشت. از آن زمان تاکنون موارد مشابهی از وقوع این قبیل جرائم در هند گزارش شده اما مقامات این کشور هنوز اقدام جدی برای مقابله و پیشگیری از چنین اقدامات وحشیانه و غیرانسانی در کشورشان انجام نداده‌اند.
منبع : ایسنا
پرسپولیس بی‌ثبات‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال/ پنج مدیر در هفت‌ماه!
معرفی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس باعث شد این باشگاه در ۷ ماه گذشته ۵ مدیر پشت صندلی مدیریتش ببیند تا لقب بی‌ثبات‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال برازنده‌اش باشد.
پرسپولیس این فصل رکورد ایران را در تغییر مدیر در راس خود زده است. پس از اعلام حکم نژادفلاح برای سرپرستی پرسپولیس که هنوز بصورت رسمی از سوی وزارت ورزش و سایت باشگاه تائید نشده و با مرور اتفاقات این فصل متوجه می‌شویم، این باشگاه هرگز بیش از ۷۵ روز آرامش و ثبات در مدیریت به خود ندیده است.
پرسپولیس فصل را با علیرضا رحیمی به عنوان مدیر عامل شروع کرد اما او خیلی زود کنار رفت. پس از خروج رحیمی از پرسپولیس، حمیدرضا سیاسی مدیرعامل شد و او هم خیلی زود کارش به دلایلی تقریبا نامعلوم به بازداشت رسید و همچنان در بازداشت موقت به سر می‌برد.
پس از او برای مدت کوتاهی بهروز منتقمی که نایب مدیرعامل بود، زمام امور را در دست گرفت، سپس نوبت به علی‌اکبر طاهری به عنوان سرپرست موقت رسد تا در پرسپولیس پشت صندلی مدیر عاملی  این باشگاه بنشیند ولی خیلی زود، حکم سرپرستی از سوی وزارت ورزش به نژادفلاح رسید تا او در آخرین روزهای واگذاری پرسپولیس مدیر این باشگاه بزرگ و مردمی شود.
بسیاری از مردم هر روز از خود می‌پرسند چگونه این باشگاه کارش به اینجایی رسید که امروز رسیده است؟ پاسخ را می‌توان در همه تغییراتی که از آن یاد کردیمف جستجو کرد. آنجا که پرسپولیس پنج مدیر را در عرض ۷ ماه به خود دید، اتفاقی که باعث شد هرگز هیچکدام از این مدیران نتوانند برنامه‌ای برای اجرا داشته باشند و باز نتوانند از مربی و بازیکن خودشان برنامه‌ای بخواهند و چیزی را از کسی طلب کنند.
در واقع اشکال کاملا مشخص است. اشتباه در انتخاب‌ها و عدم حمایت از مدیران و کادرهای فنی، کار پرسپولیس را تا به آنجا رسانده که امروز هواداران پرسپولیس نگران سقوط این تیم به لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران بوده و به شدت از وضعیت موجود نگران و ناراحت هستند!
این اتفاق اخیر و سرپرستی نژادفلاح در پرسپولیس در حالی رخ داده که هیچکس نمی‌داند مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران، در چند روز باقی مانده تا واگذاری این باشگاه و در حالیکه نیم فصل هم تمام شده و یارگیری هم این باشگاه نمی‌تواند انجام دهد، به چه دلیل جانشین طاهری شد و قرار است چه حرکتی برای این باشگاه و تیم فوتبالش انجام دهد؟
منبع : مهر
بانک‌های خوزستان هم تعطیل شدند ‌
رییس کمیسیون هماهنگی بانک​های خوزستان از تعطیلی امروز بانک​های استان به دلیل وقوع گردوخاک شدید خبر داد.
سیاوش توحیدی در گفت​وگو با ایسنا، اظهارکرد: فعالیت تمام شعب بانک​هایی که شهرستان​های آن‌ها توسط فرماندار مربوطه تعطیل اعلام شده‌، تعطیل است.
ساعاتی پیش، هاشم بالدی، مدیر ستاد بحران استانداری خوزستان مقاطع تحصیلی تمام مدارس،​ دانشگاه‌ها و ادارات شهرستان‌های ‌اهواز، هندیجان، امیدیه، رامشیر، ماهشهر، کارون، بندر امام، دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه، و باوی به علت بالا رفتن شدت گردوخاک تعطیل اعلام کرد.
 هامر» وزارت کشور فروخته شد (+عکس و سند)
در سالهای گذشته با ورود ناگهانی حجم زیادی از خودروهای خارجی به کشور، مردم در خیابانها و جاده ها با اتومبیل هایی مواجه شدند که پیش از این امکان حضور آنها در ایران فراهم نبود که یکی از مشهورترین این خودروها، هامرهای امریکایی بود.
"هامر" یک شرکت خودرو ساز آمریکایی است که در زمینه ساخت خودروهای بیابانی فعالیت می‌ کند و علاوه بر آنکه نمونه‌ های نظامی این خودرو با نام هاموی، به طور گسترده توسط ارتش آمریکا به کارگرفته می‌ شوند، نمونه های غیرنظامی آن نیز با شکل و شمایل خاص خود، در دنیا عرضه می شود.
اما نکته جالب تر از ورود این خودرو به ایران، خرید تعدادی از آن توسط دستگاههای دولتی در دولت قبل بود. به گونه ای که برای اولین بار در برنامه پایش، با ارائه تصویری از یک هامر با پلاک قرمز، از سوی پلیس راهور ناجا اعلام شد که این خودرو متعلق به استانداری آذربایجان شرقی است.
هامر متعلق به استانداری آذربایجان شرقی10 «هامر» وزارت کشور فروخته شد (+سند)
هامر با آرم سازمان مدیریت بحران کشور
10 «هامر» وزارت کشور فروخته شد (+سند)
بعدها نیز خودروی هامر با آرم سازمان مدیریت بحران کشور از دستگاههای زیر مجموعه وزارت کشور، در برخی نمایشگاهها و برنامه های رسمی حضور پیدا کردند تا رسما اعلام شود که پای این خودروها به درون دستگاههای اجرایی نیز باز شده است.اما حضور این غول های آمریکایی در بدنه حمل و نقل دولت زیاد دوام نداشت و اکنون مشخص شده است که وزارت کشور اقدام به فروش این خودروها کرده است. بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت کشور، اعلام شده است که این وزارتخانه می تواند در مقابل فروش خودروهای فوق، ماشین ایرانی بخرد.
بر اساس این ابلاغیه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، همچنین تعداد هامرهای در اختیار وزارت کشور مشخص شده است چراکه مصوبه مذکور رسما اعلام می کند که « وزارت کشور مجاز است نسبت به خرید خودروهای سواری تولید داخل از محل منابع حاصله از فروش ۱۰ دستگاه خودرو "هامر" با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام کند»

10 «هامر» وزارت کشور فروخته شد (+سند)
همچنین بر اساس تصمیم هیئت دولت، خودروهای موضوع این تصویب نامه از شمول بند (۷) تصویب نامه شماره ۹۲۳۰۸/ت۴۰۵۸۷ک مورخ ۷/ ۶/ ۱۳۸۷ مستثنی هستند.
مستثنی کردن هنرمندان از امر به معروف و نهی از منکر پذیرفتنی نیستعضو کمیسیون حقوقی مجلس در واکنش به حضور گشت ارشاد در حاشیه جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، هدف غائی گشت ارشاد را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مستثنی دانستن هنرمندان از امر به معروف و نهی پذیرفتنی نیست.
محمدعلی اسفنانی در واکنش به حضور پلیس امنیت اخلاقی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اظهار داشت:‌ امر به معروف و نهی از منکر، یک واجب شرعی و دینی است و هدف غائی و نهایی مجموعه گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی نیز اجرایی کردن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاکمیت، در راستای وظایف خود ملزم به استقرار فضای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، گفت: البته نکته قابل توجه در این موضوع، بحث بر سر شیوه‌ها و روش‌های اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است چراکه کمتر کسی است با اصل موضوع امر به معروف و نهی از منکر مخالفت کند.
وی با اشاره به اهمیت توجه داشتن به چارچوب‌های قانونی روش‌های اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر، در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص اینکه عنوان می‌شود قشر هنرمند و هنرمندان از دیگر اقشار جامعه متفاوت هستند و از این رو، اقدام پلیس در استقرار گشت‌های امنیت اخلاقی را زیر سوال می‌برند، خاطرنشان کرد: اینکه ما جمعیت، قشر یا گروهی را از امر به معروف و نهی از منکر مستثنی کنیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست.
اسفنانی ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی آن بود که توانست جامعه هنری قبل از انقلاب را که متاسفانه از سلامت کامل برخوردار نبود، به سمت و سوی ارزش‌های دینی بکشاند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه «در قانون مجازات اسلامی، بدحجابی از مصادیق جرم مشهود است و پلیس وظیفه برخورد با آن را دارد»، افزود: گرچه باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به تعریف حریم‌ها و قواعد این اصل توجه داشت، ولی به هر صورت مستثنی دانستن هنرمندان و جامعه هنری از امر به معروف و نهی از منکر پذیرفتنی نیست و در جامعه اسلامی هیچ گروهی را نمی‌توان از این قاعده مستثنی دانست.
منبع :تسنیم


 شگفتی های خلقت؛ تولد جنین در جنین
پزشکان هنک گنگی از تولد یک نوازد دختر با دو جنین در شکم وی خبر دادند.
این نوزاد در بیمارستان 'کویین الیزابت' واقع در هنگ کنگ به دنیا آمده است.
جراحان چند هفته پس از تولد این نوزاد، دو جنین را از شکم وی خارج کردند. این دو جنین دارای پا، دست، ستون فقرات، قفسه سینه و ارگان های داخلی بودند. پوست آن ها نیز تشکیل شده بود و هر دو بند ناف داشتند.
وزن یکی از آن ها ۱۴،۲ و دیگری ۹،۳ گرم بود. عمل جراحی موفقیت آمیز بوده و دختر نوزاد هشت روز پس از عمل از بیمارستان مرخص شد.
وضعیت این نوزاد دختر در جهان پزشکی به عنوان «جنین در جنین» شناخته شده است.
در هر پانصد هزار بار زایمان یک بار چنین پدیده ای پیش می آید، اما تاکنون تنها دویست مورد آن ثبت شده است.
به گفته دکتر یو کای مان، متخصص زنان و استاد دانشگاه هنگ کنگ، این نخستین بار است که پدیده 'جنین در جنین' در هنگ کنگ مشاهده و ثبت شده است.
یو کای مان گفت : پزشکان در آزمایش های پیش از زایمان متوجه وجود دو جنین در شکم جنین نشده بودند.
یوکای مان افزود :پزشکان تنها یک زایده در طرف چپ کودکی که هنوز به دنیا نیامده بود یافته بودند و می پنداشتند که این زایده یک تومور باشد. اما پس از آن که کودک به دنیا آمد، آزمایش سونوگرافی نشان داد که زایده ای که پزشکان دیده بودند در حقیقت دو جنین بود.
به گفته یو کای مان از آنجا که نوزاد دختر نمی تواند باردار شده باشد، باید گفت که لقاح در این مورد با مشکل روبرو بوده و جنین در محل اشتباهی تشکیل شده بود.
سازمان بهداشت جهانی این مورد را به عنوان نوعی سرطان دسته بندی کرده است.
علل ایجاد این پدیده غیر عادی هنوز کاملا روشن نیست. پیش از این نیز در ایران، گروه جراحی بیمارستان دکتر شیخ مشهد، جنینی را از شکم نوزاد دو ماهه خارج کردند.
این نوزاد دو ماهه که با مشکلات تنفسی، اتساع شکم و با تشخیص توده شکمی به بیمارستان منتقل شد اما بررسی ها نشان داد که جنینی در شکم کودک قرار دارد.
پزشکان خاطر نشان کردند که در سونوگرافی مادر این کودک در دوران بارداری، چهار قلو تشخیص داده شده بود اما در هنگام زایمان سه نوزاد متولد شدند.
منبع :ایرنا

نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1