تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب : ۸۸۷۸۱

جشن انقلاب در مجتمع دناصنعت یاسوج برگزار شد

۳
۰
کبنا ؛


با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جشن باشکوه انقلاب در بزرگترین واحد تولیدی صنعتی و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی استاندار، معاونین استاندار، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران استانی و اقشار مختلف مردمی جشن بزرگ انقلاب در مجتمع تولیدی صنعتی دنا صنعت  بزرگترین تولیدکننده لوله‌های کامپوزیتی کشور در یاسوج برگزار شد.

در این مراسم بزرگ که به صورت مستقیم از شبکه استانی دنا پخش می‌شد تعداد بسیار زیادی از صنعت‌گران و کارآفرینان استان به همراه خانواده‌های خود حضور داشتند.

در این مراسم آیت‌الله ملک‌حسینی، استاندار، نماینده مردم و مدیر بزرگترین واحد کارآفرینی و صنعتی استان به ایراد سخن پرداختند.

در ادامه برنامه‌های متنوع و شاد متناسب با دهه فجر انقلاب برگزار شد.

 واحد تولیدی دنا صنعت با سرمایه‌گذاری ارزی بیش از ۱۵۵ میلیون یورو با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا و با ظرفیت سالانه ۸۵ هزار تن در دامنه کوه دنا توسط یکی از سرمایه‌گذاران بومی استان کهکیلویه و بویراحمد کارآفرین نمونه کشوری در سال ۸۷ و کارآفرین نمونه استانی در دو سال پیاپی ۸۷ و ۸۸ احداث گردیده و تولیدات آن در بخش‌های آب و فاضلاب، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی و نیروگاهی و دریایی است.

 لوله و اتصالات فازهای ۱۲ و ۱۹ پارس جنوبی در اقطار ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ میلیمتر با طول تقریبی ۱۳ کیلومتر و تزریق گروت بجای بستن بالاست بتونی بمنظور انجام عملیات تغریق لوله در عمق متوسط ۳۵ متری دریا و نصب در ترانشه و خاکریزی روی آن از جمله اقدامات این شرکت است.


در این آیین باشکوه، محمدرشید جبا مدیر امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک ملی در استان پیشگام پرداخت تسهیلات برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی است، تصریح کرد: بهترین خبر برای ما این بود که مدیر کمیته امداد استان از مقام اول این استان در کشور به دلیل پرداخت تسهیلات به مددجویان خبر داده است که بخش عمده‌ای از این تسهیلات توسط بانک ملی پرداخت شده است.

پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات توسط بانک‌ ملی
مدیر امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون در پرداخت تسهیلات خرد در استان بانک ملی در رده اول همه بانک‌ها قرار دارد به طوری که ۷۰ درصد از تسهیلات در این بخش توسط بانک ملی پرداخت می‌شود.

این مسئول ارشد بانکی در استان در ادامه به کارهای بزرگ بانک ملی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای نمونه هر سه کارخانه و شرکت بزرگ تولیدی بخش خصوصی این استان متعلق به برادران باقری با تسهیلات و همکاری بانک ملی فعالیت خود را شروع کردند و اکنون هم با حمایت بانک ملی ادامه کار می‌دهند.

وی با قدردانی از خدمات کارآفرینان برتر در استان به خصوص خانواده باقری که لقب پدر صنعت کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند از کمک بانک ملی برای چرخیدن چرخ‌های صنعت در این استان سخن به میان آورد و افزود: با همه توان صنایع استان را حمایت می‌کنیم.

جبا در پایان با درخواست از کسانی که معوقه بانکی نزد بانک ملی دارند برای پرداخت معوقات خود، خوش حسابی را یکی از عوامل موفقیت هر کارآفرین و واحد تولیدی دانست و گفت: معوقات بانکی زیاد در استان ما یکی از مشکلاتی است که برای همه بانک‌ها ایجاد شده لذا سرمایه‌گذاران با خوش حسابی اعتماد بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات جلب کنند.

خروج ۵۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از رکود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به خروج ۵۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از رکود اشاره کرد.

داریوش دیودیده با تبریک ایام دهه‌فجر انقلاب یکی از خدمات خوب نظام به استان کهگیلویه و بویراحمد را پایه‌‌گذاری صنایع جدید و نوین معرفی کرد و اظهار کرد: تا پیش از انقلاب، صنعتی در استان وجود نداشت و کسی هم به این استان در زمینه صنعتی بها نمی‌داد.
وی افزود: به همین خاطر اگر امروز مشاهده می‌کنیم که سهم کمی از صنایع کشور متعلق به این استان است همه به واسطه بی‌توجهی به کهگیلویه و بویراحمد در دوران گذشته بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دیگر استان‌های برخوردار هم بعد از انقلاب کارهای اساسی انجام شد اما این محرومیت تاریخی ما را از قافله عقب نگه داشت که امروز باید همه تلاش خود را با نگاهی رو به آینده برای توسعه صنایع استان به کار گیریم.
دیودیده در ادامه به کارهای خوب انجام شده طی چند سال اخیر برای رشد و شکوفایی صنایع استان اشاره کرد و افزود: از اقداماتی که داشته‌ایم رایزنی برای افزایش اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام بوده است که توسط مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این رایزنی‌ها به صورت گسترده و مستمر ادامه دارد.
وی استفاده از اعتبارات مختلف از جمله اعتبارات صندوق توسعه ملی را یکی از راه‌های تزریق بودجه و اعتبار به واحدهای صنعتی دانست که در چند سال گذشته این کار پیگیری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ارتباط خود را به طور مرتب با بخش خصوصی داریم، تصریح کرد: در طول ۲ سال اخیر موفق به راه‌اندازی ۷۰ واحد صنعتی راکد در استان شدیم که هر کدام سهم عمده‌ای در ایجاد تولید و اشتغال دارند.
دیودیده عنوان کرد: این راه‌اندازی‌ها موجب شد که سرمایه‌گذاری راکد ۵۷ میلیارد تومانی در بخش صنعتی استان دوباره فعال شود و کمک بزرگی به عرصه تولید و اشتغال شود.
وی یکی از اهداف برنامه چهار ساله استان را کمک به راه‌اندازی صنایع جدید و پشتیبانی از صنایع کنونی استان دانست و افزود: در این سند پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت استان شده است که رقم قابل ملاحظه‌ای برای شکوفایی صنایع کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.
این مسئول با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در استانی که همه ظرفیت‌ها را در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی دارد از مسئولان خواست تا تسهیلات لازم از جمله زمین را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهند.


کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
خود خوردن و خود بردن تفکری غلط در مسیر تولید و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: خود خوردن و خود بردن تفکری غلط در راه تولید و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد است.
شامگاه دوشنبه جشن بزرگ انقلاب به همت بزرگترین واحد صنعتی و کارآفرینی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این آیین کارآفرین برتر کشوری در جمع مدعوین جشن بزرگ انقلاب اظهار کرد: آنچه که امروز استان ما بیش از هر چیز به آن نیاز دارد کار و تلاش برای تولید و اشتغال هر چه بیشتر است.
لهراسب باقری بیان داشت: هر چه را که اکنون به عنوان کارآفرین برتر در خود می‌بینم همه به برکت نظام جمهوری اسلامی است که انتظار داریم جوانان دیگر هم وارد میدان عمل برای کار و تولید شوند.
وی با انتقاد از رویکردی که برخی در امر سرمایه‌گذاری دارند، تصریح کرد: خود خوردن و خود بردن فکری غلط و اشتباه در استان است که هیچ کمکی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند.
باقری خاطرنشان کرد: با کمک بانک ملی و تسهیلاتی که در اختیار ما قرار دادند در حال ایجاد شغل و کمک به امر تولید در کشور هستیم و اکنون بر خود می‌بالیم که دنا صنعت در کشور و حتی در دنیا از نظر تولید نمونه است.
وی کار کردن در استانی کوچک را برای کارآفرینی شیرین و دلچسب دانست و گفت: وقتی بتوانیم دل چند جوان محروم و مستضعف را با اشتغال‌زایی شاد کنیم بیش از هر چیز خشنود خواهیم بود.

 


 


 


 




نام شما

آدرس ايميل شما

.....
Iran, Islamic Republic of
کاش برنامه از تلویزیون پخش نمیشد چون سخنرانی بعضی ها خیلی ضایع بود
مهمان
United States
با سلام و آرزوی توفیق برای همه کسانی که برای پیشرفت و توسعه ، صادقانه کار و تلاش می کنند، ا. آیا مجمتع صنعتی مورد اشاره در بالا فقط متعلق به خانواده باقری است یا درصدی از سهام آن مربوطه به سازمانهای دولتی است؟ اگر چنین است چند درصد؟
فرموده اند : "با کمک بانک ملی و تسهیلاتی که در اختیار ما قرار دادند" چنین تسهیلاتی اگر در اختیار یکهزار خانوار قرار می گرفت همه آنان بخوبی زندگی خود را سر و سامان می دادند و اشتغال برای خود و خانواده شان ایجاد می کردند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ابروی استان بردین با این برنامه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1