تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۸۸۵۲۸

جشن فجر انقلاب هنرمندان چرام

۰
کبنا ؛



جشن انقلاب ویژه هنرمندان با حضور فرماندار چرام، فرماندار کهگیلویه، جمعی از هنرمندان و جمعی از مسئولان محلی در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.این جشن با برنامه‌های شاد، جذاب و آموزنده‌ای از جمله اجرای موسیقی سنتی همراه بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.در ابتدای این جشن، سیدمحمد تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام به خیرمقدم و تقدیر و تشکر پرداخت.سخنرانی فرماندار چرام، فرماندار کهگیلویه، شعرخوانی و تقلید صدا از دیگر برنامه‌های این جشن بود.
شهرستان چرام در زمینه هنر از پتانسیل بالایی برخوردار استابراهیم فتاح‌پور در حاشیه این جشن، ضمن تبریک و گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر، درود و صلوات فرستاد به روح شهدای انقلاب و رزمندگانی که با دست خالی از اروند وحشی گذشتند و اظهار کرد: سالگرد و کارکرد جشن‌ها، مراسم‌ها، مناسک و یادواره‌ها نمادین نیست، بلکه روندی جهت مرور خاطرات گذشته و تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.فرماندار چرام در ادامه با اشاره به نقش هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه هنر از بطن جامعه برمی‌خیزد، عنوان داشت: هنرمندان زبان گویای جامعه بوده که اهل تعارف نیستند و حرف خود را صریح می‌زنند.
وی با بیان اینکه هنرمندان حامیان آنچنان ندارند، بلکه خودشان باید برای خود حامی کسب کنند، تصریح کرد: امروز تکثیر مکانیکی هنر موسیقی‌دانان بزرگ در دور افتاده‌ترین روستاها شکل می‌گیرد.
فتاح‌پور با اشاره به تاثیرگذاری و نقش هنرمندان در جامعه امروز و با تاکید بر اینکه هنرمندان در دولت تدبیر و امید نیز اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند، متذکر شد: چرام نیز از نظر گروه‌های هنری و هنرمندان پتانسیل ویژه‌ای دارد.
پیوند مردم و مذهب در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد
سیدکرامت‌الله کریمی در جشن انقلاب ویژه هنرمندان چرام ضمن گرامی‌داشت دهه پرفروغ فجر، اظهار کرد: انقلاب ۵۷ آرام‌ترین انقلاب در قرن بیستم بود چرا که برای تمام سیاستمداران جهان این انقلاب کلاسیک در لایه‌های سیاسی، قابل تفسیر نبود.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه بسیاری از پیش‌بینی‌های سیاسی نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند که چرا این انقلاب به وقوع پیوست، عنوان داشت: این انقلاب بر اثر پیش‌بینی‌هایی انجام شد که انقلاب کلاسیک قرن بیستم شکل گرفت.
وی با طرح این سول که چرا انقلاب به وقوع پیوست و چه دستاوردهایی داشت، ابراز کرد: اگر نگاهی به جامعه سلطنتی هم در بعد اول پهلوی و هم در پهلوی دوم داشته باشیم، یکی از عوامل زمینه‌سازی انقلاب یعنی کمبودهای پهلوی را مشاهده می‌کنیم.
این مسئول یکی دیگر از عوامل انقلاب را حوصله نامضمون در درون جامعه ذکر کرد و متذکر شد: پهلوی اول توصیه‌هایی را می‌کند که نظام سرمایه‌داری آن است، نظامی که توسعه در نگاه غیر دولتی و غیر پیوند با مردم  داشته و قدرت نظامی در دستور کار قرار دارد.
کریمی  با اعلام اینکه ایران از سال ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۵۷ یکی از کشورهایی است که میزان واردات نظامی را دریافت کرده است، گفت: اگر میزان نظامی یکی از شاخص‌های توسعه است، آیا این توسعه نباید در پیوند با مردم که فقر سیاسی و معیشتی دارند، همگام باشد؟
مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه با متذکر شدن این مطلب که جامعه ایران، جامعه‌ای در حال گذر است، تصریح کرد: جامعه، حالت فرایند گذر از جامعه سنتی به مدرن را داراست اما می‌بینیم که فرایند توسعه در این مسیر، حرکت از سنت به مدرنیست بدون لوازمات آن است.
وی با مطرح کردن این پرسش که آیا جامعه‌ای که می‌خواهد از سنت به طرف مدرن برود نباید لوازم و علل مدرنیته بودن را داشته باشد، ابراز کرد: بحث کشف حجاب مطرح است در این جامعه دینی که معنویت در آن موج می‌زند اما مانعی برای مدرنیته بودن نخواهد بود.
کریمی با اشاره به اینکه در آن زمان، گذر از سنت و رسیدن به مدرنیسم در جامعه ایران هماهنگ نبود، گفت: جامعه یک جامعه دینی و نسبت به مسائل دینی حساس است، کشف حجاب به عنوان یک عامل مانع به حرکت خواهد بود و یک نوع عقب ماندگی از نگاه تاریخی است.
فرماندار کهگیلویه در بخش بعدی از سخنان خود به پیوندی اشاره کرد که بر اثر مشروعیت و مقبولیت رهبر سیاسی در سال ۱۳۵۷ و مخالفان قبل از آن بوده است و متذکر شد: مذهب شیعه در پیوند روحانیت و مردم در نظام سیاسی جمهوری اسلامی به وجود آمد.
وی با بیان اینکه شایسته سالاری به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌ها در تحقق ارزش‌ها است، عنوان داشت: ایثار و از خودگذشتگی بعد از انقلاب باعث به وجود آمدن هشت سال دفاع مقدس شد و یکی از آرمان‌ها در دیروز و امروز انقلاب، صدور آن به تمام جهان بود.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از هنرمندان شهرستان چرام با اهدا لوح سپاس و هدیه، تقدیر به عمل آمد.

1
2
 4

3

------------------------------------

گزارش و عکس: فضلی‌زاده

-----------------------------------




نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1