تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۸۸۲۷۶

شرایط خاص اصلاح‌طلبان کهگیلویه ادامه دارد

۸۷
۰
کبنا ؛ 
اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
در قسمت اول این مطلب «آیا اصلاح‌طلبان کهگیلویه از گذشته درس عبرت خواهند گرفت؟»[کلیک کنید] را انتشار دادیم و در قسمت دوم آن به شرایط کاندیداهای احتمالی انتخابات دهم مجلس حوزه کهگیلویه پرداخته شد که از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.
اما کهگیلویه کماکان شرایط خاصی دارد.kohkiloye
شهرستان کهگیلویه به مرکزیت دهدشت بیش از یک سال در بلا تکلیفی انتخاب فرماندار بود و در نهایت هم کسی گماشته شد که ثبات کاری ندارد و هر لحظه احتمال عزلش وجود دارد.
همین انتصاب موجب تشدید اختلاف اصلاح طلبان شهرستان گردیده است و طیف وابسته به آقای لاهوتی از اینکه اکثر مدیران شهرستان با نظر محمود منطقیان و منوچهر سیف السادات انتخاب ‌‌‌می‌شوند، دلخورند. در طرف دیگر منطقیان نیز خوب نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده نماید او به همه قول همکاری ‌‌‌می‌دهد و حتی از کسانی که هیچ سابقه اصلاح طلبی نداشته اند حمایت ‌‌‌می‌کند و در این میان بیش از هر کسی نیروهای فعال تشکیلات قربانی شده‌اند. نیروهای مورد حمایت منطقیان تاکنون آن گونه که باید در نزد افکار عمو‌‌‌می‌ موفق نبوده‌اند که از جمله ‌‌‌می‌توان به لطف الله فروزان رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد. علاوه بر فرماندار شهرستان کهگیلویه، فرمانداران سه شهرستان دیگر این حوزه انتخابیه نیز رضایت چندانی را حاصل نکرده اند. گفته می‌شود که هر سه فرماندار چرام، بهمئی و لنده در انتخابات قبلی مجلس به بزرگواری رای داده‌اند و هر سه در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها از روحانی حمایت نکردند که در ستاد جلیلی فعال بودند و حتی گفته ‌‌‌می‌شود که فتاح پور فرماندار چرام به ستاد جلیلی کمک کرده است.
البته این مقاله دنبال بررسی وضعیت و نگرش مدیران شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ نیست و بیشتر وضعیت انتخاباتی اصلاح طلبان مطمح نظر ‌‌‌می‌باشد. آن گونه که اشاره گردید پیروزی روحانی در ابتدا امیدواری‌‌های زیادی برای سامان دهی به وضعیت اصلاح طلبان بویژه در کهگیلویه بوجود آورد اما بر عکس از همان اول و با انتخاب موسی خاد‌‌‌می‌ به عنوان استاندار دلخوری‌‌های بسیاری بویژه در میان طیف وابسته به آقای لاهوتی ایجاد شد. خاد‌‌‌می‌ پیش از آنکه در سالن ارشاد معرفی شود و از شعار توسعه سخن بگوید لاهوتی علیه اش موضع گرفت. بعدها موسی خاد‌‌‌می‌ در چند جا گفته بود: کاش آقای لاهوتی اول ما را از نزدیک ‌‌‌می‌دید و بعد علیه ما موضع ‌‌‌می‌گرفت.
همین مسئله سبب شد خاد‌‌‌می‌ و نزدیکانش مطلقا سراغ موضوع وحدت اصلاح طلبان کهگیلویه نروند و آنقدر به این مسئله بی تفاوت بودند که در مقطعی در فضای واتس آپ اصلاح طلبان شهرستان که پشت سر هم گروه تشکیل ‌‌‌می‌دادند و نظریه صادر ‌‌‌می‌کردند پیا‌‌‌می‌ دست به دست شود مبنی بر اینکه خاد‌‌‌می‌ بدش نمی‌آید مجددا بزرگواری نماینده شود تا تضمینی برای ادامه کار خودش باشد و حتی در مقطعی صحبت از این بود که خاد‌‌‌می‌ خود قصد کاندیداتوری دارد و مهره چینی اش در شهرستان موئد همین موضوع است. موضوعی که اگر نگوییم مطلقا منتفی است ولی حداقل در این دوره بسیار بعید ‌‌‌می‌نماید.
در کنار نام خاد‌‌‌می‌ نام‌‌های بزرگ دیگری نیز در طول یک سال گذشته برای کهگیلویه مطرح بوده است. زمانی صحبت از حضور سید کامل تقوی نژاد بود. ظاهرا ایشان و نزدیکانش جلساتی را در تهران و در همین راستا برگزار کردند و تلاش‌‌های زیادی برای جذب نظر مساعد نیروهای توانمند شهرستان داشتند تا جایی که گفته ‌‌‌می‌شود سید کامل از موحد جهت پذیرفتن برخی مناصب در بانک سپه دعوت به عمل آورد و برخی حتی ‌‌‌می‌گویند موحد به عنوان مشاور در این اولین بانک ایران مشغول به کار ‌‌‌می‌باشد. تیم رسانه‌ای سید کامل در عرصه رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌هایی هم داشتند که البته بعد از مطالب سایت انتخاب علیه سید کامل و مسعود گل سفیدی که صحت و یا عدم صحت آن ادعاها هرگز روشن نشد کمی‌ تب و تاب رسانه‌ای آنها فروکش کرد و سید کامل ظاهرا عطای نمایندگی را به لقایش بخشید. همین تیم سید کامل که اکثرا کهگیلویه‌‌های مقیم تهران ‌‌‌می‌باشند در مقطعی صحبت از یک چهره گمنام در استان اما صاحب رزومه ی بالای کشوری به میان آوردند و او کسی نبود جز محمد علی افشانی.
افشانی هیچ حضور رسانه‌ای نداشت و در خانه‌‌های مجلل تهران نامش مطرح و در همان خانه‌‌‌ها هم پرونده اش ظاهرا بسته شد. افشانی علی رغم رزومه بالای مدیریتی چهره شناخته شده‌ای برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه نیست. هم خود او در جایی گفته بود و هم خیلی‌‌‌ها او را بیشتر یک خوزستانی ‌‌‌می‌دانند تا یک هم استانی حتی اگر جدش در شهرستان کهگیلویه باشد.
گروهی نیز اخیرا نام یک چهره تکنوکرات را برای انتخابات به میان آورده اند. یعنی محمد ناصر نیکبخت استاندار فعلی همدان که فرد توانمند و لایقی است. نزدیکانش ‌‌‌می‌گویند تنها کسی که بتواند کهگیلویه را نجات دهد محمد ناصر نیکبخت ‌‌‌می‌باشد هر چند آنها ‌‌‌می‌گویند او فعلا قصد کاندیداتوری ندارد و استانداری همدان اگر از نمایندگی بالاتر نباشد کمتر نیست. ولی گفته ‌‌‌می‌شود گروهی در حال زمینه سازی برای حضور او در دوره ی آینده انتخابات مجلس هستند. نیکبخت با همه ی این تعاریف منتقدین سرسختی هم دارد آنها ‌‌‌می‌گویند که او و خانواده اش پیشینه موحدی دارند و هرگز نمی‌توانند در میان اصلاح طلبان جایگاهی داشته باشند و برخی هم نیکبخت را صرفا محصول توانمندی و ارتباطات شخص سید صفدر حسینی ‌‌‌می‌دانند.
ولی به حق نباید از ظرفیت بالای نیکبخت به سادگی گذشت.
در کنار این چهره‌‌های جدید و توانمند کماکان نام‌‌های قدیمی‌تر هم مطرح هستند علی رغم رد صلاحیت لاهوتی و منطقیان، نزدیکان این دو اصرار دارند که این بار هم منطقیان و لاهوتی وارد صحنه شوند. همین رفتارها سبب شده است چهره‌‌های جدیدتر فعلا در سایه بمانند و ببینند در نهایت تصمیم این دو به همراه نوع برخورد نظارت استصوابی چه خواهد شد. یک مسئله دیگر را که این چهره‌‌های جدید به جد رصد ‌‌‌می‌کنند جلسه دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد محمود منطقیان در دانشگاه آزاد یاسوج ‌‌‌می‌باشد که آیا تا موعد ثبت نام برگزار خواهد شد یا خیر؟
لطیف رستاد یکی دیگر از چهره‌‌های اصلاح طلب شهرستان ‌‌‌می‌باشد که قطع و یقین برای انتخابات برنامه دارد. نزدیکان رستاد سعی ‌‌‌می‌کنند که او را قانع به اعلام حضور و فعالیت جدی نمایند اما رستاد گفته که تابع خرد جمعی است و باید منتظر تصمیم جریان ماند او از اولین کسانی بود که بحث خرد جمعی را مطرح نمود. خانه رستاد در یاسوج یکی از پر رفت و آمد ترین خانه‌‌های سیاسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد ‌‌‌می‌باشد.
گفته ‌‌‌می‌شود که سید نعمت الله صدوقی هم عزم خود را جزم کرده تا در صحنه حاضر شود. صدوقی از فعالترین نیروهای اصلاح طلب شهرستان کهگیلویه ‌‌‌می‌باشد او بیشترین مصاحبه با رسانه‌‌‌ها را داشته است. دفتر خانه ثبت ازدواج او در کوچه کمیته امداد از پاتوق‌‌های اصلی اصلاح طلبان به حساب ‌‌‌می‌آید. بالای دفتر خانه او اسمی ‌از طلاق نیست و هر چه هست وصل و ازدواج است و شاید هم حاج آقا دوست دارد در عالم سیاست هم تنها بهانه وصل دوستان به هم باشد.
اصلاح طلبان کهگیلویه فعلاً به همین نشست‎های محفلی در جلوی برخی مغازه‌‌‌ها قانع هستند آنها اگر چه با تجمع خود مانع کسب صاحب مغازه ‌‌‌می‌شوند اما راه دیگر برای ملاقات هم ندارند. برخی هم کوهنوردی را فرصتی برای حرف‌‌های سیاسی و برنامه ریزی سیاسی ‌‌‌می‌دانند و البته گروهی هم هستند که کماکان در گروه‌‌های واتس آپی دنبال راه حل ‌‌‌می‌گردند.
در کنار این نام‌‌‌ها مدت هاست صحبت از یک نام جدید اما شناخته شده است و آنهم کسی نیست جز منوچهر سیف السادات وکیل پایه یک وکیل دادگستری که از نزدیکترین افراد به موسی خاد‌‌‌می ‌محسوب ‌‌‌می‌شود. البته سیف رسماً این موضوع را تایید نکرده است و حتی در برخی جلسات خصوصی منکر حضورش در صحنه نیز گردیده است. برخی از مدیران فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله رئیس دفتر استاندار از نزدیکان سیف به حساب ‌‌‌می‌آیند.
رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم ظاهرا تمایل به حضور در صحنه دارد البته او فعلا خود چیزی نگفته است و دوستانش این وظیفه را انجام ‌‌‌می‌دهند و او را مطرح ‌‌‌می‌کنند.

چمن در سال ۱۳۷۸ به همراه ریحان سروش مقدم که هم اینک مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان و از نزدیکان محمد ناصر نیکبخت ‌‌‌می‌باشد در کمپین لاهوتی فعال بودند و برای او سخنرانی ‌‌‌می‌کردند. البته نارضایتی‌‌های از عملکرد یک سال گذشته چمن در میان اصلاح طلبان و بویژه اصلاح طلبان کهگیلویه به چشم ‌‌‌می‌خورد. چمن تغییری در مجموعه درمانی و بهداشتی شهرستان کهگیلویه تاکنون انجام نداده است. منتقدین او ‌‌‌می‌گویند چمن با بزرگواری هماهنگ است. برخی از اصلاح طلبان هم ‌‌‌می‌گویند چمن اصلاح طلب نیست که اگر بود در دوره احمدی نژاد مسئولیت نمی‌گرفت.
علی اسماعیلی دیگر چهره‌ی سیاسی است که در مقطعی صحبت هایی مبنی بر حضور ایشان در صحنه بود. اطلاعات چندانی در مورد پیشینه کاری اسماعیلی در دست نیست ولی به نظر فرد قدرتمند و ذی نفوذی ‌‌‌می‌رسد و تا روزهای آخر جزء سه گزینه اصلی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد بود. اسماعیلی ارتباط بسیار نزدیکی با سید محمد خاتمی ‌دارد.
و البته در برخی محافل صحبت از یک لیست خاصی هم ‌‌‌می‌شود که ظاهرا آقای لاهوتی بر آن تاکید دارد و ایشان این افراد را اصلاح طلبان واقعی بعد از خود ‌‌‌می‌داند ولی اینکه ایا کسی از این لیست در این انتخابات شرکت ‌‌‌می‌کند یا خیر بستگی به اتفاقات آینده دارد.
چهره‌‌های گمنام تر مثل همیشه هم فعال هستند و با توجه به فعالیت گسترده سایت‌‌های خبری که هزینه کمتری ‌‌‌می‌طلبد فعالیت خود را در این حوزه متمرکز کرده‌اند و مدام دست زیر چانه به اظهار نظرهای فاضلانه ‌‌‌می‌پردازند و تئوری ارایه ‌‌‌می‌دهند.
مشکل اصلاح طلبان کهگیلویه نام‌‌‌ها و چهره‌‌‌ها نیستند. کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی به اندازه ی کافی نیروهای توانمند دارند. مشکل آنها چند دستگی و همه کدخدایی است و تا کنون هم نه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و نه در سطح ملی کسی جهت آشتی و اصلاح امور اصلاح طلبان که قرار است همه جا را اصلاح کنند پیش قدم نشده است. زمانی که رسانه‌‌های استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت از سفر سید حسن خمینی به استان و شهر دهدشت کردند برخی احتمال ‌‌‌می‌دادند که او آمده است تا اصلاح طلبان کهگیلویه را صلح دهد ولی بعدها روشن شد که سفر سید حسن صرفاً یک سفر تفریحی بوده است و ایشان هیچ اطلاعی از مصائب اصلاح طلبان در کهگیلویه ندارند.
تجربه‌‌های گذشته نشان داده است اصلاح طلبان در این حوزه انتخابیه آرای بسیار بالایی داشته اند که همیشه به واسطه چند دستگی و تقسیم آراء موفق به فرستادن یک نماینده به مجلس نشده اند.
نشانه‌‌‌ها اینک نیز نشان از تداوم این اختلافات دارد و این طیف برای موفقیت هیچ راهی جز گذشتن از منیت‌‌‌ها و تن دادن به اصول دست و پا شکسته حزبی و تشکیلاتی ندارند. آنها باید با تمرکز بر روی یک نیروی توانمند و طراحی یک استراتژی هدف دار در انتخابات آینده شرکت نمایند.
و اما نباید از یک مشکل بزرگ اصلاح طلبان کهگیلویه به سادگی گذشت آنها بر خلاف دو شهرستان بویراحمد و گچساران فاقد یک رهبری همه جانبه، مورد قبول همه و کاریزما هستند و این یک معضل بزرگ ‌‌‌می‌باشد.

 در آینده نزدیک اصولگرایان حوزه کهگیلویه، بویراحمد و دنا و وضعیت اصلاح‌طلبان بویراحمد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

p
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدبد کل بزنید.نمی دانید دولت کبست.موج سواری می کنید.یک کلمه میانه روها.که این کلمه باهیچ کدام از افراد فوق نسبت ندارهiq
حامی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بهترین گزینه برای کهگیلویه حاج بهرام تاجگردون هستش
همه میدونیم تاجگردون توی کهگیلویه جه محبوبیتی داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکتر دانشی نیز قصد کاندیداتوری دارند
مستضعف
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت .است فقط برای .کار می کند
مشی ولیخان
Iran, Islamic Republic of
اگه موحد در بانک سپه به کار گرفته شده است جای . برای آقای تقوی نژاد دارد . جوانان اصلاح طلب بیکارند و انوقت ......
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه نویسنده محترم که به نظر مغرض هم می اید ...همان کسی که دست زیر چانه برده تنها کسی بود که نام اصلاحات را در دوره گذشته زنده کرد . مابقی جز لاهوتی و منطقیان ........باقریان برنده اصلی است
ا.د دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز. آیا می دانی که آقای دکتر چمن در دولت احمدی نژاد در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم مشابه سنوات قبلی رهبری جریان اصلاحات را داشت.
آیا می دانی که اصولگراهای دانشگاه به نوعی بخاطر مواضع فکری اش او را در اون سالها به خارج از استان تبعید کردند.
من که از دانش آموزی تا به امروز ایشان را می شناسم همیشه در مواضعش ثابت قدم بوده. دانشگاه علوم پزشکی شاهرود من اطلاع کامل دارم که از معدود دانشگاههای بود که در دولت احمدی نژاد هم هیات ریسه اصلاح طلب داشت و الان هم همشون از مدیران ارشد هستند . بروید از بزرگان اصلاح طلب کشور بپرسید که در این ۳۰ سال با آقای دکتر چمن ارتباط سیاسی دارند.
در ضمن ایشون از نزدیک خبردارم که اهل خط بازی نیست و همین نکته تفاوت او با دیگر اصلاح طلبای دهدشت هست. در بهداشت و درمان اصل بر خدمت هست نه در خدمت خط بازی بودن.
مردم
Iran, Islamic Republic of
تحلیل تان خوب بود ولی کاش اشاره ای به دونیروی مردمی وبا تجربه وبی حاشیه مثل سید مهدی وفایی مقدم از جریان منطقیان وسید رضاگنجی پور از جریان لاهوتی هم می کردید.

چرا که یحتمل آنها که نام برداه اید وهمه هم عزیزند خطر رد ...دقیقا بیخ گوششان است.
عبدی زاده
Iran, Islamic Republic of
همه این ها که نام بردی گرچه عزیزند و محترم ولی از فیلتر هیات نظارت نمی گذرند پس چاره کار برای همه و خرد کردن رای های بزرگواری یکی از چهار نفر زیر است اگر گوشی شنوا باشد :

۱-سیدرضا گنجی پور
۲-جهانگیر حبیبی
۳-مهدی وفایی مقدم
۴-مالک اژدر
پزشک همکار
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مطلب در حق برخی از دوستان کم لطفی کرده است:
۱، آقای دکتر چمن نه تنها از انتخابات ۷۸ که اشاره کرده اید بلکه قبل از اون هم در کمپین حاج بهرام تاجگردون از نیروهای بسیار فعال جریان چپ بود.
۲، در دوره دانشجویی چند سالی همزمان با دانشجویی مقطع ارشد من بود بین سال های ۷۰ تا ۷۳ از نیروهای اصیل دفتر تحکیم شیراز بود.
۳، در همین علوم پزشکی یاسوج از افرادیست که چوب اصولگراها به تنش خورد و از استان رفت.
۴، همه ما اطلاع داریم که در اتفاقات ۸۸ و بعد از اون هم در شاهرود برهمون ایده اصلاح طلبی پایدار موند.
۵، همکاران دانشگاهی می گفتند که تنها دانشگاهی که در دولت قبلی بوسیله اصلاح طلبان اداره می شد علوم پزشکی شاهرود بود و اثرگذارترین نیروی اصلاح طلب شخص دکتر چمن بود.
۶، عیب بزرگ دکتر چمن که برخی اصلاح طلبای کهگیلویه بر نمی تابند پرهیز از کارهای پوپولیستی هست. و به خط و خط بازی در عزل و نصب ها هیچ اعتقادی ندارد.
با همه این اوصاف حیف شخصیت ایشون هست که وارد معرکه بازار انتخابات بشه من خدمت خیلی از دوستان اصلاح طلبی که نام برده اید ارادت دارم و از نزدیک می شناسمشون اما یقین دارم دکتر چمن هم از نظر توان اجرایی و هم سواد علمی و هم بیان سیاسی خیلیی خیلی برتر هست اما برای انتخابات کهگیلویه مناسب نیست.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
با سوادتر و روشنفکرترینشون استاد چمن است البته حیف است که خودش را وارد این بازیهای سیاسی کهگیلویه کند و خودش در هیچ جایی تا کنون اشاره ای هم نداشته اند و فکر نمی کنم قصدی برای حضور داشته باشد .
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه مخاطبان سایت کبنا
در اون دور از انتخابات واقعا حق کسی مثل آقای سید رضا گنجی پور بود که روی اون اجماع بشه ولی متاسفانه به قول دوست عزیزمون اصلاح طلبان به اشتباه از آقای رستاد حمایت کرد در صورتی که واقعا آقای رستاد گزینه و نیروی اصلاح طلبان نبودند
الحق که اگه آقای منطقیان و همچنین آقای لاهوتی اگر از آقای گنجی پور می خواستند که وارد صحنه شوند الان ورق جور دیگری برگه میخورد، چون گنجی پور نیروی بسیار خوب و با جسارت و مدیری لایق بود که شهرستان دیگر مدیری به خوبی گنجی پور نخواهد دید
امیدوارم که در این دوره انتخابات اجماع بر روی سید رضا گنجی پور باشد هر چند که درخواست های زیادی از ایشان می شود برای حضور در انتخابات
به امید پیروزی اصلاح طلبان در دوره اینده
سیاسی قدیم
Iran, Islamic Republic of
بهترینشون هم از نظر سابقه سیاسی و هم جایگاه علمی و توانمندی مدیریتی شخص دکتر چمن هست هر چند بقیه شون هم افراد خوبی هستند.
جناب نویسنده محترم بعید است که کسی از سیاسیون در مورد اصلاح طلبی دکتر چمن در طول همه سالهای گذشته ذره ای شک داشته باشه. در شاهرود هم دوستانش حاکم بودند و چون در یاسوج توسط اصولگراها مورد بی مهری قرار گرفت او را به همکاری دعوت کردند.
اتفاقا در بین اصلاح طلبان کهگیلویه هم خیلی محبوب هست ولی انتقادی که برخیشون دارند اینه که به سفارشات خطی بی توجهی می کنه. اما اصلاح طلبان برای موفقیتشون به همراهی ایشون و همه دوستان عزیزی که نام برده اید نیاز دارند.
همشهری اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ فرصت سوزی نکنند و هر چه سریعتر گزینه ای همچون دکتر چمن را که هم سابقه مدیرزیت ارزنده دارد و هم چهره ای علمی و فرا استانیست معرفی نمایند تا آرزوی بسیت ساله آنها برآورده گردد . از ما گفتن .
طولیان
Iran, Islamic Republic of
در جواب مردم باید گفت دقیقا به نکته بسیار خوبی اشاره کردید چرا که این عزیزان بسیار محترم هستند و ما هم تابع نظرات آنها هستیم ولی این عزیزان واقعا احتمال رد صلاحیتشان بسیار زیاد است البته نه همه آن ها بلکه بعضی از این عزیزان
به نظرم نیروهای مردمی و بی حاشیه و مدیر زیادی هستند که از جمله آنها می توان از جناب آقای سید رضا گنجی پور نام برد
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت سایت محترم کبنا نیوز
تحلیل بسیار خوبی داشتید ولی کاش میشد در بین این افراد نیروی توانمندی همچون سید را گنجی پور رو هم نام میبردید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن از اصلاح طلبان اصیل خط امامی می باشد و تنها نیروی ارزشی این جریان می باشد.قائم مقام وزیر و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان جایگاه کوچکی نیست خدمات ایشان در بهداشت ودر مان استان ستودنیست نبایدخودش را قاطی سیاسی بازیهای کهگیلویه بکند.
ع همکار
Iran, Islamic Republic of
دوستی که همزمان با آقای دکتر چمن ارشد می خوندید و الان پزشک هستید البته شما خارج از استان تشریف دارید و من خدمت شما ارادت دارم. مطالب شما درست هست اما نویسنده کبنا شبهات را مطرح کرده که پاسخ برای مخاطبین روشن بشه که شما هم لطف کرده اید و جواب داده اید.
بنظر من نویسنده محترم خیلی خلاصه نکاتی را گفته اما اگر مشروح بخواهند بررسی کنند بهتر است که با هر کدام از گزینه های احتمالی مصاحبه کنند و سوالات ابهامی را از خودشون بپرسند و منتشر کنند.
با همه این تفاسیر معتقدم که یک چهره های همه فن حریفی مثل آقای موحد برای کهگیلویه مناسبترند تا امثال دکتر چمن. امثال ایشون به همون کار دانشگاهی بپردازند تا کار کشته های سیاست در این زمینه فعالیت کنند.
تشکر از شفاف سازی کبنانیوز و تشکر از نویسنده مطلب و عذرخواهی از شما دوست عزیز
باوی
Europe
تا اطلاع ثانوی فقط تاجگردون
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای مستضعف که مینویسی آقای نیک بخت خان است و فقط برا خوانین کار میکند شما فکر کردید چون فلان نماینده از فلان تیره بود و در تیره خود چندین و چند نفر رو میلیاردر کرد فکر کردی ایشون هم اینطورن نه برادر خودت رو گناه بار نکن.آقای نیکبخت هرگز هرگز هرگز نمیاد جایی مثل دهدشت نماینده بشه
داوود
Iran, Islamic Republic of
اقای پزشک تحصیل کرده وقتی کسی رو نمشناسی قضاوت نکن
یاوری
Iran, Islamic Republic of
بنده آقای مهندس نیک بخت رو از نزدیک دیدم .واقعا یه انسان متفاوته اصلا حد و اندازش از کهگیلویه خیلی فراتر.نیک بخت نمیاد برا کهگیلویه اصلا و ابدا
مهندس كشاورزي
Iran, Islamic Republic of
یالاهوتی یا صدوقی سیدبزرگ اصلاح طلبان .
وحدت اصلاحطلبان
Iran, Islamic Republic of
دوستان امیدوارم اصلاحات به یک نظر واحد برسد.
اما یک تحلیل ساسی منطقی و بدون گرایشات قومی و حب و بغض هابه ما میگوید.
شورای نگهبان هر دو بزرگوار آقایان لاهوتی و منطقیان را مثل دوره قبل رد صلاحیت خواهد کرد.
سید کامل تقوی به دلیل اینکه دستی بر آتش کهگیلویه ندارد و فقط از طریق وی آی پی تهران کهگیلویه را رصد میکند شانسی نمتواند داشته باشد و نیروهای سیاسی اصلاحطلب بسیار منتقد دوستان تهرانی نشین هستند و منطق انتقادشانن هم این است که آنان هیچگاه برای جریان هزینه نداده اند و فقط از مزایان آن بهره برده اند.
و جناب دکتر چمن هم هیچ جایگاه قابل قبولی در بین مردم ندارد و شهرت ایشان بیشتر به واسطه پست اخیرشان بوده است نه شناخت مردم
تنها گزینه ای که هم مردم از ایشان شناخت کافی دارند و هم اینکه در بین اصلاحطلبان از پایگاه بسیار قویی برخوردار است و هم اینکه اکثر قریب به اکمل طیف جوان و دانشجو را پشت سر خود دارد جناب اقای مهندس رستاد است.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
با رصد کردن سرسری در حوزه کهگیلویه بزرگ مشخص میشه تنها کسی که توانسته سد قومیت را بشکند و در هر دو حوزه ثلاث و بویراحمد از کف آرای قابل قبولی برخوردار باشد فقط مهندس رستاد است.
در دوره های گذشته منطقیان بیشتر آرای خود را از حوزه بویراحمد کسب میکرد و در حوزه ثلاث از آرای پایینی برخوردار بود به طوری که در لنده ۷۰۰ رای و در چاروستا ۲۰۰ رای داشت.
همچنین نگاهی به گذشته نشان میدهد اکثر آرای آقای لاهوتی از سبد حوزه ثلاث بیرون آمده بطوری که در چرام در بهترین حالت کمتر از نصف آرای منطقیان رای آورد.
اما رستاد هم در حوزه ثلاث و هم بواحمد از آرای بسیار خوبی برخوردار است بطوری که در شهر ما لنده بدون شک در حال حاضر بیشترین آرا را دارد و در دیشموک هم دوستان میگویند بیشترین شانس را از بین کاندیدای اصلاحطلب دارندو در چرام طبق شنیده ای از زبان دوستان اصلاحطلب آرای فوق العاده ای دارد و گویا خوب توانسته در حوزه بویراحمد نشین چرام جا باز کند.
قوم گرایی ممنوع
Iran, Islamic Republic of
من خود اصلالتاً طیبی هستم اما بخدا تنها راه حل یکی شدن است.
اگر هدف فرستادن نماینده به مجلسه در حال رستاد بهترین وضعیت را دارد. از آرای خیلی خوبی هم در تمام شهرستانها و روستا ها برخوردار است.
شریفی
Iran, Islamic Republic of
اگر تقوی نژاد ،موحد را به کار گرفته باشد در نوع خودش خیلی جالبه . موحد که برا همه کار ردیف می کرد حالا ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
پزشک همکار کاملا صحیح گفته . دکتر چمن در طول همه سالها بر ایده خودش و خط امامی بودن مانده اگر نه همان پنجسال پیش رییس دانشگاه میشد اما هرگز از عقیده اش بر نگشت . توانمندی او بسیار بیشتر از معاونت بهداشتی بود ولی ترجیح داد عقیده اش را بر پست گرفتن.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
آخه سید کامل تقوی نژاد بیاد نماینده بشه تا..ی از ..است ..بگیره.....شنیده شده که اگه هم بیاد وضعیت تایید .اصلا مشخض نیست چه بسا به ...و حتی شاید .....
فاضل شناس
Iran, Islamic Republic of
...آقای تقوی نژاد که ..رو ..نداره......
عبد الرضا
Iran, Islamic Republic of
برادر مستضعف نگید اینطور خدا رو خوش نمیاد.قضاوت زود هنگام و بدون اینکه شخصه مقابل رو شناختی روش داشته باشی کار انسانی نیست دوست عزیز
سیاسی قدیم
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصلاح طلب قدر همه شخصیت های مطرح را بدونید و احترام همه را نگه دارید. اون دوستی که قبلا همزمان با آقای دکتر چمن دانشجو بود و بعدا پزشکی خواند و البته می شناسمش که در خارج از استان مشغول شد هم نظر خودش را گفته.
من هم معتقدم مشکل امثال آقای دکتر چمن بحث اصلاح طلبی بودن یا نبودن نیست و الا دکتر چمن که همیشه در چپ بودن شهره بوده و با شجاعت در همه دوره ها سخنرانی می کرده اما برای کهگیلویه نیروهایی مثل حاج آقا موحد بیشتر کارآیی دارند اما دکتر چمن برای کشور و کمیشیون بهداشت و درمان مجلس یک نیروی فوق العاده هست اما برای کهگیلویه مناسب نیست.
بوستان
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن یخورده.. برای این جریان کار نمیکنه
سرپ
Iran, Islamic Republic of
بابا شما چه رویی دارید لاهوتی ۸سال تمام ادارات در اختیارش بود سوم شد منطقیان بدون اینکه اداره ای در اختیارش باشد دوم شد با اختلاف ۱۰ هزاز رای.......استاندار علمی ترین فرد و متین و تخصصی ترین فردی است که برای استان آمده. در ضمن اگه صدوقی اصلاح طلب است چرا برا موحد در جولکی سخنرانی کرد و چرا دو شغله است هم معلم است و هم دفتر ازدواج دارد. اگه لاهوتی اصلاح طلب است چرا به رستاد رای نداد.؟...... چطور دکتر چمن ۸سال طرفدار لاهوتی بود گفتید اصلاح طلب است حالا که بر اساس شایستگی عمل میکند میگویی اصول گرا است چون به نفع تو عمل نکرده.....
فیلگاه
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به شرایط فعلی به نظر میرسه بهترین گزینه اقای سیف السادات میباشد
غریبه
Iran, Islamic Republic of
اقای چمن اگه اصلاحات بود دور احمدی نژاد مسعول نبود .اقایان لاهاتی و منطقیان قدرت بیان ندارن نیروهای ...کسی ک اینده داره و فکرش بازه مهندس لطیف رستاد است . اقای صدوقی فقط برا .میتونه هی ..کنه
فیلگاه
Iran, Islamic Republic of
مجلس جای کارشناس مدبر وحقوقدان هست که بین گزینه های فوق اقای سیف بهترین گزینه هست
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به اینکه اقای بزرگواری واقای سیف هردو از سادات امامزاده علی میباشند اقای سیف رقیب قدرتمندی برای اصولگرایان بحساب میاد،واینکه استاندار از اقای سیف حمایت میکند
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
اقای سیف واقای نیکبخت بهترین گزینه اصلاح طلبان هستند
مستقل
Iran, Islamic Republic of
عده معدودی از دانشگاهیان و تحصیلکرده ها گزینه فکری طلب می کنند و نام دکتر چمن را پیش می کشند. من هم قبول دارم که چهره توانمندی هست اما کهگیلویه نیاز به کسی مثل حاج عدل هاشمی یا حاج محمد موحد دارد. نیروی روشنفکر علمی می خواهیم چکار.
Iran, Islamic Republic of
رسانه محترم کبنا حقاکه همان یک جمله ات درابتدای کلام عالی بود ، اصلاحات کهگیلویه فقط بدرد تجمع جلوی مغازهها میخورد ولاغیر.در خصوص عدم رضایت از دکتر چمن هم بایدبگویم که آن افراد تجمع کننده جلوی مغازه یقیناتاب تحمل افکار بلند ایشان را ندارد وهمیشه و دائمی درحال غرزدن خواهندبود چونکه به درخواستهای غیرمنطقیشان هرگز پاسخ داده نمیشود
احمدی ازسوق
Iran, Islamic Republic of
در تمام این بیست سال کار اصلاحات کهگیلویه فرش پهن کردن و دم در تجمع پیداکردن و فقط وفقط گپ ول زدن بود البته الان پیشرفت کردند بساطشان از دم درخانه به ایستادن جلوی مغازه تغییر کرد که درنوع خودش بی نظیر است پیشرفت بالنسبه خوبی بود.ضمنا لطف کنیددرخصوص چهره های شاخص دانشگاهی کمتر به گمانه زنی بپردازید
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
با وجود اینکه مطالب راجع به آقای دکتر چمن در خصوص هماهنگی با آقای بزرگواری را قبول ندارم و از نزدیک میدونم دکتر چمن اهل سفارش پذیری از بزرگواری مطلقا نیست. و خیلی قاطع و قانونی عمل می کنه اما من فکرش را قبول ندارم.
اما رای من به حاج عدل هاشمی هست و بس. کهگیلویه یک ادم بسیجی میدان عمل می خواد.
Iran, Islamic Republic of
عالم و آدم میدونن که دکتر چمن از هیچ کس حرف شنوی ندارد حتی از رفیقای اصلاح طلبش تا چه برسه به ..
همکلاسی
Iran, Islamic Republic of
من با آقای دکتر چمن از دوره راهنمایی تا دانشگاه همکلاسی بودیم از نیروهای خط امامی و متعهد و روشنفکر جریان اصلاح طلب است ایشان از همان دانش آموزی برای حاج بهرام تاجگردون شعر می گفتند و شعار سر می دادند و تا به امروز ثابت قدم ماندند.
همکار
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی چقدر برایتان سود دارد که اسم همه را در متن نوشته هایتان می آورید ، دکترچمن که بهترین سکاندار بهداشت و درمان استان است و وضعیت نابسامان سالها بهم ریختگی دانشگاه را بسامان نموده وهمان روز اول وضعیت معیشتی و مطالبات کارمندی و ساماندهئ مراکز بهداشتی درمانی را مدنظر داشته چرا بعنوان کاندید در پست نمایندگی که هیچ خیری به مردم نمیرسد قر ا. میدهید؟ همه میدانیم که بعید است ایشان در جو سیاست زده و بیمارگونه سیاسی شهرستان کهگیلویه وارد شود، شهرستانی که اصلاح طلبانش با روی کار آمدن دولت جدید سرازخاک برداشتند و خودی نشان دادند ، اصلاح طلبانی که در انتخابات دورههای مختلف خود شکست خورده بودند و در ریاست جمهوری گامی به سوی دیگر گذاشتند، زمانیکه اصلاح طلب بودن هیچ امتیازی نداشت ایشان بر نظراتشان پافشاری داشتند
کلبلی
Iran, Islamic Republic of
هدف از این متن های دنباله دار کنار زدن منطقیان و نشوندن رستاد بجای ایشونه.
دوست عزیز تموم شد دیگه! آقای.. خودشو خراب کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گزینه اصلی جانشینی لاهوتی سید حجت اله هاشمی رییس اسبق آموزش وپرورش لنده می باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گزینه اصلی اقای لاهوتی سید حجت اله هاشمی رییس اسبق اداره آموزش وپرورش لنده می باشد
همکار
Iran, Islamic Republic of
کبنا خوب موضوع را پیگیر هستی ، قسمت اول و دوم را نوشتیداما اصلاح طلب کهگیلویه کجابود؟ رسانه ها نوشتند یکی از به اصطلاح لیدرها ی اصلاح طلب هرروز میرود افتتاح پروژه در شهرستانهای مجاور استان یعنی هنوز اصول اولیه سیاست رانمیدانندسربار یک نماینده میشود درافتتاح و بریدن روبانها کمک میکنند ادعاهم دارند ، مطالباتشان که اکثرشان هم ... است و همه اینها به شکست دوباره شان کمک خواهد کرد
چرامی
United States
متاسفم که چرا ما میخواهیم با چیزی شبیه شب نامه و تخریب همدیگر نماینده شویم
از متن خواهید فهمید که جناب ..مثل همیشه دنبال ماهی گرفتن از اب گل الوده وباید به عرضتون برسونم که دیگر حنای شما برای اقای منطقیان هم رنگی ندارد و مردم به نظر لاهوتی در مورد شما نزدیکتر شدند

جناب.. خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی.میخواهم بپرسم اگر شما اعلام کاندیداتوری بر خلاف مصاحبه هایی قبلی نکردید این فوج فوج مریدان از کجا امده اند در همین کامنت به شما .. میدهم دست از این... بردار که زمستان تمام می شودو...

ان نمای که انی والا ان به نمایند که لایق انی
ممبی
Iran, Islamic Republic of
همه گزینه ها انسانهای متشخصی میباشنداما در وضعیت فعلی اقای سیف السادات میتواند مشکل گشا باشند
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
اقای سیف را از نزدیک میشناسم ایشان وکیلی پرنفوذ و انسان لایقی هستند انشالله بتوانند برای مردم شهرش کاری بکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گزینه اصلی لاهوتی سیدحجت اله هاشمی رییس اموزش وپرورش اسبق لنده می باشد
رسول اقایی چرام
Iran, Islamic Republic of
شما به فکر اصلاح طلبا نباش. یه فکری واسه گنجوندن کاندیدت (.ر) بین کاندیداهای اصلی بکن. اینجوری تو سایتای خبری هم. نکن که مثلا ...شانس داره مورد اجماع قرار بگیره
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
.. با همه گروهها عکس میگیره په کو ..
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اقای فروزان ومدیرانی که..بزرگواری و منطقیان هستندبه همراه یکه تازی سیف السادات باعث توفیق مژدهی وموحد خواهدشد
گچساران عاشق
Iran, Islamic Republic of
اقای وکیل جناب ...ادمی هستند که ب.. در یاسوج خوشگذارانی میکند اما .. در دهدشت با مریضی وحشتناک دست وپنجه نرم میکند
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
عشق است صدوقی مرد مبارز ورایزن قدرتمند
علی صفر
Iran, Islamic Republic of
عشق است منطقیان
سید
Iran, Islamic Republic of
اولا رای آوردن رستاد به خاطر شرایط خاصی بود که مردم به خاطر نه گفتن به بقیه به ایشون رای دادن که اگه با تاخیر بیشتری انتخابات برگزار میشد یک چارم این را هم نمی آورد.دوم اینکه مگه هر کس از راه برسه و علم بر دوش بگیره دیگه مردم به صرف شعار اصلاح طلبی پش سرش را میفتن ؟تحلیل داشته باشید.سوم اینکه چرا منطقیان به رضایی رای داد و با اصولگراها ساخت و پاخت داشت.
ناطق
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بهترین گزینه برای اجماع سید رضا گنجی پور مدیری ودبر می باشد
سیادت
Iran, Islamic Republic of
گنجی پور می تواند بهترین گزینه باشد و با درخواستهای زیادی که از ایشان می شود انشالله پا به صحنه خواهد گذاشت
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
متن خوبی نوشتید اما عملکرد استاندار جز ایجادشکاف بیشتر میان اصلاحات کهگیلویه چه بود؟آیا این تدبیره که از ابتدابیای .. را بپراکنی بعد هم در سال انتخابات نتونی جمعش کنی؟.. یعنی چه؟ با قاطعیت اعلام میکنم سرنوشت انتخابات را اجماع بخش ثلاث برنده خواهد شدانشاءالله به کوری چشم دشمنان بخش ثلاث.
یدالهی
Iran, Islamic Republic of
بسیارخوب نوشتی. این انتصابات کار کی بود؟خادمی؟ پس معلومه که از جنس اصلاحات نیست وگرنه اصلاحاتی می اندیشید.گزینه های مد نظر آقای لاهوتی همچون خودش یا دکترند یا دانشجوی دکتری.پس دیگه نیازی نیست که منتظر زمان باشند ببینند میتونن تا موقع ثبت نام از پایان نامه ارشد خود دفاع کنند یانه!!!! این همه افراد لایق و فعال سیاسی و مدرک به دست و متعهدبه ولایت در طیف موسوم به آقای لاهوتی وجود دارد که نیازی به فکر کردن به دیگر افراد نیست.
نعمت
Iran, Islamic Republic of
نامی از سید کامل بردید.ایشان یک اصولگرای عملی است یعنی در عمل نشان داد.جلسه عزل دکتر حجت اله هاشمی رئیس مقتدر وقت ادارا آموزش و پرورش لنده باهدایت آقای موحد و باحضور ایشان در منزل سید کامل بودحالاسیدکامل شداصلاح طلب؟ خیر او
خوبی است. ایشان بعید میدانم ... بانک سپه را باهیچ دیگر عوض کند. به موضوع روز هم برگردیم تنها رئیس اداره آموزش و پرورش دولت اصلاحات که هنوز در جایش ابقاست آقای تقوی فرد از عموزاده های سیدکامل است همه هم می دانند بخواسته سیدکامل ابقاشدحالا میگی سیدکامل اصلاحاتیه؟اگر این موضوع صحت داشته باشه که با امروز و فرداکردن های استاندار و مدیرکل به فرهنگیان مبنی بر تغییر رئیس اداره حتماً صحت داره،آه فعالان سیاسی لنده...را بزودی فراخواهد گرفت.نصرٌمن الله و فتحٌ قریبٌ
بابکان معلم
Iran, Islamic Republic of
از اقای منطقیان تقاضا داریم اگر واقعا دنبال ارا بالا ویا تاثیرگزاری هستی دست از امثال اقای فروزان بکش چرا که موج وحشتناک نارضایتی از ایشان بین معلمان وجود دارد
راک
Iran, Islamic Republic of
من کارمند علوم پزشکی هستم یادم میاد در دوران اصلاحات که دکتر پوردانش ریس دانشگاه بودند اقای چمن بواسطه اینکه اقای سیف السادات به دکتر پوردانش پبشنهاد پست معاون دانشگاه را برای دکتر چمن دادند واز همان جا بود که دکتر چمن برای خودش اسم ورسمی پیدا کردند
قرهنگی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
فروزان و کریمی ما رو از منطقیان . کردند
معلمان
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از کبنا.فقط سیدنعمت الله صدوقی اصلاح طلب واقعی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
فقط دکترچمن
چهاربیشه
Iran, Islamic Republic of
صدوقی وچمن وگنجی پور ورستاد مردان خوبی هستند ولیاقت اجماع را دارند
کمان
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه به عدل هاشمی نیاز داره، برای اشتغال و امرار معاش جوانان عدل باید آستینهارو بالا بزنه ، روشنفکری و دانشمند بودن را ول کنید ، وقت این حرفهاگذشته بنابراین به دکتر چمن اصلا فکر نکنید چون نمی آید ، بااینکه کاملا به اصلاح طلب بودنش مطمئنم اما اونمی آید ، اصلاح طلبان کهگیلیویه اهل سفارش دادن و سفارش پذیری هستن ودر نتیجه هرگز روی دکتر چمن به تفاهم نمیرسند ، متقابلا دکتر چمن هم جریان ضعیف اصلاح طلب کهگیلویه را بااین روال قبول ندارد
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
گزینه جانشین اصلاح طلبان :
۱- حشمت الله جفتا
۲- ایرج رامش
۳- علی قنبری
۴- نصرالله شاهی
۵- جهان پرنگ
۶- عبدالله شیراوژنی
۷- فتح الله ...
رضوی
Iran, Islamic Republic of
تو سالهای طرد اصلاحات این منطقیان بود به تنهایی علم اصلاحات را بالا نگه داشت.....بقیه خودشون قایم کرده بودن.....در ضمن اقای منطقیان چند سخنرانی در کهگلویه برای روحانی انجام دادند ....
احمد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان روسفید نخواهند شد
حسینی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه مخاطبان سایت کبنا نیوز
با نوجه به نزدیک شدن انتخابات و اجماع بر روی یک گزینه به نظر من اجماع بر روی آقای گنجی پور صورت بگیرد بهترین گزینه است چرا که همه طیف ها او را قبول دارند که انسانی مدیر و مردم دار و بسیار معتدل است و در بین مردم از پایگاه و مقبولیت خاصی برخوردار است
قرهنگی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
منطقیان از بس علم رو بالا نگه داشت رای به رضایی داد؟بهشون بگین زیاد علمو نگه نداره چون ممکنه بدش به دست جلیلی
94
Iran, Islamic Republic of
فروزان ومدیرانی که..بزرگواری و منطقیان منصوب کردندبه همراه یکه تازی سیف السادات باعث توفیق دگران خواهدشد
مالک ربانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
دوستانی که دارن سنگ اصلاح طلبی رو به سینشون میزنن اصلا میدونم اصلاحات به چه معنا است؟
لطف بفرمایید جریان فکری اصلاحات رو اینقدر گندش نکنید!!!
اصلاحات تنها جریان فکری است و جریان سیاسی نیست.
کدوم یک از ب ظاهر اصلاح طلبان چ در سطح کشوری و چ در سطح استانی و شهرستانی به معنی واقعی اصلاح طلبی از دیدگاه آقای برنشتاین ارئه دهنده جریان فکری اصلاحات ک این تفکر سیاسی را در مقابل جریان سیاسی انقلاب مطرح نمود حتی نزدیک شدند؟؟؟!!!
نکند ک بگویید نور چشممان سید محمد خاتمی؟
آقای خاتمی بصورت نا باورانه در سال۷۶ با شعار اصلاحات سیاسی برنده انتخابات ریاست جمهوری شدند و با آزادی بیشتر مطبوعات اصلاح نظام نامه تحصیلات تکمیلی و شکل دادن نهادهای مدنی ماننده شورا های شهر تا حدودی خودشون رو ب جریان فکری برنشتاینی نزدیک کردند ولی بی تدبیری در ادامه دولت ایشان نه تنها باعث ایجاد تغیررات ساختاری حکومت(تعریف اصلاحات از دیدگاه برنشتاین)نشد بلکه باعث تغییرات غیرساختاری در حوزه فرهنگ و جامعه مدنی گردید.
خواهشا اینقدر اصلاحات اصلاحات نفرمایید تنها کسی ک بعد از ایجاد جریان فکری اصلاحات در ایران یعنی بعد از جنگ ایران و روس ها و شکست ایران تا حدودی زیادی ب این جریان نزدیک شد محمد مصدق بود ک موفق هم نشد .
خلاصه مطلب بنده خودم رو وابسته ب هیچ یک از جریان های سیاسی رواج یافته نمیدونم و تا زمانی ک تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا ب فکر قدرت گیری هستند وضعیت از این بهتر نخواهد شد.
سعی کنیم اصلح را انتخاب کنیم نه هم فکر سیاسی را...
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگر قراره به کسی معرفی بشه دهها نفر دیگرند که قابلیت های بمراتب زیادتری دارند که وی اصلا در حدو اندازه آنها نیست
رضا
Iran, Islamic Republic of
چطور صدوقی را در کنار این انسانهای متشخص قرار دادید واقعا تعجب می کنیم . این کار اعتبار سایت را زیر سوال می برد
ستاری
Iran, Islamic Republic of
واقعا همین طوره وزن و ارزش اینها هم سطح نیست نه از لحاظ علمی و نه محبوبیت اجتماعی و نه سابقه سیاسی
Iran, Islamic Republic of
صدوقی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!---------
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
در دوران خفقان احمدی نژادی و زمانی که تمامی مدعیان اصلاح طلبی به گوشه ای پناه برده و تنها نظاره گر حمله های ناجوانمردانه و هتک حرمت ها به اصلاحات و اصلاح طلبان بودند تنها موسسه ی غیر دولتی یاران مانا و مدیر جسور و توانمندش دکتر سید کمال الدین دولتخواه بودند که با برگزاری جلسات هفتگی نام و یاد اصلاحات و اصلاح طلبی را در کهگیلویه زنده نگه داشتند. درود بر شرافت ایشان .با تقدیم احترام به عزیزانی نظیر محمود منطقیان، سید مهدی وفایی مقدم و سید رضاگنجی پور
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
با نظر رضا کاملا موافقم. یادمه ستاد آقای کروبی و شخص صدوقی از یکی از فعالان ملی مذهبی فارس برای سخنرانی دعوت کرده بود. بعد از سخنرانی هنگامی که این بنده خدا از ایشان تقاضا کرد که او را برا استراحت و خواب به جایی ببرند جناب صدوقی از ترس دست به دامن این وان شده بود که من قادر نیستم ایشان را به خانه ی خود ببرم و از آقای ابولی درخواست همکاری کرد که ایشان هم امتناع فرمودند... حالا ایشان..... واقعا خنده داره.
سینا
Iran, Islamic Republic of
فقط نصورلا
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1