تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۸۸۲۳۱

چرا بزرگواری پدیده‌ مجلس شد؟

۸
۰
کبنا ؛
 
پارسینه نوشت؛
انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در شرایط خاصی برگزار شد و با ردصلاحیت و کناره‌گیری اصلاح‌طلبان اکثریت اصولگرا صندلی‌های سبز مجلس نهم را تصاحب کردند.
در این میان مجلس نهم پدیده‌های نادری را در تاریخ ادوار مجلس در خود جای داده است که در دو سال و نیم گذشته در بسیاری مواقع خبرساز شده‌اند.
پارسینه در گزارشی برخی پدیده‌های مجلس نهم را مورد اشاره قرار داده که در زیر می‌آید:


۱-مرتضی آقا تهرانی: نماینده اصفهانی‌الاصل مردم تهران در مجلس است که اغلب سخنرانی هایش در قم برگزار می شود و کمتر تحرکی در جلسات علنی مجلس از او به چشم می‌خورد.
او که دبیرکلی جبهه پایداری انقلاب اسلامی(طیفی تندرو از اصولگرایان) را برعهده دارد از شاگردان  آیت الله مصباح یزدی است و در دولت محمود احمدی‌نژاد معلم اخلاق کابینه بود.
آقاتهرانی که هر از گاهی به خاطر انتشار اخباری در مورد داشتن گرین کارت آمریکا در کانون توجه قرار گرفته، نزدیک به ۱۰ سال در آمریکا و کانادا زندگی کرده و علاوه بر اخذ مدرک دکترای فلسفه عرفان، مسئولیت امامت جمعه و اداره مؤسسه اسلامی نیویورک را هم به عهده داشته است.
البته او گفته موضوع گرین‌کارت او مربوط به زمان تحصیلش در کانادا است و تاریخ گرین‌کارتش هم تمام شده است.


۲-حمید رسایی: از نمایندگان جنجالی مجلس نهم است که به دلیل اظهارات طوفانی‌اش علیه سید محمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی،‌ مهدی هاشمی و گاهی دولت حسن روحانی و محمد جواد ظریف شهرت بیشتری پیدا کرده است.
او که مدیرمسوولی نشریه ۹دی را برعهده دارد در دی ماه سال گذشته به دلیل انتشار یادداشتی انتقادی درباره علی لاریجانی به حبس و شلاق محکوم شد که البته این حکم هم‌اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد.
بگومگوهای رسایی با علی لاریجانی که عموما در جریان تذکر و اخطار رسایی شکل می‌گیرد و در بسیاری از موارد با داد و فریاد رسایی به اتمام می‌رسد، یکی از تکرارنشدنی‌ترین صحنه‌های مجلس نهم است.
او که از منتقدان رییس مجلس به حساب می‌آید، در جریان استیضاح فرجی دانا بعد از اعلام موافقت مجلس با استیضاح، برگه‌ای که بر آن نوشته بود «دوپینگ لاریجانی اثر نکرد» را به خبرنگاران نشان داد. این واکنشی به اظهارات علی لاریجانی بود که پیش از رای گیری برای استیضاح در اظهاراتی از وزیر علوم خواسته بود چند نفر از معاونانش را که نمایندگان روی آنها حساسیت دارند جابجا کند تا فضا آرام‌تر شود.


۳-علی مطهری: فرزند شهید آیت الله مرتضی مطهری تئوریسین انقلاب اسلامی است که در دوره های هشتم و نهم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت.
 او در سال های بعد از وقایع انتخابات سال ۸۸ تنها نماینده مجلس بوده که خواستار رفع حصر شده است.
مطهری همچنین نامه های زیادی را خطاب به رییس قوه قضاییه، رییس جمهور،  آیه الله جنتی، حائری شیرازی و … درباره وقایع بعد از انتخابات ۸۸ نوشته است.
اما آنچه بیش از همه جنجال برانگیز شد نطق ۲۱ دی ماه علی مطهری و تکرار دوباره مواضع وی در مورد غیرقانونی بودن حصر موسوی و کروبی بود که جلسه مجلس را به تنش کشاند و موجب درگیری نمایندگان با مطهری برای قطع نطق او شد.


۴- مهرداد بذرپاش: جوان ۳۴ ساله ای است که از سرپرستی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، به ریاست گروه مشاوران جوان احمدی نژاد شهردار وقت تهران رسید و بعد از ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز همین سمت را در کنار وی حفظ کرد.
بذرپاش جوان در ۲۸ سالگی با نظر احمدی نژاد مدیرعامل شرکت پارس خودرو شد و چندی بعد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا شد.
روند صعودی این جوان سیاستمدار تا ریاست سازمان ملی جوانان و مجلس نهم و هیات رییسه مجلس ادامه یافت.
او همچنین مدیرمسئولی روزنامه وطن امروز از روزنامه های هوادار احمدی نژاد را برعهده داشت.

این روزنامه هم که به تبع مدیرمسوولش لحن تندی در مقابل هاشمی رفسنجانی، اصلاح طلبان و دولت یازدهم دارد دی ماه سال جاری از سوی هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل «توهین به رییس‌جمهوری از طریق درج کاریکاتور» و «تیتر اول در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملی» پرونده اش به دادگاه ارجاع شد.


۵-محمد جواد کریمی قدوسی: عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی است که همچنین از چهره های دلواپس پرونده هسته ای ایران نیز به شمار می رود که مکررا سوالات و ابهاماتی را پیرامون عملکرد دولت یازدهم بویژه در بخش مذاکرات هسته ای مطرح کرده است.
کریمی قدوسی در آبان ماه سال گذشته طرحی را با عنوان الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای تدوین کرده بود که در آن معاهده ان. پی. تی(N.P.T)، به غلط ‌ام. پی. تی(M.P.T) نوشته شده بود. این موضوع تا مدت ها کریمی قدوسی را در کانون توجه قرار داده بود.


۶- نادر قاضی پور: نماینده مردم ارومیه در مجلس است که صدای او با لهجه آذری اش برای مخاطبان رادیو فرهنگ که مذاکرات مجلس را گوش می دهند بسیار آشناست. او از فعال ترین نمایندگان مجلس است که در مورد اغلب طرح ها و لوایح نظر می دهد و در بسیاری از موارد از تبعیض نسبته به کسانی که خود را نماینده تر می دانند بویژه نمایندگان تهرانی انتقاد می کند.
 او تنها نماینده ای است که اگر کارش در مجلس به طول بیانجامد شب را در دفتر کارش می‌خوابد.


۷- علی‌محمد بزرگواری: نماینده کهگیلویه در مجلس که در مرداد ماه سال گذشته و در جریان جلسه رای اعتماد به هجده وزیر پیشنهادی دولت حسن روحانی در مخالفت خود با برنامه دولت اظهاراتی مطرح کرد و خطاب به رییس جمهور گفت که هر وزیری بخواهد به منطقه او نگاه ویژه نداشته باشد با چماق لری با وی برخورد می‌کند، چرا که لرتبار است؛
اظهاراتی که واکنش های زیادی را بویژه از سوی اقوام لر به دنبال داشت. البته بزرگواری چندی بعد از قوم بزرگ لر به‌خاطر به‌کار بردن عبارت «چماق لری» در نطقش عذرخواهی کرد و گفت که این عبارت تنها یک اصطلاح محلی و یک شوخی بوده و برای تنوع در جلسه گفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ازبین جمع فوق باید گفت زنده بادمطهری
دنا
Iran, Islamic Republic of
... تو سر کهگیلویه و... انتخاب کردنشان
داریوش ا
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست

حالا هر کس هر ادعایی دارد داشته باشد

کهگیلویه تنها شهرستان ایران است که هرگز نماینده اصلاح طلب به مجلس نفرستاده
تبریک به خاطر این همه ثبات
دهدشت 2015
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ دنا ما کهگلویه ای ها که از ایشان خبر نداریم اگر نبود رد صلاحیتها ایشان خواب مجلس را هم نمی دیدند
هجير-بسكوني
Iran, Islamic Republic of
پدیده ؟؟؟؟؟؟کدوم پدیده ...جهنم بود
سیدم
Iran, Islamic Republic of
درود بر .. ازجانبازان جنگ صفین بوده و ما کاری با روز عاشورا نداریم چیشد.درود بر علی مطهری چون ..... ما کاری به ... ..
طلا
Iran, Islamic Republic of
حیفه که اسم آقای مطهری رو در لیستی بیارین که ... هستش
ایل باوی-
Iran, Islamic Republic of
....
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1