تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۸۸۱۵۷

افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در یاسوج

۴
۰
کبنا ؛تولد نوزادان چهار قلو در بیمارستان امام حسین (ع)
درهشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی بخش مراقبت های ویژه نوزادان (N.I.C.U) بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، این مراسم ظهر یکشنبه با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و برخی از مسئولین این دانشگاه برگزار شد.
رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) در این خصوص گفت: برای بهسازی و تکمیل این بخش درمانی بالغ بر پنج میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال هزینه شده است.
فرزاد وفایی افزود: بخش مراقبت های ویژه نوزادان در طبقه دوم این بیمارستان با زیر بنای ۳۰۰ مترمربع آماده ارائه خدمت به هم استانی هاست.
وی با بیان اینکه هدف از گسترش این بخش رضایتمندی ارباب رجوع و خدمات رسانی بهتر در راستای طرح تحول نظام سلامت بوده است، تصریح کرد: بخش مراقبتهای ویژه نوزادان این بیمارستان از ۷ تخت به ۱۵ تخت ارتقاء داده شد.
رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج اظهار داشت: در گذشته نوزادانی که به طور نارس متولد می شدند به دلیل کمبود امکانات باید برای ادامه درمان به مراکز درمانی شیراز انتقال داده می شدند که با بهسازی و تجهیز این بخش درمانی، این مشکل برطرف و در خود بیمارستان درمان می شوند.
وی همچنین از افتتاح رمپ ارتباطی(راهروی ارتباطی بین ساختمان درمانی قدیم و ساختمان جدید این بیمارستان) و آشپزخانه بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال خبر داد.
وفایی در پایان از همکاری و همدلی مسئولان دانشگاه و کارکنان این بیمارستان برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت و خدمات رسانی مطلوب به بیماران تقدیرکرد.
تجهیز بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به دستگاه لاپاراسکوپی
مدیر بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از تجهیز این بیمارستان به دستگاه لاپاراسکوپی خبر داد.
فرزاد وفایی اظهار کرد: برای تعمیر، مرمت و بازسازی بخش N.I.C.U این بیمارستان با زیربنای ۳۰۰ مترمربع بیش از ۵۵۸ میلیون تومان هزینه شد ضمن اینکه این قسمت از بیمارستان به آخرین تجهیزات کشور مجهز شد.
مدیر بیمارستان امام سجاد یاسوج عنوان کرد: رمپ بیمارستان یکی دیگر از بخش‌های این بیمارستان بود که توسط مسئولان افتتاح شد که بالغ بر ۱۰۵ میلیون تومان برای ساخت این قسمت از بیمارستان به طول ۱۲۰ متر که ساختمان جدید بیمارستان را به ساختمان قبلی متصل می‌کند هزینه شده است.
وی در خصوص اعتبارات هزینه شده در تعمیر و تجهیز آشپزخانه بیمارستان گفت: بیش از ۳۴ میلیون تومان برای ساخت این قسمت از بیمارستان امام سجاد(ع) هزینه شد که با آغاز به‌کار آشپزخانه بیمارستان وضعیت تغذیه بیماران ارتقاء می‌یابد.
این مسئول از خرید دستگاه لاپاراسکوپی برای این بیمارستان خبر داد و افزود: این دستگاه با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شد که بسیاری مادرانی که برای عمل باز با مشکل مواجه هستند بدون باز شدن شکم و به‌وسیله این دستگاه مشکل آنان حل می‌شود.
وفائی با بیان اینکه از این دستگاه برای جراحی‌های عمومی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌زودی این دستگاه راه‌اندازی می‌شود.
افتتاح بخش N.I.C.U بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج
رضا چمن در مراسم افتتاح بخش‌های از بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج، اظهار کرد: در ادامه برنامه تحول سلامت و ارتقاء بهداشت و درمان مردم استان بخش N.I.C.U، رمپ و آشپزخانه این بیمارستان مورد تعمیر، مرمت و بازسازی قرار گرفت و هم‌اکنون شاهد به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: بیمارستان امام سجاد(ع) یکی از بیمارستان‌های قدیمی استان است که در حال حاضر چندین برابر ظرفیت خود به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و در همین خصوص و در راستای طرح تحول سلامت تعمیر، مرمت و بازسازی دیگر قسمت‌های این بیمارستان استمرار دارد.
وی ادامه داد: تمام همکاران و مدیران بیمارستان‌های استان در حال تلاش هستند تا با تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستانی به مردم خدمت‌رسانی کنند و با خدمت‌رسانی مطلوب از این شرایط و محرومیت‌ها گذر کنیم.
این مسئول یادآور شد: در ارتقاء بخش‌های بیمارستانی و خدمت‌دهی مناسب مادران، کودکان و نوزادان دو گروه هدف ما در ارائه خدمات مطلوب هستند که به‌دلیل حساسیت و آسیب‌پذیری که این افراد دارند خدمات‌رسانی به آنها به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
چمن عنوان کرد: در راستای تجهیز بیمارستان‌های استان به بخش‌های مختلف I.C.U و مراقبت‌های ویژه قلب تلاش خواهیم کرد تجهیز پزشکی بخش‌های مختلف بیمارستان و همچنین بهبود فضای فیزیکی این بخش‌ها در برنامه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اجرای موفق طرح تحول سلامت، افزود: بیش از ۴۶ هزار نفر از مردم استان از خدمات این طرح استفاده کردند و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در این طرح به مردم کمک شد.
وی افتتاح بخش N.I.C.U بیمارستان امام سجاد(ع) را کار مهمی در خدمت به مردم استان دانست و تصریح کرد: در گذشته به‌دلیل کمبود تختخواب کودکان نارس به استان‌های هم‌جوار خصوصاً شیراز ارجاع داده می‌شدند که با افزایش ظرفیت تخت‌ها از ۷ تخت به ۱۵ تخت گامی مهمی در رفع مشکلات مردم برداشته شد.
این مسئول دو مورد را عامل تولد زودهنگام نوزاد دانست و گفت: بارداری مادر بالای ۳۵ سال و همچنین بارداری زیر ۱۸ سال و فاصله زیاد میان زایمان‌ها عامل مهم تولد نوزاد نارس است.
با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سایر مدیران بخش N.I.C.U، رمپ و آشپزخانه بیمارستان امام سجاد(ع) به بهره‌برداری رسید.
کاهش مراجعه مردم کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار برای درمان
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت کاهش مراجعه مردم کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار برای درمان را داشته‌ایم.
غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بخش‌های N.I.C.U بیمارستان امام سجاد(ع) و همچنین آشپزخانه و رمپ این بیمارستان با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بخش درمان یکی از نیازهای اساسی و جدی مردم است که دولت یازدهم به‌صورت جدی به این موضوع پرداخته است و وزارت بهداشت هم با تلاش‌های مستمر خود در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم این ایام منشأ خیر و برکاتی جدیدی برای مردم استان باشد، عنوان کرد: مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج با تلاش دو چندان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و تلاش آنها در راستای بهبود و کیفیت‌بخشی به بیماران مرکز استان ستودنی است. امروز هم شاهد افتتاح چندین بخش جدید در این بیمارستان هستیم.
وی افزایش تخت‌های بخش ‌N.I.C.U (مراقبت‌های ویژه نوزادان) از ۷ تخت به ۱۵ تخت را کار قابل قبولی خواند و گفت: به‌دلیل کمبود تخت در این بخش از بیمارستان بسیاری از نوزادان نارس استان به سایر استان‌های همجوار ارجاع داده می‌شدند که این کار برای والدین نوزاد و حتی خود بیمارستان مشکلاتی و هزینه‌هایی در پی داشت.
زارعی اجرای طرح تحول سلامت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اجرای این طرح بخشی از مشکلات و هزینه‌های زیاد درمانی را از دوش مردم برداشت و نگرانی رهبر معظم انقلاب و مردم را در این خصوص از بین برد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به بحث سلامت دارد که بودجه اختصاصی دولت در حوزه سلامت با هدف رفع مشکلات بهداشتی کشور از سوی وزارت بهداشت در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: نه تنها مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بلکه تمام مسئولان ارشد استان در راستای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تلاش می‌کنند و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به‌صورت مستمر مسائل بهداشتی و درمانی را در مجلس بیان می‌کنند.
زارعی ادامه داد: امیدواریم با مجهز شدن بیمارستان‌های استان به تجهیزات پزشکی شاهد کاهش مراجعات مردم کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار باشیم و حتی استان ما به استان‌های همجوار خود خدمات ارائه دهد که در ماه‌های اخیر بیمارستان‌های استان پذیرای بیماران شهرستان‌های همجوار بوده است.
زارعی علاوه بر افتتاح بخش‌های N.I.C.U (مراقبت‌های ویژه نوزادان)، افتتاح بخش رمپ و آشپزخانه بیمارستان امام سجاد(ع) از دیگر بخش‌های این بیمارستان بازدید و از نزدیک به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
در این ایام در اکثر مناطقی که حصور پیدا می کنیم یکی از پرکارترین دستگاهها همین بهداشت و درمان هست که طرح های خیلی زیادی در حال تکمیل و اجرا داشته. خدا قوت واقعا قبل هم که گزارش تهیه می کردیم ایرادات زیادی در زمینه کمبود تجهیزات و نامناسب بودن فضای فیزیکی بیمارستانها مخصوصا همین بیمارستان امام سجاد می دیدیم که شکر خدا خیلی خیلی بهتر شده.
Iran, Islamic Republic of
خداراشکر خداخیرتان بدهد همین که مردم کمتر درشهرهای دیگر آواره شوند خودش کمک بزرگیست به مردم
همراه بیما رامسال مراجعه کردم
Iran, Islamic Republic of
واقعا بیمارستان امام سجاد امسال بهتر از سال گذشته بود پیشرفت خوبی داشته است از ریس بیمارستان تقدیر وتشکر می کنیم ووضعیت نظافت وبهداشتی بیمارستا ن خیلی بهتر شده جای تقدیر وتشکر دارد وبرنامه طرح تحول برنامه خیلی خوبی بوده تشکر ویژه از ریس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و وزیر بهداشت ودرمان
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
بنازم علوم پزشکی استان را که هر روز خدمتی جدید و خبری تازه دارد . به متولیان سلامت استان خدا قوت می گوییم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1