تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۸۷۵۳۶

۱۷ پروژه عمرانی در لنده افتتاح و کلنگ زنی شد

۴
۰
کبنا ؛۱۷ پروژه عمرانی در شهرستان لنده افتتاح و کلنگ زنی شد
در پنجمین روز از دهه فجر ۱۷ پروژه عمرانی با اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان لنده افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
این آیین ظهر پنجشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
فرماندار لنده گفت: ۱۷ پروژه‌ افتتاحی و کلنگ زنی شهرستان لنده در حوزه‌های مختلف، عمرانی، بهداشتی، خدمات، فرهنگی و آموزشی هستند.
محمد مرادی افزود: مهم‌ترین‌ این پروژه ها بهره‌برداری از مدرسه شبانه‌روزی پسرانه، توسعه شبکه برق و ساماندهی گلزار شهدا است.
وی بیان کرد: ساخت پنج تندیس در میادین شهر، زیبا سازی میادین ورودی شهر، تهیه تابلو از تصاویر شهدای لنده، تعریض خیابان شهرک صدر و جدا سازی آب شرب از آب مورد استفاده فضای سبز از پروژه های افتتاحی شهری بود.
استاندار استان در آیین افتتاح پروژه های شهری، توسعه و عمران شهری را یکی از اولویت های اساسی استانداری دانست و اظهار داشت: در این راستا شهرداری ها باید با برنامه ریزی، زیباسازی فضای شهری را در اولویت نخست خود قرار دهند.
سید موسی خادمی در آیین افتتاح فاز اول پروژه آبخیزداری ایدنک لنده هم گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری فرصتی برای تقویت سفره های زیرزمینی برای توسعه بخش کشاورزی، باغداری و آب شرب است.
وی اظهار داشت: اجرای طرح های آبخوانداری و آبخیزداری ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و تخریب زمین های زراعی  و منابع ملی به تغذیه سفره های زیرزمینی کمک خواهد کرد.
خادمی برلزوم برنامه ریزی دستگاه های اجرایی برای شناسایی مناطق مستعد اجرای طرح های آبخیزداری در حوضه های آبریز تاکید کرد و گفت: جلوگیری از زیان های روان آبها به پایداری محیط طبیعی برای توسعه پایدار کمک می کند.
وی، حجم عملیات گابیونی، سنگی ملاتی پروژه آبخیزداری ایدنک لنده را ۵۴۰ متر مکعب اعلام کرد و افزود: درقالب اجرای این طرح در حوضه آبریز کوه سفید، روستای شتاب تا روستای ایدنک ۱۱بنده انحرافی اجرا شده است.
خادمی عنوان کرد: تکمیل فازهای پروژه عملیات سنگی ملاتی ایدنک چهار هزار و ۶۱۸ هکتار از اراضی حوزه شیتاب در بخش موگرمون تا آبریز آن در منطقه ایدنک را زیرپوشش قرار می‌دهد.
وی اظهار داشت: بیش از ۱۱ بند ملاتی این سد انجام گرفته که مابقی با اعتبارات تخصیص یافته تکمیل خواهد شد.
همچنین فاز دوم این طرح با ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار برای انجام حجم عملیات آبخیزداری به میزان ۶۴۰ متر مکعب آغاز شد.
در آیین افتتاح طرح ها و پروژه های شهرستان لنده که حجت الاسلام بزرگواری نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در ادامه عملیات اجرایی ساماندهی گلزار شهدای منطقه مونه شهرستان لنده آغاز شد.
انتقال آب مزارع کشاورزی به طول سه کیلومتر، آبیاری تحت فشار ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی، احداث کانال پروژه سنگ ملاتی، بهره برداری از طرح مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای و احداث کانال آبیاری دلی مهرجان به طول سه کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۱۲ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی بود.
همچنین با حضور استاندار سه خانه بهداشت روستایی نیز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون به بهره برداری رسید.




دو پروژه احداث و توسعه برق شهری در لنده افتتاح و کلنگ‌زنی شد
با حضور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستان لنده دو پروژه احداث و توسعه برق شهر لنده افتتاح و کلنگ‌زنی شد.


عصر امروز سید مالک رازنهان در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های توسعه‌ شبکه برق شهری لنده گفت: این پروژه‌ها در جهت توسعه شبکه برق شهرستان و برطرف نمودن مشکل افت ولتاژ در سطح شهرستان انجام گرفته است.
رئیس اداره برق شهرستان لنده افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه شبکه برق شهری در لنده افت فشار برق در خیابان‌های جانبازان و امور خیریه که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده بوده برطرف گردید.

رازنهان تصریح کرد: پروژه افتتاحی نیروی برق در لنده با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه‌اندازی شد و در این راستا یک ترانس و ۴۰ پایه برق همراه با ۴۰ روشنایی در سطح معابر لنده نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه پروژه کلنگ‌زنی توسعه برق شهری لنده در شهرک فجر انجام شده گفت: این پروژه اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال داشته که با اجرای آن مشکلات شبکه برق در این شهرک نیز برطرف خواهد شد.

رئیس اداره برق شهرستان لنده افزود: این پروژه تا پایان بهمن‌ماه و اوایل اسفند به بهره‌برداری خواهد رسید.

رازنهان به منابع تأمین اعتبارات این پروژه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اعتبار این پروژه‌ها از محل منابع داخلی شرکت توزیع برق استان تأمین شده است.

وی به عملکرد اداره برق شهرستان لنده در ماه‌های گذشته اشاره و افزود: در سنوات گذشته توسعه شبکه و برق‌رسانی به روستای ده‌ ملاظفر(دشت دارابه) انجام شده که در نیمه نخست سال به پایان رسیده؛ اعتبارات اختصاص یافته برای دو پروژه دشت دارابه و گرده‌کلات در نظر گرفته شده بود که تنها پروژه دشت دارابه به بهره‌برداری رسیده و پروژه گرده‌کلات نیمه‌تمام مانده و چشم‌انتظار اعتبارات جدید در آینده است.














نصب تمثال و نمادهای فرهنگی در میادین اصلی شهر لنده
 حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و شهرستانی تمثال‌ها و نمادهای فرهنگی و مذهبی در میادین اصلی شهر لنده نصب و و این میادین افتتاح گردید.


با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی تمثال‌ و نمادهای فرهنگی در میادین اصلی شهر لنده نصب و این میادین افتتاح شد.
محمدتقی تقی‌زاده عصر امروز در مراسم افتتاحیه و رونمایی از میادین شهر لنده با اشاره به عملکرد شهرداری لنده در ۶ ماه گذشته گفت: یکی از اقدام خوب شهرداری در راستای زیباسازی فضای شهری، تعریض خیابان‌ها و بهره‌گیری از علم و فن‌آوری بدر این زمینه بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ورودی و خروجی شهرها از مهمترین مکان‌هایی است که در خصوص فضاسازی آن باید اقدامات جدی انجام شود، شهرداری لنده خیابان اصلی و خروجی شهرک فجر لنده را بیش از ۲۴ متر و خیابان ورودی شهر از سمت دهدشت را ۲۰ متر تعریض و ۵۰۰ متر آن را آسفالت کرده است.

شهردار لنده در ادامه به نصب تمثال‌ها و نمادهای فرهنگی در میادین اصلی شهر لنده اشاره و تصریح کرد: با توجه به قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان لنده سعی شده با استفاده از تکنولوژی‌های روز نمادهای فرهنگی این شهرستان در قالب تمثال‌ها بیان شود.

تقی‌زاده افزود: اگر به تمثال میدان ورودی شهر لنده دقت شود می‌توان دید که نماد مسجد به عنوان اولین مسجد و حسینیه، نماد اذان و قلم به عنوان فرهنگ و تدین و استعداد و ... لحاظ شود تا گویای قدمت تاریخی این شهرستان نیز باشد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از اقدامات شهرداری لنده بازسازی و زیباسازی میادین شهر لنده می‌باشد.

شهردار لنده به اجرای طرح نهضت جدول‌گذاری در شهر لنده اشاره و افزود: در این راستا بیش از هفت‌هزار متر جدول‌گذاری به همراه جداسازی آب میادین و پارک‌ها از آب شرب انجام شد.

تقی‌زاده در ادامه به اعتبارات پروژه‌های اجرایی شده اشاره و گفت: بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری در خصوص پروژه‌های اجرا شده هزینه شده که امیدواریم توانسته باشیم در راستای خدمت به مردم اقدام جدی انجام داده باشیم.














بوسه خادمی بر دستان پدر شهید پیشقدم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفر خود به شهرستان لنده و افتتاح پروژه‌های عمرانی این شهر، با خانواده شهید پیشقدم دیدار کرد.
موسی خادمی در دیدار با خانواده شهید پیشقدم از شهدای معظم این شهرستان بر دستان پدر شهید بوسه زد.
افتتاح آموزشگاه شبانه‌روی لنده با اعتبار ۱۸ میلیارد ریالی
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آموزشگاه شبانه‌روی لنده با اعتبارات ۱۸ میلیارد ریالی افتتاح شد.
در این آیین سید عیسی تقوی‌نژاد رئیس آموزش و پرورش لنده با بیان این که شهرستان لنده در استان و شاید به نوعی در کل کشور از شهرستان‌های موفق در خصوص استعدادهای تحصیلی است، اظهار کرد: با این که دو سالی بیش نیست که لنده شهرستان شده اما از این شهرستان کوچک تعداد ۴۰ پزشک و همچنین در سال‌های اخیر ۱۸۰ دانشجو در رشته‌های خوب تحصیلی دانشگاهی داشته‌ایم.
رئیس آموزش و پرورش لنده در ادامه گفت: این مدرسه شبانه‌روزی بخش زیادی از مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مناطق روستایی شهرستان را برطرف می‌کند.
تقوی‌نژاد از اعتبارات ۱۸ میلیارد ریالی برای افتتاح این پروژه مهم آموزشی در شهرستان لنده خبر داد و گفت: اعتبارات آن از محل اعتبارات استانی بوده است.
رئیس آموزش و پرورش لنده به کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۶ مدرسه ما در این شهرستان در ۱۳ فضای آموزشی قرار دارند که نشان‌دهنده کمبود فضای آموزشگاهی است و امیدواریم نوسازی مدارس با همکاری مسئولان استانی در جهت رفع مشکلات انجام شود.
محمد مرادی فرماندار لنده نیز در این آیین با بیان این که توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان اکنون بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری به نظر می‌رسد، افزود: به دنبال جذب مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی هستیم.
فرماندار لنده گفت: پروژه‌های خوبی برای شهرستان لنده در بخش‌های مختلف تعریف شده و در فاصله هفته دولت تا دهه فجر امسال نیز ۱۱ طرح و پروژه در سطح این شهرستان افتتاح شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان این که شهرستان لنده سرشار از استعدادهای ناب تحصیلی است پی‌گیری رفع مشکلات فضاهای آموزشی این شهرستان را یکی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.
سید موسی خادمی بیان داشت: یکی از بهترین راه‌های توسعه فضاهای آموزشی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌‌ساز است که باید تعامل بیشتری با این افراد داشته باشیم.
 طرحهای آبخیزداری فرصتی برای تقویت سفره های زیرزمینی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی برای کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های دهه فجر در شهرستان لنده حضور پیدا و در بدو ورود به منطقه ایدنک لنده با حضور بر مزار شهدا به مقام شامخ شهدافتتای این منطقه ادای احترام کردند.chram_ostandar_fajr (29)
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه بهره برداری از فاز اول پروژه آبخیزداری ایدنک لنده گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری فرصتی برای تقویت سفره های زیرزمینی است.
وی افزود: اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و تخریب زمینهای زراعی، منابع ملی به تغذیه سفره های زیرزمینی کمک خواهد کرد.
خادمی برلزوم برنامه ریزی دستگاه های اجرایی برای شناسایی مناطق مستعد اجرای طرحهای آبخیزداری در حوضه های آبریز تصریح کرد: جلوگیری از زیان های روان آبها به پایداری محیط طبیعی برای توسعه پایدار کمک می کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای اجرای طرح آبخیزداری ایدنک ۵۸۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
جعفرگوهرگانی حجم عملیات گابیونی ،سنگی ملاتی این پروژه را ۵۴۰ متر مکعب اعلام کرد و افزود: درقالب اجرای این طرح در حوضه آبریز کوه سفید، روستای شتاب تا روستای ایدنک ۱۱بنده انحرافی اجرا شده است.
وی بیان کرد: دراین آیین فاز دوم این طرح با ۶۳۰ میلیون ریال برای انجام حجم عملیات آبخیزداری به میزان ۶۴۰ متر مکعب آغاز شد.
گوهرگانی اظهارکرد: درکنار اجرای عملیات میکانیکی،سنگی و ملاتی با توسعه درختکاری به غنی سازی اجرای این طرح آبخیزداری کمک خواهد شد.
افتتاح پروژه سد سنگی‌ ملاتی ایدنک با اعتبار ۵۸۵ میلیون ریالی
هدایت‌الله آویزش در مراسم افتتاح سد سنگی ملاتی منطقه ایدنک با تبریک دهه فجر بر اهمیت منابع طبیعی و تأثیر آن بر زندگی افراد در جامعه تأکید اظهار کرد: پروژه عملیات سنگی ملاتی ایدنک چهار هزار و ۶۱۸ هکتار از اراضی حوزه شیتاب در بخش موگرمون تا آبریز آن در منطقه ایدنک را زیرپوشش قرار می‌دهد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه افزود: بیش از ۱۱ بند ملاتی این سد انجام گرفته که مابقی با اعتبارات تخصیص یافته تکمیل خواهد شد.
وی به اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۸۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در سال ۹۲ تأمین شده است.
آویزش تصریح کرد: ۱۱ پروژه جدید با اعتبار بالغ بر ۶۳۰ میلیون ریال در حوزه آبخیزداری در شهرستان لنده انجام می‌شود.
ساماندهی ساختمان گلزار شهدای منطقه مونه لنده /ساماندهی ۳۶۴ گلزار شهید در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی ۳۶۴ گلزار شهید در این استان خبر داد.
صبح امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی ساختمان گلزار شهدای منطقه مونه شهرستان لنده کلنگ‌زنی شد.
مصطفی مهدی در این مراسم اظهار کرد: ساماندهی گلزار شهدای استان از مهم‌ترین اولویت‌ها بنیاد شهید است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد ۵۲۸ گلزار شهدا در سطح شهر و روستا‌های استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۳۶۴ گلزار شهدا ساماندهی شده و ۱۵ گلزار شهید در دست اقدام است و تعداد ۱۴۹ گلزار باقی مانده در سال‌های آینده ساماندهی خواهند شد.
این مسئول با بیان اینکه شهرستان لنده ۸۸ شهید و دو شهید گمنام تقدیم انقلاب و اسلام کرده، عنوان کرد: ۳۸ گلزار شهید در این شهرستان وجود دارد.
مهدی اضافه کرد: ۱۳ گلزار با ۵۱ مزار شهید در این شهرستان ساماندهی شده و تعداد ۲۵ گلزار با ۳۶ مزار شهید نیاز به ساماندهی دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لنده در پایان تشریح کرد: اعتبار این پروژه ۵۲۰ میلیون ریال بوده که ۳۵۰ میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی موگرمون با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مجتمع آبرسانی موگرمون با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی موگرمون انجام شد.
در این آیین که مسئولان استانی و نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس استاندار را همراهی می‌کردند این پروژه مهم آب روستایی در شهرستان لنده و در بخش موگرمون کلنگ‌زنی شد.
فیض‌الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ‌زنی این پروژه با بیان این که دولت برای آبرسانی به روستاها عزم جدی دارد و کمک‌های خوبی نیز تاکنون در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: موضوع آبرسانی روستایی در استان ما از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بسیاری از روستاها در مناطق سخت‌گذر و صعب‌العبور قرار دارند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ادامه داد: بر همین اساس هزینه آبرسانی در استان‌های کوهستانی مانند کهگیلویه و بویراحمد در هر کیلومتر بسیار بیشتر از سایر نقاط دیگر کشور می‌شود.
پاسره بیان داشت: به همین دلیل از مسئولان وزارت نیرو تقاضا داریم که وضعیت استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر در نظر گرفته و در تخصیص اعتبارات این استان را بیشتر یاری کنند تا بتوانیم از طریق اعتبارات ملی در زمینه آبرسانی روستایی خدمات بیشتری به مردم  در مناطق محروم و سخت‌گذر ارائه دهیم.
این مسئول سپس به مشخصات این پروژه اشاره کرد و گفت: اعتبارات پروژه مجتمع آبرسانی موگرمون ۱۰ میلیارد ریال است که با حفر دو حلقه چاه و ۳۲ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام می‌شود.
مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش این مجتمع آبرسانی روستایی ۳۱ روستا در بخش موگرمون لنده خواهد بود.
پاسره افزود: کیفیت آب روستایی برای ما در آبفار کهگیلویه و بویراحمد بسیار مورد اهمیت است و با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت‌ها را خواهیم داشت.
پاسره با بیان این که در سال ۹۴ اعتبارات خوبی برای آب روستایی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تصویب مجلس شورای اسلامی و اعتباراتی که دولت در نظر می‌گیرد استان ما در بخش آب روستایی در سال آینده برای خدمات‌رسانی بیشتر به روستاییان جهش خوبی داشته باشد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه آب آشامیدنی ۳۱ روستا با جمعیتی بالغ بر شش هزارو ۶۸۰ نفر تامین خواهد شد.
فیض اله پاسره اعتبار این طرح را ۱۰میلیارد ریال دانست و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات ملی و اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ تامین شده است.
پاسره عملیات اجرایی این پروژه را شامل تکمیل مخزن ۳۰۰ متر مکعبی، حفر دو حلقه چاه، نصب تجهیزات و تاسیسات مختلف و ۳۳ کیلومتر شبکه توزیع ذکر کرد.
وی عنوان کرد: از مجموع ۸۰ روستای شهرستان لنده ۵۴ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند و مابقی روستاها به وسیله تانکر سیار آبرسانی می شوند.
وی ابراز داشت: ۱۹ مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیار ریال در سطح استان در حال اجرا است.
عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس خبر داد
پیش‌بینی اعتبارات ۱۸۰۰ میلیارد تومانی آب روستایی در بودجه ۹۴
عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس از پیش‌بینی اعتبارات ۱۸۰۰ میلیارد تومانی آب روستایی در بودجه ۹۴ خبر داد.
حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مجتمع آبرسانی موگرمون شهرستان لنده در جمع خبرنگاران با بیان این که توسعه آب روستایی یکی از اصلی‌ترین خدماتی است که با استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور شدت و شتاب گرفت، اظهار کرد: جا دارد که از همین‌جا سلام و درودی بر همه مجاهدان جهاد سازندگی در بدو پیروزی انقلاب داشته باشم که زحمات زیادی برای خدمات‌رسانی به روستاها به خصوص در حوزه آب و راه داشتند.
وی یکی از دغدغه‌های نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را موضوع آب روستایی عنوان کرد و گفت: جلسات و نشست‌های متعددی به همراه دو نماینده دیگر عضو مجمع نمایندگان استان با مسئولان وزارت نیرو داشته‌ایم و قول‌هایی هم گرفته‌ایم که امیدواریم عملی شوند.
بزرگواری تصریح کرد: مجلس اهتمام جدی برای آب روستایی دارد و نمایندگان استان‌هایی همانند کهگیلویه و بویراحمد که مناطق روستایی زیادی دارند پیگیر این موضوع هستند و در کمیسیون هم این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: به همین خاطر در بودجه سال آینده هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: برای استان ما هم در بخش آب روستایی با همکاری و هماهنگی و تعاملی که میان مجمع نمایندگان استان است در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی که چندین برابر امسال است در نظر گرفته شده و سعی می‌کنیم از محل اعتبارات ملی، مردم استان را در آب روستایی و کمبودها و مشکلاتی که اکنون هست یاری‌رسان باشیم.
اختصاص ۳٫۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی شهرستان لنده
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۳٫۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی شهرستان لنده خبر داد.
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی و رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای شهرستان لنده افتتاح شد.
در این مراسم جعفر گوهرگانی اظهار کرد: پروژه مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای لنده با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان و سهم آورده ۱۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.
رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرجمع ۳٫۵ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان لنده از طریق صندوق توسعه ملی و تملک دارایی به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اقدامات جهادکشاورزی در شهرستان لنده و گفت: ایجاد جداول آبیاری، خطوط انتقال آب، آبیاری تحت فشار و احداث سه مرغداری از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط جهاد کشاورزی است.
گوهرگانی از اهدا یک هکتار زمین از اراضی ملی جهت انجام عملیات احداث یک واحد مرغداری در شهرستان لنده خبر داد.
بهره برداری از هفت طرح کشاورزی در شهرستان لنده
هفت طرح بزرگ کشاورزی با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسوولان استانی وشهرستانی در پنجمین روز از دهه پرفروغ فجر به بهره برداری رسید.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح طرح مرغ گوشتی لنده به نمایندگی از هفت پروژه اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد.
سید موسی خادمی خط انتقال آب مزارع کشاورزی به طول سه کیلومتر، آبیاری تحت فشار ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی، احداث کانال پروژه سنگ ملاتی، بهره برداری از طرح مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای و احداث کانال آبیاری دلی مهرجان به طول سه کیلومتر را از مهم ترین این پروژه ها اعلام کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: ۳۵ میلیارد ریال در سال جاری برای توسعه بخش کشاورزی لنده اعتبار تخصیص داده شد.
جعفر گوهرگانی افزود: تاکنون ۶۰ درصد از این اعتبارات جذب شده است.
وی تعداد مرغداری های شهرستان لنده را سه مرغداری باظرفیت تولید ۷۰ هزار قطعه ذکر کرد.
شهرستان ۲۱ هزار نفری لنده ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
 ۲۰ طرح خودکفایی و اشتغالزایی در لنده از سوی کمیته امداد اجرا شد
۲۰ طرح اشتغالزایی و خودکفایی مدجویان با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنده به بهره برداری رسید.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنده روز پنجشنبه در این آیین گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو ۸۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
بشیر بصیری فرد زمینه اشتغالزایی این طرحها را بیش از ۲۵ نفر ذکر کرد.
وی اظهارکرد: سه خانه بهداشت روستایی نیز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز در دهه مبارکه فجر به بهره برداری رسید.
بصیری فرد تصریح کرد: از جمعیت ۲۱ هزار نفری لنده بیش از دوهزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند.
احداث ۲۰۰۰ متر کانال آبیاری با کمترین هزینه در شهرستان لنده
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۲۰۰۰ متر کانال آبیاری با کمترین هزینه در شهرستان لنده خبر داد.
جعفر گوهرگانی در آیین افتتاح دو هزار متر کانال آبیاری کشاورزی در شهرستان لنده که با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات ضروری و مورد نیاز استان در سال‌های کنونی که خشکسالی نمود زیادی پیدا کرده و به بخش کشاورزی آسیب می‌رساند احداث کانال‌های آبیاری کشاورزی است.
وی دلیل بخش زیادی از هدررفت آب‌های کشاورزی را نبود این کانال‌ها و آبیاری از طریق جوی‌های قدیمی دانست و گفت: به همین منظور در سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از برنامه‌های ما توسعه این‌گونه کانال‌ها بوده تا هم از هدررفت آب جلوگیری شود و هم هزینه‌های کمتری برای کشاورزان در بخش آب داشته باشد.
گوهرگانی افزود: هر چند برخی از کارشناسان استفاده از کانال‌های آب را در برهه زمانی کنونی مناسب نمی‌دانند ولی باید به توپوگرافی منطقه نیز توجه داشته باشیم که مشکلات زیادی وجود دارد و یکی از تنها راه‌های آبرسانی به زمین‌ها تنها از راه همین کانال‌های آبیاری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به تناسب مشکلات و کمبودهای هر منطقه از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و ملی استانی در بخش کشاورزی کانال‌های زهکشی آب احداث شد.
وی در ادامه به این طرح و اقداماتی که برای اجرایی شدن آن صورت گرفت اشاره کرد و گفت: این دو هزار متر کانال آبیاری با کمترین هزینه یعنی تنها با ۱۶۰ میلیون تومان انجام شد.
گوهرگانی در ادامه به خط لوله آب کشاورزی در دلی‌مهرجان شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: بیش از سه کیلومتر خط لوله ۸ اینچ در منطقه دلی مهرجان اجرا شد.
۱۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال در شهرستان لنده در پنجمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح و گلنگ زنی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

غوچعلی
Iran, Islamic Republic of
آبخیزداری چه ربطی به .. داردکه توضیح داده آبخیزداری زیرمجموعه اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری است
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
ای کاش در اجرای این پروژه ها حداقل اعتدال رعایت می شد ، آیا رو ستاهای منطقه ی آل طیب و قسمت غرب شهرستان لنده ، جز ء این شهرستان نیستند یا در کل خود مستقل هستند که هیچ نامی از آنها برده نمیشود .
باران
Iran, Islamic Republic of
خیلی ... هستی هر کس این رو نوشت
لنده ای
Canada
وقتی آدمها کوچک باشند، همه چیز کوچک میشود، ساخت مدرسه، نشانه گذاری راهها، تهیه عکس... که امور روزمره ای باید باشند، میشوند پروژه عمرانی!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1