تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۸۷۱۸۳

آیا اصلاح‌طلبان کهگیلویه از گذشته درس عبرت خواهند گرفت؟

۷۴
۰
کبنا ؛اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.

سال آینده در چنین زمانی هیجان و التهاب انتخاباتی در اوج خواهد بود و کسانی که آنزمان خدای ناکرده دچار مصیبت شوند همدردان و همراهان بسیاری خواهند داشت.taj_antgyan_rastad_lahote
تا انتخابات دهم مجلس نزدیک به یک سال زمان مانده است، اگر چه حرارت ویژه انتخابات هنوز شروع نشده است اما تحرکات و اظهار نظرهای انتخاباتی مدت‌هاست شروع شده و ما بنا داریم تا زمان انتخابات سلسله مقالاتی با عنوان «اما و اگرهای انتخابات مجلس دهم» ارایه نماییم. موضوعات و حواشی مربوط به این انتخابات در استان با تمرکز بر دو حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی، لنده و شهرستان‌های بویراحمد و دنا خواهد بود و با توجه به عدم اشراف نویسندگان این بخش بر حوزه انتخابیه گچساران و باشت مسائل مربوط به انتخابات این حوزه در بخش جداگانه ای بررسی خواهد شد.
برای قسمت اول این سلسله مقالات، گذشته اصلاح‌طلبان و راهکار این طیف برای اجماع در انتخابات آینده را بررسی خواهیم کرد. اما پیش از هر چیز باید توضیح دهم که کهگیلویه در این مقاله و مقالات بعدی اشاره ای است به همه ی حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده که جهت اختصار کهگیلویه خواهیم گفت.
صحبت از اجماع در میان اصلاح طلبان کهگیلویه کردیم. مسئله ای که به نظر می‌رسد به یک غیر ممکن تبدیل شده است. در کهگیلویه همه از اجماع و همدلی صحبت می‌کنند ولی در عمل و در پستوهای تصمیم گیری هیچ اراده ای برای اجماع و همدلی دیده نمی‌شود.  آخرین باری که اصلاح طلبان موفق شدند یک نماینده به مجلس بفرستند به سال ۱۳۶۶ بر می‌گردد. اصلاح طلبان که در آن زمان به نیروهای خط امام،  چپ و تندرو معروف بودند در آن سال که حوزه انتخابیه مشترکی با گچساران داشتند توانستند بهرام تاجگردون را به مجلس بفرستند و بعد از آن هر چه کردند به در بسته خوردند. آنها بعدها هر چه تلاش کردند تا موحد را شکست دهند موفق نشدند و موحد به نظر شکست ناپذیر می‌نمود.
نقل می‌کنند که تاجگردون در سال ۱۳۷۰ راجع به موحد گفته بود  نگذارید این آقا به مجلس برود که اگر رفت بولدوزور هم او را در نمی‌آورد.
نیروهای خط امام در سال ۱۳۷۴ حول حجت‌الاسلام محقق که تضادهای آشکار فکری و سیاسی با آنها داشت جمع شدند تا شاید اینبار موحد را شکست دهند اما باز هم ره به جایی نبردند. همان سال و بعدها صحبت هایی مبنی بر تقلب انتخاباتی در میان مردم مطرح بود و برخی مدعی شدند منصوری فرماندار وقت کهگیلویه آراء را به نفع موحد جابجا کرده است و حتی در میان مردم زبان به زبان گفته می‌شد که بعدها منصوری در آستانه ی سفر حج از محقق حلالیت خواسته بود ولی هیچ گاه سند متقنی دال بر تخلف در آن انتخابات ارایه نشد و منصوری هم بحث حلالیت طلبیدن خود را تکذیب کرد.
پیش از آنکه انتخابات مجلس ششم شروع شود اختلافات در میان اصلاح‌طلبان و یا دوم خردادی های آنروز کهگیلویه شروع شده بود علت احتمالا مسائل مهم تری بود ولی بهانه اصلی به حمایت سید قادر لاهوتی از آیت الله ملک‌حسینی در انتخابات خبرگان رهبری بر می‌گشت. بهرام تاجگردون که خود را لیدر اصلی نیروهای خط امام می‌دانست اعتقاد داشت که لاهوتی که در زمان نمایندگی او و با حمایت او فرماندار گچساران شده بود بایستی از مجیدی حمایت می‌کرد ولی سید قادر برای آیت الله ستاد زد و با افتتاح این ستاد شروع اختلافات و چند دستگی در میان اصلاح طلبان کهگیلویه کلید زده شد. بعدها در ۱۳۷۸ و در بحبوحه متینگ‌های انتخاباتی حاج بهرام با بی‌تجربگی و از سر لج بازی بساطی به راه انداخت که هنوز جمع نشده است او در حمایت از محمود منطقیان در ورزشگاه آزادی دهدشت علیه لاهوتی سخنرانی کرد و لاهوتی هم چند روز بعد مقابله به مثل کرد و نتیجه این جنگ زرگری راهیابی مجدد موحد به مجلس شورای اسلامی‌بود. البته خیلی ها معتقدند حتی اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد و تاجگردون علیه لاهوتی صحبت نمی‌کرد باز هم با توجه به شخصیت خاص آقای لاهوتی دیر یا زود انشقاق و اختلاف در میان اصلاح طلبان کهگیلویه اجتناب ناپذیر بود.
سال ۱۳۸۲ سناریوی قبلی تکرار شد. منطقیان و لاهوتی هر دو وارد صحنه گردیدند و هیچ کدام نه حاضر به کناره‌گیری بودند و نه به معرفی یک نیروی سوم تن دادند.  همان زمان یکی از بذله‌گویان شهر به مزاح و شاید هم جدی می‌گفت نفر اول و چهارم انتخابات معلوم است و جنگ بر سر دوم و سومی ‌است و در نهایت هم چون مجلس ششم منطقیان دوم شد و لاهوتی سوم. اما در ادامه و عصر فردای انتخابات طرفداران دو نامزد و نامزد چهارم یعنی شیخ دانش که اعتقاد داشتند موحد با تخلف به مجلس رفته است به خیابان‌ها ریختند و شیشه های ادارات و برخی خانه های شخصی را شکستند آنها حتی به خانه موحد در ابتدای جاده طولیان حمله کردند.
این مسئله یعنی درگیری‌ها تاثیر مستقیم خود را در انتخابات بعدی مجلس گذاشت موحد به توصیه افرادی که از بعضی تصمیمات پشت پرده خبر داشتند در بهبهان ثبت نام کرد و منطقیان و لاهوتی رد صلاحیت شدند.
بزرگواری از این شرایط استفاده کرد و علی رغم حضورهای متعدد و شکست های زیاد باز هم عزم میدان کرد.  او پیشتر در گچساران تنها ۱۸۷۹ رای آورده بود.
اصلاح طلبان تا هفته پایانی در تعلیق آمدن و نیامدن لاهوتی و منطقیان مردد بودند اما در نهایت در روزهای پایانی بود که آنها از لطیف رستاد نامزد جوان و فعال اصلاح طلب که به سلامت از نظارت شورای نگهبان گذشته بود حمایت کردند.
رستاد خوب سخنرانی می‌کرد او که در اکثر سخنرانی هایش محمود منطقیان و مرحوم حبیب الله جهانگیری را در کنار خود داشت در سخنرانی هایش مدام می‌گفت: اگر چه دیر آمده‌ام اما شیر آمده‌ام.
رستاد در مدت کوتاه حضورش توانست آراء بسیاری به دست بیاورد اما در همان انتخابات باز هم پاشنه ی آشیل اصلاح طلبان کهگیلویه گل کرد و وحدت کامل حاصل نشد. سید قادر لاهوتی بر خلاف منطقیان از رستاد حمایت نکرد. او رستاد را یک نیروی نفوذی می‌دانست اما به نظر می‌رسید دلخوری او بیشتر بواسطه حمایت رستاد از منطقیان در دوره های گذشته بر می‌گشت. نزدیکان لاهوتی همچون سید نعمت الله صدوقی، سید رضا گنجی پور و ... در کمپین رستاد فعال بودند و برای او سخنرانی انتخاباتی کردند ولی در نهایت باز هم اصلاح طلبی به مجلس نرفت و خیلی ها هنوز معتقدند که اگر لاهوتی آنروزها از نامزد اصلاح طلبان حمایت می‌کرد شاید سرنوشت کهگیلویه با امروزش متفاوت بود و چیزی هم به نام چماق لری هرگز وارد ادبیات سیاسی کشور نمی‌شد.
کهگیلویه در انتخابات نهم هم شبیه سایر حوزه‌های انتخابیه در کشور شور و حرارت همیشگی را نداشت. در آن انتخابات اصلاح طلبان استراتژی عدم حضور را در پیش گرفتند. برخی اصلاح طلبان در ابتدا نیت داشتند به صورت فردی از موحد حمایت کنند اما موحد رد صلاحیت شد. در جلسه پایانی که در جولکی بهبهان برای حمایت یا عدم حمایت موحد از گزینه‌های حاضر در صحنه برگزار شد چند تن از اصلاح طلبان حضور داشتند و یکی از آنها هم سخن می‌گفت و مدام شعر پیوست سخنانش می‌نمود. در آن دوره و بعد از رد صلاحیت موحد اصلاح طلبان زیادی به بزرگواری پیوستند که این خود از عجایب روزگار می‌باشد و بزرگواری در جایی مدعی شده بود که شصت درصد آراءیش از آن اصلاح طلبان می‌باشد. بعد از اتفاقات سال ۱۳۸۸ خیلی‌ها اصلاح‌طلبان را مرده فرض کردند ولی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ورق برگشت. آنها موفق شدند با ائتلاف و تبعیت از خرد جمعی و رهبری سید محمد خاتمی ‌و از همه مهم‌تر حمایت مردم، شیخ حسن روحانی را به ریاست جمهوری برسانند و همین اتفاق سبب گردید رایحه امید دوباره به اردوگاه اصلاح‌طلبان بر گردد و حالا آنها امیدوارند بتوانند در چنین فضایی اکثریت کرسی های بهارستان را کسب نمایند.

در ادامه این گزارش از پشت‌پرده رابطه منطقیان و سیف‌السادات، سید نعمت‌اله صدوقی و لاهوتی، گزینه‌های انتخابات مجلس دهم، آیا سید کامل تقوی‌نژاد می‌آید یا نه، دکتر چمن چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا لطیف رستاد گزینه نهایی اصلاح طلبان است؟ و مشکل اصلی اصلاح طلبان کهگیلویه کجاست سخن خواهیم گفت.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

اهورا
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بی نتیجه خواهد ماند همچون گذشته!!
مگر آنکه دوستان کهگیلویه سر عقل آمده و همه شان یکی شوند.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
سلام مدیریت محترم سایت لطف کنید این قام را برای ثاحب نوشتعه معرفی کنید و جا دارد از ننویسنده این مقاله تشکر کرد
چپــــــگرا
Iran, Islamic Republic of
اجماع اصلاحطلبان و نیروهای چپگرای حوزه انتخابیه چهار شهرستان قطعا به پیروزی آنها در آن حوزه منجر خواهد شد.
یادتان نرود که :
چپ* بودن
یعنی این‌که اول به جهان فکر کنی
بعــد به کشــورت
بعد به نزدیکان‌ ات
بعد به خودت
Iran, Islamic Republic of
اگر گزینه ای مثل دکتر چمن می آمد شهرستان کهگیلویه روی توسعه را می دید!اما کاملا بعید است که ایشان وارد این جو سیاست زده شود
اصلاح طلب قدیمی
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاح طلبان بر روی یک گزینه روشنفکر با اقتدار مثل دکتر چمن به توافق برسند و ایشونو راضی به حضور در صحنه کنند یقینا موفق خواهند شد و در غیر اینصورت هیچ امیدی به پیروزی اونها در انتخابات آینده نیست.
م. میرزایی
Iran, Islamic Republic of
کاش رسانه ها یک مناظره بین همین افراد مطرح برگزار می کردند تا معلوم می شد فاصله علم و بیان دکتر چمن چقدر بالاتر و بیشتر از سایر گزینه هاست. از دانش آموزی تا حالا می شناسمش فوق العاده با دانش و با هوش است.
علی
Iran, Islamic Republic of
مهندس رستاد این ظرفیت را دارد که بتواند خروجی خرد جمعی اصلاح طلبان کهگیلویه باشد به شرطی که ریش سفیدان اصلاح طلب از خود گذشتگی نشان دهند و مردانه بخشی از هزینه های " من " یت شکست دوره های گذشته را بپردازند.
Iran, Islamic Republic of
اگرروال همینگونه باشد یقینامحکوم به شکست هستند مثل همه سالهای گذشته مگر گزینه ای مثل دکتر چمن که به صحنه بیاید و تمام معادلات را بهم بزند
م. رضایی
Iran, Islamic Republic of
بهترین حالت اینه که اصلاح طلبا روی گزینه ای مثل دکتر چمن یا دکتر تقوی نژاد توافق کنند که شخصیت علمی سیاسی و اجرایی دارند و امکان اجماع دارند اما توصیه می کنم که همه اصلاح طلبان احترام هم را نگه دارند و همدیگر را تخریب نکنند. کامنت نویسای طرفدار هر گزینه ای هم فقط دلیل خمایت از گزینه خودشونو بگن و احترام بقیه را نگه دارن.
سید
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مقاله گرچه به شخصیت خاص جناب آقای دکتر و لاهوتی اشاره کرده اند اما باید مشخص میکردند که که از چه جهتی خاص است که به گمانم شخصیت برجسته و ممتاز ایشان از جهات متعدد سیاسی و رتبه علمی و اخلاقی و هم از جهت ادب درس و ادب نفس نسبت به سایرین فاصله زیادی دارند. و از جهت بینش و منش سیاسی همیشه روش ایشان منطقی تر از دیگران ست و مانند دیگران احساساتی و شتابزده عمل نکردند. ونه از ... و نه از هیچ کس دیگر حمایت نکردند.و جناب تاجگردون هم از قبل ایشان به مناطق مختلف شناسانده شد و موفقیّت ایشان مرهون تلاشهای دکتر لاهوتی بودند.بی جهت نیست که اورا پدر معنوی اصلاحات در کهگیلویه میدانند.
سید
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مقاله به خاص بودن شخصیت آقای لاهوتی اشاره کردند اما معین نکردند از چه جهتی ایشان خاص هستند.جناب دکتر لاهوتی از لحاظ علمی و اخلاقی و از لحاظ بینش ومنش سیاسی و ادب درس و ادب نفس فاصله زیادی با سایرین دارند.مشی ایشان همیشه منطقی و ارام بوده و در تصمیم گیری ها مانند دیگران احساساتی و شتابزده عمل نکردند و نه از ... نه هیچ شخص دیگری حمایت نکردند.و جناب تاجگردون هم بواسطه ی ایشان به سایر مناطق شناخته شدند و موفقیت او مرهون تلاشهای دکتر لاهوتی بود.وبی جهت نیست که استاد لاهوتی را پدر معنوی اصلاحات در کهگیلویه میدانند.
باشت
Iran, Islamic Republic of
دنیا فقط تاجگردون
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم دیگه حرفهای چرت نزنیم ... اندفعه بجای ... اشتباها معرفی شد شناسنامه اصلاح طلبی .. کجا بوده که ما قدیمیها ندیده ونشناختیم من به جرات قسم میخورم اگر منطق یان تایید بشه یا گنجی احتمال داره قبول بشن والاه امکان نداره من گنجی پور را خوب میشناسم روحیه وجراتش بهتراز همشونه
آگاه
Iran, Islamic Republic of
... برای نمایندگی بدرد نمی خورد
حتی به درد ریاست دانشگاه هم نمیخورد،شرط میبینم تو خود دانشگاه ... ۲۰۰ رای نمی آورد،
.
کبناخوان
Iran, Islamic Republic of
بدیهی است که اصلاح طلبان کهگیلویه درس نمیگیرند وباز هم شکست خواهند خورد وبدیهی تر آنکه دکتر چمن هرگز وارد این عرصه نخواهد شدالبته امیدواریم که پیش بینی ام درست باشد
صادق
Iran, Islamic Republic of
اگر اهل سیاست در کهگیلویه بر روی گزینه دکتر چمن تفاهم کنند بیشترین شانس موفقیت را دارند.
سوق
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصلاح طلب با احترام ،بنظر میرسد باتوجه به وضعیت فعلی اقای سیف سادات میتونه گزینه مناسبتری نسبت به بقیه دوستان باشه
دانشجوی پزشکی
United States
چرا عکس گزینه اصلی جوانان آقای دکتر چمن را نگذاشتید. کسی که واقعا استاد هست.
ازسوق
Iran, Islamic Republic of
عملکرد خادمی درتقسیم مدیریت ها وعدم توجه به بخش ثلاث روزنه های وحدت را بست البته اگه وحدتی هم صورت بگیرد بدنه با آنها همراهی نمی کند.
زاهدی
Iran, Islamic Republic of
کاش مثل همون دوره قدیمی قدیمی همشون از حاج بهرام تاجگردون تا اقای لاهوتی و دکتر چمن و بقیه شون با هم یکی می شدن و شاهد اون سخنرانی های شور آفرین حاج بهرام و دکتر چمن می بودیم. ولی فقط با یک کاندید واحد اصلاح طلب.
اصلاح طلب معتدل
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در اون دور از انتخابات واقعا حق کسی مثل آقای سید رضا گنجی پور بود که روی اون اجماع بشه ولی متاسفانه به قول دوست عزیزمون اصلاح طلبان به اشتباه از آقای رستاد حمایت کرد در صورتی که واقعا آقای رستاد گزینه و نیروی اصلاح طلبان نبودند
الحق که اگه آقای منطقیان و همچنین آقای لاهوتی اگر از آقای گنجی پور می خواستند که وارد صحنه شوند الان ورق جور دیگری برگه میخورد، چون گنجی پور نیروی بسیار خوب و با جسارت و مدیری لایق بود که شهرستان دیگر مدیری به خوبی گنجی پور نخواهد دید
امیدوارم که در این دوره انتخابات اجماع بر روی سید رضا گنجی پور باشد هر چند که درخواست های زیادی از ایشان می شود برای حضور در انتخابات
به امید پیروزی اصلاح طلبان در دوره اینده
ضیایی
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز هم محلی های عزیز شما را بخدا هیچ شخصیت هم استانی را تخریب نکنید هر کدام از این چهره ها یک سوابقی و یک امتیازات مثبتی دارند سعی کنیم اونهارا برجسته کنیم. حاج بهرام یک نیروی سیاستمدار قدیمی ثابت قدم بوده اقای لاهوتی یک معلم بسیار محبوب بوده آقای دکتر چمن یک استاد دانشگاه خیلی محبوب است آقای دکتر تقوی نژاد یک مدیر ملیست هر کدام از اینهایک وزنه هستند مهم اینه که اصلاح طلباروی یک گزینه قوی به توافق برسند.
کشاورز (فرهنگی)
Iran, Islamic Republic of
تشکر فراوان از کبنانیوز بخاطر شفاف کردن فضای انتخابات کهگیلویه و انشاالله که اصلاح طلبان به وحدت برسند. هر چند کاندیداهای خوبی ظاهرا این دور دارند. اما اقبال عمومی و سیل آرای مردم بیشتر به سمت گزینه ای مثل آقای دکتر چمن است البته شاید اگر مستقل بیاید آرای بیشتری هم داشته باشد چون همه اقشار تحصیلکرده و دانشگاهی دوستش دارند و بین توده مردم هم از محبوبیت بالایی برخوردار است.
انوری
Iran, Islamic Republic of
اولا باید از این سایت تشکر کنیم که مطالب سیاسی را محترمانه و با رعایت احترام اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر می کند و ثانیا از س همه می خواهیم که با ادب و احترام یادداشت بزارن. اما در پاسخ به دوستی که با نام آگاه یادداشت گذاشته عرض می کنم که برایی همه روشن است که سطح سواد و کارآمدی آقای دکتر چمن بسیار بالاتر از یک ریس دانشگاه معمولیست و از نظر جایگاه چه در بین دانشگاهیان اعم از علوم پزشکی و سایرین و چه در بین اقشار سیاسی و فرهنگی از محبوبیت خیلی خوبی برخوردار است. اما با همه این اوصاف من هم مثل برخی از دوستانش که بصورت نامه سرگشاده خطاب به ایشون اعلام کردند توصیه می کنم که وارد این صحنه انتخابات نشوند و در همون سنگر علمی دانشگاه بیشتر و بهتر می تونن خدمت کنن. در عالم سیاست در کهگیلویه قدر چهره های علمی وروشنفکر هنوز ناشناخته هست.
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر چمن بپذیرد یقینا اکثریت دانشگاهیان از هر جریانی حامی ایشون خواهند بود. و از حمایت جامعه جوان و تحصیلکرده برخوردار است در علوم پزشکی و بهداشت و درمان هم خیلی دوست داشتنی و محبوب است.
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
تقوی نژاد اصلا سیاسی نیست ....در طی همین مدت به عملکردش نگاه کنید .
سعید
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید گزینه نهایی اصلاح طلبان کسی نیست جز مهندس لطیف رستاد.
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
فقط وفقط دکتر چمن
لاهوتی به درد رییس مدرسه هم نمیخورد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
الحق و الانصاف گزینه بهتر از آقای سید رضا گنجی پور نمیبینم برا اجماع گنجی پور توان مدیریتی بسیار بالایی داره
دارا
Iran, Islamic Republic of
مجلس نیروی متخصص وحقوق دان میخواهد اقای منوچهرسیف السادات هم مردمی هستند هم کاردان وکارشناس
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
ولی کاش مهندس رستاد گزینه نهایی اصلاح طلبان باشدایشان باتوجه به اون مقطع یک هفته ای کوتاه مدت که وارد شد باید بپذیریم که ارا و کارنامه قابل قبولی داشتند و اگه حاکمیت وقت با بزرگواری همراه نبودمطمعناپیروز انتخابات در ان دور مهندس رستاد می بودند وحتی علی رغم اینکه اقای لاهوتی هم حمایت نکردارا و کارنامه خوبی داشتند وایشان با توجه به سخنرانیهای اتشین و اینکه روابط خوبی باقشر جوان دارندو شناخت قبلی ایشان ازحضور درانتخابات گزینه خوبی جهت اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه چرام ولنده وبهمی خواهدبود.
Iran, Islamic Republic of
اقای گنجی کسی بودند که دور گذشته موحد را دعوت کردند واگر موحد تایید می شدند یکی از لیدرهای اصلی ایشان بودند بنابراین چطور انتظار دارند که کاندیدای اصلاح طلبان شوند هرگز
اتحادرمز پيروزي
Iran, Islamic Republic of
دکتر حاج رضا دهبانی پور مردی توانا ولایق نمایندگی مجلس است
محسن
Singapore
این پیر و پاتال هارا ولش کنید چهارتا جوان تحصیل کرده را معرفی کنید ول کنید موحد لاهوتی تاج گردون اینها را بگذارید موزه
دانشجوی دوستدار استاد بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم چرااسم دکترچمن رابمیان می آورید!آنهم درکنار یکعهده افرادیکه نصفشان بازنشسته اند و هیچ عملکردی ندارند بقیه هم که افرادی درحد روسای دبیرستان و اداره ای در یک شهرکوچکند !کاملا طبیعی است تاوقتیکه چنین گزینه هایی باشند حضوردر انتخابات ارزشی نخواهندداشت منتخب مردم قرار است قانون گذارباشد باید هوش و توانمندی او سرآمد باشد اگر چنین افرادی به صحنه بیایند آمدن حضوردکترچمن هم معناخواهدداشت درغیراینصورت ایشان بعنوان استاد مسلم دانشگاه وریاست دانشگاه بسیار باعث پیشرفت مردم و دانشجویان است وبنابراین آمدنشان در چنین فضای سبکی اصلا توصیه نمیشود
ظفر
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن همون ریاست دانشگاه هم از سرش زیاده
شرط میبندم تو دانشگاه کاندید بشه ۱۰۰ تا رای نمیاره
مدبري
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل رستاذ عددی نیست ،گذشته اش هم مدیون آراء منطقیان بود، الکی بزرگ نکنید تا دوباره دحار توهم شوییم فکری اساسی برای دهدشت شود تا دوباره بازنده بازی نباشیم.
جهان
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که میتونه بزرگواری را خنثی کنه سید منوچهر سیف السادات هست
مدبري
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر رسانه ای که مغرضانه کامنت های منطقی را سانسور میکنه.
طاهری
Iran, Islamic Republic of
رای ما مردم چرام اول سیف السادات دوم سرهنگ حبیبی
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم مخالفان باقریان برنده انتخاباته . نویسنده به اندازه ای مغرض بود که حاضر نشد اسم ایشان بیاد
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
عزیزان من خودم اصلاح طلب هستم اما به خداوندی خدا رستاد نصف آرای قبلی اش را نمیاورد چون خودشان بهتر میدانند آن دوره ما فقط به خاطر اقای منطقیان به ایشان رای دادیم اما ایشان هیچ عملکرد خوبی در خصوص ارتباط با نیروهای خود نداشت ودر چندین مورد در خصوص چینش مدیران شهرستان نظریه های قبیله ای داده که به ضرر ایشان تمام گردید
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من که اقای سیف السادات را مطرح میکنید ایشان را کسی نمیشناسد و.ندارد منطقی باشید
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
جناب ظ.. اگر واقع بین باشی می توانی نظرسنجی کنی تا مطمین شوی که بالای ۸۰ درصد از دانشجویان و دانشگاهیان تا کارمندان و بهورزان از دل و جان حامی دکتر چمن هستند و همین درصد هم در سایر دانشگاهها و در بین تحصیلکرده ها هست. شما و دوست دیگری با نام آگاه لطف کنید و از کامنت های تخریبی چهره های بزرگ اجتناب کنید. من شخصا یک نظر سنجی غیر رسمی داشته ام غالب تحصیلکرده های کهگیلویه دکتر چمن را بهترین گزینه می دونند. سایت کبنا هم پیشنهاد می کنم یک نظرسنجی بزاره تا واقعیت مشخص بشه.
ٍe.h پزشک کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
جناب ظفر -کجای کاری من خودم به تنهایی قول چند هزار رای به آقای دکتر چمن میدم. مشکل اینه که ایشون حاضر نیست بیاد و خیلی از همکارای ما بخاطر موفقیت های چشمگیر دانشگاه با مدیریت او معتقدند که بخاطر سیاست نباید او را از دست بدیم ولی اگه بیاد نه تنها بر و بچه های بهداشت و درمان بلکه قاطبه مردم حامی او هستند.
لنده سیتی
Iran, Islamic Republic of
کاندیدوروشنفکرنسل وانتخاابات اینده مهندس رستادکه گزینه ای شجاع و دارای روهبط عمومی قوی میباشند.
اصلاح طلب لند ه ای در جواب فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات اگر . بدرد مدیر مدرسه ای نمیخوره معلومه که هیچی نمیدونی در ثانی چمن نیروی لاهوتیست چه اشکالی داره که ایشون یکی از گزینه ها باشه
لند ه ای
Iran, Islamic Republic of
در جواب همه کسانی که کامنت زدند اگر ما بخواهیم منطقی فکر کنیم بهترین گزینه برای انتخابات آینده حاج عیسی تقوی فرد است و بس
علی
Netherlands
نویسنده اومده سیف و رستاد رو معرفی کنه.
کامنتا هم چمن رو تو بوق و کرنا کردن.
ولی گزینه اصلی هنوز رو نشده.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در جواب ناشناس باید بگم که اولا آقای موحد هیچ گونه خط و باند سیاسی ندارن که بخوای خرده بگیری چون دقیقا زمانی که هم آقای موجحد تو مجلس بودن اونجا ... با اصلاح طلبا بود اینجا میگفت اصولگرام یخوام بگم که موحد خط و باندی نداره اصلا
و آقای گنجی پور هم رسما حمایت نکردند و هیچ جایی هم با ایشان نرفتند فقط گفتند در شرایط کنونی بین بد و بدتر را انتخاب می کنیم که .. باشه
چون هر چی بوده و باشه بهتر از . بود
در ضمن دوست عزیز شما باید جلوی خودتون رو می گرفتین که هم دم از اصلاح طلبی میزنین ولی دور قبل همگی از آقای بزرگواری حمایت کردید و این مایه .اسپت برای جریان اصلاح طلبی
پس گنجی پور بهترین گزینه هس و چه چپ چه راست چه حزب و همه قشر افراد ایشان را به خاطر دوران طلایی اموزش و پرورش فراموش نخواهند
قلعه رئیسی
Iran, Islamic Republic of
رستاد توانایی بالایی دارد و اهل منطق و همفکری است ولی شایسته نیست اگر قرار است تعاملی صورت گیر د غیر رستاد باشد چون منطقیان ان را در تصمیم گیریهاش قبول دارد اصلاح طلبان اورا قبول دارند و برای چمن زو است و گرنه نیروی خوبی است و گنجی پور شرایط رستاد را ندارد امیدواریم اگه کسی بخواهد بیاد با توافق اصلاح طلبان باشد ضمن اینکه اقا ی باقری از توانایی های بالایی برخوردار است
مهدی. بهداشت
Iran, Islamic Republic of
من همیشه اصولگرا بودم و هستم اما تنها در یک صورت به اصلاح طلبا رای میدم که دکتر چمن کاندیدشان باشه که یک شخصیت دانشمند و با عدالت هست. البته نمی دانم نظر خودشون چیه پیشنهاد می کنم این سایت یه مصاحبه اختصاصی با خودشون داشته باشه. ولی من مطالب سیاسی سایت ها را در دو ماه اخیر مرتب مطالعه کردم اکثر افراد نظرشون با دکتر چمن مثبت بوده و هیچ کدوم از گزینه ها به اندازه ایشون هوادار نداشته حالا این برداشت منه.
فرهنگی از بهمئی
Iran, Islamic Republic of
ما همه فرهنگیان مردم بهمئی از آمدن جناب آقای سید رضا گنجی پور استقبال می کنیم و با دل و جان از ایشان حمایت خواهیم کرد زنده باد گنجی پور
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان فرصت سوزی نکنند هر چه سریعتر با یک پارچگی کامل شخصیتی علمی و روشنفکری همچون استاد چمن را به میدان رقابت و کاندیداتوری معرفی نمایند تا شاهد بالندگی و شکوفایی هر چه بهتر استان و شهرستان باشیم .
میر رضایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه کسانی که با احترام نظر داده اند و توصیه به همه که احترام هم را نگه داریم. بگیم کی مقبول هست و چه امتیازاتی دارد اما نگیم که کی اصلا مقبول نیست و اصلا رای نداره. الان زمان همدلی هست هیچ کس را تخریب نکنیم.
وحدت اصلاحطلبیم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
ما اصلاحطلبان نیاز به وحدت داریم و تحت هیچ شرایطی نباید نیروهای خود را به بهانه های بی دلیل تخریب کنیم. همه سروران نیروهای خوب و زحمت کشیده ای هستند و احترام تک تک آنها واجب است.
من از زمانی که این تحلیل را خواندم جهت اینکه بدانم در حوزه کهگیلویه قدیم یا همان چهار شهرستان جدید چه کسی توانایی دارد اقبال عمومی را به سمت خود بکشاند با دوستان زیادی از طیف اصلاحطلب که سالها در این جریان ثابت قدم بوده اند تماس گرفتم و جویای اوضاع شدم.

در کهگیلویه مرکزی گزارشها حاکی است که منطقیان بیشترین اقبال را دارد، رستاد با اختلاف کمی دوم است و لاهوتی سوم.

در لنده_ لاهوتی بیشترین اقبال را دارد و رستاد به دوم، منطقیان سوم

در چاروستا_ لاهوتی اول است و رستاد دوم، منطقیان سوم

در دیشموک_ لاهوتی اول_ رستاد دوم و منطقیان سوم

در چرام_ رستاد با اختلاف اول است و منطقیان دوم و لاهوتی از اقبال کمی برخوردار است.

در لیکک_ رستاد اول است، منطقیان دوم و لاهوتی سوم

البته ناکفته نماند که در همه حوزه ها دوستان اذعان داشتند که آرای جوانان و دانشجویان به سمت رستاد سوق دارد و شاید این مهمترین عامل برتری رستاد بر دیگر نیروها باشد.
دوستان اظهار داشتند در بین مردم تا فعلا هیچ گونه سخنی از بزرگوارانی همچون دکتر چمن عزیز و آقای گنجی پور بزرگوار نیست و شاید این بزرگواران از اقبال عمومی خوبی تا فعلا برخوردار نیستند و فاصله بسیار با سه نفر مطرح دارند. که بعید به نظر می رسد در فاصله باقیمانده بتوانند اقبالی بدست آورند.
م. اجرایی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که تحلیل مودبانه ای نوشته ای. این مطالب براساس برداشت از وضعیت قبلی هست درحالیکه:
۱، بخش آگاه و تحصیلکرده براساس شرایط موجود و نهایی در خصوص برگزیدن بهترین از بین تایید صلاحیت شدگان نهایی موضع می گیرند.
۲٫ بخشی از مردم براساس همون گزینه های احتمالی قبلی آنطوری نظر داده اند که شما برداشت کرده اید.
۳٫ خوب اگر از کسی بپرسیم از این سه اسم کدام پاسخ معلومه که چیزی احتمالا مشابه مطلب شما دربیاد.
۴٫ من خودم بیشتر از نظر سیاسیون منصف و تحصیلکرده هایی که در بین اقشار دانشگاهی هستند یک پرس و جوی سطحی داشته ام.
۵٫اکثرا اعتقاد دارند که بهترین گزینه برای توافق از نظر پیشینه علمی و سیاسی و اجرایی جناب دکتر چمن هست. که کاندیداهای مطرحا اصولگرا و سنتی نمی تونن باهاش رقابت کنن.
۶٫ خیلی از سیاسیون قدیم قدرت خطابه و نطق روشنگرانه و روشنفکری دانشگاهی دکتر چمن را امتیاز بزرگی میدونند که اصلاح طلبان میتونن ازش نهایت بهره را ببرند.

البته کار بهتر اینه که با موافقت خود گزینه های مطرح یک نظرسنجی درست و حسابی صورت بگیرد.
م. اجرایی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که تحلیل مودبانه ای نوشته ای. این مطالب براساس برداشت از وضعیت قبلی هست درحالیکه:
۱، بخش آگاه و تحصیلکرده براساس شرایط موجود و نهایی در خصوص برگزیدن بهترین از بین تایید صلاحیت شدگان نهایی موضع می گیرند.
۲٫ بخشی از مردم براساس همون گزینه های احتمالی قبلی آنطوری نظر داده اند که شما برداشت کرده اید.
۳٫ خوب اگر از کسی بپرسیم از این سه اسم کدام پاسخ معلومه که چیزی احتمالا مشابه مطلب شما دربیاد.
۴٫ من خودم بیشتر از نظر سیاسیون منصف و تحصیلکرده هایی که در بین اقشار دانشگاهی هستند یک پرس و جوی سطحی داشته ام.
۵٫اکثرا اعتقاد دارند که بهترین گزینه برای توافق از نظر پیشینه علمی و سیاسی و اجرایی جناب دکتر چمن هست. که کاندیداهای مطرح اصولگرا و سنتی نمی تونن باهاش رقابت کنن.
۶٫ خیلی از سیاسیون قدیم قدرت خطابه و نطق و استادی دانشگاه و روشنفکری دانشگاهی دکتر چمن را امتیاز بزرگی میدونند که اصلاح طلبان میتونن ازش نهایت بهره را ببرند.

البته کار بهتر اینه که با موافقت خود گزینه های مطرح یک نظرسنجی درست و حسابی صورت بگیرد.
ازچرام
Iran, Islamic Republic of
ما جمعی ازجوانان وقشردانشجو شهرستان چرام از حضورمهندس شجاع لطیف رستاد درصحنه انتخابات مجلس اینده حمایت واستقبال خواهیم کرد.ا
رضا
Iran, Islamic Republic of
این ...ها مثل اینکه برنامه ریزی شده است ما شخصیتی در حال حاضر بهتر ار رستاد نداریم
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
ما دانشجویان دانشگاه ازاد دهدشت از سیف السادات حمایت میکنیم
احسان از زیلایی
Iran, Islamic Republic of
با امودن دکتر سیف السادات هیچ شانسی نخواهد داشت
اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از دوستان عزیزی که مطالب رو بسیار منطقی و به جا فرمودند
ما هم اول از همه هدفمون در جریان اصلاح طلبی شهرستان کهگیلویه وحدت و یکپارچگی است و امیدواریم که بالاخره شاهد یک گزینه خوب، آگاه منطقی و دارای فکر نو و مدیریت قبلی برای اجماع باشیم
گزینه های اصلاح طلب برای شخص سوم زیاد هستند که همه هم از پایگاه خوب و هم از وجهه اجتماعی خوبی یرخوردارند از هر حیث
ولی با همه احترامی که برای آقایان لاهوتی و منطقیان قائل هستم ولی فک نکنم دیگر آقایان لاهوتی و منطقیان مث دوره های قبل از اقبال عمومی خوبی در بین همه حوزه ها و شهرها برخوردار باشند
و مردم به دنبال گزینه سوم هستند که ایشالله همه ازش حمایت کنند چه سران اصلاحات و چه بقیه مردم
هم آقای گنجی پور مدیر خوب و با لیاقت و مدبری است و پایگاه بسیار خوبی در بین مردم منطقه دارد و هم آقای چمن و حتی رستاد
امیدوارم روزی شاهد پیروزی اصلاحات در شهرستان کهگیلویه باشیم
با تشکر فراوان
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
امیدوارن نهایتاً اصلاحطلبان بر روی یک گزینه به نتیجه برسند. اما بعضی از دوستان که به صورت نهضت کامنت نویسی فقط و فقط بر جناب آقای دکتر چمن بزرگوار تاکید دارند و ایشان را بهترین گزینه اصلاحطلبان می دانند. ضمن احترام به افکار آن دوستان و خود دکتر چمن باید عرض کنم در اصلاحطلب بودن آقای دکتر چمن جای مناقشه هست. نه اینکه ایشان اصلاحطلب نیستند و یا اینکه مهر اصلاحطلبی نزد ما است و غیره ... بلکه در درجه اصلاحطلب بودن ایشان جای بحث هست یعنی این که ایشان تا چه اندازه حاضرند برای اندیشه اصلاحطلبی هزینه بپردازند و آیا تا به امروز هزینه ای داده اند تا بتوان به ایشان اعتماد کامل دلشت. دولت احمدی نژاد که حتی حاضر به دادن یک معاونت دبستان در روستا های صعب العبور به اصلاحطلبان نبودند چطور حاضر شدند معاونت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را به جناب آقای دکتر چمن بدهند. من به شخصه خدمت آقای دکتر چمن ارادت دارم و بسیار هم ایشان را دوست دارم اما چون درباره اصلاحطلبی حساسیت دارم تا زمانی که این مسئله برایم روشن نشود نمی توانم ایشان را در قامت یک کاندید اصلاحطلب ببینم. البته این حرف من نیست چون اساسا من کسی نیستم که بخواهم برای جریان تصمیم بگیرم بلکه این سخن بسیاری از نیرو های اصلاحطلب است و من صرفاً اندیشه و نظر آنها را نوشتم. دوستان عزیزی که از جناب اقای دکتر چمن حمایت می کنند ممنون میشون اگر به این دغدغه ها پاسخ بدهند.
حق گو
Iran, Islamic Republic of
آغا کجای کارید بخدا تنها راه پیروزی اصلاحطلبان وحدت است و اقکار سنجی در هر چهار حوزه انتخاباتی نشان میدهد که رستاد می تواند بهترین گزینه باشد هر چند من خودم از ایشان زیاد خوشم نمیاد اما چه باید کرد؟ ایشان در بین مردم پایگا های قوی دارد بخصوص جوانان به ایشان بسیار گرایش دارند.
در لیکک و چرام ۹۰ درصد اصلاحطلبان قبولش دارند در دهدشت هم دو دور گذشته که فقط ۷ روز فرصت تبلیغات داشت ۱۸ هزار رای داشت و بزرگواری ۱۵ هزار رای. آمار لنده، سوق، چهرروستا و دیشموک را نمیدانم اگر دوستان اطلاع دقیق و بدون جهت گیری دارند اعلام کنند.
چرام
Iran, Islamic Republic of
والا طبق مرزهای جغرافیایی دکتر چمن بچه زیلایی از شهرستان چرام حساب میشه بخدا به جرئت میگم تا حالا حتی یک نفر در چرام ندیدم که ایشان را به عنوان کاندید اصلاحطلب قبول داشته باشه نه این که خدای نکرده آدم خوبی نیست نه بلکه همه میکن برای چمن زوده و اول باید اصلاحطلبی خودشو نشون ما بده. در چرام وضعیت رستاد فوق العاده خوبه و همه ایشان را قبول دارند چرام ۲۵ هزار رای داره که تقریباً ۱۵ هزار رای آن اصلاحطلبی است.
چرامی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزمون که بعنوان چرام کامنت گذاشتی نمی دانم متولد چه سالی هستی و الا سخنرانی های پر شور ۲۵ سال پیش دکتر چمن در حمایت از آقایان حاج بهرام تاجگردون و بعدش هم در حمایت از لاهوتی را در کهگلویه بزرگ و در همین چرام خودمان به یاد می آوردی. دکتر چمن از دانشجویان جریان چپ قدیم و از یاران نزدیک حاج بهرام و سید قادر لاهوتی بود و در همه صحنه های سیاسی منطقه حضور فعال داشته. از نظر اجرایی هم یکی از مدیران موفق دو دهه گذشته هم محلی ماست که نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور شناخته شده هست. مشکل از مقاومت همکاران دانشگاهی جناب دکتر هست که برای مصالح خودشون دوست ندارن ایشون دانشگاه را رها کنه وگرنه این استاد برجسته متخصص دانشگاه را با چه کسی می تونیم مقایسه کنیم؟ یقین داشته باشید اگر بیاید در همین چرام اکثریت آرا را دارد.
دانشجوی شاهرود 87 تا 91
United States
در پاسخ به دوستی که در مورد دوران معاونت دکتر چمن در شاهرود پرسیده بودند باید عرض کنم ما همه در شاهرود شاهد بودیم که جو دانشگاه علوم پزشکی در همون دوره دولت آقای احمدی نژاد هم با شجاعت بی نظیر دکتر چمن در دست اصلاح طلبان بود و تا آنجا که اطلاع دارم اون تیم اصلاح طلب علوم پزشکی شاهرود به رهبری دکتر چمن الان اکثرشون ریس و یا معاون در دانشگاههای مختلف هستند.
در شاهرود هم علوم پزشکی و هم دانشگاه صنعتی دست اصلاح طلبا بود و از سرشناسترین نیروی اصلاح طلبان شاهرود اونجا دکتر چمن خودمون بود.
فیلگاه
Iran, Islamic Republic of
از سران اصلاح طلب شهرستان کهگیلویه اقایان منطقیان رستاد سیف السادات رضاتوفیقی تقاضا دارم به اجماع برسند که پیروزی دور از دسترس نیست
اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
ایسالله و به امید خدا این دور همه از سید بزرگوار که همه او را دوس دارند حمایت می کنیم جناب ریالای سید رضا گنجی پور انشالله
بیطرفی از فروغ دانش خ.س
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام دربین گزینه ها دوجناح فرد لایقی برا ورودمجلس نمی بینم لذا به قولان اصلاح طلبان ائتلاف کنن واستاد بنده دکترسیدرضاگنجی پور مردی لایق .مدیر .توانمند.راستگو. متفکروانقلابی رو انتخاب کنن اننشااله قبول میشه ومایه سرافرازی شهرواستان وکشور میباشد
سیدساداتی فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بخدا یادم میاداون موقعی که رستادثبت نام کرده بود اصلا کسی توصحنه اصلاحات نبودواقای دکترگنجی وقتی به خاطرحمایت از جناحش میرفت برای رستاد سخنرانی میکردمردم غبطه میخوردندکه چرا یک انسان باسوادی هماننددکترگنجی پوربیایدب که اصلاروحش به سیاست ومجلس خبرنداره حمایت کند.رستادمال مجلس نیست بخدارستاد بایدبره دنبال شیلات وماهی ها وامراض ماهی ها. یک انسان متفکروباسوادی هچون دکترسیدرضاگنجی پوربایدواردصحنه مجلس بشه که راه را ازچاه تشخیص بده نه رستادوامثال اینها
حمید
Asia/Pacific Region
ازهمه بهتروباسوادتردکترعلی ارام است.
اشکان
Iran, Islamic Republic of
دکتر علی علیزاده ارندنماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1