تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۸۶۷۴۰

حذف ابهام‌انگیز نام شهید فتاحی از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج

۲
۰
کبنا ؛
 ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج از ابتدای کلنگ‌زنی تا به امروز حرف و حدیث‌های زیادی داشته است.

از همه حرف و حدیث‌هایی که در خصوص افتتاح و بهره‌برداری و نحوه افتتاح و چگونگی تکمیل و اعتبارات هزینه شده بگذریم به نام ورزشگاه می‌رسیم که از ابتدا قرار بود به نام نامی شهید والامقام علی فتاحی فوتبالیست شهید و البته شهیر استان نام‌گذاری شود.

در اخبار همه روزه می‌خواندیم که ورزشگاه شهید فتاحی یاسوج پیشرفت فیزیکی چند درصدی داشته است و حتی مسئولان و استانداران سابق برای معرفی این ورزشگاه نام شهید فتاحی را به زبان می‌بردند.

شهید فتاحی از بزرگان فوتبال استان بوده که در دهه ۶۰ با پایه‌گذاری تیم نصر بسیج مقدمات تشکیل تیم فجر سپاه را در یاسوج فراهم کرد و می‌توان گفت که در فوتبال استان زحمات زیادی را متقبل شده بود.

اما این روزها و در آستانه افتتاح توسط وزیر ورزش به یکباره و بر خلاف مصوبه شورای فرهنگ عمومی که نام این ورزشگاه را به نام شهید فتاحی مزین کرده بود نام ورزشگاه آزادی یاسوج برای آن انتخاب و حتی تابلوی آن نیز ساخته شده است

.



بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ورزشگاه شهید فتاحی




در همین خصوص برادر شهید والامقام علی فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اظهار تعجب از این اقدام مسئولان در تغییر نام ورزشگاه شهید فتاحی به ورزشگاه آزادی عنوان کرد: هنگامی که کلنگ این ورزشگاه توسط مهندس مهرعلیزاده رئیس سابق سازمان تربیت بدنی به زمین زده شد از خانواده شهید فتاحی برای کلنگ‌زنی دعوت به عمل آمد و همان روزها نیز این ورزشگاه به نام شهید مزین شده بود.

جهانبخش فتاحی افزود: در دوره‌های بعدی و در زمان ریاست مهندس علی‌آبادی که این ورزشگاه از ۵ هزار نفری به ۱۵ هزار نفری ارتقا یافت قرار بر این شد که نام شهید فتاحی بر روی آن گذاشته شود.

وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی به ریاست استاندار وقت و امام جمعه یاسوج و مسئولان این شورا، نام ورزشگاه رسما به نام شهید فتاحی مزین شد که همه مدارک و مستندات آن موجود است.

بردار شهید فتاحی در همین خصوص افزود: وقتی چند روز پیش برای همین منظور نزد مدیرکل ورزش و جوانان استان رفتم در کمال تعجب از چنین موضوعی اظهار بی‌اطلاعی کرد

فتاحی گفت: از اول هم ما به دنبال این نبودیم که نام برادر شهیدمان بر روی ورزشگاه باشد اما مسئولان خودشان از این تصمیم را گرفتند و اکنون هم کسی نمی‌تواند و نباید این نام قانونی را بعد از سال‌ها که در روزنامه‌ها و سایت‌ها و صدا و سیما از آن یاد شده تغییر دهد.

در همین زمینه به سراغ سید حسین صابری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد رفتیم که به فارس گفت: یادم می‌آید که در یکی از جلسات نام شهید فتاحی را بر روی این ورزشگاه گذاشتیم

به همین منظور به سراغ امین کمالوندی مدیرکل ارشاد اسلامی استان رفتیم که وی نیز به فارس گفت: این نام در شورای فرهنگ عمومی استان بر روی ورزشگاه گذاشته شده و هیچ‌کسی حق تغییر این نام را ندارد.

وی گفت: مگر می‌توان یک نام قانونی را که در مهم‌ترین شورای یک استان به تصویب رسیده به هر دلیل تغییر داد و لذا فکر نمی‌کنم کسی بتواند این نام را تغییر دهد.

به گزارش فارس، آن‌گونه که اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌گویند این نام تغییر ناپذیر است و به قول برادر شهید بزرگوار علی فتاحی شاید بر اساس باز هم موضوعات سیاسی این چنین اقدام غیرقانونی در حال انجام است که نیروهای متدین و ارزشی و مردم ولایتمدار استان اجازه چنین کاری را قطعا به هیچ مسئولی نخواهند داد.





نام شما

آدرس ايميل شما

صادق .علیپور
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای بسی تاسف است واقعا برای مسئولینی که تصمیم به چنین کاری دارند متاسفیم برای مسئولینی که در دهه فجر به جای افتتاح طرحهای بزرگ صنعتی برای مردم محروم ما حذف نام یک شهید والامقام براشون شده یک افتتاحیه و افتخار متاسفیم برای مسئولینی که برای محکم کردن پایه های صندلی و میز ریاست خود با کمال تاسف حتی شهدای عزیز و جان بر کف ما را هم سیاسی کردند... واقعا در این ایام الله دهه فجر این خبر کام همه مردم و ورزشکاران و بخصوص کسانی که شهید علی فتاحی فوتبالیست بنام و ملی پوش استان محروم ما را میشناختند تلخ کردند بزرگمردی که در اوج فوتبال خود و زمانی که به تیم امید ایران دعوت میشود زمانی که میتواند برای خود نام و اوازه ای دست و پا کند به پیام امام راحل لبیک میگوید و راهی جبهه های حق علیه باطل میشود و به مقام والای شهادت میرسد...ودر اخر هم جز تاسف برای مسئولین ذی ربط حرف دیگری نمی ماند وگرنه شهید علی فتاحی به مقام قهرمانی خود در دوران هشت سال دفاع مقدس رسید و نیازی به قهرمانی ساختگی ندارد...روحش شاد و یادش گرامی.صلوات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این ورزشگاه در محدوده دولت آباه هست با ید اسم این ورزشگاه باید شهدای دولت آباد باشه نه اسم دیگری ...........
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1