تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۸۶۷۲۶

لغوجشنواره برفی دنا پس ازجشنواره برفی کوهرنگ

۰
کبنا ؛
 پس از جشنواره برفی کوهرنگ، جشنواره برفی دنا در یاسوج هم به علت عدم بارش برف کافی در سال زراعی جاری در شرف لغو است تا رویای علاقمندان به برف و یخ در جنوب آب شود.

بارش برف زمستانی در منطقۀ گردشگری چالچالیان شاهرود

ماهها پیش بود که مسئولین میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تصمیم به برگزاری دومین جشنواره برفی دنا گرفتند.

جشنواره ای که قرار بود در سطح ملی برگزار شود و زمینه معرفی جاذبه های گردشگری زمستانی استان به گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم کند.

در کنار این برخی آیین ها و سنتها، غذاهای محلی و بازیهای زمستانی هم قرار بود در این جشنواره معرف فرهنگ بومی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد به میهمانان باشند.

اولین جشنواره برفی که در زمستان گذشته در سطح منطقه ای برگزار شد مورد استقبال قرار گرفت و با این حل مسئولین این جشنواره فکر نمی کردند که در دومین جشنواره، جز مشکلات اعتباری و هماهنگی مشکلی دیگر پیش روی خود ببینند.

بارش برف در کرمان

اما اینگار شانس با آنها یار نبود و نیست و امسال بر خلاف همه این سالها، برف چندانی در پیست اسکی کاکان یاسوج نبارید تا فعلا خبری از برگزاری این جشنواره که قرار بود اواخر این هفته برگزار شود، نباشد.

عدم بارش برف طی ماههای اخیر به خصوص در دیماه، موجب تعویق زمان برگزاری جشنواره برفی دنا در یاسوج شد و این در حالی است که به نظر می رسد در این مدت باقی مانده از زمستان نیز برف نبارد و یا کافی نباشد و این جشنواره به کلی لغو شود.

اگرچه مسئولین میراث فرهنگی همچنان چشم انتظار آسمان و ریزش برف از آن هستند اما به نظر می رسد با هوایی که کم کم به سمت گرمی پیش می رود، بارش برفی بیشتر به رویایی شبیه باشد.

با این حال مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنان امیدوارانه به خبرنگار مهر گفت: در شهر یاسوج حتی سابقه داشته که اسفندماه نیز برف ببارد و به همین خاطر همچنان منتظر خواهیم ماند.

محمود باقری افزود: سال گذشته شاهد بارش شش برف سنگین در این شهرستان بودیم اما متاسفانه امسال برف چشمگیری نباریده است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات کار برای برگزاری این جشنواره مهیاست، اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی استان در این زمینه پای کار هستند و جلسات زیادی هم برگزار شد و تنها مشکل فقط بارش برف است.

بارش برف زمستانی در منطقۀ گردشگری چالچالیان شاهرود

باقری بیان کرد: این جشنواره قرار است در بخشهای گوناگون از جمله تندیس‌های برفی، اسکی نمایشی و اسنوبرد، اسکی، برف‌پیمایی، اجرای زنده نمایش همراه با موسیقی محلی، عکاسی و ایستگاه نقاشی کودک با محوریت دهه فجر انقلاب برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به قابلیتهای فراوان این استان برای توسعه اکوتوریسم اشاره کرد و گفت: این استان علاوه بر بهار و تابستان در زمستان و پاییز نیز می تواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

باقری تصریح کرد: قرار گرفتن شهرهای سی سخت و یاسوج در دامنه قلل دنا و از طرفی نزدیکی این دو شهر به خلیچ فارس و کشورهای حاشیه آن فرصت خوبی برای جذب گردشگرانی از این کشورها در فصول سرد است.

وی گفت: توسعه توریسم و گردشگری در استان کهگیلویه وبویراحمد نیازمند معرفی فرصتها و قابلیت‌های گردشگری به گردشگران و سرمایه‌گذاران است.

به گزارش مهر، امسال بر خلاف همه این سالها کوهرنگ و کاکان یاسوج برف زیادی به خود ندیدند و جنوبیها را در حسرت بازیهای زمستانی گذاشتند با این حال باید دعا کرد تا در حسرت بهار و تابستان زیبای این دو منطقه خوش آب و هوا نمانند.
انتهای پیام/

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1