تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۸۶۷۲۳

نگاه مدیریتی به آب نباید نگاهی صرف به چند متر لوله و کانال باشد

۰
کبنا ؛دستیار مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی جهاد کشاورزی گفت: نگاه مدیریتی به منابع آبی نباید نگاهی صرف به چند متر لوله و کانال باشد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، امیر خیارجی بعد از بازدیدی ۲ روزه از مراکز جهاد کشاورزی این استان،‌در جمع مدیران بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد:‌ ۹۰ درصد مشکلات فعلی بخش کشاورزی در تهران است که درا ین زمینه لازم است مجموعه جهاد برای برون رفت از مشکلات یک خانه‌تکانی اساسی انجام دهد.
دستیار مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی جهاد کشاورزی با بیان اینکه مدیران آب و خاک سازمان‌های جهاد کشاورزی نباید نگاه صرفا"‌سازه‌ای داشته باشند، افزود:‌ باید در کنار نگرش عمران و سازه، دیدگاه‌های کشاورزی نیز تقویت شوند.
خیارجی تأکید کرد: آمار پایه هر تصمیم‌گیری و برنامه‌ای است و ما در مجموعه جهاد کشاورزی باید از آمار به روز و دقیق منابع و داشته‌های خود مطلع باشیم.
وی با بیان اینکه در یک روستا نیز باید آمار منابع آبی و تعداد بهره‌بردارانی که از این منابع استفاده می‌کنند، نیز مشخص باشد، ابراز داشت:‌ باید بپذیریم که درا ین زمینه ضعف داریم.
‌ دستیار مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی جهاد کشاورزی تصریح کرد: با این نوع مدیریت، حرف زدن از مدیریت بهینه مصرف آب، شعاری بیش نیست.
این کارشناس وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر تغییر نگاه مدیریتی به موضوع آب، گفت:‌ خیلی‌ها فکر می‌کنند که مصرف بهینه آب به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار محدود می‌شود و با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، سیاست بهینه‌سازی مصرف آّ در بخش کشاورزی محقق می‌شود.
خیارجی ادامه داد: این در حالی است که ما باید کارآیی و زاندمان مصرف آّ را با هم ببینیم و این سیاست مهم را با اجرای سیستم‌های هزینه‌بر تحت فشار به امان خدا رها نکنیم.
این کارشناس بخش کشاورزی، آموزش استفاده از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی را ضروری دانست و گفت:‌ باید دانش فنی، نیاز آبی گیاه، زمان آبیاری و مسائل مربوط به خاک را به شکل ساده‌ به کشاورز خود آموزش دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات مراکز جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: معتقدم ریشه ۹۰ درصد مشکلات فعلی بخش کشاورزی به تهران برمی‌گردد نه روستاها.
خیارجی توضیح داد: ‌به عنوان مثال لیست آفات و بیماری‌های یک مرکز جهاد کشاورزی درا ین استان مربوط به سال ۱۳۷۵ است که این نشان می‌دهد این مرکز و این دهستان‌های مولد تا حدی فراموش شدند.
وی ادامه داد: مرکزی در کشور وجود دارد که ۳۱ سال است هیچ مسئولی و کارشناسی از وزارت به آنجا نرفته است.
دستیار مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی جهاد کشاورزی، رؤسای مراکز جهاد کشاورزی را وزیر جهاد کشاورزی آن دهستان‌ها خواند و گفت:‌همه اطلاعات پایه و به ورز این بخش علاوه بر ستاد باید در این مراکز خدمات نیز موجود و مبنای تصمیم‌گیری‌ها باشد.
انتهای پیام/بنام
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1