تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۸۶۶۶۹

روزی که در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد فراموش نمی‌شود

۱
۰
کبنا ؛معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استخدام ۱۲۰ کارشناس در جهاد کشاورزی این استان مقارن با ایام مبارک دهه فجر گفت: ۱۱ بهمن در تاریخ اداری بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد روزی اثرگذار و فراموش‌ناشدنی است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امشب در مراسمی با حضور مسئولان بخش کشاورزی و معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ۱۲۰ کارشناس تازه‌نفس به طور رسمی احکام خود را برای خدمت در بخش کشاورزی تحویل گرفتند.
حسن نوروزی در مراسم آغاز به کار ۱۲۰ مهندس ناظر بخش کشاورزی این استان اظهار کرد: همه مطالعات علمی و مشاهدات تجربی نشان می‌دهد که پایه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان به همه بخش‌های توسعه‌ای از جمله صنعت توجه دارد ولی واقعیت آن است که ظرفیت اصلی این استان برای توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی است و در بخش‌های دیگر از جمله صنعت، ظرفیت‌های به مراتب کمتری در این استان وجود دارد.
بنای مدیریت ارشد، حمایت بخش کشاورزی استان است
وی با بیان اینکه برای حیاتی بودن بخش کشاورزی دلایل متعددی وجود دارد، ابراز داشت:‌ نیازهای عمده جامعه از تولیدات این بخش تأمین می‌شود.
نوروزی تصریح کرد:‌ بنای مدیریت ارشد این استان، حمایت از بخش کشاورزی است که نمونه بارز آن همراهی استانداری با استخدام ۱۲۰ مهندس ناظر و تأمین منابع مالی حقوق آن‌ها بوده است.
وی ادامه داد: استخدامی‌های جدید می‌بایست در روستاها مشغول به خدمت شوند تا چرخه مهاجرت روستائیان به شهر معکوس شود.
وی با اشاره به سیاست دولت در حمایت از کشاورزی در روستا گفت: با استخدام این کارشناسان و فعالیت آن‌ها در روستاها به جای مراجعه کشاورزان به شهرها و دریافت خدمات، توصیه‌های فنی و نهاده‌های کشاورزی، کارشناسان به روستاها می‌روند تا زحمات کشاورز در مزرعه کمتر شود.
عدم کارایی لازم شاغلین بخش کشاورزی
وی تأکید کرد: آنچه اکنون مشهود است این بوده که شاغلین بخش کشاورزی آن‌گونه که باید کارایی لازم را ندارند چرا که تنها ۲ درصد شاغلین تولیدکننده عمده غذای دنیا در بخش کشاورزی است ولی در این استان ۲۰ درصد شاغلین در این بخش هستند.
معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  اکنون بخش کشاورزی ما درا ین استان مبتنی بر یافته‌های علمی نیست و این نشان می‌دهد که استخدام این کارشناسان برای جبران این ضعف‌ها بوده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به روند افزایشی استخدام‌های دولتی در دولت‌های قبل اشاره کرد و افزود: این عادت بسیار بدی است که توقع بیکاران برای پیدا کردن کار صرفا در بخش دولتی متمرکز شده و عمده بیکاران مایلند پشت میز دولتی قرار گیرند.
نوروزی به توقف استخدام‌ها در دولت یازدهم و ایجاد تورم پرسنلی در دولت اشاره کرد و ابراز داشت:‌با این شرایط سخت دولت در کشور هفت هزار و ۵۰۰ نفر و در این استان ۱۲۰ نفر را استخدام کرده که باید قدردان دولت بود.
معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انتظار خود از کارشناسان استخدام شده را انتقال دانش روز کشاورزی به کشاورزان دانست.
انتهای پیام/بنام
نام شما

آدرس ايميل شما

ناظ
Iran, Islamic Republic of
با سلام با کمال تاسف اکثرا خانم هستند و دردی را در بخش کشاورزی مداوا نخواهند کرد چرا که کارشناس کشاورزی عمدتا می بایست در مزرعه وکنار تولید باشد
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1