تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : ۸۶۶۳۵

متن و حاشیه‌های نشست خبرنگاران با فرماندار چرام

۲
۰
کبنا ؛
به مناسبت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی، نشست صمیمی فرماندار چرام با خبرنگاران این شهرستان برگزار گردید.
به گزارش کبنا نیوز از چرام، در این نشست که عصر امروز در محل فرمانداری چرام برگزار شد، ابراهیم فتاح پور با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، اهمیت و نقش رسانه ها در جامعه امروز را بسیار مهم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است افزود: رسانه ها نقش بسیار زیادی در جامعه مدنی امروز دارند و اگر جامعه دیروز سنت راهبر و بعد از آن نیز خود راهبر بود، اما امروزه شاهد هستیم که جوامع دیگرراهبر شده و رسانه ها نقش بی بدیلی را در دنیای امروز به عهده دارند.

این مسئول با اشاره به نقش رسانه ها در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در اهمیت نقش رسانه همین اندازه کافی است که بگویم گاهی به تصویر کشیدن یک رزمنده زخمی چنان شور و حرارتی در مردم ایجاد کرده و آنها را در ادامه رسیدن به هدف استوارتر می کرد که تا مدت ها تاثیر آن برقرار بوده است.

فرماندار چرام در ادامه با بیان اینکه رسانه ای که برای قلم خود ارزش قائل نباشد زود از صحنه بیرون می رود تصریح کرد: امانت داری از مصادیق مهم کار خبرنگاران است و بعضا شاهد هستیم که قلم خبرنگاران از خیلی از عوامل دیگر بیشترراه گشا بوده و با یک قلم میتواند معضل و مشکل یک جامعه را حل نمایند .

فتاح پور تفاوت یک خبرنگار با عامه مردم را در نوع نگرش آن به مسائل جامعه عنوان و تصریح کرد: یک خبرنگار باید به دور از سلایق و غرایض شخصی با یک تحلیل درست و نقد منصفانه مشکلات را گوشزد کرده و به پیشرفت جامعه کمک کند.

مسئول ارشد شهرستان چرام در پایان با بیان اینکه خبرنگاران صافی جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند از خبرنگاران چرامی درخواست کرد تا با نگاه تیزبین خود و بیان نقاط ضعف و قوت دولت در شهرستان مسئولین را در خدمت رسانی بهتر به مردم یاری دهند.


نجلیل از خبرنگاران
* به مناسبت دهه مبارک فجر و در جهت تجلیل از خبرنگاران چرام به دلیل خبررسانی سریع و به موقع خدمات دولت در یکسال گذشته، نشست صمیمی فرماندار با خبرنگاران این شهرستان برگزار شد.
IMG-20150131-WA0006

ابراهیم فتاح‌پور در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای رسانه به تشریح نقش و جایگاه رسانه در جامعه پرداخت و اهمیت و نقش رسانه‌ها را در جامعه امروز بسیار مهم تلقی کرد.

فرماندار چرام، اظهار کرد: شاه بیت این نشست و آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، نقش و اهمیت رسانه است که خالصانه و صادقانه بدون هرگونه امکاناتی زحمات زیادی را تقبل کرده و با صراحت لهجه و بیان گفتاری خاص خود اخبار را انعکاس می‌دهند.

وی افزود: دنیای امروز دنیای رسانه است، رسانه‌ها نقش بسیار زیادی در جامعه مدنی امروز دارند و اگر جامعه دیروز سنت راهبر و بعد از آن نیز خود راهبر بود، شاهد هستیم که عصر امروز، عصر وسایل ارتباط جمعی تحت عنوان دیگر راهبر شده که رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی را در این راستا به عهده دارند.

این مسئول اضافه کرد: این رسانه‌ها هستند که با قلم و ادب خود، با تکنیک‌ها و ایده‌های خبرنگاری که دارند، جامعه را می‌چرخانند و مطمئناً اهمیت آنان در یک جامعه مدنی فوق‌العاده تأثیرگذار است.

IMG-20150131-WA0005


فتاح‌پور با اشاره به مطبوعات آزاد، آزادی قلم و آزادی بیان خبرنگاران، به نقش رسانه‌ها در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در اهمیت نقش رسانه همین اندازه کافی است که بگوییم گاهی به تصویر کشیدن یک رزمنده زخمی چنان شور و حرارتی در مردم ایجاد کرده و آنها را در ادامه رسیدن به هدف استوارتر می‌کرد که تا مدت ها تاثیر آن برقرار بوده است.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام ادامه داد: رسالت شما خبرنگاران، رسالت خطیر و ارجمندی است و رسانه‌ای که نتواند صداقت را چاشنی کار خود قرار داده و برای قلمش تقدس قائل نباشد در دراز مدت خودش آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی کرده و از سایت‌های که به دنبال بلوا و آشوب هستند استقبال نمی‌کنند، گفت: عدم ارزشگذاری به کار خبری، آسیب‌هایی است که در حوزه جامعه شناسی ارتباطات به آن اثر بازخورد می‌گویند که اگر یک چوب را به سمتی پرت کنیم، در نهایت به سوی خودمان باز می‌گردد.

فرماندار چرام خطاب به خبرنگاران گفت: شما آزاد هستید که بنویسید و بنگارید اما یادتان باشد که با خدای خود هم عهدی دارید، بنابراین صادقانه نوشته و آن چیزی را که بر مبنای واقعیت هست انعکاس دهید.

IMG-20150131-WA0008


فتاح‌پور با بیان اینکه رسانه‌ای که برای قلم خود ارزش قائل نباشد زود از صحنه بیرون می‌رود، تصریح کرد: امانت داری از مصادیق مهم کار خبرنگاران است و بعضا شاهد هستیم که قلم خبرنگاران از خیلی از عوامل دیگر بیشتر راهگشا بوده و با یک قلم می‌تواند معضل و مشکل یک جامعه را رفع کند.

وی با اشاره به این مطلب که از رسانه و خبرنگاران تحت عنوان صافی جامعه هم تحلیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جامعه مدنی، خبرنگاران حدفاصل بین دولت و مردم بوده که اخبار هر دو گروه را رصد کرده و می‌توانند اطلاع رسانی دقیقی برای مردم داشته باشند.

این مسئول، اضافه کرد: خبرنگاران نباید خالی از ارزش باشند، یعنی اگر قصد نقد و بررسی موضوع یا پروژه‌ای را دارند، حاشیه‌ها را کنار گذاشته و واقعیت را انعکاس دهند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با اعلام حمایت و پشتیبانی خود از اصحاب رسانه در شهرستان چرام، متذکر شد: نقد منصفانه چاشنی کار شما باشد، ما از شما حمایت می‌کنیم، اما تخریب را برنمی‌تابیم، بنابراین بدون حب و بغض عمل کنید.

وی، تفاوت یک خبرنگار با عامه مردم را در نوع نگرش آن به مسائل جامعه عنوان و تصریح کرد: یک خبرنگار باید به دور از سلایق و غرایض شخصی با یک تحلیل درست و نقد منصفانه مشکلات را گوشزد کرده و به پیشرفت جامعه کمک کند.

فتاح‌پور در ادامه از خبرنگاران چرامی درخواست کرد تا با نگاه تیزبین خود و بیان نقاط ضعف و قوت دولت در شهرستان مسئولان را در خدمت رسانی بهتر به مردم یاری دهند.

1

این نشست صمیمی حاشیه‌هایی نیز داشت که خواندنشان خالی از لطف نیست:

*فرماندار چرام در ابتدای سخنان خود به فقر امکانات خبرنگاران چرام اشاره داشت و به ندادن هرگونه امکاناتی به این خبرنگاران در شهرستان اعتراف کرد.

*ابراهیم فتاح‌پور در اولین نشست صمیمانه خود با خبرنگاران ضمن ابراز رضایت از این نشست، گفت: ادب حکم می‌کرد که در ۶ ماهه دوم سال تقدیر و تشکر کنیم از زحمات عزیزانی که شبانه‌روز با ما بوده و بی‌مزد و منت اخبار ما را انعکاس می‌دهند.

*از حاشیه‌های جالب نشست صمیمانه فرماندار با خبرنگاران این بود که در زمان اهدا هدایا به خبرنگاران، فرماندار ضمن دادن هدیه یک گلایه هم تقدیم می‌کرد.

*انتقاد و گلایه خبرنگار فارس از روابط عمومی آموزش و پرورش که خود نیز خبرنگار بود و در جمع حضور داشت به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب از دیگر حاشیه‌های این نشست بود.

*خبرنگار تسنیم نیز در این نشست به ذکر نکته‌ای پرداخت که لبخند و تایید همگان را در پی داشت.

علی‌یاری‌زاده، تصریح کرد: ما از جند طرف تحت فشار هستیم، یک طرف برخی مسئولان از نقد و اخبار ما گلایه دارند، یک طرف مردم ناراضی هستند و خواستار بیان و پیگیری مشکلات خود بوده و از سمت دیگر به دلیل فعالیت زیاد تحت فشار خانواده هستیم چرا که وقتی برای آنان نداریم.

*خبرنگار فارس با گلایه از انتخاب گزینشی خبرنگاران توسط برخی مدیران جهت حضور در برنامه‌ها و جلسات، خواستار اختصاص خودرو خبرنگاران جهت حضور در برنامه‌های شهرستان شد که مورد تایید فرماندار قرار گرفت.

*این نشست چنان مورد استقبال و رضایت فرماندار واقع شد که خواستار پیگیری برگزاری چنین نشست‌هایی در همه دستگاه‌های چرام شد.

2

انتهای پیام/فضلی‌زاده




نام شما

آدرس ايميل شما

چرامی اباددرسایه حقیقت نه مصلحت
Iran, Islamic Republic of
اقای فضلی یعنی یه جایزه کارخودشو کرد توکه این طور نبودی تادلت بخواد نقد برفرماندار وارده متاسفم اقای فتاح پورمناسبت جوایزی که دادین چی بود معمولا روزخبرنگار جایزه می دن شماهم معلؤمه خیلی ضعیف و...تشرییف داری یعنی فضلی ویاورزاده این قدر... که به بهانه واهی ازاوناتجلیل می کنی تویی که پول پذیرایی جلساتت رااز بقیه ادارات می گیری چه دلیلی داره به اقایون به اصطلاح خبرنگار هدیه بدی خلاصه خدابه داد مابرسه خدایی نظرحقیررادرج کنید
پارسا
Iran, Islamic Republic of
یاریزاده عزیز برایتان سربلندی و موفقیت در عرصه ی رسانه وخبر را از خدا دارم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1