تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۸۶۶۳۳

فتاح‌پور: افتتاح پروژه‌های چرام با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال

۰
کبنا ؛ابراهیم فتاح‌پور عصر امروز در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان پرداخت.

فرماندار چرام در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سی‌وششمین بهار انقلاب، اظهار کرد: انقلاب شاید در ظاهر یک واژه بسیار ساده به نظر بیاید در صورتی دارای محتوای عمیقی است که سه ویژگی را برای آن در نظر می‌گیرند.IMG-20150131-WA0006

نظام جمهوری اسلامی با ارکان جدید ظهور کرد

وی، افزود: وقتی صحبت از انقلاب است، یعنی ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یک نظام کهنه و قدیمی از بین رفته و یک ساختار جدید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جایگزین آن می‌شود.

این مسئول، استفاده قهری و زور و همچنین مشارکت وسیع توده‌های مردمی به خصوص قشرهای پایین را از دیگر ویژگی‌های انقلاب ذکر کرد و عنوان داشت: در انقلاب اسلامی ایران ما هر سه ویژگی را مشاهده کردیم، یعنی هم توده‌های مردم به خصوص روستاییان و عشایر مشارکت جدی داشتند و هم استفاده از عامل قهری و دیگر اینکه رژیم و حاکمیتی از بین رفت و نظام جمهوری اسلامی با ارکانی جدید ظهور کرد.

فتاح‌پور، ادامه داد: معمولاً برای انقلاب نظریات و دیدگاه‌های متفاوتی بیان می‌شود ولی اگر بخواهیم به لحاظ جامعه شناسی تحلیل و تبیین کنیم، می‌توان انقلاب اسلامی ایران را در ۱۳ عامل تحلیل کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام با بیان اینکه نابرابری‌های اقتصادی همیشه پایه خوبی برای ظهور انقلاب است، خاطرنشان کرد: صرف این عامل یک عامل تاثیرگذاری نیست بلکه آن ادراک ذهنی در خصوص مقایسه و ارزیابی افراد از زندگی خود و دیگران و محیط پیرامونشان عامل مهمی در ظهور انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه عامل دیگر انقلاب، احساس بی‌عدالتی و محرومیت نسبی است که از طریق مقایسه اجتماعی در جامعه نتیجه‌گیری می‌شود، گفت: معمولاً رژیم‌ها سعی می‌کنند موضوع محرومیت‌ها را برطرف کنند ولی گاهی ناتوان هستند که این موجب بروز تعارضاتی در جامعه می‌شود.

این مسئول، اضافه کرد: اگر این تعارضاتی که در جامعه شکل ‌می‌گیرد توسط پارلمان و مجاری قانونی حل و فصل شود، پویایی برای نظام‌ها نیز مطلوب خواهد بود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام، تصریح کرد: وقتی این تعارضات اجتماعی راه به جایی نبرد و در آن نظام ترس از توبیخ و تنبیه و همچنین استفاده قهری و لخت از زور باشد، این اعتراضات پشت یک سد جمع شده و گسترش پیدا می‌کند و این اعتراضات و تضادهای اجتماعی در درون جامعه منتظر جرقه‌ای خواهد بود تا کم‌کم به انقلاب برسد.

فتاح‌پور با متذکر شدن اینکه وقتی تعداد اعتراض‌ها، معترضین و تضادها زیاد باشد، به بسیج مردمی نیاز هست، گفت: این بسیج مردمی باید سازمان‌دهی شده و این سازمان‌دهی توسط رهبری می‌تواند شکل گیر که مورد قبول اکثریت باشد که نهایتاً اگر این سیل خروشان بتواند از طیف ارتش بگذرد سرنگونی نظام شکل خواهد گرفت.

وی، افزود: اگر ما انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم، به عینه می‌توانیم همه این عوامل را در فضای ظهور، بروز و شکل‌گیری انقلاب اسلامی شاهد باشیم.

تشریح برنامه‌های دهه فجر در چرام

فرماندار چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های شهرستان چرام در دهه مبارکه فجر، نواختن زنگ انقلاب در ۱۲ بهمن، رژه خودرویی ادارات چرام، حرکت به سمت گلزار شهدا و غبارروبی و عطرافشانی این گلزار را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

این مسئول همچنین از برگزاری جشن بزرگ انقلاب در ۱۳ بهمن از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ در سالن تربیت‌بدنی چرام خبر داد و ابراز کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی با حضور استاندار در ۱۴ بهمن، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستاهای بردیان، کره‌شهبازی، القچین علیا و شیخ‌حسین، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا روستاها، تجلیل از کارگران نمونه ادارات شهرستان و برگزاری جشن‌های شادی متفاوت در دهه مبارکه فجر از جمله برنامه‌های شهرستان چرام در دهه مبارک فجر است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی افتتاحی در سطح شهرستان چرام، این پروژه‌ها را ۱۵ مورد ذکر کرد و متذکر شد: در حوزه اقتصادی یک طرح با عنوان بتن پیش ساخته آماده در شهرک صنعتی داریم که مورد تاکید استاندار بود و می‌تواند افراد جویای کار شهرستان را فعال کند.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام، اضافه کرد: پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله، گاز، آسفالت، آبرسانی، ساختمان اداری، احداث کانال هدایت سیلاب، امور عشایر، ذخیره آب شرب، کشاورزی، منابع طبیعی، احداث بندهای رسوب‌گیر، در حوزه برق و بحث مخابرات، دیجیتال و خانه بهداشت سرفاریاب است.

فتاح‌پور در پایان متذکر شد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1