تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۸۶۵۲۱

پاسخی به رضاتوفیقی

۱۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مهدی دلبند
آنچه موجبات این نوشتار را فراهم آورد مصاحبه آقای سید ضیاءالدین رضاتوفیقی با چند سایت خبری استان است و آنچه این نوشتار متعهد به پرداختن به آن است پاسخ به بخشی از اظهارات ایشان است.
۱-شعارهای انقلاب
شعار آزادی:
آقای رضاتوفیقی به دو شعار محوری انقلاب اسلامی یعنی آزادی و استقلال اشاره کرده و گفتمان اصولگرایی را متهم به فراموش کردن یا به فراموشی سپردن آزادی کرده است. در باب آزادی باید گفت عملکرد اصلاح طلبان در دوران اصلاحات به خوبی منظور آنها را از این شعار نشان می دهد.دورانی که به بهانه آزادی بیان هجمه های عظیمی توسط روزنامه های زنجیره ای به مقدسات و آرمان های مردم وارد کردند.دورانی که در آن زیارت عاشورا خشونت آفرین خوانده شد و مهدویت و امام عصر(عج) خرافات .مردم هنوز حمله همه جانبه روزنامه ها و نشریات و فیلم های لیبرالی را به ارزش های دینی،آرمان های امام(ره) و خون شهیدان فراموش نکرده اند.آیا منظورتان از آزادی این است؟آیا انتظار دارید مردم حوادث کوی دانشگاه و فتنه قتل های زنجیره ای و تئوری های فتح سنگر به سنگر و فشار از پایین چانه زنی از بالا و واتیکانیزه کردن ولایت فقیه را فراموش کنند؟آیا مصداق آزادی ترویج روابط دختر و پسر و عشق های نامشروع و تمسخر حجاب و نمادهای مذهبی و ترویج سبک زندگی آمریکایی در فیلم ها و نشریات زرد دوران اصلاحات است؟
و اما شعار استقلال:
معنای استقلال و وابستگی از منظر شما چیست؟شما استکبار ستیزی را به معنای غرب ستیزی گرفته اید و غرب گرایی را به معنای تعامل.اگر به صحیفه امام(ره) نظری بیفکنید معنای استقلال و وابستگی و غرب ستیزی را خواهید یافت.منطق امام (ره) استکبارستیزی و ظلم ستیزی و دفاع از محرومان و مستضعفان عالم بود و نه تنش زدایی و تعامل با کدخدا.البته شما و دوستانتان این منطق را تندروی و خشونت طلبی می نامید، چرا که به خاستگاه واقعی انقلاب اسلامی ایران پی نبرده اید.باید بدانید که انقلاب اسلامی از اساس برای ایجاد تنش در جهان و به هم ریختن نظام ظالمانه جهانی به وجود آمد.اما با عرض تأسف پس از امام راحل(ره) روشنفکران غربزده و پشیمانان از انقلاب و مزدوران استکبار کرکره انقلابی گری را به بهانه تنش زدایی و گفتگوی تمدن ها و تعامل و رابطه پایین کشیدند.البته نتیجه سیاست تنش زدایی حمله آمریکا به افغانستان و عراق و محور شرارت خواندن ایران و تعلیق فعالیت های هسته ای کشور بود. و اکنون نیز دولت یازدهم همان بینش غلط را نسبت به استکبار دارد که البته به همان نتایج نیز خواهد رسید.
۲-گفتمان اصولگرایی:
شما گفتمان اصلاح طلبی را برخاسته از توده مردم و اکثر مردم ایران را اصلاح طلب می دانید.از شما که معلم تاریخ هستید بعید است که ندانید تاریخ حدود ۲۰۰ سال اخیر نشان می دهد اصلاح طلبی نه تنها برخاسته از توده و بطن مردم نبوده،بلکه هیچ گاه مرجعیت فکری و اجتماعی مردم را نیز به عهده نداشته است.اصلاح طلبی برخاسته از اقلیت تحصیلکردگان درباری و شاهزادگان و مرفهان فرنگ رفته بوده و نه توده مردم ایران.نکته دیگر آنکه اصلاح طلبی در ذات خود به معنی رفورمیسم غربی است.
شما گفتمان اصولگرایی را گفتمانی زور محور و تحمیل محور نامیده اید. بهتر است بدانید این قشر اقلیت روشنفکر مآب اصلاح طلب است که با ابزار رسانه و تبلیغات خود را به مردم مسلمان و دیندار و دین مدار و انقلابی ایران تحمیل می کند. گفتمان اصلاح طلبی از آن جهت که منشأ فکری غیر بومی داشته و وابستگی تئوریک به اندیشه های غربی دارد با فرهنگ و اندیشه دینی مردم ایران بیگانه است. به همین دلیل است که منتهای آن عدم پذیرش حکومت دینی و کودتا علیه آن است. چیزی که در فتنه ۷۸ و ۸۸ شاهد آن بودیم.
از جانب دیگر باید گفت گفتمان اصولگرایی-و نه الزاما همه اصولگرابان و نه هر تعریفی از اصولگرایی-ریشه در تاریخ اسلام و انقلاب دارد.شعارهای اصولگرایی همان شعارهای امام(ره) و امت است.اصولگرایی نه به عنوان یک حزب و جریان سیاسی که به عنوان اندیشه و تفکر اسلام ناب مطرح است. گرچه این اندیشه ناب با تعریف درستی که از اسلام دارد پذیرای اصلاحات و تغییرات در روش ها و ساختارها و قوانین است. چرا که اصلاحات را جزو ذات اسلام می داند و معنای این اصلاحات، اصلاحات آمریکایی نیست.
۳- سفرهای مخفیانه
در مورد سفرهای مخفیانه چند تن از سیاسیون ورشکسته به استان کهگیلویه و بویراحمد باید پرسید که چرا مخفیانه؟مگر از چه چیزی ترس دارند یا چه برنامه ای در سر دارند که مخفیانه سفر می کنند؟شما چرا از رسانه ای شدن این سفرها ناراحتید؟مگر چه اتفاق جدیدی قرار است بیفتد؟هماهنگی های پنهانی آیا به انتخابات آینده خبرگان و مجلس شورای اسلامی مربوط است؟چگونه اصلاح طلبان که زمانی هاشمی رفسنجانی را عالیجناب سرخ پوش می نامیدند اکنون وی را بزرگ خود می نامند و پذیرای مخفیانه اعوان و انصار هاشمی شده اند؟
۴- ملاک حال فعلی افراد است
شما چه تفسیری از این جمله حضرت امام (ره) دارید؟ دو گونه می توان تفسیر کرد. یکی آنکه افراد قبلا خطا و اشتباهی کرده باشند و اکنون از آن کرده پشیمان شده و توبه کرده اند. و دیگر آنکه افراد قبلا انسانهای سالم و انقلابی بوده و اکنون از آن راه قبلی برگشته و مخالف قبل عمل می کنند. در هر دو صورت «ملاک حال فعلی افراد است».با این دو تفسیر شما خود و دوستانتان را جزو کدام گروه می دانید؟بی شک معیار وشاخص برای این امر شخص حضرت امام(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی است و همه ما باید خود را با بینش و منش و آرمان و راه امام بسنجیم.
بزرگترین میراث امام نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است. اصلاح طلبان- و حتی اصولگرایان- باید پاسخ دهند که تا چه میزان به این دو وفادار بوده اند. در کوران حوادث انقلاب بودن و زندان رفتن و شکنجه کشیدن و نوه امام بودن و فرزند مطهری و بهشتی بودن هیچ کدام معیار نیست، بلکه معیار اکنون انقلابی بودن است و «ملاک حال فعلی افراد است.»
در پایان گرچه به زعم حضرتعالی این حقیر، بیسواد و تازه به دوران رسیده و غیرشاخص هستم اما به عنوان یک بچه مسلمان ایرانی به پیشنهاد شما لبیک می گویم و آماده مناظره بر سر مبانی اصولگرایی و اصلاح طلبی و خط امام و مبانی انقلاب با شما هستم.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابدار
Iran, Islamic Republic of
اقای دلبند عزیز شعار و گفتمان همه اش. رو می بینند تورم رو می بیند -سیسایت به چه دردی می خورد
لودابی
Germany
جناب زارعی نماینده محترم بویراحمد و دنا همواره رفع محرومیت و ایجاد امکانات برای روستاییان و اقشار متوسط و نابرخوردار را سرلوحه برنامه های اجرایی خود قرار داده است و دراین مسیر بدون توجه به هیاهوهای تبلیغاتی و صرفا بر اساس وجدان فردی و تعهد نمایندگی گام برداشته است ، بدون شک حاصل این تلاشهای خالصانه برگ زرینی را در حافظه مردم قدرشناس بویراحمد و دنا به یادگار ثبت خواهد نمود مردم پاسخ این محبت را بار دیگر با رای پاک و مقدس و بیشمار در مجلس دهم با همراهی شما خواهند داد
استانداري
Iran, Islamic Republic of
واقعا ارزش خواندن یک کلمه از این مقاله را ندارد
خواکرم
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم برای مدیریت سایت جرا درانتخاب مقالات دقت نظر ندارید انتخاب مقاله بسیارضعیف وغیر علمی کوجه وخیابانی به سایت ضربه می زنه لطفا دقت بیشتری داشته باشید
اصالت
Iran, Islamic Republic of
چه جالب یه ... امده درمورد سخنان یه دانشمند مث اقای رضا توفیقی نظر میده . خدایش اعتماد بنفست منو کشته مهدی دلبندم
حسن
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان ثابت کردند فقط با قدرت رد صلاحیت میتوانند موفق بشن و یا قدرت تحمت زدن . به خدا من همیشه از تفکر اصولگرایی حمایت کردم تا زمان احمدی نژاد و بزرگواری . وقتی این دو را دیدم فهمیدم که اینها هرچه می گویند ... است هرچه انجام ندادند قدرتش را نداشتند.... دو دوره است که سر مردم کهگیلویه را برید امیدوارم این دوره چشماشون را باز کنند ببینند... را برای دنیای دیگرا نسوزانند
Iran, Islamic Republic of
برادر۹۰درصدمردم اصلاح طلبند مطالعه کن مگربین مردم نیستی
aaaaaa
Iran, Islamic Republic of
احسن برشما ولی اینها که معنی میزان حال فعلی افراد است را نمی دانند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای دلبند
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
اقای دلبند عزیز شما هاایده وافکار تان این است که هر که با افکار شما نیست بد است اما زهی خیال باطل....
بهلول
Iran, Islamic Republic of
ای خدا چه دورانی شده . تملق به کجا رسیده .
قشقاییهای گچساران
Iran, Islamic Republic of
تا کی میخواهید . بپردازید .دلبندم شما از دانستن واقعیتها بیم دارید ویا واقعیتها را نمیدانید گفتمان اصول گرایی مجموعه ای از برچسب های ناروا و تهمت و اختلاس و بی اخلاقی میباشد
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
تحلیل قشنگی بود .درود برشما
داریوش.ا
Iran, Islamic Republic of
دلبندم
نوشته کپی پیست از بولتن شما جدا بی مقدار است
هم اظهار نظرتان در تعریف آزادی و هم تحریف آن
درکتان از اصلاح طلبی ... ارزش است و تمجیدتان از اصولگرایی نگرش آبشخوری است
نوه امام (ره) از دیدگاه شما ورشکسته سیاسی است
خانواده شهید رجایی از نظر شما ....
خانواده شهید باکری ....
خانواده شهید بهشتی از نظر شما ....
فرزند شهید مطهری .... است
فقط تو وشجونی و جنتی و هدایت خواه و مصباح خود نوحید و مصباح اهدایید و سفینه النجاتید
تنها دلیل وپشتوانه درشت گویی امثال شما رد صلاحیت هاست وگرنه میدیدی که شما و تفکرتان هیچ جایگاهی نزد مردم ندارید
شاهد
Iran, Islamic Republic of
امامی می اید سونامی سیاسی در راه است
محقلی
Iran, Islamic Republic of
احسن بردلبندم که جوابهای قانع کننده وحسابی بش دادی
شاهد
Iran, Islamic Republic of
جواب خوبی بود البته کسی که دیدگاه سکولاریستی داره این حرفا تو کتش نمی ره
علی
Iran, Islamic Republic of
اول اصلاح طلبی رو تعریف کن بعد تحلیل کن کسی که دنبال اصلاح جامعه هستش مردمیه یا کسی که دنبال حفظ وضعیت نابسامان جامعه و نون خوردن از این وضعیت؟؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1