تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۸۶۴۵۱

فسخ قرارداد فروش پیاده‌روهای یاسوج

۲
۰
کبنا ؛شهردار یاسوج خواستار لغو قرارداد فروش غیرقانونی پیاده‌روهای یاسوج شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدعلی جاوید صبح امروز در کارگروه ساماندهی بافت‌های فرسوده و پیاده‌روهای شهر یاسوج، اظهار کرد: ساماندهی بافت‌های فرسوده و فضاهای خالی شهر یاسوج بخشی از مشکلات این شهر و دل‌نگرانی‌های مردم را در زمینه کمبود پارکینگ و پارک در سطح شهر برطرف خواهد کرد.
شهردار یاسوج با بیان اینکه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده مشکلات مربوط به شهر یاسوج، حضور دستگاه‌های اجرائی در کارگروه ساماندهی بافت فرسوده ضروری است، عنوان کرد: در روزهای آتی همین نشست با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد گرفت.
جاوید افزود: شهر یاسوج به عنوان مرکز کهگیلویه و بویراحمد و شهری که همه مردم استان در آن ذینفع هستند باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در رفع مشکلات ترافیکی و ساماندهی آن عزم بیشتری از سوی مسئولان وجود داشته باشد.
شهردار یاسوج با بیان اینکه نیازمندی‌های شهر یاسوج در زمینه سرانه بیشتر از سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: این شهر به عنوان پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد باید به شهر زیبا و دارای کمترین مشکلات شهری تبدیل شود.
جاوید در ادامه با انتقاد از فروش پیاده‌روها به برخی از افراد حقیقی عنوان کرد: بزودی همه این فضاها مشخص و طی نامه‌ای به کمیسیون ماده پنج ارجاع خواهیم داد، تا در این زمینه تصمیم‌گیرهای لازم صورت گیرد.
وی فسخ قراردادهای انجام گرفته در این زمینه را خواستار شد و افزود: تغییر کاربری‌های ساخت و سازهای انجام شده در پیاده‌روها را از اولویت‌های اصلی در ساماندهی پیاده‌روهای شهر یاسوج است.
جاوید ادامه داد: همه شهروندانی که اقدام به خرید پیاده‌روها و حاشیه خیابان‌ها کرده‌اند، همکاری لازم را داشته باشند.

ادارتی که نمی‌خواهند پول شهرداری یاسوج را بدهند

شهردار یاسوج گفت: بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات کهگیلویه و بویراحمد در مرکز استان از پرداخت عوارض نوسازی استنکاف می‌ورزند.
محمدعلی جاوید صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرداخت عوارض توسط دستگاه‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که در قانون به صراحت در این خصوص اشاره شده، اظهار کرد: علی‌رغم مکاتبات زیادی که با دستگاه‌های استان در خصوص پرداخت عوارض نوسازی داشته‌ایم تنها سه یا چهار دستگاه به ما پاسخ داده‌اند.
شهردار یاسوج افزود: خود دستگاه‌ها بهتر می‌دانند که ما از طریق کمیسیون ماده ۷۷ قادر به اخذ این عوارض هستیم اما برای همکاری و تعامل از همه راهکاری قانونی استفاده نکردیم.
وی تصریح کرد: این قانون از سال ۴۸ مصوب شد و در بند ۱۲ این قانون تاکید شده که شهرداری‌های مشمول ماده ۲ این قانون موظف هستند عوارض را دریافت کنند و این عوارض تنها مربوط به ساختمان نیست بلکه ملک را نیز شامل می‌شود.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها به اشتباه از  معافیت خود در خصوص پرداخت عوارض نوسازی سخن می‌گویند، تصریح کرد: در قانون آمده که این معافیت تنها برای مساجد و مدارس طلاب علوم دینی است و سایر دستگاه‌ها مکلف به پرداخت عوارض خود هستند.
این مسئول به برخی بدهکاری‌های ادارات استان در این خصوص اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی ۷۵ میلیون تومان، فرهنگ و ارشاد ۲۱ میلیون، میراث فرهنگی ۱۲ میلیون تومان، ورزش و جوانان ۶۴ میلیون تومان، دانشگاه یاسوج ۷۵ میلیون، شرکت گاز ۳۳ میلیون، تعاون روستایی ۶۴ میلیون، پست ۲۴ میلیون تومان و سایر دستگاه‌ها به همین میزان بدهکاری عوارض نوسازی دارند که تاکنون آن را پرداخت نکرد‌ه‌اند.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

مهمان
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد
کیان 1
Iran, Islamic Republic of
خواهشا این موضوع فروش پیاده روها را اینقدر ننویسید به خدا جاهای دیگه میخونند ابرومون میره و میشیم مضحکه دیگران
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1