تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۸۶۴۳۵

لغو استخدام ۳۴۹ هزار نفر طرح مهرآفرین در دولت/جذب غیرقانونی ۴۹۹ هزار نفر در نظام اداری کشور

۲
۰
کبنا ؛نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از لغو استخدام ۳۴۹ هزار نفر در قالب طرح مهرآفرین که هشت هزار میلیارد تومان بار مالی بر دوش دولت داشت، خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مختار محمدی صبح امروز در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرائی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: شورای راهبردی توسعه مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف اصلاح نقشه راه اصلاح نظام اداری تشکیل می‌شود.
این مسئول کشوری با بیان اینکه هدف از اصلاح نظام اداری حذف تشکیلات غیرضروری است، بیان کرد: جامعه امروز ایران یک جامعه به دشت سازمان‌دهی است و از همین منظر اصلاح نظام اداری ضرورت دارد.
محمدی اضافه کرد: نظام اداری فعلی با کم و کاستی‌های مواجه است که به همین منظور شورای راهبردی توسعه مدیریت با هدف اصلاح نظام اداری تشکیل می‌گردد، نظام اداری به معنای واقعی کلمه بسترساز زمینه زمینه ارائه وظایف و خدمات سازمانی و اداری است.
وی تاکید کرد: با ایجاد نظام اداری ایده‌آل رشد جامعه اتفاق می‌افتد و بستر نظام اداری را سازمان‌ها باید ایجاد کنند.
کارشناس مسئول سازمان مدیریت برنامه‌ریزی گفت: نقشه راه اصلاح نظام اداری تکلیف قانونی است که با اجرای آن مردم از اثرات آن بهره‌مند شوند.
محمدی با بیان اینکه نظام اداری بر اساس آمارها در گذشته موفق نبوده است، یادآور شد: با اصلاح نظام اداری در جامعه شاهد رشد و رضایت عمومی مردم خواهیم بود.
وی به آمار وضعیت استخدامی در ادارات کشور اشاره کرد و گفت: در سطح کشور ۱۸ وزارتخانه، ۹۱۱ دانشگاه و موسسات و نهادهای دولتی، ۷۷۹ شرکت دولتی، ۴۹ نهاد غیردولتی تحت امر مقام مظعم رهبری، ۵۶۹ نهاد غیردولتی، ۲۰ صندوق بازنشستگی و هزار ۲۳۶ شهرداری وجود دارد.
محمدی ادامه داد: مجموعاً سه هزار و ۶۰۱ اداره، نهاد دولتی و غیردولتی در کشور وجود دارد و تعداد واحدهای عملیاتی از جمله بیمارستان‌ها و غیره که کار حاکمیتی انجام نمی‌دهند، ۱۴۹ هزار و ۳۸۶ مورد است.
وی با بیان اینکه مجموعاً سه میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۸۸ نفر حقوق بگیر در تمام دستگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و غیره است، افزود: در دستگاه‌های اجرائی دو میلیون و ۳۴ هزار حقوق بگیر در سازمان‌ها و نهادهای دولتی وجود دارد.
این مسئول به موضوع استخدام ۳۴۹ هزار نفر در قالب طرح مهرآفرین در دولت دهم اشاره و تصریح کرد: در صورت استخدام این تعداد ۸ هزار میلیارد تومان بار مالی بر دوش دولت می‌گذاشت که در دولت یازدهم این مصوبه لغو شد.

غالباً با مدرک تحصیلی غیر‌مرتبط استخدام شدند‌
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ بالغ بر ۴۹۹ هزار نفر به صورت غیرقانونی در نظام اداری کشور استخدام شدند.
مختار محمدی  به اصلاح نقشه راه نظام اداری کشور اشاره کرد و گفت: ساماندهی نظام اداری و حذف تشکیلات غیر‌ضروری از جمله وظایف دولت در اصلاح نقشه راه اداری است.
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه نظام اداری کشور در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد و این نظام نمی‌تواند بستر رشد و توسعه کشور را فراهم کند، به وضعیت کنونی نظام اداری کشور اشاره کرد و گفت: ۱۸ وزارتخانه، ۹۱۱ سازمان و موسسات دولتی و آموزش عالی و ۷۹۷ شرکت دولتی تشکیل دهنده نظام اداری کشور هستند.
وی با بیان اینکه ۴۲ نهاد تحت امر رهبری در کشور وجود دارد، افزود: ۵۹۵ مؤسسه و شرکت زیرپوشش نهاد‌های غیر دولتی، ۲۰ صندوق بازنشستگی و یک هزار و ۲۳۶ شهرداری در سراسر کشور وجود دارد.
محمدی تصریح کرد: نظام اداری کشور از لحاظ واحدهای سازمانی نظیر اداره‌کل و اداره ۹۷ هزار و ۶۷۸ مورد است، ضمن اینکه ۱۴۹ هزار و ۳۸۶ واحد عملیاتی از قبیل واحدهای درمانی آموزشی و بهزیستی وجود دارد.
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعداد حقوق‌بگیران وزاتخانه‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی را ۲ میلیون و ۳۴ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: حقوق‌بگیران نیروی انتظامی ۶۰۰ هزار نفر و سایر شرکت‌های دولتی ۴۳۶ هزار و ۴۸۸ هزار نفر است.
وی به حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشور اشاره کرد و افزود: تعداد حقوق‌بگیران این صندق یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر است.
محمدی در بخش دیگری از سخنان  خود به وضعیت استخدامی بین‌ سال‌های ۸۴ تا ۹۲ اشاره کرد و گفت: براساس آمار به دست آمده از برنامه چهارم و پنجم توسعه ‌طی این سال‌ها ۸۹۴ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی و قرار دادی جذب ادارات دولتی شدند که جذب ۳۹۵ هزار و ۴۴ نفر به صورت قانونی انجام شده است.
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: از این تعداد ۲۱۰ هزار نفر از طریق آزمون جذب شدند و ۶۴۸ هزار نفر بدون برگزاری آزمون عموی و غالباً با مدرک تحصیلی غیر‌مرتبط استخدام شدند.
وی با بیان اینکه ۴۹۹ هزار نفر بدون مجوز قانونی استخدام شدند، ادامه داد: با شروع دولت یازدهم و به وسیله مجلس شورای اسلامی مجوز استخدام غیرقانونی ۳۹۴ هزار نفر در طرح مهر آفرین لغو شد که در صورت جذب این افراد تعداد افراد استخدامی در نظام اداری به یک میلیون و ۲۸۸ هزار نفر می‌رسد و چیزی حدود ۸ هزار میلیارد تومان برای دولت هم هزینه مالی در برداشت.
محمدی خاطرنشان کرد: براساس آمار سازمان مدیریت  و برنامه‌رزی کشور ۳/۱ درصد کارکنان دولت دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۵/۲ فوق لیسانس، ۴۱/۷ لیسانس و ۵۰ درصد زیر لیسانس اعم از فوق دیپلم و کمتر هستند.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۷۰ میلیون ایرانی هم استخدام بشه ما که کسی نداریم باید نگا کنیم فقط این دولت وآن دولت م فرقی نمیکنه
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
تیتر بر با متن خبر همخوانی ندارد لطفا شما هم برای جلب خواننده تیترهای اینچنینی نزنید ۰تا استرس به خوانندگان وارد نشده و دعایتان کنند ۰ نه اینکه !!!!!!
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1