تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۸۵۹۳۷

یادداشتی بر سایت‌های خبری استان

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛فرهادوفایی*
از رسانه های جمعی به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود .در عصرهزاره سوم و دهکده ارتباطی توسعه رسانه های گروهی دارای مزایا  و معایبی است.رسانه های گروهی خصوصا" سایت های خبری و تحلیلی امروزه  در استان ک و ب در حال گسترش و توسعه هستند  که هزینه دخل و خرج انها و مجوز صادره از انها از سوی وزارت ارشاد چه قدر قانونی است جای سوال دارد. وجود سایت ها و پایگاهها یخبری تحلیلی که اکثرا ازسوی گروههای سیاسی ساپورت مالی و فکری می شوند در حال اشاعه منافع شخصی و گروهی و ترجیح ان برمنافع استانی و ملی است.
ایا استان ک  ب نیاز به این همه سایت های خبری و تحلیلی دارد ؟ این سایتها چه نقشی در توسعه کمی و کیفی استان دارند؟ ایا این سایت ها در شناسایی پتانسل و ظرفیت استان اقدامتی انجام داده اند؟این سایتها چه قدر توانسته اند فریادرس مظلومیتها و محرومیت و عقب ماندگی استان  باشند؟خبرها و تیترای تنش افزا و ترجیح حاشیه برمتن  مدیران اجرایی استان رو از هدف اصلی خود (توسعه)منحرف نمی کند؟ در حال حاضر دفاتر خبرگزاری مهم  کشوری(ایرنا، ایسنا، فارس،مهر،تسنیم)  در استان در حال فعالیت هستند و افزون بر این وجود دهها سایت های خبری تحلیلی در استان (کبنا نیوز و...که معمولا به صورت  کپی اخبار اداره می شوند  ایا وجود این همه لازم و ضرووی است؟
آیا در سایت های خبری و تحلیلی استان کهگیلویه و بویراحمد از کارشناسان علوم ارتباطات و روزنامه نگاری استفاده می شود؟ ایا مدیر مسئولان و هئیت خبری این سایت ها با الفبای خبرنگاری اشنایی دارند ؟
وجود این سایت ها علاوه بر اینکه می توانند فرصت خوبی برای توسعه استان داشته باشد نیز دارای تهدیده های هم است که می توان موار ذیل اشاره نمود.اشاعه  فرهنگ قومی گرایی و عشیره ای –ستایش و مدح غیر منطقی مدیران اجرایی- حمایت مالی مدیران از سایت های خبری مورد علاقه- عدم اشنایی با اصول خبرنگاری سایت های خبری تحلیلی-حاشیه سازی- سطحی نگری-تلاش برای معروف شدن-تحلیل های ابکی-و...

*مدرس دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا زیبا و منطقی تذکر داده اید
Iran, Islamic Republic of
فرهادوفایی از تحلیلگران روشنفکر استان می باشد برای ایشان توفیق روز افزون دارریم
مستند
Iran, Islamic Republic of
سایتهای استان حرف حق بزنند
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1