تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۸۵۷۴۹

خدداد افشاریان: حرکت مدیرکل شبکه دنا دردآور بود

۲۰
۰
کبنا ؛طی هفته گذشته بحث اهالی فوتبال در استان حول محور مصاحبه دو تن از پیشکسوتان فوتبال استان در برنامه زنده همگام با ورزش بود.
خداداد افشاریان داور بین المللی و بازنشسته هم استانی پس از انجام مصاحبه در آن برنامه زنده به شدت از سوی برخی از مدیران و اهالی فوتبال مورد انتقاد قرار گرفت .با من تماس گرفت و پس از معرفی اظهر داشت که می خوام در ارتباط با حواشی اخیر فوتبال استان یه مصاحبه ترتیب بدم به شرطی که امانت داری کنی.afsharian
تنها به دفتر روزنامه آمد اما بسیار افسرده به نظر می رسید و از آنچه که بر سر تیم شهرداری (دنا) یاسوج آمده بود آزرده خاطر بود.
در ابتدا دوست داریم از آغاز شکل گیری تیم شهرداری توضیح دهید.
زمانی که برای داوری به دیگر شهرهای کشور سفر می کردم و می دیدم شهرهای هستند که با امکانات بسیار کمتری از شهر ما تیمداری می کنند و شهر من تیمئ ندارد برایم عذاب آور بود به عنوان یک شهر وند برایم سخت بود که این شهر تیم نداشته باشد چرا نباید حلقه مفقوده فوتبال در این استان پیدا شود.
این بود که با همکاری هیات فوتبال استان و شهردار وقت یاسوج جناب مهندس بهرامی تصمیم بر تیمداری برای مرکز استان از لیگ دسته دوم کشور گرفتیم.
هرچه بازی ها در سطح پایینتر باشد حفظ تیم سخت تر است و در سخت ترین شرایط تیم را از لیگ دسته دو به لیگ یک آوردیم که...
اما در هفته های پایانی همین لیگ دو شما در بازی با استقلال جنوب جنجال بپا کردید فکر کنم یادتان بیاید؟
بله دقیقا یادم هست همه ورزشگاه پر از جمعیت بود و استقلال جنوب در شهر ما بازی داشت و این بازی تنها بازی بود که می توانست ما را به لیگ دسته اول بیاورد.
یک سرمربی داشتند که خیلی حاشیه ای بود و متاسفانه آنروز تیم داوری و نماینده فدراسیون و نماینده داوری به این مهم هیچ توجهی نمی کردند و یک برخورد فیزیکی داشتیم و اون اتفاقات افتاد و این اتفاق باعث شد بار روانی جمعیت دو برابر شود که خدا کمک کرد این حاشیه باعث شود تیم به لیگ دسته اول صعود کند.
و .... تیم به لیگ دسته اول صعود کرد از شرایط آن زمان بگویید؟
هیچ کس به غیر از شهرداری یاسوج به این تیم کمک نمی کرد و هیات فوتبال هم مسابقات را برگزار می کرددر صورتیکه برای همه ما به هم وابسطه بودیم برای پویایی تیم که اگر تیم پویا باشد برای همه لذت بخش است برای تاکسی ها ،کسبه ،مردم ،....همه درگیر می شوند و منفعت میبرند ولی مسئولان از این مهم دریغ کردند.
من اگر کم کار می کنم بخاطر فوتبال نیست بخاطر رفتارهای خودمان بود حس کردیم می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم هر جا حرف پول بود فقط اسم شهرداری بود و بس.
تیم خوب نتیجه می گرفت به طوری که دو سال فقط بخاطر بدشانسی به لیگ برتر صعود نکردیم و من حس می کنم دست هایی در کار بود که نمی خواست شهرداری یاسوج به لیگ برتر صعود کند ما می توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم و مردم صادقانه دوست داشتند تیم لیگ برتری شود اما در آن قطع زمانی ما شرایط لیگ برتری شدت را از لحاظ سخت افزاری نداشتیم.
و امسال هم که به لیگ دو سقوط کرد و در همین لیگ دو نیز شرایط بسیار بحرانی دارد.
بله در لیگ دو هستیم در شب آخر تیم بسته شد با همکاری استادار محترم، شهردار و آقای عنبریان این تیم تشکیل شد استاندار دستور ویژه دادند به چند ارگان دولتی که به تیم کمک کنند صادقانه حرف میزنم و از استاندار تشکر می کنم و از معاونین ایشان و از اینکه وسواسی که برای تشکیل این تیم به خرج دارم تشکر می کنم.
چه شد تیم به این روز افتاد؟
اولین چیزی که مرا به شدت آزار می دهد و برایم قابل هضم نیست که چرا در استان ما حرف استاندار ما خریدار نداشته باشد دستور می دهد اجرا نمی شود و چرا برخی مدیران بنا به تشخیص آمدن نامه را تصویب کردند و با امضای خودشان توقع ایجاد کردند شهرداری برای این تیم خیلی زحمت کشید اما صلاح نبود که شهرداری یک مرتبه پشت تیم را خالی کند این بی انصافی بود شهرداری باید قدر پولهایی را که در گذشته هزینه کرده بود بداند.
اما یک چیزی که خیلی زجر آورتر است اینست که چرا اداره ورزش و جوانان به کنار فوتبال نمی آید.
من در جریان هستم که برق مجموعه اداره ورزش و جوانان لیکک و بهمئی ۵ ماه تمام است که قطع است و این اداره ۵ ماه بدون برق را تجربه می کند.
یا گاز اداره کل ورزش و جوانان استان قطع است. آیا این اداره ورزش می تواند کمک کند.
مدیر کل ورزش و جوانان در این مدت که مدیرورزش استان بوده است تنها یکبار به هیات فوتبال استان سر زده است.
چرا می گویند ما زمین تختی را در اختیار هیات فوتبال قرار دادیم ما چه درامدی از این زمین داریم فقط مسابقات را در آن برگزار می کنیم.
از آن گفت و گوی تلفنی با شبکه دنا بگویید ظاهرا خیلی شاکی بودید؟
اگر حرفی زدم فقط برای این بود که دلم برای این فوتبال می سوزد اگر ما حرف نمی زدیم و تیم به بوشهر نمی رفت از جدول مسابقات کنار زده می شدیم و علاوه بر اینها ۵۰ میلیون تومان جریمه می شدیم ما یه سری اقداماتی انجام دادیم و امیدوار هستیم که امسال در لیگ دو بمانیم.
و سر انجام تیم به صورت بسیار عجیبی به بوشهر اعزام شد؟
بله با چند دستگاه پراید در یک شرایط تاسف بار تیم را اعزام کردیم بچه ها بین راه ساندویچ خوردند و. درست نیم ساعت قبل از بازی به بوشهر رسیدیم بدون گرم کردن مسابقه برگزار شد.
پس مصاحبه نتیجه داد؟
مصاحبه بدون نتیجه نبود اما صحبت های مدیر کل صدا وسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار درد آور بود من برای مدیر کل صدا و سیما بسیار متاسف هستم من به جرات می گویم همه مردم ایران باید به افتخار عادل فردوسی پور بخاطر اجرای برنامه نود ایستاده دست بزنند چرا که واقعیت ها را می گوید بون هیچ ترس و واهمه ای. ولی همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دیدند مدیر کل صدا و سیمای استان برای پخش صحبت های به حق پیشکسوتان فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد و بخاطر حفظ مسئولیت اداری خود امد عذر خواهی کرد و این برای بینندگان آن برنامه درد آور بود و این از رفتار حرفه ای بزرگترین رسانه استانی بسیار بعید بود.
اول فصل بحث از تمایل چند اسپانسر برای اداره تیم شد آن اسپانسر ها کجا رفتند؟
درسته بعد از سقوط تیم به لیگ دو در تهران جلسه ای با حضور رئیس هیات فوتبال استان، مدیر کل ورزش و جوانان استان، آقای کفاشیان و آقای ایت اللهی در فدراسیون فوتبال داشتیم در آن جلسه آقای ایزدپور مصرانه درخواست خرید یک تیم لیگ را داشت و گفت با همکاری اسپانسرها یک تیم لیگ یکی را خواهد خرید ولی خبری نشد و ما نیز اسپانسری ندیدیم
از امید شهرداری پیاسوج که یک تیم روپا کم هزینه و از همه مهم تر بومی بود بگویید؟
اون تیم هم مثل شهرداری یاسوج شد علیرغم اینکه می شد روی این تیم حساب جداگانه ای باز کرد و بدلیل مشکلات مالی و نداشتن حامی مالی این تیم هم به تاریخ پیوست.
علیرغم اینکه از منتقدین هیات فوتبال بودید ولی الان در این هیات مشغولید؟
حس کردم می توانم به این فوتبال کمک کنم مهندس موسوی انسان صادقی هستند و با این امید که در کنار ایشان می توانیم مکمل خوبی باشیم در این هیات مشغول شدم و اگر مشکلات مرتفع شود در آینده از فوتبال استان بیشتر خواهید شنید.
آقای افشاریان به نظر میاید که ذیگر تیم هم استانی یعنی نفت و گاز گچساران همان راهی را ادامه می دهد که سال قبل شهرداری یاسوج می رفت نظر شما چیست؟
به نکته خوبی اشاره کردید ما در استان دو قطب فوتبال داشتیم شهرداری یاشوج و نفت و گاز گچساران شهرداری یاسوج که حذف شد اما در ارتباط با نفت و گاز گچساران باید بگویم که امکانتی که مجموعه ورزشی نفت و گاز گچساران دارد کمتر تیمی از آن برخوردار است.
اما با همه این اتمکانات اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند احتمال سقوط این تیم وجود دارد و اگر این تیم سقوط کند مثلا یه عده از افراد خیانت کرده اند و از آقای تاجگردون درخواست دارم به مسائل این تیم ورود کند و نگذارد کار به جایی برسد که فردا جای جبران نداشته باشد.
مجموعه ورزشی نفت و گاز گچساران زیر نظر مدیر عاملی است که در اهواز سکونت دارد این چه اخلاقی است و چرا مدیر عامل سر تمرینات این تیم حضور پیدا نمی کند تا نقاط ضعف و قوت تیم را پیدا کند چرا باید برای تیم گچسارانی در اهواز تصمیم گیری شود.
حرف آخر؟
خدایا بحق بزرگیت هر کسی که صادقانه دلش برای فوتبال استان می سوزد همیشه پویا باشد.
انتهای پیام/صادق الهی‌نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل صدا وسیما نشان داد که ...
جنتر من
Iran, Islamic Republic of
جناب خدادادافشاریان شماو جناب موسوی شآن رسانه را رعایت نکردید همش مسولان را .... خطاب میکردید.. را رعایت نمیکردید مدیر کل صدا وسیما یکی از متعهد ترین .متخصصترین.شجاع ترین.ولایت مدارترین .مردمی ترین .مدیر در کشور میباشد جناب خدادا د افشاریان ضمن احترامی که برایتان قایل هستم .. هستی
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام درود به آقای خدادا افشاریان داور ،خوب وبین المللی استان.شما مایه افتخار استان هستید.درود وصد درودبرشما.
خلیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر افشاریان,مدیر کل صداوسیما رسانه ای هستند اما هیچ سررشته ای از برنامه سازی و رسانه ندارند
یوسف
Iran, Islamic Republic of
درود بر افشاریان و عادل زاده که حقایق رو بازگو میکنن این است حق ورزش این استان
نارمک
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مدیر شبکه دنا نشان دادند که هدف در رسانه استانی فقط عملکرد مثبت مدیران استانی هستش نه چیز دیگری و اینو همه دیدند به وضوح
شاپور
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرد پر افتخار استانمان جناب دکتر بهرامی موسس تیم شهرداری یاسوج
و دروذ بر داور بین المللی جناب خداداد افشاریان
امید است با پیروزی دکتر بهرامی در انتخابات ۹۴ باز این شور و شوق ایجاد شود .
وعده ما انتخابات مجلس دهم
زینب
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنتها رو نمیزاری کبنا
باشت
Iran, Islamic Republic of
خدایش ... گفتی
زینب
Romania
آفرین به افشاریان و مجری برنامه عادلی زاده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل شبکه دنا بداند که ورزش استان مشکلات زیاد داشته و دارد پس اینقدر جلوی این برنامه سنگ نیندازد چون ورزشکاران پیگیر حقشان از مراجع بالاتر خواهند شد
محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
حرفهای رییس صدا وسیما هم درد اور بود وهم تاسف بار بود
پا پتی
Iran, Islamic Republic of
می تونین بگین میلیاردها پول تیم شهرداری صرف خرید چه خونه هایی شد ؟ ... آقای افشاریان من می تونم ۱۱ بازیکن روستایی از بین همین تیم های داخلی انتخاب کنم که تیم تون رو کیسه گل کنه ... بیشتر خرابی ها از درون کادر خودتونه ... چرا همه تقصیرات رو به گردن اداره کل ورزش و جوانان میندازین !!! بچه های تیم شما به جز دو سه نفرش نمی تونن توی تست های آمادگی جسمانی سربلند بیرون بیان ... ملاک انتخاب این افراد چی بوده ؟ یه نگاه به این چیزها هم بکنین ...
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای مدیرکل صدا وسیما ..درود بر شجاعت افشاریان و کبنا و خبرنگارانش...
یک ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
باسلام نماینده محترم به این ریس فنی گچساران بگوچرادرب ورودی ارباب رجوع این اداره بسیار زشت ونامناسب میباشه ودرب ورودی زندان بهتر از درب ورودی این اداره **ارباب رجوع
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آق... کارهای خودت تاسف نداره کارایشان تاسف داره .که متاسفانه هم با ب....چنین .... در برنامه های زنده حضور پیدا می کنند و....
کاویان ترک
Iran, Islamic Republic of
افشاریان عزیزبرای دل خودت حرف میزنی شماهم دلسوزنیستی
الهی
Iran, Islamic Republic of
...گفتی افشاریان
لر
Iran, Islamic Republic of
بازیکنانی که با پارتی به تیم ملحق شده اند انتظار نتیجه هم نداشته باشید. چرا تقصیر را گردن دیگران می اندازید. اول مشکل خودتان را بگویید چرا در این زمینه کاری نکرده اید.
دنا
Iran, Islamic Republic of
افشاریان حق داری .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1