تاریخ انتشار
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۸۵۱۴۲

اظهارات تند ائمه جمعه استان علیه ظریف و دولت

۱۰
۰
کبنا ؛امام جمعه دیشموک:
نباید به بهانه آزادی ‌بیان به عقاید و ارزش‌های دیگر ادیان اهانت کرد
امام جمعه دیشموک با محکوم کردن اهانت مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: نباید به بهانه آزادی‌ بیان به عقاید و ارزش‌های دیگر ادیان اهانت کرد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز دیشموک با توصیه به تقوای الهی با بیان اینکه کار حرام، فکر، اندیشه، اخلاق و ایمان انسان را نابود می‌کند، اظهار داشت: اگر اعمال انسان شایسته باشد تاثیر مثبتی بر روح و جان انسان دارد.
خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه اهانت به پیامبر اسلام از قیام مسلحانه علیه مسلمانان بالاتر است، گفت: نباید به بهانه آزادی بیان، به عقاید و ارزش‌های دیگر ادیان اهانت کرد.
وی افزود: نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی این بود که دنبال فهم صحیح از اسلام باشند که فهم صحیح اسلام در مراجعه مستقیم آن جوانان به قرآن بدست می‌آید نه سایت و فضای مجازی که علیه اسلام سم‌پاشی می‌کنند.
این مسئول شهادت جمعی از رزمندگان اسلام در حمله هوایی رژیم صهیونیستی و کسانی که از جغرافیای مقاومت و حرم حضرت زینب (س) مراقبت می‌کردند افتخاری دانست برای ایران و گفت: مردم با فریادهای عاشورایی از قطره قطره خون آنها حمایت می‌کنند و رزمندگان جدیدی را برای جنگ با اسرائیل روانه جبهه و جهاد خواهند کرد.
محمودی‌اصل ضمن تقدیر و تشکر از خدمات انجام شده، آسفالت راه‌های روستایی که در چند نقطه از بخش انجام شده همچنین در حوزه بهداشت و پروژه های بهداشتی، راه‌اندازی دیجیتال روستاهای تابعه بخش گفت: شایستگی مردم بسیار بالاتر از این خدمات است.
امام جمعه موقت گچساران:
گسترش روزافزون اسلام در کشورهای اروپایی از دلایل اهانت به پیامبر(ص) بوده است
امام جمعه موقت گچساران گفت: گسترش روزافزون اسلام در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس از دیگر دلایل اهانت به مسلمانان و پیامبر(ص) توسط غربی‌ها بوده است.
حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با بیان این‌که تقوا مانعی بزرگ در جلوگیری از لغزش و انحراف‌های انسان‌ها است، افزود: انسان‌های باتقوا در دنیا و آخرت مورد لطف و عنایت ویژه خداوند قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: تقواپیشگی و دوری از گناهان همیشه مورد تأکید خداوند، پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) بوده است زیرا راه رستگاری انسان‌ها تقوا است.
امام جمعه موقت گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به توهین اخیر رسانه‌های غربی علیه شخصیت پیامبر(ص) گفت: در روزهایی که مسلمانان غرق شادی و شعف به‌مناسبت میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت بودند، غربی‌ها در پی تقدس‌زدایی پیامبر(ص) اقدام به انتشار کاریکاتورهای علیه ایشان کردند.
خواجه‌زاده با بیان این‌که غربی‌های سعی در القای تروریست بودن و خشونت مسلمانان داشتند، عنوان کرد: گسترش روزافزون اسلام در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس و ترس از این واقعیت از دیگر دلایل اهانت به مسلمانان و پیامبر(ص) توسط غربی‌ها بوده است.
وی با اشاره به اقدام اخیر نشریه شارلی‌ابدو در توهین به ساحت پیامبر(ص) گفت: سناریوی حمله به دفتر شارلی‌ابدو و گروگان‌گیری و دیگر اتفاقات ساختگی بوده هدف حمله به مقدسات بوده است.
خواجه‌زاده حمله رسانه‌های غربی با مطرح کردن جمله من یک شارلی هستم را در راستای حمله به مقدسات و سناریوی تخریب اسلام عنوان کرد و افزود: تمام رسانه‌های گفتاری، نوشتاری و مکتوب  غرب در همه به کمک شارلی آمدند و متأسفانه در ایران روزنامه‌ مردم عکس هنرپیشه فاسد غرب را با جمله من شارلی هستم منتشر می‌کند.
امام جمعه موقت گچساران خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم ایران اسلامی در فضای مجازی سبب اقدام بستن سایت شارلی توسط مسئولان این رسانه شد.
خواجه‌زاده مسدود کردن سایت شارلی را توسط مسئولان این رسانه برخلاف ادعای آزادی بیان توسط غربی‌ها دانست.
وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و مردم غرب گفت: مقام معظم رهبری به عنوان خورشید درخشان جهان کنونی با نوشتن نامه‌ای به جوانان آمریکا و غرب سعی در دعوت آنها به حقایق پنهان شده داشتند.
خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مشکلات در دانشگاه آزاد گچساران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در اساسنامه این دانشگاه نیز این موضوع درج شده است.
وی با بیان این‌که اگر زمانی این دانشگاه تعطیل شود اموال آن متعلق به مردم است، گفت: انتظار ما از مسئولان شهرستان گچساران این است که دانشگاه را در مسیر و اهداف پیش‌بینی شده کمک کنند.
امام جمعه گچساران یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه آزاد گچساران در پی ارائه مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در این واحد می‌باشد که در این صورت رشته‌های زیادی در گچساران تدریس می‌شود.
خواجه‌زاده با انتقاد از عدم تعامل برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان در همکاری با دانشگاه آزاد گچساران افزود: در برخی موارد تعامل لازم ادارات با دانشگاه آزاد گچساران دیده نمی‌شود و بارها برق یا دیگر نیازهای دانشگاه بر اثر بدهی در کمترین وقت ممکن قطع شده است.
وی تعامل و همکاری دستگاه‌ها و ادارات را با این واحد دانشگاهی خواستار شد و تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران افزون بر ۶ هزار نفر در حال تحصیل هستند آیا شهرداری در قبال عوارض دانشگاه آزاد در قبال ایاب و ذهاب دانشجویان مسئولیت ندارد.
وی در پایان خواستار رسیدگی به عدم تعامل لازم برخی ادارات و نهادها با دانشگاه آزاد اسلامی گچساران شد.
***
امام جمعه چرام:
پیاده‌روی ظریف با کری و حضور در فرانسه، حرکتی غیرعزتمندانه بود
امام جمعه چرام گفت: پیاده‌روی ظریف با کری و حضور در فرانسه، حرکتی غیرعزتمندانه بود.
حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به پیاده‌روی ظریف با کری و حضور در فرانسه، این کار را حرکتی غیرعزتمندانه دانست.
امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس و با بیان اینکه این مذاکرات از روال اولیه خود خارج شد، اظهار کرد: قرار بود مذاکرات با ۱+۵ صورت گیرد، حال آنکه ما شاهد آن هستیم که مدتی است این رویه اجرا نمی‌شود.
وی، افزود: تیم هسته‌ای باید چهارچوب‌های اصلی نظام را مد نظر داشته باشد و هر آنچه را که با اصول نظام ما مغایر است رعایت کرده و مانند گذشته عمل کند.
این مسئول با اظهار تاسف از اینکه در دوره قبل مذاکرات شاهد بعضی کارها از طرف شخص وزیر خارجه بودیم که با عزت و اقتدار اسلامی ما مغایرت داشت، عنوان داشت: حرکت غیر اصولی و غیر ارزشی وزیر امور خارجه در ژنو نگران‌کننده بود، پیاده‌روی وی با وزیر امور خارجه عزتمندانه نبود و با عزت و اقتدار ملت سازگاری نداشت.
طزری اضافه کرد: کشوری که در حین مذاکره علیه نظام ما توطئه می‌کند، از حامیان اصلی توهین به پیامبر اسلام (ص) است، چگونه با او در خیابان‌ها قدم می‌زند و وقتی علت این کار سوال می‌شود می‌گوید فضای مذاکرات سنگین بود، می‌خواستیم با این کار فضا را عوض کنیم.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه سخنگوی دولت می‌گوید انتقاد به حرکت ظریف، سخیف است، ما باید با مذاکره مشکلات خود را رفع کنیم، گفت: ما مخالف رفع مشکلات با مذاکره نیستیم اما به چه قیمتی؟ آیا برای رسیدن به اهداف خود باید همه اصول خود را زیر پا بگذاریم؟ هیچ مسئول باغیرتی این اقدامات را انجام نمی‌دهد.
وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که «تیم مذاکره‌کننده تا هر زمانی بخواهد می‌تواند مذاکره کند اما باید بدانند حق حراج کردن دستاوردهای انقلاب را ندارند»، گفت: سانتریفیوژها نشانه آرمان‌های ماست و مردم در ۲۲ بهمن جواب رفراندوم را خواهند داد.
*حمله رژیم صهیونیستی به القنیطره، نشانه زوال و نابودی این رژیم است
امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود، متذکر شد: در هفته گذشته رژیم تروریسمی و غاصب و جعلی اسرائیل در یک اقدام تروریسمی در جنوب سوریه در منطقه القنطریه چند تن از رزمندگان لبنان و فرزند مجاهد بزرگ عماد مغنیه، جهاد عماد مغنیه و سردار الله دادی را به شهادت رساندند.
وی افزود: هر چند این جنایت باعث شد تا چند تن از عزیزان را از دست بدهیم و این اقدام را محکوم می‌کنیم ولی همانطور که دبیرکل حزب‌الله فرمود این حرکت با جواب قاطع پاسخ داده خواهد شد، سران این رژیم بدانند با این حرکت نخواهند توانست جلوی نابودی خود را بگیرند.
*مردم از مسئولان خود می‌خواهند که در مقابل اهانت به پیامبر (ص ) غیرتمندانه برخورد کنند
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: این اقدام با واکنش کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان همراه بود و موج ابراز محبت و عشق به پیامبر اسلام (ص) در جهان به راه افتاد، حق هم همین است و کسی نباید در مقابل این عمل خاموش بنشیند.
طزری با اشاره به این فرمایش امام (ره) که فرمودند «نباید از کنار اهانت به پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم و هیچکس حق اهانت به مقدسات دیگران را ندارد»، گفت: ما شاهد آن هستیم که مسئولان کشور از کنار این مطلب به راحتی گذشتند و حتی وزیر امور خارجه در طول مذاکرات ناگهان به پاریس سفر می‌کند آن هم در زمانی که به مقدسات اهانت شده است.
این مسئول با بیان اینکه سخنگوی دولت می‌گوید درخواست تعطیلی سفارت فرانسه و اخراج سفیر آن یک عمل احساسی است، متذکر شد: مردم از مسئولان و دولتمردان خود درخواست دارند که نسبت به این اقدامات غیرتمندانه برخورد کنند.
در پی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) تظاهرات اعتراض‌آمیز چرامی‌ها پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد.
نمازگزاران چرامی همزمان با سراسر کشور طی تظاهرات اعتراض‌آمیز به هتک حرمت به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص)، اعمال ضدبشری و ضداخلاقی روزنامه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را محکوم کردند.
این راهپیمایی از مصلی امام خمینی تا میدان مرکزی چرام و با شعارهای «مرگ بر فرانسه»، «لبیک یا رسول‌الله» و «صلوات یا محمدا» صورت گرفت.
***
امام جمعه موقت دهدشت:
پیام رهبری به دانشجویان اروپا قلب اروپا را درنوردیده است
امام جمعه دهدشت گفت: رهبر انقلاب در این نامه به نسل جوان تذکراتی دادند که قلب اروپا را درنوردیده است.
حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار کرد: کاری که بر اساس تقوا بنیان‌گذاری شود به مقصود خواهد رسید و سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو رعایت تقوای الهی و ترک معصیت است.
امام جمعه دهدشت در تبیین اهمیت مدارا در دین اسلام با استناد به آیات و روایات مدارا را از ماموریت‌های پیامبران بزرگ الهی دانست و گفت: در قرآن فرعون به عنوان نماد کفر و الحادیسم معرفی شده است اما در عین حال به پیامبر خدا فرمان داده شده که با نرمی و مدارا با او سخن بگوید.
تقوی یکی از معانی مدارا را نرمش قهرمانانه خواند و با بیان اینکه مدارا با مردم نصف ایمان است، افزود: رهبر معظم انقلاب سالیان متمادی است درباره نرمش قهرمانانه سخن گفته و تاکید کرده است.
امام جمعه موقت دهدشت در بخش دیگری از سخنانش ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به رسول اکرم(ص) اظهار کرد: دشمن امروز متوجه شده که اسلام در حال گسترش است بنابراین با تشکیل گروه‌های طالبان و القاعده و با به‌کارگیری تروریست به جنگ با اسلام آمده است.
تقوی تصریح کرد: از آن‌جایی که ادیان الهی دین اسلام را تایید می‌کنند و تحقیقات دانشمندان در پیدا کردن نقطه مشترک اسلام و مسیحیت، دشمن تنها راهکار خود را از راه جنگ با اسلام می‌داند.
خطیب موقت جمعه دهدشت با بیان اینکه اسلام آمریکایی با اسلام ناب با هم در تضادند، افزود: این فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب است که سال‌ها پیش چنین حرکت‌هایی بر ضد اسلام را پیش‌بینی کرده بودند.
تقوی درباره نامه رهبر انقلاب به دانشجویان و نسل جوان اروپا و آمریکای شرقی گفت: رهبر انقلاب در این نامه به نسل جوان تذکراتی دادند که قلب اروپا را درنوردیده است.
***
امام جمعه یاسوج:
فرانسه از مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان است
امام جمعه شهر یاسوج گفت: فرانسه از مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان است.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اظهار کرد: خود و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم امیدواریم که خداوند ما را اهل تقوا و توشه‌ای برای آخرت به ما عطا کند.
امام جمعه شهر یاسوج با تأکید بر اینکه اصولی در زندگی وجود دارد که اگر رعایت شوند بدون شک انسان سرافراز و پیروز خواهد شد، گفت: صبر داشتن اولین اصلی است که باید رعایت شود و در برابر وسوسه‌های شیطانی و مشکلات باید صابر باشیم.
آیت‌الله حسینی، صبر را منزله راس ایمان عنوان کرد و گفت: انسان باید در برابر غرور و وسوسه‌های شیطانی، حوادث و دوستان ناباب صابر باشد تا بتوان بر مشکلات در زندگی پیروز شد.
وی دومین اصل مدنظر را استقامت در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمنان راه‌های زیادی را برای ضربه زدن به اسلام در پیش گرفتند از این‌رو باید هوشیار باشیم و استقامت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
امام جمعه یاسوج مرزداری را از دیگر اصول سرافرازی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: مراقب باشید مرزهای کشورهای اسلامی بدون نگهبان نباشند و از اعمال خود مراقبت کنید و جامعه اسلامی را حربه‌های دشمنان حفظ کنید.
آیت‌الله حسینی حفاظت از عقاید را مهم‌تر از حفاظت از مرزهای آبی و خاکی عنوان کرد و گفت: محافظت از عقاید که بر عهده علما است اهمیت آن از مقاومت سردارها در مرزهای جغرافیایی مهم‌تر است است چرا که ارزش و آینده انسان به عقاید آن بستگی دارد.
وی با تأکید بر اینکه در حفاظت از عقاید و مرزهای جغرافیایی باید هوشیار باشیم، گفت: در برابر دشمنان باید استقامت کنیم و میدان را خالی نگذاریم و از مرزهای جغرافیایی و عقاید خود حفاظت و پاسداری کنیم.
امام جمعه یاسوج در بخشی دیگر از سخنان خود به مناسب‌های پیش‌رو اشاره کرد و گفت: چهارم بهمن‌ماه مصادف با روز اشغال فرودگاه مهرآباد و در  زمان نخست‌وزیری بختیار برای جلوگیری از ورود امام به ایران است.
وی ادامه داد: به لطف خداوند کسانی که نمی‌خواستند امام وارد ایران شود نتوانستند در مقابل خیل عظیم ملت ایران مقاومت کنند از این‌رو امام وارد ایران شد و رژیم شاه نیز سقوط کرد.
آیت‌الله حسینی در ادامه سخنان خود به اقدامات مجله فرانسوی و اقدام زشت و پلید و اهانت‌آمیز آن به پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: فرانسه از مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان است و با این وجود اقدام به برگزاری راهپیمایی ضدتروریستی کرده است.
وی با تأکید بر اینکه نخست‌وزیر اسرائیل در این راهپیمایی حضور داشت و این در حالی است که اسرائیل به مدت ۶۰ سال اقدام به کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین و لبنان می‌کند، گفت: پس از راهپیمایی ضد تروریستی کشور فرانسه نسبت به پیامبر به نام آزادی بیان اهانت کرد.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: این اقدام بی‌شرمانه و اهانت‌آمیز قلب نیم میلیارد مسلمان در جهان را جریحه‌دار کرد.
آیت‌الله حسینی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل از گروهک تروریستی داعش حمایت کردند و تجهیزات نظامی در اختیار آن‌ها قرار دادند، گفت: هدف آمریکا و اسرائیل از حمایت داعش سلطه بر کشورهای اسلامی و ضربه زدن به آن‌ها بود که انتظار می‌رود مسلمانان جهان و مردم ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان آگاه باشند.
مردم نمازگزار این شهر بعد از خطبه‌های دشمن‌شکن نماز جمعه اقدام اهانت‌آمیز مجله فرانسوی را با سر دادن شعارهای «الله‌اکبر»، «محمد رسوا‌الله»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و مرگ بر آمریکا، اسرائیل، مرگ بر انگلیس و فرانسه محکوم کردند.
***
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
هتک حرمت به پیامبر (ص) بی‌حرمتی به تمام ادیان الهی است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) و بی‌حرمتی به تمام ادیان الهی و انسان‌های موحد و کسانی که به حقوق انسان‌ها احترام قائل هستند، است.
فتاح محمدی در جمع نمازگزاران و با محکوم کردن مجله فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: حضور در راهپیمایی دفاع از انسانیت، ارزش‌ها، حقوق بشر و انسان‌ها است چرا که پیامبر برای احیای کرامت انسانی بعثت پیدا کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که به ساحت مقدس پیامبر (ص) و به همه ارزش‌ها توهین کردند قطعا همه مردم ایران و انسان‌های خداپرست احساس تکلیف می‌کنند و این اقدام موهن را بر نمی‌تازند.
محمدی با تاکید بر اینکه هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) و بی‌حرمتی به تمام ادیان الهی و انسان‌های موحد و کسانی که به حقوق انسان‌ها احترام قائل هستند می‌باشد، گفت:  باید هتک حرمت به پیامبر اسلام را محکوم کنیم چرا که پیامبر اسلام ثمره و رسالت الهی است و قطعا تمام موحدان و کسانی که معتقد به خداوند هستند انزجار خود را نسبت به کسانی که به بهانه حقوق بشر به پیامبر (ص) توهین کردند نشان می‌دهند.
***
امام جمعه قلعه‌رئیسی:
قدم زدن با جان کری لکه ننگی بر چهره دولت تدبیر و امید بود
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: سفر به فرانسه و قدم زدن با جان‌ کری لکه ننگی بر چهره دولت تدبیر و امید و سیاست خارجه بود.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است؛ تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی عنوان کرد: جوان بر حسب نوگرایی و طغیان غریزه‌ها و تغییر و تحولاتی که در او به وجود می‌آید مرزنشناس است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی تصریح کرد: انسان شخصیت، متانت و اصالت خودش را با این مستی‌ها از دست می دهد؛ ۲ آسیب جدی مستی این است که انسان دید ندارد، بینش ندارد و قدرت درک و شناختش فلج می‌شود و از طرفی متانت و وقار خودش را از دست می‌دهد.
وی ادامه داد: جوانی که در کنار پدر و مادرش راه می‌رود چه دختر و چه پسر می‌بیند قوی تر است رشد اندام خود را می‌بیند احساس غرور می کند برداشتش این است که از نظر عقل و فکر هم رشد کرده است.
صلواتی در ادامه به توهین به پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: در شرایطی که فرانسه خبیث به رسول‌الله اهانت کرد جا داشت در اعتراضی به این حرکت ضداسلامی از مذاکرات خودداری می‌کردیم یا به احترام رسول‌الله به زمان دیگری موکول می‌کردیم.
***
پیامبر(ص) خط قرمز جهان اسلام است
امام جمعه باشت گفت:امروز سکوت جایز نیست لذا همه امت‌های اسلامی هوشیار باشند و نسبت به این اهانت به نبی رحمت(ص) بی‌تفاوت نباشند چرا که پیامبر اکرم(ص) خط قرمز و نقطه اشتراک تمام مسلمانان جهان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با نقل حدیثی اظهار کرد: بهترین پناهگاه برای انسان تقوا است و اگر کسی به دستورات الهی عمل کند از شرارت‌ها، پستی‌ها و آلودگی‌های دنیا در امان خواهد بود.
وی در خطبه نخست به دستورات معین شده الهی برای سعادت انسان پرداخت و افزود: هر تکلیفی که خالق متعال برای انسان در نظر گرفته است مسیری برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بوده لذا انسان سعادتمند فردی است که به دستورات الهی روی آورد و به غیر از دستورات خداوند گوش نسپارد.
امام جمعه باشت با اشاره به این‌که بعضی انسان‌ها در پی پست و جایگاه دنیوی هستند تصریح کرد: برخی از مردم دستورات الهی را رها کرده و به سراغ سخنان شیادان و کلاهبرداران دعانویس می‌روند که مغایر با آیات قرآن و خلاف دستورات الهی است.
وی در ادامه با ابراز نگرانی از روی آوری به این شیادان بخصوص در میان خانم‌ها یادآور شد: این دعانویسان باعث اضطراب و ایجاد نگرانی در زندگی‌ها شده و عامل از هم‌پاشی بسیاری از زندگی‌ها هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این‌ هفته باشت به اهانت روزنامه شارلی ابدو به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) اشاره و تأکید کرد: این اهانت‌ها و هجمه‌های دشمن به مقدسات اسلام از بدو اسلام تاکنون بوده لذا خطاب به ملت‌های مسلمان اعلام می‌داریم که دیگر فرصت سکوت و غفلت نیست لذا همه امت‌های اسلامی هوشیار باشند و نسبت به این اهانت به نبی رحمت(ص) بی‌تفاوت نباشند چرا که پیامبر اکرم(ص) خط قرمز و نقطه اشتراک تمام مسلمانان جهان است.
امام جمعه باشت همچنین در ادامه خطاب به دشمنان اسلام گفت: علت این اقدامات احمقانه شما ترس و هراس از گسترش اسلام است اما بدانید در این مورد مسلمانان سکوت نمی‌کنند و شما هرگز قادر به جلوگیری از گسترش دین خداوند نیستید و این مصداق آیه قرآن است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در فضای مجازی خطاب به جوانان اروپایی و غربی خاطرنشان کرد: شما جوانان اساس و  اصل جامعه هستید لذا در خصوص دین مبین اسلام پیش داوری نکنید و گروه‌های تکفیری و داعش که با نام اسلام دست به جنایت می‌زنند را اسلام نشمارید بلکه به منبع اصلی اسلام که همان قرآن است روی آورید و به حقیقت این دین پی ببرید.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گلایه‌مندی از اقدام وزیر امور خارجه کشور در خصوص قدم‌زدن با جان‌کری در ژنو تأکید کرد: ملت ما از این بابت نگرانند لذا وی باید از مردم عذرخواهی کند.
عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت سردار رشید الله‌دادی و شهید جهاد مغنیه و جمعی از فرزندان مقاومت پرداخت و یادآور شد: همان‌گونه که سپاه مقتدر ما اعلام کرده است جواب دندان‌شکنی به رژیم صهیونیست خواهد داد.
امام جمعه باشت در ادامه به به روز هوای پاک اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمت‌کشان این عرصه بر همکاری مسئولان با این اداره تأکید کرد.
وی همچنین به میلاد با سعادت امام عسکری اشاره کرد و این روز را به تمام شیعیان تبریک گفت.
خطیب جمعه باشت در پایان از شهردار باشت جهت اقدامات ارزنده در سطح شهر و همکاری‌های خوب با ستاد نماز جمعه باشت تجلیل کرد.
پیامبر اکرم(ص) الگوی تمام عیار فضایل اخلاقی و انسانی است
فرماندار کهگیلویه پیامبر اسلام(ص) را الگوی کامل فضایل اخلاقی و انسانی دانست.
همزمان با سراسر کشور مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه دهدشت پس از اقامه نماز جمعه در واکنش به اقدام توهین‌آمیز نشریه هتاک فرانسوی در توهین به پیامبر اسلام تنفر و انزجار خود را از این اقدام نابخردانه فرانسه اعلام کردند.
کرامت کریمی فرماندار کهگیلویه در حاشیه راهپیمایی در جمع خبرنگاران از پیامبر اسلام(ص) به عنوان یک الگوی مهم در پرورش فضایل انسانی در کنار فضایل اخلاقی یاد کرد و ضمن محکوم کردن این حرکت سخیف و پلید کشور فرانسه، الگوگیری از فضایل پیامبر اکرم(ص) را پاسخ به این هتک حرمت دانست.
گفتنی‌ است نمازگزاران دهدشت از مصلای این شهر به سمت بلوار سپاه با سر دادن شعار ضد استکباری و لبیک به رسول اکرم(ص) راهپیمایی کردند.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

عزیز
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی این چه اظهار نظرهای ....است حاج اقا مگه هرروز باهم ننشسته اند چه فرقی میکنه با راه رفتن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا خیلی داری ... میری
با این اظهار نظرت دیگر. ..
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
این حرفها از خودشون نیست واز بالا براشون فکس میکنند وآقایان باید در خطبه هایشان بگویند.بجای این اراجیف باید مردم را جمع بکنند ونماز باران بخوانند در این خشک سالی سیاسی وبارانی ، اگه خودشان اعتقاد به این کار داشته باشند.
از گچساران
Iran, Islamic Republic of
اسم این جماعت افراطی و بی سواد رو باید گذاشت کاتولیک تر از پاپ
طیبی
Iran, Islamic Republic of
برادر هرکاری را حین راه رفتن انجام بدی بد هست همیشه نشسته بهتر است
باشت
Iran, Islamic Republic of
شاید اون دنیا کری بهشتی شد کسی چه میدونه
دوران احمدی نژاد خوب بود که تحریم شدیم و تو سازمان ملل هیچ کس به حرفاش گوش نمی داد و جلسه را ترک کردند و صدا و سیما مجبور شد سانسور کنه اون موقع خوب بود؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
ببخشید .... محترم آقای ظریف نمی دونست که باید از شما اجازه بگیره ، لطفا بذارین مشکلات ما حل بشه بخدا مردم دارند بر اثر فقر کافر می شوند...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید از حضور در ....تا تغیر رویه اینان خودداری کنند
کارگر
Iran, Islamic Republic of
ظریف عمل میکند....حرفی ازخودتان نداریدهرچه به شمابگویند ...
هستید
prancess
Iran, Islamic Republic of
کسی د...؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنید.برای باطلیه طلسم....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1