تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۸۴۸۱۶

حضور کمرنگ خیرین در توسعه کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛

اعلام رضایت از انجمن کتابخانه‌های عمومی باشت
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان‌های فاقد کتابخانه مرکزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جلسه انجمن و سند نهضت مفید مطالعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمدهفرماندار، امام جمعه موقت و سایر اعضای این جلسه در فرمانداری برگزار شد.

 


 
زینب قربانی در این نشست ضمن تقدیر از کلیه مسئولان شهرستان باشت بخصوص امام جمعه این شهر که تعامل و همکاری خوبی با کتابخانه‌های عمومی باشت داشته‌اند، اظهار کرد: یکی از محورهای ارزیابی انجمن‌ها حضور مستمر و فعال مسئولان در این جلسات است که شهرستان باشت یکی از فعال‌ترین و بهترین انجمن‌ها در سطح استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مسائلی پیرامون مشکلات و کمبودات کتابخانه‌های عمومی پرداخت و گفت: احداث سالن مطالعه، ساخت کتابخانه مرکزی در کلیه شهرستان‌های استان که فاقد کتابخانه مرکزی باشند و تجهیز کتابخانه‌های سطح شهرستان از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان با کتابخانه‌ها تصریح کرد: اداراتی چون آموزش و پرورش می‌توانند با مکاتبات لازم در موضوعات مختلف مانند بحث امام شناسی از ظرفیت‌های کتابخانه استفاده کنند.

قربانی در پایان ضمن تقدیر از شهردار باشت وی را از جمله شهردارانی دانست که کتابخانه‌ها را یاری کرده و متذکر شد: دید فرهنگی شهردار باشت قابل تحسین است.




حضور کمرنگ خیرین در توسعه کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با امام جمعه باشت به حضور کمرنگ خیرین در روند توسعه کتابخانه‌های این استان اشاره کرد.


عصر امروز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه خود به شهرستان باشت ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی  با امام جمعه این شهرستان نیز دیدار کرد.

زینب قربانی در این دیدار با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه در روند پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه اظهار کرد: هر کجا ائمه جمعه وارد شوند تأثیر به‌سزایی در روند پیشرفت خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تنها منحصر به دستگاه خاصی نیست لذا مشارکت همه دستگاه‌ها در این راستا یک امر مهم و ضروری است تا بتوان در مسیر فرهنگی گامی اثربخش برداشت.

وی با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در بزرگسالان، گفت: اگر چه بیشترین اقدامات در خصوص نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان و نسل جوان انجام می‌شود اما تلاش‌های بسیاری نیز در حوزه کتابخوان کردن بزرگسالان انجام گرفته که نیازمند همکاری و مشارکت بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی است.

این مسئول استانی یادآور شد: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه‌هایی است که اگر در جامعه رواج یابد بی‌شک معضلات اجتماعی و بسیاری از مشکلات به صورت عمده کاسته می‌شود لذا جذب جوانان و افراد جامعه به سمت مطالعه به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به حضور کمرنگ خیرین در بحث کتابخانه‌های استان اشاره کرد و متذکر شد: در این حوزه اقدامات لازم انجام نگرفته و مشارکت خیرین استان نسبتأ ضعیف است؛ وی در پایان حمایت معنوی ائمه جمعه استان را از کتابخانه‌ها بسیار ارزشمند برشمرد.

جذب خیرین حوزه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است
امام جمعه باشت گفت: جذب خیرین حوزه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم عبودی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت از جمله نهادهای موفق و خوب شهرستان بوده که علی‌رغم وجود کمبود بسیار در تجهیزات و امکانات تلاش‌هایی ارزنده‌ای داشته‌اند.
وی با بیان اینکه برای موفقیت یک جامعه باید یک مجموعه همکاری کنند، گفت: باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم که اگر خواهان سعادت هستیم باید عالم شویم.
عبودی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و معضلات امروز جامعه ما نشأت گرفته از جهل و نادانی است لذا با علم و دانش می‌توان درصد بالایی از این معضلات را کاهش داده و مسیر سعادت را هموار کرد.
خطیب جمعه باشت تصریح کرد: کتابخانه‌های ما نیازمند جذاب‌سازی است بنابراین می‌توان با ایجاد تیمی از نخبگان استانی جهت ارائه نظرات خود در خصوص جذاب‌سازی کتاب‌ها و فضاهای آموزشی می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.
وی همچنین به نقش فضای مجازی در کتابخوانی پرداخت و  استفاده از این ظرفیت را مهم برشمرد چرا که فضای مجازی در دنیای امروز غیر قابل انکار است.
امام جمعه باشت در پایان یادآور شد: تعداد خیرین در شهرهای کوچک محدود بوده لذا نباید بر مشارکت خیرین شهرستان‌ها تکیه کرد.
انتهای پیام/

نام شما

آدرس ايميل شما

راهقلی
Iran, Islamic Republic of
چراامام جمعه هاخیرنمیشوند
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
سلام دهدشت و بهمئی چه شدند؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1