تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۸۴۷۷۶

آلاچیق‌های غیرمجاز و بدون نظارت در مسیر یاسوج

۰
کبنا ؛اعضای ستاد خدمات نوروزی کهگیلویه و بویراحمد در رفع مشکلات گردشگری تلاش کنند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای ستاد خدمات نوروزی این استان در رفع مشکلات گردشگری تلاش کنند.
محمود باقری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با موضوع ساماندهی خدمات سفر در نوروز سال ۹۴، با تأکید بر رفع مشکلات استان در حوزه گردشگری، اظهار کرد: خدمت‌رسانی سفر به مسافرین تنها مختص ایام نوروز نیست بلکه مربوط به ایام سال است که انتظار می‌رود دستگاه‌ها در طول سال به ارائه خدمات مطلوب و مناسب بپردازند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خانه‌های مسافر توسط شهرداری ساماندهی شوند، بیان کرد: در مسیر جاده یاسوج ـ بابامیدان، کیوسک‌ها و آلاچیق‌هایی بدون هیچ نظارتی به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که نیاز است این کیوسک‌ها توسط شهرداری و همچنین راه و شهرسازی ساماندهی شوند.
وی نبود و یا کمبود سرویس‌های بهداشتی را از جمله مشکلات مسافرین در ایام نوروز دانست و گفت: مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای احداث سرویس‌های بهداشتی اعتبار در نظر گرفته شده که قبل از ایام نوروز سرویس‌های جدید ساخته شود.
این مسئول به تشکیل کمیته‌های ۹ گانه ستاد خدمات نوروزی اشاره کرد و افزود: اعضای این کمیته‌ها در رفع مشکلات مسافرین در ایام نوروز نهایت تلاش خود را انجام دهند و ما را در این خصوص کمک و یاری کنند.
باقری تصریح کرد: کمیته خدمات و حمل و نقل با محوریت اداره کل حمل و نقل، کمیته امداد و نجات با جمعیت هلال احمر استان، کمیته خدمات اسکان و رفاه با محوریت آموزش و پرورش، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی پلیس‌راه استان، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با محوریت شهرداری، کمیته نظارت و تنظیم بازار صنعت، معدن و تجارت، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت استانداری، خدمات بهداشتی و سلامت با محوریت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و کمیته آمار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعضای ستاد خدمات نوروزی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان از خدمات نیروی انتظامی، پلیس‌راه، اورژانس و هلال احمر در ارائه خدمات مطلوب در نوروز سال ۹۳ تقدیر و تشکر کرد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان این استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی در سال آینده شد.
پژمان نیک‌اقبالی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع ساماندهی خدمات سفر در نوروز ۹۴ با اشاره به خدمات مطلوب دستگاه‌های خدمت‌رسان در نوروز سال گذشته اظهار کرد: ما نشان دادیم اگر در کارگروهی وارد شویم بسیار موفق خواهیم بود که خدمات مطلوب در زمستان و ایام نوروز سال گذشته بیانگر این موضوع است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت‌تر ستاد خدمات نوروزی امسال زودتر از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که در فرصت باقیمانده تا ایام نوروز با برنامه‌ریزی بهتر خدمات مطلوبی ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته قبل از ایام نوروز یک تیم بازرسی از اماکن گردشگری بازدید و مشکلات این اماکن را به استاندار استان گزارش کرد، افزود: با بازدیدهای که این تیم گردشگری انجام داد برخی مشکلات برطرف شد، ضمن اینکه در سال جاری این تیم بازرسی تشکیل می‌شود و برای حل و فصل مشکلات از امکانات گردشگری و مراکز اسکان بازدید می‌کنند.
این مسئول گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های سیاحتی زیارتی موجب شده هر ساله شاهد حضور گردشگران زیادی به استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم که ضروری است امکانات ما متناسب با این حوزه افزایش یابد.
نیک‌اقبالی عنوان کرد: برای خدمات‌دهی بهتر و مناسب‌تر به مسافرین نوروزی احکام فرمانداران به عنوان روسای خدمات شهرستان‌ها و سایر افرادی که در ستاد خدمات نوروزی فعالیت می‌کنند از طرف استاندار این استان صادر می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته های ۹گانه خدمات نوروزی مشخص شدند، بیان کرد: هر چه سریع‌تر شرح وظایف کمیته‌ها در اختیار آنان قرار بگیرد و مسئول کمیته‌ها هم موظف هستند با تشکیل زیر مجموعه‌های خود تا ۲۰ بهمن نتیجه برگزاری جلسات خود را به ستاد مرکزی ارسال کنند.
وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اسفند و فروردین بارش‌های خوب باران را در نواحی مختلف استان داشته باشیم، یادآور شد: ضروری است اعضای ستاد مدیریت بحران در این ایام در دسترس باشند و دستگاه‌ها تا دو رده مدیریتی را برای ارائه خدمات مشخص کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌ها بدون هماهنگی با ستاد سفر آماری از ورود گردشگران و خسارت احتمالی این ایام منتشر نکنند، گفت: گزارش امسال براساس استاندارد باشد و دستگاه‌ها آمار واقعی را منتشر کنند که در سال گذشته برخی آمار منتشر شده دارای تناقض بود.
نیک اقبالی تصریح کرد: سال گذشته براساس میزان تردد آمار مسافرین نوروزی در استان بیان شده که در نوروز سال آینده این آمار براساس اسکان و استقرار مسافرین در کهگیلویه و بویراحمد انتشار داده می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کلاس‌های آموزشی برگزار کند و مامورانی که در مسیر ورودی شهرهای ما مستقر می‌شوند خوش‌برخورد و با اطلاعات کامل و جوامع باشند.
وی با بیان اینکه کمیته ارائه خدمات نوروزی در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود، عنوان کرد: ستاد خدمات نوروزی از ۱۵ اسفند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز می‌کند که همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی آمادگی داشته باشند.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1