تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب : ۸۴۷۱۳

مردچاقی که ورزشکار حرفه‌ای شد/ پیام میرحسین برای دولت دولت یازدهم/بازرگان درگذشت/وزارت کشور شفاف‌تر از گذشته عمل می‌کند

۲
۰
کبنا ؛مرد چاقی که به یک ورزشکار حرفه‌ای و تنومند تبدیل شد+عکس
مرد چاقی که به یک ورزشکار حرفه‌ای و تنومند تبدیل شد+عکس
سلامانه : یک مرد ۲۱۰ کیلویی که از فرط چاقی افسرده شده بود و حتی خودکشی هم کرد، نزدیک به ۱۱۴ کیلو وزن کم کرد تا حالا اندام زیبای یک ورزشکار حرفه ای را داشته باشد.به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «دیلی میل»، مایک وودبای ۳۲ ساله کتابی درباره تجربه خارق العاده اش نوشته، تجربه ای که او را از خودکشی به جایی رساند که زندگی سالم و متحول شده ای داشته باشد.مایک که در انگلیس زندگی می کند، بعد از اینکه از خودکشی جان به در برد، زندگی جدیدی را شروع کرد، بیش از نصف وزن بدنش را کم کرد و حالا مربی بدنسازی شده. او اکنون برای کمک به دیگران یک کتاب نوشته است.







***

سردار آزمون: ما ایرانی می‌مانیم+عکس




سردار آزمون: ما ایرانی می‌مانیم+عکس

شفقنا ورزشی: سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال با انتشار عکسی در کنار قوچان نژاد، حقیقی و دژاگه نوشت: ما بچه های ایرانیم و ایرانی می‌مانیم.
تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته با کسب سومین برد خود در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا به عنوان صدرنشین به دور دوم صعود کرد. پس از این اتفاق سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال با انتشار عکسی در کنار قوچان نژاد، ، حقیقی و دژاگه نوشت: ما بچه های ایرانیم و ایرانی می‌مانیم.***
رییس جمهوری ایران :توهین و تحریک احساسات دیگران به نام آزادی افراط را شعله ور می کند




رییس جمهوری ایران :توهین و تحریک احساسات دیگران به نام آزادی افراط را شعله ور می کند

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - رییس جمهوری با اشاره به حوادث اخیر پاریس گفت: جمهوری اسلامی ایران هم ترور، خشونت و افراطی گری به بهانه دفاع از دین را و هم توهین، فحاشی و تحریک احساسات پیروان ادیان به نام دفاع از آزادی را محکوم می کند.
به گزارش شفقنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت حوادث اخیر گفت: اینکه عده ای بخواهند به نام دفاع از دین، خودسری کنند، بکشند و ترور کنند، شایسته نیست و این حرکتها نه در شأن مسلمانان و نه در شأن اسلام است و نه با معیارهای دین مبین اسلام سازگار می باشد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه همواره باید نهی از منکر به انحاء و روش های مختلف وجود داشته باشد، تصریح کرد: اولین قدم در نهی از منکر با قلب، سپس با بیان و در جای لازم اقدام عملی است که باید در چارچوب فقه و مقررات اسلام، انجام شود.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه گروهی وابسته به سازمانی تروریستی، آنطور که گفته می شود القاعده مسئولیت حوادث پاریس را برعهده گرفته ، افزود: جمهوری اسلامی ایران اساساً این اعمال و خشونت ها را محکوم می کند و آن را نه منتسب به مسلمانان و نه منتسب به اسلام می داند.
روحانی افزود: آن کسانی که به نام اسلام و مسلمانان ترور و خشونت انجام می دهند، به دین خیانت می کنند که خوشبختانه کار زشت و قبیح آنها توسط همه علما و متفکران بزرگ دنیای اسلام محکوم شد و همه مسلمانان از این رفتار تبری جسته اند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه هرکس کار خودسرانه از نوع ترور و خشونت انجام دهد، از نظر ما محکوم است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقام بیان و عمل پرچمدار مبارزه با خشونت، افراطی گری و ترور است و امروز از کشورهای گرفتار تروریست ها و تروریسم حمایت کرده و به آنها کمک می کند.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کار زشت دیگری که انجام شد، توهین به اعتقادات یک و نیم میلیارد انسان بود، گفت: ظاهر این حرف ها به نام و در حمایت از آزادی بود، اما در باطن تحریک احساسات مسلمانان را به دنبال داشت.
رییس جمهوری تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص)، فقط به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه همه اندیشمندان، متفکران و شخصیت های بزرگ جهان به رسول اکرم(ص) احترام می گذارند.
روحانی با ابراز تأسف از وقوع این توهین ها در کشوری که مدعی آزادی است، گفت: فاجعه بار است که در دنیای امروز توهین، فحاشی و تحریک احساسات دیگران را آزادی بنامیم و جای تأسف دارد که در دنیای متمدن امروز و به دنبال پیشرفت های علم و دانش هنوز عده ای نتوانند این مسایل ساده را تشخیص دهند که توهین کردن حتی به یک انسان ناشایست است تا چه رسد به شخصیت بزرگ رسول اکرم(ص).
رییس جمهوری ادامه داد: قرآن به ما می گوید حتی به کفار و بت پرستان و آنهایی که اعتقادی ندارند نباید فحاشی کنیم، بلکه باید با منطق و استدلال آنها را به راه مستقیم هدایت نماییم.
روحانی تأکید کرد: توهین و تحریک احساسات دیگران به نام آزادی افراط را شعله ور می کند همچون باروت که انفجاری بزرگ را مهیا می کند و نشان از آن دارد که دست هایی پشت پرده است تا نگذارند بین دنیای اسلام و دنیای دیگر ارتباط برقرار شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران از اولین دولت هایی بود که به صراحت هر دو ماجرا را محکوم کرد، گفت: پس از اعلام محکومیت سخنگوی امور خارجه، وزیر خارجه نیز در ژنو در مصاحبه ای به صراحت و به روشنی توهین به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و توضیح داد که این اعمال چگونه می تواند افراطی گری را شعله ور کند.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شرایط کنونی ما در داخل کشور نیاز به وحدت و اتحاد داریم؛ آن هم در شرایطی که درباره یک مسأله بزرگ در حال مذاکره هستیم و از نظر اقتصادی نیز وضعیت خاصی داریم.
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز زمان اتحاد است و بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم، گفت: انتقاد اشکالی ندارد، اینکه بخواهیم دولت موضع مستحکم تر داشته باشد درست است و این دولت نیز که همه افتخار جمهوری اسلامی ایران را به اسلامی بودن انقلابش می داند و همواره پناهگاه مسلمانان تحت فشار بوده با صدایی قوی، قاطع و بلند هر دو ماجرا را محکوم می کند.
روحانی گفت: هم رفتارهای تحریک آمیز و توهین به پیامبر اسلام(ص) و هم ترور و خشونت ، خیانت به اسلام و مسلمانان است، کار اولی که مدعی اسلام نیست، غیر انسانی و غیراخلاقی است و کار دومی که ظلمش بالاتر است، ضربه زدن به اسلام و راه حق است که هیچ ظلمی بدتر از آن نیست.
رییس جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد که از نظر فرهنگی باید در سطح دنیا خیلی کارها انجام دهیم، گفت:رسالت بزرگان، فرهیختگان و اندیشمندان و صاحبان قلم در دنیای اسلام این است که افکار عمومی را نسبت به این فجایع، آگاه کنند تا دنیا متوجه شود که توهین، فحاشی، ترور و خشونت نه آزادی است و نه دفاع از دین، بلکه منجر به تفرقه، اختلاف و دودستگی خواهد شد.
روحانی گفت: خشونت و افراطی گری، ریشه هایش از توهین و تحریک احساسات دیگران نشأت می گیرد و عده ای را وادار می کند تا به انجام کارهای غیرمعقول مبادرت کنند.
رییس جمهوری همچنین اظهار امیدواری کرد که همه بتوانند در معرفی اسلام و چهره رحمانی پیامبر(ص) وظیفه خود را انجام دهند و در برابر ظلم ها و اهانت به اسلام مقاومت و پایداری کنند و افکار عمومی دنیا را در مسیر حق هدایت نمایند.

***
 پیام نسخه قدیم میرحسین موسوی به دولت روحانی
سرویس سیاسی بی باک: ای کاش مقامات دولت محترم یازدهم به اندازه نسخه قدیم میرحسین موسوی تدبیر به خرج می دادند تا حداقل های رائحه امید، در دل آزادیخواهان دنیا و مردم شریف ایران برای همراهی با دولت دمیده شود.
به گزازش بی باک، شاید برخی بخواهند رمز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مخصوصا در برهه ای که هنوز به اقتدار نظامی و امنیتی فعلی نرسیده بود، بیشتر بدانند.
در مرور رخدادهای ۳۰ دی ۱۳۶۰ میر حسین موسوی نخست وزیر آن ایام کشورمان در ملاقات با کارداران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعلام کرد شما باید پیام آوران خوبی از انقلاب اسلامی ایران باشید.
وی با اشاره به رشادت جوانان انقلابی و حزب اللهی که در مقابل دشمنان نظام و انقلاب ایستاده اند، اظهار داشت : در کشوری که جوانان آرزوی شهادت دارند و در جبهه های جنگ برای موفقیت انقلاب و شکست دادن دشمن در راه شهادت از یکدیگر سبقت می گیرند ما باید در خارج از کشور مان نیز وظایف خود را انقلابی و انسانی و به بهترین نحو انجام دهیم و به دنیا نشان دهیم که انقلاب اسلامی ایران انقلابی است انسان ساز و حامی مستضعفان و ما به بهترین نحو سفیر و پیام آور خوب انقلاب اسلامیمان باشیم .
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی اشاره کرده و اظهار داشت: مردم آفریقا مستضعف ترین مردم جهان هستند و به اسلام علاقه دارند ما نباید آن ها را با غربی ها مقایسه کنیم زیرا این مردم به خاطر رنج های بسیار فطرت پاکی دارند و نشانه اش همان گسترش اسلام در آن جا است »
نخست وزیر ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی و اجتماعی قاره های مختلف به کارداران تذکر داد که باید در درجه اول با ملت ها به ویژه ملل آفریقایی ارتباط عاطفی برقرار کرد و آن ها را دوست داشت و اگر کسی بینش منفی نسبت به مردم آفریقا داشت باید این بینش را به کلی تغییر دهد زیرا پیوسته ملل آفریا زیر حملات و نیز استثمار و استعمار دولت های غربی قرار داشتند.
حال از این اظهارات موسوی بخوبی مشخص است که اگر در آن ایام علی رغم همه ضعفها و مشکلات، نظام جمهوری اسلامی بین ملتهای آزاده دنیا از محبوبیت وافری برخوردار بود و توانست در مقابل تمام زورگویان دنیا هشت سال استقامت و پایداری نماید تنها و تنها در نوع تفکر مسئولان آن روزگار بود که برای غرب کوچکترین ارزشی قائل نبودند و غرب را با فطرتی ناپاک می شناختند و تمام هم و غمشان حمایت از مستضعفان و محرومان عالم بود نه مسئولانی که بعدها از حامیان شعار نه غزه نه لبنان شدند و هتاکان عاشورا را خداجو نامیدند یا مقاماتی که در بی تدبیری سهوی یا عمدی با هتاکان به نبی مکرم اسلام(ص) ملاقات می کنند و هوس قدم زدن با جنایتکارترین جلادان دنیا را در انظار عمومی دارند.
***

افزایش حق مسکن کارگران تصویب شد



پیشنهاد افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال ۹۴ تنها مصوبه امروز شورای عالی کار بود.

ایسنا: محمدرضا بقاییان نماینده کارگران در شورای عالی کار جزئیات جلسه امروز شورای عالی کار را تشریح کرد.
وی گفت: در این جلسه به عدد و رقمی در بحث دستمزد نرسیدیم اما مصوب شد که افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران را در سال آینده داشته باشیم.
وی گفت: بر این اساس پیشنهاد کردیم که از ابتدای سال ۹۴ حق مسکن کارگران ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کند که طبعا اجرای آن نیازمند طرح و تصویب در هیأت وزیران خواهد بود.
بقاییان همچنین از بررسی افزایش حق بن و پایه سنوات کارگران در جلسه بعدی شورای عالی کار خبر داد و گفت: مقرر شد تا دو هفته آینده در جلسه بعد شورای عالی کار که با حضور وزیران کار، امور اقتصادی و دارایی و صنعت،‌ معدن و تجارت و رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار می‌شود افزایش بن خواروبار و پایه سنوات کارگران مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار در حال حاضر مبلغ خواروبار کارگران ماهانه ۸۰ هزار تومان و پایه سنواتی کارگران روزانه ۵۰۰ تومان است که در جلسه آینده شورای عالی کار رقم پیشنهادی گروه کارگری اعلام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی گروه کارفرمایی در این جلسه اظهار کرد: هدف گروه کارگری این است که در جریان تعیین مزد سال ۹۴ هر دو تبصره ماده ۴۱ قانون کار لحاظ شود اگرچه سال قبل به دلیل بالا بودن تورم روی تبصره یک بیشتر مانور کردیم ولی امسال در معیشت کارگران متمرکز خواهیم شد و افزایش قدرت خرید کارگران را مدنظر قرار خواهیم داد.
***


بازرگان درگذشت +عکس
روز ۳۰ دی‌ ۱۳۷۳ مهندس مهدی بازرگان، رییس دولت موقت انقلاب بعد از یک دوره بیماری، در جریان سفر درمانی در زوریخ سوئیس درگذشت.


خبرگزاری فارس: بازرگان درگذشت +عکس

مهندس مهدی بازرگان در سال ۱۲۸۶ ش در تهران به دنیا آمد و تحصیلاتش را در رشته دکترای مهندسی ماشین در فرانسه به پایان رساند.





وی در ابتدا در مدارس و سپس از ۱۳۲۰ در دانشگاه تهران به تدریس پرداخت. مهندس بازرگان در جریان ملی شدن صنعت نفت وارد مبارزات سیاسی گردید و پس از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ دستگیر و تبعید شد. بازرگان، پس از آزادی از زندان،جمعیت نهضت آزادی را به اتفاق آیت‌‏اللَّه طالقانی و دکتر یداللَّه سحابی بنیان نهاد که در واقع جناح مذهبی جبهه ملی به شمار می‏‌رفت.







رهبران نهضت آزادی در سال ۱۳۳۴ به بعد، به دلیل فعالیت علیه رژیم شاه، توسط این رژیم دستگیر شدند و بازرگان نیز به زندان محکوم گردید.







مهدی بازرگان کمی قبل از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد و با پیشنهاد این شورا، مأمور تشکیل دولت موقت گردید. هرچند در حکم نخست وزیری مهندس بازرگان، حضرت امام خمینی وی را از گرایش‏های حزبی و انتخاب وزرای ملی‏‌گرا منع کرده بودند، ولی وی اکثریت کابینه را از اعضای نهضت آزادی و جبهه ملی برگزید.



عمر این دولت بیش از ۹ ماه نپایید. دولت مهندس بازرگان پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در آبان ماه ۱۳۵۸ دست به استعفای دسته جمعی زد که با پذیرش امام مواجه گردید و از آن پس دوران افول سیاسی مهندس بازرگان و هم حزبی‌‏هایش فرا رسید. بازرگان در اواخر عمر از ایران خارج شد و سرانجام در آخر دی ماه ۱۳۷۳ بر اثر ابتلا به بیماری قلبی در ۸۷ سالگی در سوییس درگذشت.


 ***

توصیه امام رضا(ع) برای طول عمر

ما برای زیاد شدن عمر، وسیله‌ای جز صله ارحام نمی‌شناسیم. چه بسا مردی که سه سال از عمرش باقی مانده، امّا به خاطر صله رحم، خداوند آن باقی مانده را ۳۰ سال اضافه می‌کند.


به گزارش فرهنگ نیوز، در فرهنگ قرآنی، دو دسته مرگ مورد شناسایی قرار گرفته است که از آن به اجل مسمی و اجل معلق یاد می‌شود. اجل مسمی شاید تا اندازه ای شباهت به همان مرگ طبیعی داشته باشد هرچند که تفاوت هایی نیز میان آن دو می‌توان قائل شد. اجل معلق نیز شباهت هایی با مرگ ناگهانی دارد. البته بهتر است که از اجل معلق به مرگ زودهنگام یاد شود.
امام باقر (ع) می‌فرمایند: «کسی که زیر چهل سالگی بمیرد، نابهنگام (و به عمر غیرطبیعی) مرده است و کسی که کمتر از چهارده روز (بیماری بکشد و) بمیرد، مرگش مرگ ناگهانی است. »
از این رو، معصومین (ع) در سخنانی راه هایی را برای دور کردن اجل معلق از زندگی توصیه کرده اند.
امیرالمومنین على (ع) در این باره می‌فرمایند: «با صدقه دادن، عمرها طولانى مى شود.»
امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند: «مردم بیش از آن که با عمر خود زندگى کنند، با احسان و نیکوکارى خویش مى زیند. و بیش از آن که به سبب فرا رسیدن اجل خود بمیرند، بر اثر گناهان خویش مى میرند.»
امام رضا (ع) می‌فرمایند: «ما برای زیاد شدن عمر، وسیله‌ای جز صلهٔ ارحام نمی‌شناسیم. چه بسا مردی که سه سال از عمرش باقی مانده، امّا به خاطر صله رحم، خداوند آن باقی مانده را ۳۰ سال اضافه می‌کند. (یعنی ۳۳سال) و خداوند آن‌چه راکه می‌خواهد انجام می‌دهد و کسی که از عمرش ۳۳ سال باقی مانده است و به واسطهٔ قطع رحم خداوند سی سال از عمرش برمی‌دارد وآن را به ۳ سال کاهش می‌دهد. »
امام صادق (ع) فرموده اند: «هر کس خوش نیت باشد، عمرش زیاد شود.»
همان حضرت (ع) می‌فرمایند: «اگر دوست داری خداوند بر عمرت بیفزاید، پدر و مادرت را خوشحال کن.»



 ***
باز هم رییس دانشگاه تهران تعیین نشد
جلسه ۷۵۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور برگزار شد.
پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی: محمدرضا مخبر دزفولی دبیر این شورا درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در ابتدای جلسه دکتر روحانی با نفی خشونت و افراطی گری مسئله اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام در کشور فرانسه را مورد توجه و تذکر قرار داد و آنرا محکوم کرد.
وی افزود: رئیس جمهور بر این نکته تاکید داشت که اینگونه حرکت ها، خود شعله ورکننده خشونت و افراطی گری است.
تصمیم گیری درخصوص موضوع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: موضوع ظرفیت های اعلام شده درخصوص دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در جلسات پیش تر مطرح شده بود که اعضای شورا آن را مورد توجه و تذکر قرار داده بودند.
مخبر دزفولی گفت: در این زمینه شورا، کمیته ای با مسئولیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضویت وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای کمیسیون های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را مامور بررسی این موضوع کرده بود.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: مقرر شده بود که این کمیته چارچوب های مرتبط با افزایش ظرفیت های مطرح شده و تطبیق آن با معیارها و ضوابط آموزش عالی را مورد توجه قرار دهد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حاصل کار جلسه این کارگروه برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که بر اساس آن هفت محور مورد تصویب قرار گرفت.
مخبر دزفولی درخصوص محورهای مصوب برای افزایش ظرفیت های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: توسعه آموزش عالی و پذیرش دانشجو علی الاصول باید در چارچوب ضوابط، قوانین و مقررات کشور اعم از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، نقشه جامع علمی و معیارها و استانداردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرد که دانشگاه آزاد اسلامی مکلف است تا ضوابط فوق الذکر را رعایت کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین تصویب شد که کد رشته هایی که دارای مجوز شورای گسترش آموزش عالی نیستند حداکثر باید تا اردیبهشت سال ۱۳۹۴ تعیین تکلیف شوند و آنهایی که دارای معیارهای لازم هستند استمرار و رشته هایی که فاقد معیارهای لازم هستند بر حسب تشخیص وزارتین علوم و بهداشت مجوزشان لغو خواهد شد.
مخبر دزفولی گفت: ظرفیت سالانه تحصیلات تکمیلی و دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باید به تایید وزرای علوم و بهداشت برسد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارش وضعیت موجود در زمینه تعداد اعضای هیئت علمی و تعداد دانشجویان ارشد و دکتری را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند و تا بتوان قضاوت کرد که کارهای صورت گرفته در چارچوب ضوابط آموزش عالی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درخصوص رشته های علوم انسانی و گرایش های آن نیز مقرر شد که اعطای مجوز کد رشته ها با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تایید شورای تحول و ارتقای علوم انسانی باشد.
وی افزود: همچنین قرار شد ضمن اینکه وزارتخانه های علوم و بهداشت این اقدامات را برای رعایت چارچوب ها و مقررات آموزش عالی برای دانشگاه آزاد اسلامی انجام می دهند؛ برای دانشگاه های غیرانتفاعی، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور نیز گزارش مربوطه را وزرات علوم و تحقیقات و فناوری برای ارائه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده کند و نسبت به منضبط کردن این دانشگاه ها نیز تصمیم گیری شود.
مخبر دزفولی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تایید انتخاب روسای دانشگاه ها گفت: با توجه به طولانی شدن مباحث مطرح شده موضوع تایید انتخاب روسای دانشگاه ها به جلسه آینده موکول شد.
***
وزارت کشور شفاف‌تر از گذشته عمل می‌کند
وزیر کشور گفت: با توجه به سیاست‌هایی که وزارت کشور در دولت یازدهم در پیش گرفته است می‌توانم بگویم که ما بسیار شفاف‌تر از دو سال گذشته عمل کرده و به طور کلی در راستای قانونمند کردن وزارت کشور گام بر می‌داریم.
ایسنا: در نشست مشترک عصر امروز(سه‌شنبه)، امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور و رحمانی فضلی وزیر کشور مباحث مختلفی از جمله منشور حقوق شهروندی بررسی شد.
رحمانی فضلی با بیان این‌که «تفاهم نامه‌ای بین معاونین تهیه شده و قرار است ابلاغ شود» گفت: در بحث حقوق شهروندی بحث مهم این است که مردم با حقوق خود آشنا شوند ولی متاسفانه به دلیل تعدد قوانین و مباحث این آَشنایی به خوبی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: طرح منشور حقوق شهروندی از اهمیت زیادی برخوردار است و به آموزش آن نیز باید توجه شود. زیرا متاسفانه مدیران نیز به خوبی با قوانین حوزه خود آشنا نیستند و تنها به نظر کارشناسان حقوقی خود بسنده می‌کنند.
وزیر کشور با اشاره به بررسی گذشته در رابطه با تخلفات مدیران خاطرنشان کرد:‌ در گذشته تعدادی از پرونده‌ها را بیرون کشیدیم و شاهد بودیم که به دلیل آشنا نبودن مدیران با قوانین حوزه خود تخلفاتی صورت گرفته است. بنابراین کتابی با عنوان «قوانین مورد نظر مدیران» چاپ شد و در دور اول ۱۰ هزار جلد از این کتاب خریداری شد و این نشان می‌دهد که چقدر در این زمینه نیاز به یادگیری است. از سوی دیگر اگر مدیران ما این کتاب را بخوانند تا حدود ۸۵ درصد از تخلفات سهوی جلوگیری می‌شود.
رحمانی‌فضلی ایجاد سامانه و کمیته فنی و حقوقی دررابطه با حقوق شهروندی را یکی دیگر از اقدامات در راستای آشنایی مدیران با قوانین حوزه خود دانست و افزود:‌ در ابتدا مدیران حجم زیادی از مسائل حقوقی خود را در این سامانه قرار می‌دادند ولی پس از گذشت دو سال از تراکم سوالات کاسته شد زیرا به مرور زمان به آن‌ها پاسخ گفته شده بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که «مردم باید در حوزه عمومی با حقوق خود آشنا شوند» خاطرنشان کرد: ظلمی که به مردم می‌شود از بی اطلاعی آن‌ها نسبت به حقوقشان است و در این راستا نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی بسیار پررنگ است.
رحمانی‌فضلی گفت:‌ دولتی‌ها هم باید قوانین و مقررات و حقوق مردم را رعایت کنند زیرا در سیستم کنونی گرفتن حق برای مردم بسیار سخت است. بنابراین اگر بتوانیم در این دولت قانون گریزی را در حوزه عمومی و حاکمیت از میان برداریم یک گام بزرگ به جلو برداشته‌ایم.
وزیر کشور تصریح کرد: ۱۰۰ سال است که مشروعیت آمده است. اگر قانون نباشد فساد و ظلم به وجود می‌آید ولی اگر همه به قوانین تمکین کنند ظلم، بی عدالتی و فساد هم در جامعه نخواهد بود.
وی با تاکید بر این‌که «سیستم‌های ما با دو سال قبل قابل مقایسه نیستند» گفت:‌ با توجه به شفاف‌سازی‌ آیین‌نامه‌ها و مقررات امروز همه چیز روشن است و واقعا دگرگونی ایجاد شده است. همچنین این تغییرات را می‌توان به دلیل سیستم اطلاع رسانی و مشورتی دانست چرا که در تمام مباحث از جمله قوانین شهرداری، سمن‌ها و تقسیمات بر اساس مشورت و مشارکت با احزاب گام برداشته‌ایم و به طور کلی ما در راستای قانونمند کردن وزارت کشور حرکت می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ در بحث تصرف‌ها و تغییر کاربری‌ها به جرأت می‌توانم بگویم اگر الان چنین مسائلی وجود داشته باشد کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود و در رابطه با شهرداری هم در رابطه با فراوانی تخلفات و اعتراضات باید بگویم که رابطه خوب و تعامل مثبتی با هم داریم. همچنین ما مشتاق راهنمایی و نظرات به معنای اولای آن هستیم.
رحمانی فضلی در پایان با اشاره به بحث ارجاع تخلفات مدیران به بخش معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت:‌ این بخش بخش خوبی است ولی بهتر است که با تعامل برخورد شود زیرا ۹۰ درصد مشکلات سهوی بوده و با گفت‌و‌گو قابل حل است. از سوی دیگر در پیش گرفتن راهکارهای پیشگیرانه بهتر است ولی اگر تخلفی صورت گرفت باید قطعا رسیدگی شود.
در بخشی از نشست مشترک معاون حقوقی رئیس جمهور و وزیر کشور، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با اظهار خرسندی نسبت به توجه بیش از پیش به مسائل حقوقی در دولت جدید افزود:‌ خوشبختانه رئیس‌جمهور ما یک حقوقدان بوده و نگاه به حقوق شهروندی در دولت روحانی بسیار جدی است. همچنین وزیر کشور نیز یکی از همکارانش را از حقوقدان‌ها انتخاب کرده است. بنابراین معاونین حقوقی کشور باید از موقعیت به وجود آمده بهترین استفاده را بکنند.
وی ادامه دارد: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم بخش تورم قوانین است. در همین راستا باید بگویم از زمان تشکیل مجلس اخیر ۳۷۸ طرح و ۱۴۲ لایحه به مجلس معرفی شده است که این خود مشکلی محسوب می‌شود چرا که برخی قوانین تنها در چند طرح تصویب می‌شوند و از آنجا که نیاز به تفسیر دارند با مشکل روبرو می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران شهر من
Iran, Islamic Republic of
یا حسین ، میرحسین
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
مرگ برمنافق فتنه گر
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1