تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۸۴۶۸۱

حاشیه‌های مراسم تکریم و معارفه رئیس منابع طبیعی چرام

۴
۱
کبنا ؛ 
مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید منابع طبیعی چرام در  سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار و شورای تامین شهرستان ، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه، مسئول دفتر ولی‌فقیه اداره کل و جمعی از کارشناسان منابع طبیعی کهگیلویه و چرام برگزار شد.
این مراسم در نوع خود نیز حاشیه‌هایی داشت که خواندنشان خالی از لطف نیست:
*مراسم تکریم و معارفه امروز، تکریم از دو رئیس سابق منابع طبیعی بود که یکی بازنشسته شده و دیگری طی این مدت سرپرستی این اداره را بر عهده داشت.
*چیزی که در این میان جالب توجه بود ابراز ناراحتی کارکنان اداره منابع طبیعی چرام در دیدار با رئیس سابق خود آقای پورمند در محل فرمانداری بود.
*علی‌محمد پورمند رئیس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرام که به دلیل بازنشستگی از این سمت کنار رفت در این مراسم به ایراد سخن پرداخت که باعث ایجاد بغض در بین کارکنان خود شد.
* چشمان اشک‌بار کارکنان منابع طبیعی، بیانگر این مطلب بود که پورمند در مدت تصدی خود تأثیر فراوانی بر آن‌ها گذاشته بود.
*تقدیر و تشکر پورمند از علیرضا نیکروز فرماندار سابق چرام از حاشیه‌های جالب مراسم بود که در این باره گفت: نیکروز فردی دلسوز بود که دلسوزیش برای مردم و علاقه‌ای که به اهل بیت داشت، زبانزد خاص و عام بود.
محمدعلی پورمند نیز در این مراسم، اظهار کرد: وقتی سه سال پیش پیشنهاد تشکیل، تجهیز و راه‌اندازی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرام به من داده شد، با مدیرکل محترم توافق کردیم تا صدور مجوز استعفا از طرف وزارتخانه، همکاران ما از اداره کهگیلویه انتخاب شده و برای پاسخگویی به مردم چرام در کلیه مسیرهای اداره به این شهرستان بیایند.
رئیس قدیم منابع طبیعی و آبخیزداری چرام، ادامه داد: با توجه به اینکه حق انتخاب با ما بود، اکثریت فکر می‌کردند همه کارکنان را با تلفیقی از ایل و تبار و تشکیلات سیاسی انتخاب خواهم کرد ولی وقتی لیست ارائه شد، خلاف آن را مشاهده کردند.
وی، افزود: با اینکه ۹۰ درصد کارکنان از ایل و تبار و تشکیلات سیاسی بنده نبودند آنچنان دوستانه و صمیمانه کار کردیم که روز خداحافظی، حاضر بودم کف کفش همه همکاران را ببوسم و آن‌ها بدون استثنا نیز گریه کردند.
پورمند در پایان خطاب به همکاران خود، گفت: اکنون به عنوان یک پیشکسوت به همکارانم پیشنهاد می‌کنم در محیط کار به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای همه هم و غمشان را معطوف به حفظ ارث، حراست و احیا منابع محیطی کنند و این شدنی نیست مگر با وحدت، همدلی و صمیمیت.
* وی با شعر «خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خوشنود باشی و ما رستگار»، به سخنان خود پایان داد.
خسته نباشید فرماندار چرام به منابع طبیعی
ابراهیم فتاح‌پور در مراسم تکریم و معارفه رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام با اشاره به اهمیت منابع طبیعی، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ما عشایری و یا عشایرزاده هستیم که تحرکاتی در سطح زمین گرمسیر و سردسیر داریم، اهمیت منابع طبیعی را برای ما دوچندان می‌کند.
فرماندار چرام با تأکید بر اینکه باید منابع طبیعی را به خوبی مدیریت کنیم، عنوان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن منابع آب فراوان، خاک حاصلخیز، درختان خوب و گونه‌های متنوع حیات گیاهی و جانوری به پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده است که این موضوع وظیفه ما را در برابر حرمت گذاشتن بیشتر به منابع طبیعی دوچندان می‌کند.
وی با متذکر شدن این مطلب که دوستان ما در منابع طبیعی و آبخیزداری جهادگونه خدمت می‌کنند، ابراز کرد: همکاران ما در حوزه منابع طبیعی در زمان‌های متفاوت در حراست و حفاظت از منابع طبیعی در وقت بلایای طبیعی مثل آتش‌سوزی با منشا انسانی و غیرانسانی زحمات زیادی را متحمل می‌شوند که جا دارد به تک تک این عزیزان خسته نباشید بگویم.
این مسئول اضافه کرد: از طرف دیگر منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شهرستان چرام تغییر رویکرد داده و منشا خدمات بسیاری بوده است.
فتاح‌پور با بیان اینکه مشارکت با مردم، خطر انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری را کاهش می‌دهد، گفت: در بحث مشارکت‌های مردمی اگر همان ابتدا طرح‌های مشارکتی با مردم را داشتیم، امروز شاهد گونه‌های در معرض انقراض نبودیم.
وی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات علی‌محمد پورمند رئیس سابق منابع طبیعی و آبخیزداری چرام، متذکر شد: از روی صداقت می‌گویم که آقای پورمند فردی بسیار زحمتکش در کنار ما بود که علاوه بر مسلط بودن بر قوانین و مقررات، خدمات خوبی نیز داشتند، خصوصاً در بحث درختان و احکامی که دادگستری صادر کرده بود و به لحاظ بافت اجتماعی و فرهنگی نیز شاهد بودیم که چگونه مدارا و خویشتن داری کرد.
این مسئول، ادامه داد: امروز برادر عزیز دیگری به عنوان رئیس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری چرام معارفه می‌شود که امیدواریم این عزیز هم در راستای پیگیری‌ها و تلاش‌های مجدانه رئیس سابق در چارچوب قانون و مقررات گام بردارد.
رئیس شورای اداری چرام در ادامه منابع طبیعی را یکی از مشکلات ممیزی شده شهرستان چرام دانست گفت: از طرف دیگر، افزون‌خواهی و زیاده‌طلبی بشر امروز و همچنین دست اندازی به منابع طبیعی یکی از بدترین معضلات اجتماعی و فرهنگی ما است.
وی، افزود: بنابراین کار رئیس جدید، کار سخت و طاقت فرسایی است ولی امیدواریم تعامل دوستان در شورای تامین پایه خوبی برای حفاظت از منابع طبیعی و حذف دست‌اندازهایی که به این عرصه می‌شود، باشد.
فتاح‌پور با اظهار امیدواری از تعامل دستگاه‌های چرام با رئیس جدید منابع طبیعی این شهرستان، اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به خداوند است که چند صباحی در اختیار ما انسان‌ها قرار گرفته، پس باید مراقب و حافظ آن باشیم.
وی با بیان اینکه کسانی باید در این جایگاه قرار گیرند که بر ابزار قانونی مسلط باشند، خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه قومی و عشیره‌ای است و در ساختار فرهنگی اجتماعی همه با هم خویشاوند هستند، بنابراین ابزاری که در این راه می‌تواند کاربرد داشته باشد، قانون است.
فرماندار چرام با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولیت‌ها وظیفه است و تعهد ما را بیشتر می‌کند، اظهار امیدواری کرد که این مسئولیت با نظم و نسق بیشتری صورت گیرد.
پیوسته‌گر رسماً رئیس منابع طبیعی چرام شد
مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید منابع طبیعی چرام در  سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
فرماندار شهرستان چرام و شورای تامین شهرستان، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه، مسئول دفتر ولی‌فقیه اداره کل و جمعی از کارشناسان منابع طبیعی کهگیلویه و چرام از حاضرین در جلسه بودند.
حبیب‌الله پیوسته‌گر در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در قرآن‌کریم و با بیان اینکه سوره انفال به این بحث اختصاص داده شده، اظهار کرد: در آیه اول سوره انفال بیان شده که انفال خاص پیامبر و ائمه (ع) بوده که در زمان حاضر تحت نظر ولی‌فقیه است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چرام، اضافه کرد: منابع طبیعی شامل جنگل‌ها، مراتع، رودخانه‌ها و سایر بیشه‌زارها و معادن است که در روایات و احادیث، در قانون اساسی و همچنین در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری هویدا است.
وی با تأکید بر این مطلب که به دلیل کمبود نیروی انسانی باید به سمت مردم حرکت کنیم، زیرا بدون مشارکت مردم قادر به حفظ و توسعه منابع طبیعی و احیا جنگل‌ها و مراتع نیستیم، عنوان داشت: با وجود آنکه در زمینه مسائل تخصصی، اقدامات موثری صورت گرفته ولی در زمینه آگاهی عامه مردم اقدامات خوبی صورت نگرفته است.
این مسئول تأکید کرد: مسئولان و علما با نفوذ کلام خود می‌توانند در زمینه توجه دادن مردم به نقش مهم جنگل‌ها و مراتع و بالا بردن فرهنگ منابع طبیعی، تاثیر به سزایی داشته باشند.
پیراسته‌گر تصریح کرد: اهمیت منابع طبیعی در جلوگیری از بحران‌های زیست محیطی و نقش آن در توسعه پایدار ایجاب می‌کند که هر از چند گاهی اهمیت این منابع خدادادی از طریق تریبون‌های ائمه جمعه و جماعت برای مردم بیان شود.
این مسئول با متذکر شدن این مطلب که همت وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها به خصوص رادیو و تلویزیون نباید به هفته منابع طبیعی محدود شود، اعلام کرد که با تلاش مضاعف برای حفظ، توسعه و احیا عرصه‌های منابع ملی در شهرستان چرام  و پاسخگویی به مردم قدم خواهد برداشت.
هدایت‌الله آویزش نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه منابع طبیعی، منابع ملی و خدادادی است، اظهار کرد: منبع طبیعی، ثروت‌ها و انفال عمومی هستند که در اختیار ما قرار گرفته‌اند و این در حالی است که مردم احساس می‌کنند منابع طبیعی با منافع آنان در تضاد است.
رئیس سابق منابع طبیعی چرام با بیان اینکه اهداف منابع طبیعی همیشه به صورت پوشیده و مستتر است، عنوان داشت: منابع طبیعی، منابع الهی هستند که تلاش، دلگرمی و تعامل همگان را در جهت صیانت آنان می‌طلبد که انتظار می‌رود همه دست به دست هم داده و این طبیعت خدادادی را حفظ کنیم.
در پایان این مراسم از زحمات و خدمات آقای محمدعلی پورمند رئیس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام تقدیر و آقای حبیب‌الله پیوسته‌گر با حکم مدیر کل، مصوب شد.
گفتنی است؛ پیوسته‌گر پیش از این معاونت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه را بر عهده داشت، وی دارای مدرک کارشناسی حقوق و ۲۲ سال سابقه خدمت دارد.
 
3
 
1
 
پیوسته گر
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام بسیارممنونم وسپاس گذارم از زحمات های آقای محمد علی پورمند هستم امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی
جواد
Iran, Islamic Republic of
با سلام عرض ادب خدمت تمام هم استانی های عزیز نمیدانم این را مسئولین می خوانند یانه؟ولی ما از آقای پیوستگر راضی نیستیم به دادمان برسیدتورابه قرآن
عباس قلی
Iran, Islamic Republic of
سلام موافق نظر جنابعالی هستم تا الان ۵تاگله گوسفند رفتن طسوج به صورت غیر قانونی چرااقدام نمی کنند؟آقای مهندس بهشتی خواهشآبه فکرطبیعت باش .لطفآ بزارید تا مسئولین بخوانند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام تشکرویژه ای داریم از فرماندار عزیز و دوست داشتنی آقای دکتر فتاح پور که همیشه به فکر منابع طبیعی هستند.ویه گلی کوچکی باعث رئیس جدیدمنابع طبیعی سعی کنید از نیروهای پخته ای استفاده کنید در منابع طبیعی
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1