تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۸۴۵۳۲

منطقی‌ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۲۴
۰
کبنا ؛khadmiسید ولی موسوی*
مدیریت بومی علی رغم دلسوزی و تلاش های زیاد، همواره با مشکلات و چالش های بیشماری در استان روبرو بوده است و حجم تخریب ها و انتقادهای ناصواب از آن چندین برابر مدیران غیربومی وناکارامد بوده است.
فرهنگ اشتباه توقعات قومی، قبیله ای و سیاسی مانع بزرگی بر سر راه مدیریت بومی بوده است و عملکرد های خوب در زیر بمباران تخریب ها دیده نشده است.
در دولت تدبیر وامید، دکتر خادمی استاندار دانا وفهمیم استان کهگیلویه وبویراحمد که از فرزندان بومی همین دیار است سکان مدیریت ارشد استان را بدست گرفته است .وی با نگاه علمی ،عالمانه وتخصصی به مسائل استان همواره همگان را به دور از حاشیه‌سازی‌ها که هیچ سودی به حال توسعه استان ندارد دعوت نموده است.
دکتر خادمی اشراف بالایی بر ظرفیتها،پتانسیلها ،مشکلات وتنگناههای استان دارد و با شناخت کامل از اینگونه فضا سازی ها و بدور از حاشیه ها و شعار گرایی و سیاست زدگی تا کنون نشان داده است  که در مسیر آرامی حرکت می کند و دغدغه ای جز توسعه استان ندارد، بطوریکه خود بارها بر ایجاد فضایی آرام وبا ثبات برای کار وتلاش بیشتر تاکید کرده است وگفته است که  فرصت بحث های حاشیه ای در کهگیلویه وبویراحمد را نداریم.
اما برخی ها به دنبال متشنج کردن و مسموم کردن فضای آرام و با ثبات سیاسی حاکم بر استان کهگیلویه و بویراحمد و فعالیت ها هستند و تخریب مدیران استانی را کلید زده اند وآنها را به قومی گرایی و سیاست زدگی متهم می کنند وقصد دارند نظراتشان را تحمیل کنند، اما استاندار مثل کوهی استوار به دور از حاشیه و نگاه عالمانه ومدبرانه به استان با تلاش وپیگیری بیشتر به کار خود ادامه می دهد وهمگان را به دوری از حاشیه دعوت می کند. علاوه بر این فضای آرامی که در سایه مدیریت علمی ایشان بوجوده امده است نعمت بزرگی برای استان ماست که در طول سالیان گذشته بی سابقه بوده است.
استاندار در امورات فرهنگی، اقتصادی وخدماتی تحرکات خوبی در استان داشته است. وی بعنوان یک ولایتمدار حقیقی در عمل ثابت کرده است همواره به مناسبت ها وشعائر دینی توجه ویژه داشته و فعالیت های فرهنگی را برای توسعه استان بسیار مفید واثر گذار دانسته است.
استاندارخدوم استان باهنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان، خانواده های شهدا و جانبازان و قشرهای مختلف مردم نشست هایی داشته است  وبه امور آموزشی چه در دانشگاه و چه در آموزش و پرورش ومراکز آموزشی توجه کرده و خود ومعاونینش در دانشگاهها نیز به مناسبتهای مختلف حضور یافته وبا آنها گفتگو کرده اند، توجه ویژه ایشان به آموزش وپرورش باعث شده شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور  رتبه برتر را کسب همچنین در امورات خدماتی از قبیل آبرسانی، گاز رسانی، برق، بهداشت وسلامت نیز کارهای خوبی انجام شده است.
برگزاری همایش استانداران ادوار گذشته استان، تشکیل اتاق فکر وبهره گیری از نظرات سلایق مختلف برای توسعه استان ، سفر به شهرستانها وبررسی پروژه های عمرانی وتلاش در جهت فعال شدن این پروژه ها و تعامل با مسئولان کشوری ونمایندگان مجلس شورای اسلامی از تدابیر زیبا وماندگار استاندار برای توسعه بوده است.
ارتباطات استاندار براساس تعامل، وحدت ومشورت بوده است.
استاندار ثابت کرده است مرد کار وعمل است و با تعامل وهماهنگی با نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از دو دستگی و تفرقه جلوگیری کرده است. وی بخوبی از ظرفیت مدیران کهگیلویه وبویراحمدی که در سطح کشور مسولیت دارند نیز استفاده کرده است و هم اندیشی خوبی با آنان داشته است وهمواره تاکید کرده است ارتباطات وی براساس تعامل، مشورت، وحدت ومنافع استان بوده است.
خادمی برخلاف استانداران غیربومی وگذشتگان همواره از روی ادب، نزاکت و با احترام با مردم ومدیران زیر دستش صحبت می کند خوش اخلاقی  ومردم داری در عین دوری از احساسات ومنطقی بودن از خصلت های خوب ایشان است و همواره با در نطرگرفتن شرایط و قانون سخن گفته است و وعده های واهی نداده است و باید گفت خادمی یکی ازمنطقی ترین استاندار استان تا حال بوده است و با توجه به وضعیت تصمیمات مدیریتی خوبی می گیرد.
تلاش استاندار برای خارج کردن کهگیلویه و بویراحمد از بن بست
بی تردید وضعیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد متاثر از وضعیت اقتصادی کشور است و وضعیت اقتصادی کشور برهمگان عیان است و این تا حدودی دست استاندار را بسته است اما استاندار ولایتمدار دست روی دست نگذاشته و در بخش اقتصادی از تمام توان خود برای خارج کردن استان از بن بست استفاده کرده است و همیشه دنبال راهی برای تزریق پول از موسسات وسازمانها به استان در جهت رفع محرومیت زدایی و توسعه نیافتگی استان بوده است.
حضور در شهرستانها  وبررسی مشکلات پروژه های عمرانی با حضور مدیران کل استان از نزدیک از اقدامات اصولی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت قطارتوسعه دراستان است که درخور تحسین است. در همین بازدیدها بسیاری از پروژؤه ها و کارخانه ها فعال شده اند و مشکلات بر سر راه تولید به حداقل رسیده است. البته نباید انتظار داشت همه مشکلات به دست استاندار حل شود استاندار وظیفه رهبری وتخصیص بودجه را دارد و و ادارات باید در این زمینه تحرک بیشتری داشته باشندو با پیگیری مستمر زمینه به اتمام رسیدن طرحها را فراهم نمایند. امروز دیگر وقت آن رسیده است که با وحدت وهمدلی به سمت جامعه ای حرکت نماییم که در آن از یک طرف وحدت وصمیمیت، برادری ومهربانی واز طرف دیگر توسعه وپیشرفت وآبادانی دستها را به گرمی بفشارد وهمه بکوشیم به تعبیر امام راحل عظیم الشانمان در سرزمین اعمال ورفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.


*مدیرمسئول نسیم دنا

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

کمال الملک
Iran, Islamic Republic of
جان خودت چخان نکن ووووووو
مهمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام با ادعاهای شما اصلآ موافق نیستم. مدیریت بومی اگر نتواند جلوی تبعیض ها را بگیرد بسیار خطرناک است و خطرات زیادی برای مردم ببار می آورد. گرایش مدیریت های بومی به سمت و سو های خاص... نه تنها توسعه را به ارمغان نمی آورد بلکه سال ها استان را به عقب می برد. اینکه یک .همه کاره استان شود دیگر جائی برای مدیریت اول استان( استاندار) باقی نمی گذارد. مدیران استان درصورتیکه مستقل عمل کنند و همه را به یک چشم نگاه کنند می توانند پیشرفت ایجاد کنند. در غیر اینصورت استان سال ها به عقب خواهد رفت.
ابومسبم
Iran, Islamic Republic of
ارزش خبری نداشت
آقای نویسنده ,عملکرد و انتصابات استاندار مشخص و روشن هستش
دنا
Iran, Islamic Republic of
.... استانداری که تاکنون برای این استان اومده خادمی است
داریوش ارجمند
Iran, Islamic Republic of
به نظرم مداحی تان ارزش آن را به لحاظ علمی و حتی انشایی نداشت که استاندار محترم پست ومقامی تقدیمتان کند
حتی به درد .... دور قاب هم نمی خورد این نوشته
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ....مدیری که من تا به حال دیده ام ایشان بوده و بس ، یاد حاج سید مسعود حسینی به خیر و تمام ، واقعا نمی دانم ابتکار و توفیق .. در این منصب مهم برای استان چه بوده . چه کار مهمی زمان ایشان شروع یا تمام شده ،
رضا
Iran, Islamic Republic of
منطقی‌ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ..
بینا
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیارجالب وواقع بینانه بود برای جناب دکترخادمی آرزوی سربلندی داریم ایشان مایه افتخاراستان وبرگ زرینی در تاریخ استان ماهستند.جدت یاورت دکترجان
دیلگون
Iran, Islamic Republic of
سید جان اتفاقاقوم وقبیله گرایی دراین دوره به اوج خود رسیده همه از.... استاندار است شما یه برسی کنید ببینید مسولیت های استان دست چه کسانی هستندو پی خواهید بر د که دست باوی وتیر تاجی وسادات امامزاده علی است که این خود از مصادیق بارز قوم گرایی است ایا به نظر شما این نوع حرکت ها منطقی است
رضا
Iran, Islamic Republic of
من هم بلدم از خودم تعریف کنم ................
رضا
Iran, Islamic Republic of
من هم بلدم از خودم تعریف کنم ..........
ع-مردانی
Iran, Islamic Republic of
جناب موسوی شما هم کمی کوتا بیایید و همانندجناب خادمی بپذیرید که تیم مدیریتی استان تیم ضعیفی است .فراموش نکنید که آقای استاندار بارها خودشان از تربیون های مختلف از مدیرانش ابراز ناراضایتی کرده و بارها تهدید به برخورد با مدیران کم کار نموده است. چرا که ضعف مدیریت ضعف قابل پوششی نیست و نمیتوان با کتمان کردن آن اذهان جمعی را قانع به نبودش کرد. با این وصف حال اگر انتقادی می شود اگر خرد جمعی عملکرد آقای خادمی را به باد انتقاد می گیرد دلیلش کاملا واضح است.همه واقفند که حضرت ایشان از همان بدو ورود برای انتخاب مدیرانش یک قالب معرفی کرد. قالبی استثنایی که در دوره هیچ یک از استانداران قبل سابقه نداشته است .سهمیه بندی مدیران قالب جدید جناب آقای دکتر خادمی بود .بدین معنا که او عملا با سهمیه بندی مدیران اختیار قوه مجریه را دو دستی تقدیم قوه ی مقننه کرد .بنابراین افرادی تحت عنوان مدیر به وی تحمیل گردید که تعداد زیادی از آنان از همان ابتدا وفق مرداش نبودند .بنابراین دور از انتظار نبود که بزودی ایشان باید تاوان ناکارآمدی مدیران ناکارآمدش را پس دهد به باد انتقاد گرفته شود.
ع-مردانی
Iran, Islamic Republic of
جناب موسوی شما هم کمی کوتا بیایید و همانندجناب خادمی بپذیرید که تیم مدیریتی استان تیم ضعیفی است .فراموش نکنید که آقای استاندار بارها خودشان از تربیون های مختلف از مدیرانش ابراز ناراضایتی کرده و بارها تهدید به برخورد با مدیران کم کار نموده است. چرا که ضعف مدیریت ضعف قابل پوششی نیست و نمیتوان با کتمان کردن آن اذهان جمعی را قانع به نبودش کرد. با این وصف حال اگر انتقادی می شود اگر خرد جمعی عملکرد آقای خادمی را به باد انتقاد می گیرد دلیلش کاملا واضح است.همه واقفند که حضرت ایشان از همان بدو ورود برای انتخاب مدیرانش یک قالب معرفی کرد. قالبی استثنایی که در دوره هیچ یک از استانداران قبل سابقه نداشته است .... مدیران قالب جدید آقای دکتر خادمی بود .بدین معنا که او عملا با.....مدیران اختیار قوه مجریه را دو دستی تقدیم قوه ی مقننه کرد .بنابراین افرادی تحت عنوان مدیر به وی تحمیل گردید که تعداد زیادی از آنان از همان ابتدا وفق مرداش نبودند .بنابراین دور از انتظار نبود بزودی ...
محمديان
Iran, Islamic Republic of
اینقدر بدم میاد از کسانی که خود شیرینی می کنن! !!!!
منصف
Iran, Islamic Republic of
از قضا این استاندار ....استاندار بعد از انقلاب بوده ،چرا که هیچی از خودش. نداره ونمایندگان مدیران ضعیفی را به ایشان تحمیل کرده اند.
بینظر
Iran, Islamic Republic of
جناب مردانی تو که امتحانت را در دوران اصلاحات پس داده ای لطفا نظر یه پردازی نکن. خوب شد تو را به این مدیران اضافه نکرد. وگر نه .... میخواند.
یک ساداتی بیکار
Iran, Islamic Republic of
حالا مثلا مردانی میتوانست مدیر خوبی باشد.؟؟؟!!! کسی که در همان رشته تخصصی خودش یعنی برق قدرت هم ...و بی ...است ؟؟؟
سعادت جهانبازی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار تو را بخدا تو را به حضرت عباس یه کمکی به تیم دنای یاسوج کنید ..ما جوانان یه تیم میخایم تا حوصله ما سر نره ..
علی
Iran, Islamic Republic of
خودشیرینی زیادخوب نیست بذار کسان دیگه تعریف استاندار بدهند نه جنابعالی که هم طایفه اش هستی حتما تو هم بست می خواهی
مداح
Iran, Islamic Republic of
استاندار ساداتی وجنابعالی هم ساداتی حتما قول بست وجنابعالی هم داده
چرام
Iran, Islamic Republic of
اینطورنیست//
به کامنت گذار روده دراز
Iran, Islamic Republic of
کجا خرد جمعی عملکرد استاندار را نقد کرده است ؟؟تجلی عینی این خرد جمعی کجاست ؟؟!! عده ای که از پست گرفتن مایوس شده اند این خزعبلات را به هم می بافند.مگر انتخاب مدیران کل از وظایف استاندار بوده که آن را به قوه مقننه تقدیم کرده است ؟؟!!!همیشه اینطور بوده که وزیر با هماهنگی نمایندگان استان تصمیم میگیرد.نتیجه را به اطلاع استاندار میرساند.استاندار میتوتند بپذیرد یا رد کند.اتفاقا دکتر خادمی با هوشمندی تمام توپ را در میدان وزیران انداخته است.برای اینکه براحتی بتواند با مدیر کل ناموفق برخورد کند. اگر خودش مدیرکل انتخاب میکرد باید خودش هم پاسخگو می بود.و در سیستم فامیل و آشنا بازی امروزی مجبور به مدارا کردن با مدیران ضعیف می شد. آنوقت وزیران براحتی از پذیرش مسئولیت سر باز میزدند و میگفتند انتخاب خودتان بوده است.ولی دکتر خادمی اکنون چنین معذوریتی ندارد.به همین دلیل براحتی میتواند با هر مدیر ضعیفی برخورد کند. کسی که از فهم چنین مسائل ساده ای عاجز است و تخصصی در هیچ زمیته ای ندارد انتظار داشت دکتر خادمی او را مدیر عامل کند. حالا که نکرده پس مدیران استان ضعیف اند و ......................... واقعا که جهالت چقدر زشت و خجالت چقدر خوب است !!!!
Iran, Islamic Republic of
اخه سید ولی یکی نیست بگه تو اصولگرایی تو اصلاح طلبی ؟
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
هیچ مدیری به خادمی تحمیل نشده است.خادمی به صورت مشروط با انتصاب مدیران موافقت کرده است.هر مدیری که از خودش ضعف نشان بدهد با برخورد محکم و بی تعارف خادمی روبرو خواهد شد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1