تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۸۴۴۶۸

مرا با حقیقت بیازار امّا با دروغ آرامم نکن !

۹
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛الله‌یار افروخته*
آیا شما هم با ما هم عقیده اید؟ آیا شما هم طعم زندگی فعلی را چشیده اید؟ آیا از قماش ما ها(مردم) هستید؟ اگر هستید پس شما هم اینطوری می اندیشید. مدتی است که اخباری حاکی از کاهش تورم و تثبیت قیمت‌ها می‌شنوییم و آمارهایی خیره کننده که با دنیای واقعیت زمین تا آسمان تفاوت دارد[شنیدن کی بود مانند دیدن]. فکر می کنم، نه اطمینان دارم کسی که بهره ای از عقل و منطق داشته باشد تناقض درگفته ها و عدم تطبیق آن با واقعیت را به راحتی درک می کند.کسانی که گوینده و پذیرندۀ این اخبار هستند از چهار حالت بیرون نیستند:
۱) یا از ماییده های آسمانی رزق و روزی می کنند و طعمه های «مّن و سلوی» ازپروردگار خویش می گیرند و ما از این توفیق بی نصیبیم.
۲) یا هم آنقدر پول و ثروت دارند که معنی و مفهوم تورم وقیمت ها را احساس نمی کنند تا چه رسد به درک و لمس آن.
۳) یا شاید واحد اندازه گیری تورم تغییر کرده است که ما از آن بی خبریم.(بر حسب جیب خودشان و قدرت خریدشان محاسبه می کنند نه جیب مردم)
۴) یا اینکه با این گروه هم عقیده شویم که تورم کاهش یافته است. آری از یک جهت درست است. وزن و جسم ما فقرا به حدی نحیف و لاغر شده است که امکان تورم وجود ندارد.
در حالیکه قیمت ها همچنان رو به افزایش است وتورم رو به رشد مسأله دردناک دیگری که نمک بر زخم ریشمان می گذارد کم فروشی بعضی از تولید کننده ها و فروشنده ها است.قشرهایی که چیزی در بساط ندارند وبه قولی: آه ندارند که با ناله سودا کنند چه کار باید بکنند؟آیا باید زیرچرخهای سیاستهای اقتصادی له شوند؟مگر ما ادعا نمی کنیم که پیرو همان امام کشتۀ عدالت هستیم که بیت المال را به تساوی بین مردم تقسیم می کرد و توبره بر دوش شبانگاه در خانه فقرا را می زد؟؟ یا اینکه می ترسیم بخاطر رعایت عدالت کشته شویم.؟ با این اوصاف هر از گاهی شنیده می شود که قیمتهای حامل انرژی باید افزایش یابد که این هزینه ها اصلاًارتباط منطقی با مبلغ یارانه ها ندارد. یارانه ای ناچیز که صدای خرد شدن استخوانهایش توسط دولتیان فرسنگها به گوش می رسد.آیا بر خوردی اینچنینی با یارانه ها واقعاً دانه ای نبوده تا با استفاده از آن صید مردم را به دام اندازند؟؟ به هر حال دیوار اعتماد را هیچ چیزی به اندازۀ دروغ ویران نخواهد کرد.آیا بهتر نیست واقعیت را هر چند تلخ بگوییم زیرا با راستی و درستی همه چیز قابل تحمل است و به قول ناصر خسرو:«مایه و تخم همه خیرات راستی است» . پس بیاید ایمان بیاوریم به کلام بلند پایۀ انوری که می گوید:«بیا تا کژ نشینیم راست گوییم / که کژی ماتم آرد راستی سور»
و هم نوا بشویم با«رومن رولان» که می گوید:«مرا باحقیقت بیازار اما هرگز با دروغ آرامم مکن».

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم نه الزاما انان روزی مخصوص میگیرند ونه دروغ میگویند تورم از۴۱درصد به ۲۰ درصد رسیده است معنایش ارزانی نیست شیب تورم کم شده است نه صفر
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم نه الزاما انان روزی مخصوص میگیرند ونه دروغ میگویند تورم از۴۱درصد به ۲۰ درصد رسیده است معنایش ارزانی نیست شیب تورم کم شده است نه صفر
اتش نشانی د
Iran, Islamic Republic of
احسنت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نویسنده محترم عین واقعیت را گفتی اینا دارن با گفتاردرمانی سرمردم کلاه میگذارن
فرزند لوداب
Iran, Islamic Republic of
از این مشت ریاست جوی رعنا هیچ نگشاید/ مسلمانی زسلمان جوی و درد دین زبودردا !!!
عباسی
Iran, Islamic Republic of
کسی که سخنانش نه راست است و نه دروغ “فیلسوف” است.
کسی که راست و دروغ برای او یکی است، “چاپلوس” است.
کسی که پول می گیرد تا دروغ بگوید، “دلال” است.
کسی که دروغ می گوید تا پول بگیرد، “گدا” است.
کسی که به خودش هم دروغ می گوید، “متکبر” است.
کسی که دروغ می گوید و خودش هم نمی فهمد، “پرحرف” است.
کسی که دروغ گفتنش رامصلحت آمیزعنوان میکند،“خوش خیال” است..........................................................................

احسنت،واقعاً مردم دیگه از دروغ خسته شدن
کم پتی
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از دل ما می گویی
صمد حق نظر
Iran, Islamic Republic of
با درود و سپاس فراوان به پیشگاه نگارنده گرانقدر که در این مقاله تحلیلی کوتاه با جسارت و دقت نظر گوشه ای کوچک از بی عدالتی و تبلیغات فریبنده و بدون مستندات دولتی را نقد نمودند و زبان مردم شدند و فریاد درد مشترک را سر دادند
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرف دل ما را زدی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1