تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۸۴۴۳۹

شباهت‌های اداره ارشاد کهگیلویه با دولت وحدت ملی افغانستان

۱۷
۰
کبنا ؛احمد قاسمی*

ممکن است این قیاس چندان منطقی و صحیح نباشد به هر حال افغانستان یک کشور بزرگ است و کهگیلویه هر چند تاریخ بلندی دارد اما از نظر تقسیمات کشوری کوچک می باشد. ولی با این وجود بی سرپرستی بیش از پنج ماهه ی این اداره در نگاه اول ذهن را به سمت دولت وحدت ملی افغانستان می برد. هر چند که در آنجا کسانی هستند که گاه و بیگاه به این وضعیت اعتراض کنند و کسانی هم هستند که پاسخگوی افکار عمومی باشند و به نظر می رسد گره انجا در حال باز شدن باشد ولی اینجا انگار ابدا قرار نیست این اداره صاحب پیدا کند.
البته یک واقعیتی که در این بی سرپرستی بر همه هویدا شد این است که بد هم نیست و نیازی هم شاید نباشد که برخی ادارات و یا همه شان سرپرست و یا مدیری نداشته باشند چون ظاهرا امورات بی سرپرست هم جلو می رود و در این میان لازم نیست به کسی حق مدیریت، خانه، هزینه موبایل و... داده شود و این گونه هزینه کمتری بر دوش بیت المال می افتد.
ولی براستی چرا یک اداره کوچک و البته مهم آن هم در یک شهرستان کوچک و البته پر از نیروهای توانمند باید شاهد چنین وضعیتی استثنایی باشیم و باید از چه کسی راجع به چینین وضعیتی سوال کرد؛ آقای استاندار، معاون سیاسی و امنیتی شان، مدیرکل امور اجتماعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا فرماندار کهگیلویه.
مشابه چنین وضعیتی در هیچ کجای دنیا که دارای ساختار تعریف شده و نظم و ترتیب می باشد وجود ندارد و پذیرفتن چنین شرایط نیز دشوار است
براستی آیا کهگیلویه برای آقایان اهمیت ندارد؟ یا هنرمندان ارزش توجه ندارند؟ که به جای حضور در محافل ادبی و هنری باید به پارک جنگلی و یا میدان شهر(یا همان فلکه) پناه ببرند.
اینجا هر کس به فکر خودش و صندلی اش می باشد آقای استاندار خودش را از واقعیات دور نگه می دارد و به جای دفاع و حمایت از فرماندارانش از آنها می خواهد حاشیه نیافرینند و البته توضیح هم نمی دهد که دفاع از حقوق مردم کجایش حاشیه آفرینی است که از ترس انتقادات این گونه سخن می گوید.
در مراجعه به مدیرکل فرهنگ و ارشاد ایشان نیز پاسخ سربالا می دهد و پنج ماه و حتی بیشتر است که در جواب مطالبات جامعه هنری و فرهنگی می گوید من رفتنی هستم و مدیرکل بعدی به زودی معرفی می شود و ان شالله کارها انجام می گیرد ولی این که ایشان کی می روند ابدا معلوم نیست و احتمالا رفتن شان وقتی باشد که دیگر هنرمندی در این شهرستان و استان نمانده باشد.
آقای فرماندار هم بیشتر دنبال راه چاره برای بقای خود می باشد و شرایط لق شان بهانه ی خوبی است تا مدام بگوید فعلا صبر کنید. صبر کنید و صبر کنید.
و تاسف برانگیز تر از همه به اصطلاح لیدرهای سیاسی شهرستان کهگیلویه می باشد که گفته می شود بواسطه ی بی کفایتی و برخی مسائل قومیتی و اینکه پسر خاله فلان گزینه در فلان سال آنها را مهمانی کرده اند برای گزینه ی نزدیک به جبهه پایداری و نیروهای فشار لابی می کنند.
کهگیلویه ظاهرا در دولت وتدبیر و امید توسط آقایان تصمیم گیرنده دیده نمی شود و یا به حقوق حامیان دولت در این شهرستان وقعی نهاده نمی گردد. آن از حکایت بیش از یک سال بی فرمانداری اش و این از بلاتکلیفی فرماندار و فرهنگ و ارشاد اسلامی آن و مدیریت سایر دستگاه ها و نهادهای شهرستان همچون بهزیستی،ثبت احوال، شبکه بهداشت و...که حال و روز خوشی ندارند.


*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیز بین
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای .استان
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
امکان نداره این حرف صحت داشته باشد . پنج ماه سرپرست نداره اداره
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بزرگ بر باد رفته الان چیزی ازش نمانده هر روز مردم در حال مهاجرت از این شهر هستند .
کمال
Iran, Islamic Republic of
همین قضیه اگر صحت داشته باشد به خوبی نشان می دهد که استان چقدر بی صاحب است . من قراء فاتحه
قیطاس
Iran, Islamic Republic of
مابیش از همه از بزرگان اصلاح طلب ناراحتیمکه روزی دم از بزرگی وعدم سازش و....میزدند اما الان نوبت خودشان که میشود سکوت کردند وبه فکر پست خودشان است ای بدا به حال ما که چندین سال از بهترین رروزهای زندگیمان را به جای ادانه تحصیل ودرس خواندن تفتادیم دنبال اینها غافل از اینکه خودشان دارند تیشه به ریشه اصلاحات میزنند بهشون میگی چرا رییس فلان اداره را عوض نمیکنید که بچه های اصلاح طلب را بیچاره کرد میگه والا مادرش اومد دم در دستمو بوس کرد دیگه گفتم زشته عوضش کنیم فلان رییس هم خواهرش با دخترم تو یه مدرسه اند فلان رییس هم درسته سر اصلاحات را برید اما قبلا با هم تو یه مدرسه درس میدادیم روم نمیشه عوضش کنم بهمانی چون یه ماه رمضانی خانمش موقع افطلر آش آورد درخونمون بخاطر اون آش زشته عوضش کنیم میپرسیم پس فلانی و بهمانی که زندگیشون را سر اصلاحات باختندوکل دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد در تبعید بودندوبارها در تبعید تصادف کردند و هرگز دیگه وسعشون نرسید ماشین بخرند که بتونند برن تبعیدباید چکار کنند میگه:دستشون دردنکنه باید صبرکرد،همه چیز درست میشه.بابا از خواب بیدار بشید دولتتون داره تموم میشه واقعا اصولگراها خوب عمل کردند واقعا دمشون گرم .اما ما دیگه گول نمیخوریم انتخابات مجلس نزدیکه پس از مردم رای بگیرید اگه دیدی جلو روتون بزرگواری برنده نشد؟خلاصه یه فکری بحال خودتون کنید یه تکونی بخورید یا مدیر عوض نکردید یا اگه عوض کردید اینقدر ضعیف هستند که یاد اصولگراها را بخیر کردند.ای کاش میتوانستیم بیدارتان کنیم مردم از عملکرداستاندار و دیگر اصلاح طلبان خیلی ناراضی اند بروید فکر کنیدخیلی خراب کردید خیلی
غلامیان
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست میگید و آقای منطقیان سخت دنبال معرفی عبودی است . اصلاحات در دهدشت مرد . جمع شوید با ....امشب بریم فاتحه
شاهد
Iran, Islamic Republic of
فریاد
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بود ونبود این اداره هم برای مردم تاثیر مثبتی نداره .اگه نباشه بهتره چون هزینه ها کمتر میشه واین اداره در این چندسال نشان داده که برای هنرمندان وخبرنگاران کار مفیدی انجام نداده پس بهتره درب ا....
یکی
Iran, Islamic Republic of
کسی ظهور خواهد کرد ... ..کسی که از جنس جمعه هاست ..
دوکی
Iran, Islamic Republic of
خرزو خان الان رئیس اداره ارشاد ....دلیلش هم اینه که دعوا بین برره پایین و برره بالاست
سه کی
Iran, Islamic Republic of
آقای ا.... حواست باشه اگه خرزو خان به واسطه ی این متن شما از صندلی ریاست پایین بیاد هویت شما رو هم بر باد می ده
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
دوستان تندرووالبته تنش آفرین به اصطلاح حامی اصلاحاتی دولت تدبیروامید بافضاسازی ودادوبیدادراه انداختن قصد... کردن جوسیاسی استان رادارند، آنهاباتمامیت خواهی ،مطالبات غیرمعقول گروه خودراارجح برتوسعه عمرانی این استان محروم می دانند وشعاراعتدال دولت رادرنطفه خفه کرده اند .آقایان دولت آقای روحانی باراأی ۵۰%مردم انتخاب شده است ودولتی که خودراازنیمی ازظرفیت وتوانمندی جامعه بی بهره سازد،نبایدبه پیشرفت وتوسعه امیدی داشته باشد.
حسینی از سوق
Iran, Islamic Republic of
مقوله فرهنگ برای گروه حاکم مهم نیست.اصلا اینها با فرهنگ اشنایی.... هم ندارند. ?.. هستند که فقط توجه شان به به خودشان است . دربین نیروهایشان فرد آشنا به فرهنگ چیدا نمی شود
هنرمند..
Iran, Islamic Republic of
این اقایون چون نه....در اداره ارشاد دهدشت ندارند سرشان درد نمیکنه هدفشان این هست که از بخش ثلاث نباشه هر که باشه این سیاست فرماندار و منطقیان هست ولی....خواندند اولا ...
لهراس کر عیدی .....................
Iran, Islamic Republic of
اخههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مندنی
Iran, Islamic Republic of
ایکاش اداره .... کهگیلویه مانند اداره ارشاد رییس نداشت..بابا ارشادیا خدا راشکر کنید رییس ندارید.بی رییسی خیلی بهتر از ریس بد داشتن است
آزاد
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه یک بازاری تصمیم گیرنده اصلاحات طیف............ است همین اش و همین کاسه!!!!!!!!! اصلاحاتی نیست قیطاس عزیز!!
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1