تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۸۴۲۸۵

پرت و پلا(۱)؛ چهل روز در گچساران چه گذشت؟!

۳۸
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه
IMG_4450
دوری چهل روزه ام از کبنا نیوز موجب نشد از کسب اطلاعات درباره مسائل مختلف در حوزه های سیاسی،شهری و اجتماعی باز بمانم. چه بسا دیدارهائی که در این مدت به دلیل بیماری و لطف دوستان داشتم، باعث شد اطلاعاتم در این حوزه ها، منصفانه و به روزتر گردد.
به هر حال سختی کسب اطلاعات و اخبار و ارائه تحلیل و گزارش، مصائبی داشته که این روزها گریبان خبرنگاران را گرفته است. سه فعال خبری گچساران در کمتر از یک ماه دچار حمله قلبی شدند و این نشان دهنده سختی و فشار این کار است.
اما در حوزه خبرنگاران خبرهای خوبی هم هست.
در هفته ای که گذشت محمد باورساد از شکایتش بر علیه یک سایت محلی گذشت و نشان داد روحیه رافت و جوانمردی هنوز در برخی مدیران وجود دارد.
سختی کار خبرنگاران بیش از اینهاست. اعتراف می کنم در دو مورد در این پنج ساله ممکن است خاطر خانواده هائی را به واسطه تصاویر و اخبار مکدر کرده باشم.
یکی درباره تصویر آقایان بخشائی؛ گرچه فقط وظیفه حرفه ای خود را به جا آوردم و خبر را در سریع ترین زمان ممکن نشر دادم ولی اعتراف می کنم امکان این وجود داشت که انتشار آن خبر به زمانی دیگر موکول(بعد از انتخابات شوراها) گردد.
درباره آقای خلیلی نیز همین گونه است و من فقط کار خبری ام را به نحو صحیح انجام دادم ولی می توانستم از آن تصاویر گذشت نموده و بگذرم.
شاید اگر کسی به من می گفت تصاویر را کار نکن، این کار را نمی کردم ولی علیرغم اینکه دادگاه حکم برائت صادر نموده، ولی عذرخواهی از خانواده خلیلی بویژه حسین خلیلی کمتر کاری است که می شود انجام داد.
صمیمانه از لطف ایشان به خاطر گذشت از ادامه پیگیری که حق قانونی اوست سپاسگزارم.
در حوزه شهری وضعیت در دوماه اخیر تغییری نکرده و شهردار همچنان پرتلاش مانده است. هر چند شاید عملکرد مدیریت شهری کاملا به پای زینل زاده نوشته شود ولی نمی توان از کنار شورای شهر گذشت.
توقعات از تیم دانشگاه رفته در شورای شهر بسیار بیش از این است که بخواهم انتخاب شهردار را تنها عملکرد آن بنامم ولی هر چه باشد همین سکوت و عدم انتقاد علنی نیز بسیار برای آنان پرهزینه و برای شهردار ذیقیمت است و شهردار باید قدر همراهی شورائیان را بداند.
در حوزه شهری انتقادات نسبت به نامتناسب بودن پرداخت های مردم با خدمات و سرویس دهی شهری همچنان حرف اول است و حرف و حدیث های فروان نسبت به پروژه ها و نظارت ناکافی بر آنها وجود دارد.
به هر روی زینل زاده به تدریج خود را به عنوان چهره ای که نمی توان از او چشم پوشید مطرح کرده است و این روزها شاید بعد از تاجگردون و رحیمی سومین فردی باشد که گچسارانی ها از او حرف می زنند.
رحیمی که حالا به نگرانی های اولیه درباره کم تجربگی اش پایان داده و برخی رفتارها را از خود دور کرده است، به فرماندار پای کار شناخته شده و حضور او و شورای تامینش در صحنه های مختلف چهره ای در کنار مردم از او به دست می دهد.
اما نفت که بی شک بی حاشیه ترین ۱۰۰ روزه بعد از رفتن رحمتی را می گذراند کماکان بدون سروصدا درون main oil line جریان دارد.
برای پورهادی که شخصیتی ماخوذ به حیا می باشد احتمالا فورکست مهم ترین برنامه زندگی اش باشد و او با مدیریت در محیطی که پر از تضاد و تناقض است توانسته به عنوان مدیری نفتی خود را مطرح نماید.
میل او به ایزوله نگه داشتن نفت و دوری از سیاست به رکن اساسی اخلاق و مدیریت او در نفت تبدیل شده است و همین موضوع موجب ناخشنودی سیاسیون دو جناح از او شده است.
میل اجتماعی پس از باورساد به مدیرعامل شدن یک گچسارانی دیگر این روزها بیشتر از هر زمان دیگریست و شاید پورهادی بتواند این شوق را با قبول پیشنهاد مدیرعاملی به منصه ظهور برساند.
اما هر چه تمام یونیت های بهره برداری گچساران مثل ساعت کار می کنند ولی کوک فوتبال نفت چندان کوک نیست و اتفاقات و دودستگی های پارسال کمتر که نیست حتی بیشتر هم شده است.
تغییرات قانونی در حوزه فوتبال نفت و تغییر حوزه های مدیریتی موجب نوسان در رفتارهای مدیران ورزشی شده و این خطری بالقوه برای ورزش گچساران است.
مشخصا در فوتبال که پدیده ای فرانفتی است و اخیرا سیاسی و اجتماعی نیز شده است تداخل آرا به مرز خطر رسیده است و بی میلی پورهادی برای دخالت در فوتبال این امر را تشدید کرده است.
حمایت های اجتماعی و رسانه ای از تیم نفت می تواند مدیران نفت را به حضور جدی تر در امور این تیم ترغیب نماید. در حال حاضر مشخص نمودن وظایف و اختیارات و حوزه نفوذ هر شخص در تیم می تواند از نان شب واجب تر باشد.
سه سال پیش با تیتری عصبی از نفت انتقاد کردم و فردای آن روز اکرمی به نفت برگشت و در نهایت تیم به دسته یک صعود کرد.
امکان ندارد فوتبالی باشی و ندانی که شرایط تیم با دو سه سال پیش فرق کرده و امروز با تیمی روبرو هستیم که رسانه ها و مردم به آن حساس تر بوده و بهترین بازیکنانش کوچ کرده اند و دستمان خالی خالی است.
باندبازی احتمالا مشکل اصلی در هقته های آتی خواهد بود. بازگشت سعید غلامی به تیم در کنار حضور ابوالحسن غلامی نمی تواند اخبار خوشایندی برای سکوها و نیمکت باشد.
هر دو به عنوان مدیرانی که اتفاقا در حوزه ورزش تسلط کافی دارند شناخته می شوند و شاید نشستی عاطفی بین همه ارکان باشگاه بتواند امکان هم افزائی مدیران قدرتمند نفت را که پیشینه خوبی در فوتلا نیز دارند مهیا نماید ولی به فول معروف:«چشمم آب نمی خورد»
دانشگاه آزاد گچساران هم اگرچه این روزها اخبار خوبی از آن به گوش می رسد ولی برخی انتصابات و مکان و نحوه برگزاری امتحانات دچار مشکلاتی بود. اگرچه عملکرد نسبتا خوب دکتر ملک زاده تحت الشعاع این مسائل قرار نگرفته است ولی می تواند هشداری به او برای آینده باشد.
با مدیریت ملک زاده دانشگاه از روزهای بحران فاصله گرفته و با سیاست سختگیرانه به لحاظ مالی به استانداردهای لازم رسیده است ولی تثبیت اوضاع با روش های فعلی و ادمه آن قطعا میسر نخواهد بود.
آموزش پرورش بر خلاف شش ماهه اول سال در شش ماهه دوم، روزهای نومید کننده ای را پشت سر گذاشت.
تغییرات در سطح مدیران ارشد و میانی به هر حال تبعاتی داشته و بخشی از آن طبیعی است ولی اختلافات بین مدیران ارشد آموزش و پرورش تاثیر فراوانی بر عملکرد کلی مجموعه گذاشته و نتیجه نیز کاملا مشخص است.
کشاندن اختلافات میان برخی مدیران به حوزه های میانی و حتی مدارس امکان بازخورد منفی اجتماعی را بوجود آورده و خروجی آموزشی و حتی فرهنگی دانش آموزان گچساران را مورد تهدید جدی قرار داده است.
دخالت مقامات بالاتر یکی از راهکارهائی است که این روزها از آن سخن به میان می آید ولی این روزها با حاشیه هائی که برای زارعپور در مرکز بوجود آمده، ورود به حاشیه ای دیگر کمتر امکان پذیر است.
فساد این روزها مورد تاکید ویژه مسئولین کشور قرار گرفته است.
پرواضح است که فساد مورد نظر نه فقط در مرکز که در پیرامون نیز وجود داشته و دارد. زمین خواری، فساد اداری، اختلاس، تغییر کاربری زمین ها و... بخشی از فسادهائی است که در استان وجود داشته و کبنا نیوز آمادگی دارد در این زمینه اخبار و اطلاعات مستند را منتشر نماید.
توجه بیش از اندازه مردم و رسانه ها به سازماهای بزرگ نباید موجب غفلت از بانک ها و موسسات مالی و ادارات کوچکی شود که زمین ها، امکانات، تسهبلات بانکی را در اختیار دارند و امکان فساد در آنها بیش از هر نهاد دیگری نهفته است. از اخبار و اطلاعات مخاطبین دراین باره استقبال می کنیم.
بخش ۲ پرت و پلا که به مسائل انتخاباتی استان می پردازد به زودی منتشر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنتم بهنام جان جالب بود،اما دانشگاه آزاد رو فراموش کردی!
بهنام عکاشه
Iran, Islamic Republic of
چشم.
تصحیح شد.
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز جناب آقای عکاشه صحت وسلامتی شما را از درگاه خداوند منان آرزومندیم امیدواریم خداوند متعال همیشه یار و یاور شما در انجام رسالت خطیر خبر رسانی باشد.
امید است که با تلاش های بی وقفه حضرتعالی مثل همیشه واقعیت های خبری گفته شود.
قاسم نظري
Iran, Islamic Republic of
باآرزوی سلامتی وتندرستی برای شما دوست گرامی امیدوارم از خداوند منان که هرچه زودتر خوبشی وخبرهای خوبی برایمان بنویسی
دددددددددددددددددددددددد
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی تملق خودتونو کردید
بابا دست بردارید زشته

حنای شما دیگر رنگی برای مردم ندارد

آیا فکر می کنید مردم نمی دانند تو دوستت به خاطر چه چیزهایی تملق مدیران را میکنید

قاضی فر به حسام رحمانی دکه ای می دهد در حالی که این مجوز لغو شده است

بهنام عکاشه نیز بی نصیب نمی ماند و دکه ای می گیرد و کیوسکش را کرایه می دهد

باباجان مردم دیگر همه چیز را می دانند که شما دونفر برای خواسته های شخصی خود قلم می زنید
زمینی ، پولی ، هدیه ای

بدبخت مدیران اعتدال که شما را به خاطر تصویر زدن شما در سایتهایشان می پسندند

آیا قلمی برای مردم زده اید

خود بگویید؟؟؟؟؟؟؟؟ نه هرگز

شما یا به دنبال کیوسک های مطبوعاتی بوده اید یا .............

دیگه بقیه اش را نگویم بهتر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دکتر
Iran, Islamic Republic of
به نظرم مدتی است عکاشه حدود یکسال است دچار بیماری افسردگی شده است

نگاه او به دوربین مشخص می کند او بیمار است که بهتر است اینجا نگویم

مرد حسابی عکس مردم را لباس عربی میزنی بعد میگی خبرنگار هستم

باباجان برید تو شهر از مشکلات مردم بنویسید
فوتبال ايراني
Iran, Islamic Republic of
حضور دو غلامی یعنی سعید و ابوالحسن به تیم کمک خواهد کرد....

ابوالحسن معمار و پایه گذار فوتبال حرفه ای در گچساران است و سعید مدیری توانمند و محبوب و پر انرژی است.


این دو ار نعمتهای خوب این شهر هستند که مکمل همدیگر خواهند بود.
روستایی
Iran, Islamic Republic of
از زحماتت بینهایت سپاسگذاریم
ممنون که واسه ابادانی شهرستان گچساران هرکاری که از دستت براید کوتاهی نخواهی کرد .
پاینده باشید و امیدوارم جنشن ۱۰۰ سالگی کبنا را هم برگذار کنیم . ایشااله .
چکاوک
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای عکاشه خوشحالیم که رفع کسالت شده از شما. خوب حالا بالاخره کی قراره مدیر عامل نفت بشه؟ کسی خبری از گزینه های احتمالی داره یا نه؟
نفت و گاز گچساران
Iran, Islamic Republic of
بهنام جا
تب داری یکم دیگه بخواب
پر التهابترین روزهای عمرش را گذراند از دیدگاه ما درون نفت هستیم .
پورهادی به هیچ وجه مدیر نفتی نبوده و نیست .
بدور از سیاست نبوده بلکه در پشت دربهای بسته در خدمت سیاسیون پر قدرت .
پنجه مردان نفت در پنجه سیاسیونی بوده است که خواب فتح سنگر آخر برایشان به خوابی آشفته بدل شده .
سعید غلامی همچنان بدور از فوتبال نگه داشته شده .
راستی چه میشود مطلبی بنویسی و اسم تاجگردون و رحیمی را به هر بهانه ای نیاوری؟
بخواب بهنام ؟ بخواب که هنوز تب داری
راه دور
Iran, Islamic Republic of
با سلام و دعای خیر،آقایان بخشایی اگر برایشان مهم بود که یک ماه قبل از انتخابات شورا تنها سالن ورزشی شهر را تخریب نمیکردند و حالا هم در فکر تغییرات کاربردی و نادیده گرفتن حق شهرداری نبودند(که به حول و قوه الهی ... ماند)
دکتر
Iran, Islamic Republic of
بهنام جان برو دکتر عزیزم

مدت یکسال است قاط زدی

دست بردار خودت خجالت نکشیدی این مطلب را نوشتی

نکنه قراره زینل زاده یا شورا یکی از خواسته های دیگه تو را درست کنند

چاپلوسی تا به کی
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
باسلام بهنام جان مهم نیست که من وما چه درمورد تو چه فکری کنیم مهم وجدان خبرنگاری تو می باشد همیشه سعی کن قلمت فقط فقط برای رضای خداومردم به نگارش درآید مهم حقیقت نوشتن تو می باشد که تاکنون ۷۰درصد مطالب سایت شما درست بوده فقط خواهش می کنم حقیقت رابنویس نه رضای کسی یا حزبی را یا حق
علی
United States
عالیست
ای وای
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی چه می نویسد شما چه می نویسید

خانه خالی مدیرعامل

تاجگردون اینطور شد آنطور شد

استخدام در نفت

آقای پاکدل اگر ماشین من را بزاری سرکار اینطوری می نویسم

فتح سنگر به سنگر تاجگردون

خجالت بکشید

چرت و پرت نوشتید اسم خودتون را گذاشتید چی .........

خبرنگار جان تو این حرف را نزنی که بهتون می خندن
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
اسمتون را بزارید پرت و پلا یا این کارتون عروسکی اسمش چیه دوتاشون مثل شما هستند
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
درجواب فوتبال ایرانی ابولحسن غلامی بنیانگذارفوتبال حرفه ای یعنی چی مادرسطح عالی کشورمان هنوز فوتبال حرفه ای جانیفتاده بعدمیفرمایی درگچساران فوتبال حرفه ای عاقلانه صحبت کن
وصال
Iran, Islamic Republic of
سلام
آخه تو داروغه شهر هستی که ایطوری میگی بهنام جان
مطلبی بنویس که درد دل مردم رو بگه نه اینکه فلانی ایکارو انجام داد یا نداد هرکسی به اندازه مسئولیتش خدمت انجام می دهد جنابعالی فقط مشکلات مردم رو بازگو کنی بهتره

موفق باشی.
اشکانی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر از اینو آن گفته شده حداقل اسمی از نماینده محترم و تلاش گر هم میبردی بد نبود آقای زینل زاده قبلا هم شهردار گچساران بود آیا اینجوری کار میکرد والا نه بابا اصل را بگین نه فرع
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
تملق گویی که خبرنگاری نیست بروید لا بلای قشرهای مردم گزارش تهیه کنید صدای قشر ضعیف جامعه را به گوش مسیولین برسانید واقعیات جامعه را منعکس کنید
علوی
Iran, Islamic Republic of
باارزوی سلامتی وتندرستی خدمت بهنام عزیز انشاالله هرچه پرتوانترنسبت به کذشته ولی باقلم ودرایت بهتری منعکس کننده خبرهاومشکلات مردم شهرواستان باشی ا
فوتبال ایرانی2
Iran, Islamic Republic of
درجوار ورزشکار بگویم ؛
.که آقای ابوالحسن غلامی با توانمندی وز حماتش تیم را به ببیگ یک آورد.ودکترغلامی هم اصول حرفه ای. فوتبال را درباشگاه نفت وگاز گچساران استارت زد.
پاسخ به پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
اسم این شخصیت کارتونی پت ومت است
برما
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما آقای عکاشه. خوشحالم که همه واقعیتها را نوشتی .
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
آرزومند سلامتی جناب عکاشه عزیز هستیم .
در جواب آریوبرزن باید بگویم که:
شاید رسالت خبر نگاری را ندانید جناب
نکنه شما هم تب دارین ، بهتر است به یک پزشک متخصص بیماری عفونی مراجعه کنید همراه با جناب عکاشه . خبرنگاری تملق و تعریف و تمجید نیست اگه واقعیت این است که شما و جناب عکاشه به قلم میکشید وای به حال مردم این دیار ... مردم بیدارن و در شهر همه چی را می بینن لازم به گفتن های شما نیست.... یکم بخواب قرصاتو هم بخور خوب میشی عزیزم .
مهدی گچ
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدا را شاکرم که اقای عکاشه دوباره قلم به دست شد
من مهدی نیروی امریه یکی از ادارات بسیار فعال گچساران میباشم و امروز اخرین روز خدمت بنده می باشد از همین فرصت استفاده می کنم از همه دوستان حلالیت میطلبم
اقای عکاشه انشاالا همیشه سلامت باشی
ف.ن.65
Iran, Islamic Republic of
بهنام جان دوست عزیزاصلااهمیت به مخالفین نده همه جا پرشده ازمخالفین توخالی وتخریب کن.کارخودت رامحکم وپرانرژی ادامه بده وهمیشه حق رابگووخداوندرادرهمه جاناظروحاضربدان وتوکلت فقط به خداباشدوبس اوست که به ماجان میدهدنان میدهدوموقعیت وافتخاروبزرگی برای مارقم میزندوهمینطورعکس آن.پس همیشه باخداباش مثل همیشه تاسربلندباشی انشاء الله. حسودهرگزنیاسود ... وچاه کن همیشه خودش ته چاه است. درهمه تاریخ امثال این مخالفین که کاری ازدستشان برنمی آیدجز تخریب وفتنه گری بسیاربوده...اهمیت نده دوست عزیز محکم واستوار به کارخود ادامه بده وخدایی ادامه بده که مادوستان باتوهستیم.باآرزوی سلامتی وسرافرازی برای تودوست عزیز
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر اگر متانت و تجربه افسردگی و روان نژندی است پس شما روان پریش و بیش فعال هستی. بهنام کارمند رسمی شرکت نفت بود و به شوق خبرنگاری و روشن کردن امثال تو استعفا داد.برات متاسفم که دایره ذهن محدودت در حد یه کانکس ۶متری و ۳۰۰هزار تومان کرایه است.نمیدونم از کجا و چطور و در چه حد سوختی اما ظاهرا هم به متخصص عفونی وهم جراح نیاز داری.
بهزاد.
Iran, Islamic Republic of
اوکی
اميد عليدانا
Iran, Islamic Republic of
جراماهی انتقاد هی انتقادهای بی أساس دنبال افراد وانسانهاونخبها رامیندازیم به جه دلمون خوشه أیا ما خودمون ازاونابهتریم من تعجبم ازاینه قبلیاروهم میکفتن اونجورین باباول کنیم أین عادتهای بدو به جای انتقادهمکاری کنیم امروزجامعه فرهنکی به عنوان قشرکم درامدوکم توقع جزبدبختی جیزدیکه ندیده نبض اموزش وبرورش وزیرشه ماداریم کول سیاستهای غلط ایشونویدک میکشیم مدیرکل وریس اموزش وبرورش کجساران هردوانسانهای شایسته وکاردان هستندنمیشه مابیام نقاط قوتشون روبهش توجه نکنیم مافرهنکیان کجساران واستانازصمیم قلب ازشون حمایت میکنیم درداموزش وبرورش ماروفقط نجفی میدانست وحاج بابایی اماامروز جزرکودجیزدیکه نیست مشکل اموزش وعدم توجه به مسکن فرهنکیان وافزایش حقوق انهابه تبعیت ازافزایش قیمتها وتورم تأبه امروزفقط رنج وعذاب جیزدیکه عاید فرهنکیان نشده امروزمادنبال حق وحقوق خویشیم نه تخریب عزیزانمان که درسنکرتعلیم وتربیت ازعمرشان مائه کذاشتن درود درود
دانا
Iran, Islamic Republic of
جراماهی انتقاد هی انتقادهای بی أساس دنبال افراد وانسانهاونخبها رامیندازیم به جه دلمون خوشه أیا ما خودمون ازاونابهتریم من تعجبم ازاینه قبلیاروهم میکفتن اونجورین باباول کنیم أین عادتهای بدو به جای انتقادهمکاری کنیم امروزجامعه فرهنکی به عنوان قشرکم درامدوکم توقع جزبدبختی جیزدیکه ندیده نبض اموزش وبرورش وزیرشه ماداریم کول سیاستهای غلط ایشونویدک میکشیم مدیرکل وریس اموزش وبرورش کجساران هردوانسانهای شایسته وکاردان هستندنمیشه مابیام نقاط قوتشون روبهش توجه نکنیم مافرهنکیان کجساران واستانازصمیم قلب ازشون حمایت میکنیم درداموزش وبرورش ماروفقط نجفی میدانست وحاج بابایی اماامروز جزرکودجیزدیکه نیست مشکل اموزش وعدم توجه به مسکن فرهنکیان وافزایش حقوق انهابه تبعیت ازافزایش قیمتها وتورم تأبه امروزفقط رنج وعذاب جیزدیکه عاید فرهنکیان نشده امروزمادنبال حق وحقوق خویشیم نه تخریب عزیزانمان که درسنکرتعلیم وتربیت ازعمرشان مائه کذاشتن درود درود
شیر آلوده
Iran, Islamic Republic of
سلام بهنام امیدوارم همیشه سلامت باشی، به موضوع شیرهای تاریخ گذشته آموزش و پرورش و کشاندن دانش اموزان به بیمارستان هم خوب بود اشاره می شد.
بهنام عکاشه
Iran, Islamic Republic of
خبرشو کار کردیم دوست عزیز.
میلاد کرمی
Iran, Islamic Republic of
اندر احوالات وحدت تک روها
چند صباحی است که دوستان به اصطلاح اصولگرا در تکاپوی درانداختن طرحی نو هستند ، طرح وحدت. طرحی که در نگاه اول کاریست کارستان و دشمن فکن. ولی وقتی که خوب به آن نگاه می کنیم، این طرح را غیر قابل اجرا و یا به اصطلاح ناشدنی و از پیش شکست خورده خواهیم یافت. بدون مقدمه چینی به سراغ اشکالات این طرح می رویم:
۱-این طرح یک طرح بدون گزینه است وقتی خود اصولگرایان هم به آن طرح "وحدت منهای گزینه" می گویند ، این خود در ابتدا این گونه می نماید که سران اصولگرا با کنار گذشتن اختلافات و پر کردن شکاف های عمیق در حال رسیدن به وحدت هستند و حاضرند در روز اخر نام فرد مورد وثوق ائتلاف را به صندوق بیاندازند. ولی ناگفته پیداست که سران اصولگرا تنها به این دلیل در ائتلاف شرکت می کنند که چنین تصور می کنند که نهایتا نام خودشان به عنوان نام نهایی اعلام خواهد شد و دلیل خروج دود سفید از دودکش خانه اصولگرایان اجماع بر سر آنان است، بهتر بگویم که این وحدت تا زمانی وحدت است که بدون گزینه باشد، مادامی که گزینه ای مطرح شد باز همان آش می شود و همان کاسه. برای این سخن دو مثال می آورم ، مثال اول سال ۹۲ و انتخابات ریاست جمهوری و ائتلاف به اصطلاح مستحکم میان قالیباف و ولایتی و حداد عادل که قرار بود در نهایت دو نفر به نفع دیگر کنار بروند ولی انصرافی به ثبت نرسید و حداد عادل هم که کنار رفت نه به خاطر وحدت که درست در اعتراض به آن بود و در آخر چیزی عاید مثلث اتحاد نشد.
مثال دوم مربوط می شود به انتخابات گذشته مجلس و طرح حهای جالب اصولگرایان، در آن زمان نشست هایی میان اصولگرایان صورت می گرفت و در نهایت طرحی عجیب الخلقه به وجود آمد و از طرف آنان بیان شد که در ناکارامدی آن همین بس که نه طرح آن و نه بیان کننده آن( منوچهر متکی) از چند و چون آن اطلاع دقیقی داشتند، طرحی با چهار ضلع و سه زاویه
۲- از دلایل دیگر شکننده بودن این ائتلاف می توان به این نکته اشاره کرد که این وحدت، وحدت میان مخالفان تاجگردون است و نه وحدت صرفا اصولگرایان با داشتن اندیشه و بینش سیاسی مشترک و همین موضوع نشان دهنده این خواهد بود که به فرض رسیدن و تولد این نوزاد چنان شکنندگی از خود بروز می دهد که با کوچکترین فعالیت رقیب از هم خواهد پاشید جلسه حامیان این ائتلاف در باشت و ترکیب آنها بر این واقعیت دلالت دارد.
۳- نبود فردی کاریزما در میان اصولگرایان شهرستان به عنوان دلیل دیگر در عدم توفیق آنان است. به طوری که گاهی یکی به تهران می رود و با سران موتلفه رایزنی می کند و یکی به دهدشت می رود و دیگری را به آمدن راغب می کند و دیگری... این موضوع نشان می دهد که علاوه بر فقدان برنامه از پیش تعیین شده ، فردی تاثیر گذار هم برای اجماع آنان وجود ندارد. فردی که بتواند در لحظه اخر حرف آخر را بزند.
۴- اشتباه در اینکه رای ترک زبانان در هر شرایطی به فولادی تعلق دارد. این اشتباه بزرگی در محاسبات خواهد بود که عامل مهمی در شکست این ائتلاف و وحدت بدون گزینه خواهد بود. اصولگرایان باید بدانند که فولادی در صورت حضور در ائتلاف اصولگرایان سبد رای خود در میان هم زبانانش را به کریمی و یا گزینه دیگری خواهد باخت و ائتلاف را باز هم به شکست خواهد رساند.
۵- دلیل دیگری که شکست این ائتلاف را نمایان می کند علائم وجود مهره های است که در پی آن هستند، که استراتژی اسب تورا را در میان منادیان وحدت اصولگرایان و بدنه این جریان پیاده کنند تا در پایان خود گزینه نهایی شوند افرادی که به شدت به دنبال وحدت اصولگرایان هستند ولی در نهایت موجبات شکست این ائتلاف را فراهم خواهند کرد. از روی دیگر شواهد نشان می دهد که افرادی به عنوان پرچمدار وحدت اصولگرایی فعالیت می کنند که گذشته خوبی در میان بدنه جامعه ندارند و نفس حضور آنان در میان اصولگرایان باعث دلسردی بدنه اصولگرایان واقعی جامعه از اصولگرایان شده است.
۶- دلیل دیگر توجه نکردن به بافت قومیتی و سیاسی جامعه است و چنین پنداشتن که مثلا تمام طرفداران حسینی در دور گذشته همگی به اصولگرایان رای می دهند و یا طرفداران جعفری هم به همین ترتیب.
۷- دلیل دیگر حضور تاجگردون در اردوگاه رقیب است ، فردی که رقابت با آن در حوزه ای که قاطبه جمعیت آن را اصلاح طلبان تشکیل می دهند کار آسانی نیست .
در پایان می توان گفت که امروز عده ای به نام اصول گرایی نه برای اصول خود بلکه برای حذف سید قدرت الله حسینی و علیمراد جعفری از معادلات جریان اصولگرایی از یک سو، و ایجاد چهره ای محبوب برای خود در بدنه اصول گرایی با گفتمان وحدت از سوی دیگر،و در نهایت گزینه کردن خود برای انتخابات آینده ،در نبود حسینی وجعفری در تلاش هستند، باید دید که آیا اینان می توانند به نام وحدت اصول گرای استراتژی خود را جلو ببرندو درنهایت خود را به عنوان گزینه مطرح نمایند و خود رهبری جریان اصول گرایی را بدست بگیرند کسانی که هیچ گاه در بدنه جریان اصولگرایی دارای محبوبیت و مقبولیت نبوده اند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بعلت اینکه مدیر محترم آموزش و پرورش هدیه چیزی بهت نداده این را نوشتی اصلا اینطور نیست دوست عزیز خداوکیلی واقعیت را بنویس همه میدونن بعد از اومدن جناب حاجی بعد از سالها این اداره متحول شده وجلوی بسیاری از تظلمات و رانتخواری گرفته شده باید به همچنین مدیری به خود بنازیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عکاشه ادم پولکی است شک نکنید
علا الدین
United States
بهنام جان مطمئنی خوب شدی؟از پرت و پلاهات مشخص بود نیاز هست زیرنظر یک مشاور خوب و روانشناس و معرفت شناس خوب که هم راه بهتر .. گرفتن و هم قدرشناسی را همچون آقای باورساد یادت بده....
فال گوش
Europe
خدا وکیلی مطالب را بر. چه اساسی قلم می زنید در حق تمام فوتبالیست‌ها اجحاف نکنید ابوالحسن غلامی را بنیانگذار فوتبال نوین در این شهر عنوان میکنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1